Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chanen schreef:Een collega heeft ooit aaltjes besteld via biobestrijding.nl Afhankelijk van hoeveel je er nodig hebt, begint de prijs bij €16,50. Geen idee wat de verzendkosten zijn trouwens.
Ik geloof dat de meeste kneusjes uit mijn box elders beter af waren geweest. Inmiddels is de hypoëstes dood en blijk ik niet geschikt te zijn voor varens. Zowel mijn venushaar als zinkvaren als nu de polystichum uit de kneusjesbox gaan hard achteruit zodra ik ze in huis heb. En de slaapkamer blijkt niet geschikt voor planten, want de muehlenbeckia is al de derde plant op die plek die daar wegkwijnt. En ik vond de muehlenbeckia nog wel zo leuk!
Ondertussen doen de epipremnum, de monstera en de calathea het gelukkig wel goed.
Van de syngonium die ik zelf had aangeschaft begrijp ik niks meer. Hij had natte pootjes, dus ik geef 'm tijdelijk minder/geen water, maar tegelijkertijd laat ie daardoor juist z'n blaadjes hangen. Wat moet ik daar nou mee? Geen water geven is niet goed, maar ondertussen staat er na een minimale gietbeurt wel weer water onder in de pot. Hij schiet wel flink wat nieuw blad, dus heel ongelukkig lijkt ie ook niet.
Hoe doen jullie dat trouwens met de verkoop van stekjes? Ik blijf maar avocadopitten planten, terwijl ik zelf al genoeg plantjes heb, maar ik vind het gewoon te leuk om ze op te kweken. Ik las dat iemand hier ze verkoopt via marktplaats. Verstuur je ze, laat je ze ophalen, wat vraag je er voor? Ik denk er namelijk over om ze ook maar af te staan.
Air schreef:Weet er nog iemand een leuke pot voor deze speciale plant?
[ [url=m/u5Wo1V.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ga ook een keertje binnen verpotten door het rotweer hoordirect potgrond overal.