[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:57

Sonja, en naar een ander filiaal?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:06

zal ik hier ook nog eens in de groep gooien, zat ik gisteravond al aan te denken , nu jij het ook denkt/zegt misschien toch even naar kijken.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:57

Cayenne schreef:
Bij ons moet vooral de badkamer op de schop en het dak, maar dat hoeft niet direct. Het huis moet wel winterklaar. Ik zou er ook geen moeite mee hebben om in het najaar pas te verhuizen. Ik heb nog een huurhuis en mijn vriend ook, dus we moeten sowieso 2 keer verhuizen. Zit daar nog meer van in de stress :')

Het eerste wat ik dacht is wat een prachtig groot huis en dan zo'n kleine badkamer :D :D
Ziet er wel mooi uit van buiten! (Binnen is niet helemaal mijn smaak :o)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:05

Wat een gaaf huis Cayenne!!!
En wat een ruimte in je huis en om je huis.
Vind het echt een pracht-exemplaar.
Nu maar hopen dat jullie er samen uit komen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:42

Ja, en voor die prijs echt geen geld! Plus dat je op 5 minuten afstand van het bos zit. Ben ook weg van de tuin en heb er stiekem al wilde plannen mee :') Maar eerst maar eens kijken of we er echt uit komen.
Ja, die badkamer :') We willen dan mogelijk in de toekomst op het platte dak uitbouwen en een andere slaapkamer tot de badkamer maken. Dit is echt te klein (en ik wil niet in een bad douchen).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:43

Leuk huis Cayenne (inrichting is ook niet zo mijn smaak), nog steeds niets definitief wat een geduld moeten jullie hebben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:20

Nee, de inrichting is ook niet onze smaak. Vooral die sierlijsten in de woonkamer gaan er meteen af :o Vind dat in sommige huizen met een hoog plafond best erg mooi, maar in dit huis neigt het naar pure kitsch.
De tegelvloer is ook niet mijn ding, maar hij ligt er nog niet zolang in, dus die laten we waarschijnlijk voorlopig liggen.
Verder was ik wel echt meteen smoorverliefd op het huis. Ik vind het van binnen en buiten heel vriendelijk aandoen, vooral op locatie.
Maar goed, dat klinkt misschien heel stom :+ Ik moet echt voor een huis 'vallen'.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:24

hihi, databeest is weer eens maf, post was vast in een ander topic getiept, maar af en toe zet het databeest hem totaal ergens anders neer :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:33

Wij zijn vanavond wezen kijken in ons nieuwe huis. Vooral even de praktische zaken doorgenomen die een makelaar ook niet wist. Leidingwerk bijvoorbeeld, afvoeren, putten, etc.
Huis is nog beter afgewerkt dan we dachten, want in de tuin liggen al op veel plaatsen de leidingen voor verlichting bijvoorbeeld.
Verder was het illegale schuurtje nog iets groter dan we ingeschat hadden. :+ Dachten wij ongeveer 9 x 6 meter, blijkt het 10 bij 10 meter te zijn. _O- Mooie feestlocatie voor de bruiloft. Ter zijner tijd gaat ie toch plat, en bouwen we iets achter de garage wat toch wat kleiner is qua oppervlakte, dan heb ik heel wat tuin meer. *\o/*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:57

@cayenne: leuk om het te zien! Maar ik zou niet uitbouwen op het platte dak... ik vond dat juist zo slim gedaan vanwege de lichtinval. Dat raak je kwijt als je daar op bouwt, dan kon het weleens heel donker worden beneden. En ik ben duidelijk de prijzen hier gewend, ik vind het namelijk helemaal niet goedkoop :') Lijkt me toch dat jullie hier wel uit komen!
@Neonlight: fijn dat de zaken eigenlijk heel positief uitvallen!
@sym: welk huis hebben jullie nu op het oog dan?

De geinteresseerden vanuit de open huizendag zijn nog steeds in overleg met hun financieel adviseur :+ Maar gelukkig hebben zich anderen gemeld, die komen binnenkort kijken :) Helaas staat ons huis nog steeds niet goed op funda, die lopen blijkbaar niet zo hard voor een VBO makelaar.
Het huis waar wij toch wel interesse hebben heeft ondertussen eindelijk de vraagprijs aangepast... wij zijn met hen in gesprek over het een en ander. Is toch wel spannend allemaal...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:38

Wel balen dat je huis nog steeds niet goed op Funda staat. Mooi dat er belangstelling is en zeker goed dat ze in overleg zijn met hun financieel adviseur. Dan ben je toch al een heel stuk verder dan dat wij ooit geweest zijn, of nou ja, die geïnteresseerden in onze woning zijn ook nog steeds de financiën aan het uitzoeken, vanaf begin maart al dus.......

Je hebt pb over het huis dat wij op het oog hebben. Niet stiekem een bod daar op uitbrengen hè? :D (ligt voor jullie niet gunstig dus hoef ik helemaal niet bang voor te zijn)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:42

Dat ligt voor ons idd niet gunstig, dus wees niet bang :D
En ach, ik heb me er vandaag nog met een collega over verbaasd dat er blijkbaar mensen naar huizen gaan kijken die helemaal niet weten of ze dat wel kunnen betalen. Je zou toch denken dat mensen ondertussen wijzer zijn dan dat?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:55

Wij weten eigenlijk ook niet of we dat kunnen betalen..... dat hangt er namelijk vanaf hoeveel we voor ons eigen huis krijgen en hoeveel rek er in de vraagprijs zit.
Maar goed, met onze minimumprijs wat we voor dit willen hebben, kunnen we dat huis wel kopen, maar dan moet er toch nog iets van de vraagprijs af. Bij dit huis vinden we dat moeilijk omdat het huis gewoon goed is en wat ons betreft wel de vraagprijs ongeveer waard is. Maar meestal kan er wel iets af, dus dat zal dan wel goed komen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 05:22

Wendy, het is verder nog niet besproken hoor. Is idd een punt dat we dan het licht mogelijk kwijt zijn. Hmm, gaan we eens verder over denken. Het zijn ook toekomstplannen. Voorlopig eerst zo maar eens aan wennen :P (en het eerst in handen krijgen :') )

Ik verbaas me er ook weleens over dat mensen zo onvoorbereid erin gaan en niet weten of ze het uberhaupt kunnen betalen. Het eerste wat wij hebben gedaan is het financiele plaatje onder de loep nemen. Volgens onze financieel adviseur konden we tot vier ton lenen. Ja, alles leuk en aardig maar dat gaat never nooit gebeuren :+ Ik heb mijn werkgevers+intentieverklaring ook al aangevraagd, kopieën gemaakt van mijn ID kaart en van de week gaan we over de pensioenszaken praten en een notaris zoeken om wat dingen tussen mij en mijn vriend vast te leggen over de kosten, en dan zijn we toch al best een eindje op weg. Maar eerst huizen kijken en bieden en dan pas eens checken of je het wel kunt bekijken lijkt me echt heel moeilijk :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:07

Dat hebben wij ook eerst gedaan, gekeken tot waar we konden lenen (7 ton) en tot waar wij kunnen lenen met hetgeen wij in ons hoofd hebben aan lasten, waar wij ons comfortabel bij voelen (ongeveer 5 ton).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:08

Cayenne, volgens mij mag een werkgeversverklaring maximaal een maand oud zijn dus te vroeg aanvragen is ook niet handig.

Wij hebben inderdaad ook eerst een afspraak met een financieel adviseur gehad.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:44

Charaz schreef:
Cayenne, volgens mij mag een werkgeversverklaring maximaal een maand oud zijn dus te vroeg aanvragen is ook niet handig.

Dat niet alleen.... Sommige banken willen ook een verklaring in hun eigen opmaak.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:46

Een werkgeversverklaring is 3 maanden geldig :)
Maar dan moet ook de hypotheek rond zijn.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:58

Als ik nou werk zou hebben, al is het maar 1 betaalde werkdag, dan zouden wij naar huizen van een ton duurder kunnen kijken. Dat gaan we sowieso niet doen, maar met grensgevalletjes zou het wel fijn zijn als we daar net iets meer lucht hadden.
Maar helaas lukt het me nog steeds niet om aan betaald werk te komen.
Veel hangt ook af van wat we voor ons eigen huis krijgen.
Vriend wil toch de makelaar nog weer eens bellen nu blijkt dat hij de buren nog niet benaderd heeft voor het weiland. Anders kunnen we bij het paasvuur zelf wel even gaan onderhandelen, dan zijn ze toch allemaal bij elkaar :D

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:34

Ik ben nog steeds een stille meelezer, maar heb nu toch een vraag.
Wij gaan volgende week woensdag 09.00 passeren bij de notaris. De verkoopmakelaar heeft die dag een cursus, dus niet aanwezig. Die belde mij net dat ze daarom volgende week dinsdag 17.15 de ronde door het huis met de verkopers en ons willen gaan maken en dan woensdag direct naar de notaris.
Wat is jullie mening hierover?
Als de verkoper kwaad in de zin heeft, kan die nog van alles aanpassen/kapot maken waar wij dan pa na het tekenen achter komen.
Het gaat om een niet gemakkelijk scheidingsgeval.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:05

tja, dat is een lastige hoffie, verwacht je dat de verkoper zo vervelend zou gaan zijn naar jullie toe?
misschien even informeren bij de notaris dat hij pas na jullie akkoord (eind vd ochtend ofzo) het bedrag naar de verkopers overmaakt... ik weet niet of dat juridisch mogelijk is hoor.
of je gaat woensdagochtend zonder makelaar nog even langs.

Cayenne, en??? al iets gehoord. ik hoop dat jullie eruit komen.

Wendy, balen dat je huis nog niet goed op funda staat. inderdaad staan VBO makelaars niet hoog op het prioriteitenlijstje van funda. jammer soms. (is voor mij mede een reden geweest om naar een NVM over te stappen).

Hier is nog steeds het wachten op de voorlopige koopakte. ik ben heus niet ongeduldig haha... ;) ... maar zolang het nog niet zwart op wit staat vind ik het nog steeds een beetje onzeker.. en de 3 dagen bedenktijd gaat ook pas in als alle partijen hebben getekend. Nou ja, we gaan er maar vanuit dat het goedkomt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:09

hier hebben we het concept gister terug gemaild naar de makelaar, met een paar aantekeningen, dus nu even wachten wat hij er op antwoord en dan kan het getekend worden door verkopende partij en ons...
maar wij hadden woensdag ochtend akkoord en maandag concept binnen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:09

Misschien kun je kijken of er afgesproken kan worden dat na de controle op dinsdag álle sleutels rechtstreeks naar de notaris gaan, zodat ook de huidige eigenaren er niet meer in kunnen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:36

Shiloh schreef:
Misschien kun je kijken of er afgesproken kan worden dat na de controle op dinsdag álle sleutels rechtstreeks naar de notaris gaan, zodat ook de huidige eigenaren er niet meer in kunnen.

Dat zou idd een goede zijn. Als dat niet mogelijk is, dan zou ik er niet mee akkoord gaan :n

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:42

Shiloh schreef:

Dit lijkt me idd een goede optie :j Je wilt het risico niet lopen idd...

Krijgen vanmiddag van onze hypotheekadviseur de berekeningen wat onze maandlasten zijn bij een aantal verschillende koopsommen, zowel met als zonder nhg. Dan kunnen we gaan berekenen wat we maximaal willen en kunnen. Begin er steeds meer een hard hoofd in te krijgen dat wat wij willen, haalbaar is binnen ons budget. M'n lief staat daar veel optimistischer in, die denkt dat er van veel huizen nog wel flink wat af moet kunnen. Binnenkort maar eens wat gokjes wagen, met het risico dat alle verkopers beledigd zijn over ons bod en niet eens willen onderhandelen maar dan weten we dat ook weer en kan m'n lief misschien iets reëler kijken naar wat dan wel kan :+ Vind het wel lastig moet ik zeggen, levert veel stress op merk ik. Hoop dat we gauw meer duidelijkheid hebben over wat wel en niet kan zodat we echt concrete stappen kunnen zetten.