Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:05

Oeh, spannend Charlotte! Het kan gek lopen.

Balen Simone, wat een belachelijke tijd hè... Zit je in de stad te zoeken of..? Overigens kun je over een poosje gewoon bij het Kadaster opvragen welke hypotheek er op zit, mocht je nieuwsgierig zijn.

Sanne, bij ons hetzelfde inderdaad.. Scheelt ons €5000 in overdrachtsbelasting, dus wij hopen ook dat we dat halen.
Amethyst, per 1 april betaal je meer overdrachtsbelasting voor huizen boven de 4 ton. Kan behoorlijk schelen in de kosten.

Char_lotte tof dat bij jullie alles rond is! En wat een supertoffe verrassing <3

Bwaaah, spannend Christa! Ik vond het hier ook peentjes zweten tot we wat hoorden :')

Sanne, ik hoop het voor jullie! Wij zitten in het zelfde schuitje, scheelt bij ons gewoon 'even' €5000... De moeite waard.
Amethyst, vanaf 1 april betaal je meer overdrachtsbelasting bij huizen boven de 4 ton. Kan behoorlijk schelen in de kosten.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:14

Wij zitten ook in een populaire regio hoor haha. We zoeken vooral in Houten, maarja, omgeving Utrecht is gewoon prijzig.
Krijg er soms gewoon een lachbui van; huis 45 min op Facebook en dan al kijkdag vol :')

Maar ach, er komt vast vanzelf iets :)

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:17

Sanne_Visser schreef:
SimoneeM schreef:
Spannend Christa!

Charlotte, hoe schattig <3

Wij hebben (voor dit huis dan), 31.000 overboden. En dan heb je het dus nog niet :+ Maar ze wilden ook niet aan onze aankoopmakelaar prijsgeven waarvoor het dan wel is weggegaan, of voor welke voorwaarden, dat was jammer (hoewel, horen dat je het net bent misgelopen op 2000 na ofzo is ook niet per se leuk :P)

Nee daar is ook niets aan, maar bizar hoor. Met 31 nog niets hebben :( ..
Je makelaar kan het inderdaad na passeren inzien! Wij wilde dat eerst ook van ons eerste droomhuis weten maar ik wil het eigenlijk niet meer weten. Je kan er toch niets aan veranderen en eerlijk is eerlijk, er komt altijd wel weer mooi nieuw spul voorbij :)

Wij hopen te passeren op 31 maart ivm de gunstige overdrachtsbelasting nog!! Duim dus hard want dat scheelt behoorlijk veel! :D

Wat verandert er op 1 april? Ik hoop het dan voor jullie als dat zo veel gunstiger is![/quote]

Op 1 april worden de regels betreffende de overdrachtsbelasting voor starters aangepast. Onder 35 je eerste huis is je huis dit jaar overdrachtsbelasting vrij, nu is het bedrag nog zonder Max maar vanaf 1 april geldt het tot een Max van 4 ton.
Ons huis zit daarboven dus scheelt 10.000 .

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:18

Renee1991 schreef:
Oeh, spannend Charlotte! Het kan gek lopen.

Balen Simone, wat een belachelijke tijd hè... Zit je in de stad te zoeken of..? Overigens kun je over een poosje gewoon bij het Kadaster opvragen welke hypotheek er op zit, mocht je nieuwsgierig zijn.

Sanne, bij ons hetzelfde inderdaad.. Scheelt ons €5000 in overdrachtsbelasting, dus wij hopen ook dat we dat halen.
Amethyst, per 1 april betaal je meer overdrachtsbelasting voor huizen boven de 4 ton. Kan behoorlijk schelen in de kosten.

Char_lotte tof dat bij jullie alles rond is! En wat een supertoffe verrassing <3

Bwaaah, spannend Christa! Ik vond het hier ook peentjes zweten tot we wat hoorden :')

Sanne, ik hoop het voor jullie! Wij zitten in het zelfde schuitje, scheelt bij ons gewoon 'even' €5000... De moeite waard.
Amethyst, vanaf 1 april betaal je meer overdrachtsbelasting bij huizen boven de 4 ton. Kan behoorlijk schelen in de kosten.

Precies!! Scheelt behoorlijk! Ga voor jullie ook duimen :D

CCCCC

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:54

Mijn kat is nu echt een binnen kat, ik weet ook niet of ik hem naar buiten wil laten. Even de mogelijkheden onderzoeken om de tuin catproof te maken (Diervriendelijk en niet al te lelijk haha) en anders gewoon aan het tuigje.. Ik wil ook niet dat hij overlast gaat veroorzaken bij buren door daar in de tuin te graven/poepen e.d.

Wij hebben net geen 17000 euro overboden.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:54

SimoneeM schreef:
Wij zitten ook in een populaire regio hoor haha. We zoeken vooral in Houten, maarja, omgeving Utrecht is gewoon prijzig.
Krijg er soms gewoon een lachbui van; huis 45 min op Facebook en dan al kijkdag vol :')

Pff ja Houten is mega populair! Een aankoopmakelaar helpt echt enorm in deze regio!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:37

CCCCC schreef:
SimoneeM schreef:

Pff ja Houten is mega populair! Een aankoopmakelaar helpt echt enorm in deze regio!

Ja die willen we idd in gaan schakelen :j Hadden nu wel zo’n landelijk werkende aankoopmakelaar, maar vooral omdat we vrij toevallig tegen het vorige huis aanliepen en snel iemand wilde die met ons mee kon kijken.

Maar denk ik idd dat een aankoopmakelaar flink kan helpen, dus ga even op zoek :D

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:14

CCCCC schreef:
Mijn kat is nu echt een binnen kat, ik weet ook niet of ik hem naar buiten wil laten. Even de mogelijkheden onderzoeken om de tuin catproof te maken (Diervriendelijk en niet al te lelijk haha) en anders gewoon aan het tuigje.. Ik wil ook niet dat hij overlast gaat veroorzaken bij buren door daar in de tuin te graven/poepen e.d.

Wij hebben net geen 17000 euro overboden.

De enige oplossing is eigenlijk een schuine rand op je schutting maken en met staaldraad een pvc buis bevestigen (die rolt dan dus rond dat draad) zodat je kat geen houvast heeft en zo in je tuin ‘gevangen’ zit. Nadeel is dat je buurtkatten die erin vallen dus ook niet meer eruit kunnen..
ik heb het tuigje een jaar volgehouden en daarna liep ie los maar nooit verder dan de buren en ons. 2 onder 1 kap..
Nu verhuizen we groter maar ook bij een doorgaande weg.. dus ik denk dat die van mij nu ook huisarrest krijgt ;)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:21

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:34

Leuk appartement Martine !

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:38

Ziet er netjes uit!

Ben wel benieuwd trouwens hoeveel biedingen er gemiddeld op een huis worden gedaan in deze tijd. Weet iemand dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:17

Zeker een leuk appartement! Die ben je vast zo kwijt :j

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:32

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:58

Mooi appartementje :j
Dat zal idd zo weg zijn!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:38

Ik zit op de tweede woonlaag (in het midden).
Was net de sleutels inleveren en er zit al een bezichtigingsstop op en een wachtlijst :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:45

Martine schreef:
Ik zit op de tweede woonlaag (in het midden).
Was net de sleutels inleveren en er zit al een bezichtigingsstop op en een wachtlijst :=

Jeetje wat gaat dat snel! Mooie prijs ook, misschien toch naar het oosten verhuizen :+

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:46

Jeetje :')

Maar idd, die prijzen zijn wel beter. Ik zou rustig verhuizen, maar vriend niet :+

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:50

Mijn zusje wil heel graag mijn appartement in Amsterdam. Onmogelijk :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:03

Wat jammer Simone, hopelijk komt er snel iets anders op jullie pad!
Je zit idd wel in een lastige regio :=

Leuk appartement heb je Martine :D
Jeetje nu al een stop en wachtlijst. Dat moet een heerlijk gevoel zijn :D
Een schoolvriend van mijn vriend heeft 6 jaar geleden een appartement in Amsterdam voor rond de €130.000 gekocht en voor €10.000 verbouwd. Klein en toentertijd geen gewilde buurt. Hij is naar het buitenland verhuisd en altijd goed kunnen verhuren. Nu kan hij volgens mij boven de €400.000 verkopen :=

Wij hebben net ons huis verkocht *\o/* Meerdere biedingen boven de vraagprijs, deze hadden het hoogste bod en de beste voorwaarden. Ook een heel verhaal erbij, vond het vooral leuk om te lezen dat ze binnenkwamen en zich gelijk thuis voelden <3 Dat heb ik ook nog iedere keer.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:05

Gefeliciteerd!! *\o/*

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:23

SimoneeM schreef:

Dan moet je maar de hele dag gaan zitten F5-en op facebook en funda :')

@Martine jeetje dat is ook snel zeg, niet normaal :wow:

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:47

Earth schreef:
SimoneeM schreef:

Dan moet je maar de hele dag gaan zitten F5-en op facebook en funda :')

@Martine jeetje dat is ook snel zeg, niet normaal :wow:

Maar echt :')
Kan er wel een baan van maken :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:50

Gefeliciteerd Charlotte446, dat zal vast een fijn gevoel zijn!

Vandaag nog in een krantenbericht, een huis hier in de regio van 185.000 (een oké huis maar niks bijzonders, in een van de minst 'goede'/populaire buurten), stond er om 10 uur op en vier uur later waren er ruim tachtig geïnteresseerden. Dat is dan een huis die niet in aanmerking komt voor beleggers (voormalige huurwoning die alleen door voor zelfbewoning mag worden aangekocht). 8)7

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:11

Gefeliciteerd Charlotte446!

Nou hier is t rustig geweest de afgelopen 2 weekjes, was geen nieuw aanbod wat ons aansprak.

Maar even geduld en toch nog nieuw aanbod gekomen en hebben vanmiddag en woensdag een bezichtiging staan.

Beide in de regio van onze voorkeur, dus ben heel benieuwd wat we er van vinden
Appartementen ipv woonhuizen (die zijn hier niet te betalen :') )

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:02

Gefeliciteerd Charlotte!