Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:28

Nou, ik heb gisteren weer wat hulp gehad, dus eindelijk wat kastjes/plankjes/lampen opgehangen :)
Jij gaat hard Kirr! Indd verfspuit is wel iets sneller :P scheelt dat je er al 1 hebt ;)

Kirrr

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:04

Tussen alle bezoek door toch enkel deuren in laklaag kunnen zetten en het lijkt te dekken met 1 laag, zou helemaal super zijn!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:54

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:23

Wauw mooie dingen weer in die westwing.

Iemand hier ervaring met schoolbordverf? Of nu dat 'nieuwe' whiteboard?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:27

als je een niet al te groot stuk in schoolbord verf wil hebben kun je evt ook schoolbord folie pakken
ga ik in het nieuwe huis ook gebruiken , mijn moeder had het op de keukendeur zitten als boodschappen lijstje zeg maar, maar als je het dan beu bent, haal je het er af en is het ook gewoon weg (geen nare lijmresten, of schuurwerk)

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:38

Kentaro, ik ben eerst opzoek naar een huurhuis. Ben nog jong en bij koop zit je meteen ergens aan vast.

Kirr, ik weet niet zo goed wat de vraag is over schoolbordverf, maar schoolbordverf is gewoon in de bouwmarkt te verkrijgen. In bijna elke gewenste kleur leverbaar. Ook leuk om magneetverf onder te doen. Dan heb je een magnetisch schoolbord. Whiteboardverf heb ik geen ervaring mee. Maar vrienden van me schrijven met whiteboard stiften op gewone hoogglans deuren, en werkt volgens hun prima.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie veel kwijt waren aan jullie eerste huisje. En hadden jullie al veel spullen gespaard. Ik ben iemand die nooit iets aan uitzet gespaard heeft. En heb berekend dat je toch al snel 7500 euro kwijt bent als je alles nog moet kopen. (Is misschien niet een interieur vraag, maar ben wel benieuwd)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:45

Helemaal gelijk in!
Het is ook net wat je wilt qua spullen! Bijvoorbeeld via marktplaats en kringloopwinkel kun je al aan heel veel spullen komen voor niet teveel geld.
Wil je bijvoorbeeld wat zekerheid met o.a. een wasmachine, dan ben je in de winkel een paar honderd euro kwijt. Ga je naar bijvoorbeeld kringloop heb je er een voor ongeveer 150,00 en als je dan voor jezelf bedenkt al zou ik er een jaar mee doen!?
Bed kan je overal kopen, matras zou ik toch wel voor een goed matras kijken en niet tweedehands.
Soms kun je bij familie ook nog aan spullen komen. Of het gewoon treffen :D Een oud collegaatje van mij ging verhuizen en wilde daar alles nieuw. M'n broertje ging net op zichzelf en kon 2 en 3 zits bank, salontafel, eettafel met stoelen en tv kastje over nemen voor 150,00 :D
Stoffering vind ik wel tegen vallen. Wij hadden in ons vorige huis gordijnen bij de Hema laten maken voor de slaapkamer en nog schrok ik best van de prijs :P Als je een beetje standaard maten hebt, kun je ook goed terecht bij de Jisk en die heeft echt hele lagen prijzen voor o.a. rolgordijnen!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:47

Van magneetverf lees ik veel 'slechte dingen', dat er heel veel lagen op moeten en dus duur uit komt voor een klein stukje.
Zo'n schoolbordfolie heb ik ook gehad toen ik nog studeerde, maar dan vind ik verf veel orderlijker..
Met die folie gingen ook alle resten niet weg, als je 3 dagen een tekst liet staan kon je die na het afvegen nog altijd lezen.
Dus daarom dat ik me afvraag of dat met die verf ook zo is. Dat ze snel 'kapot' is.

Anne: Wat heb je allemaal in die 7500euro gestoken.
Wij hebben ook aantal dingen moeten kopen, zoals wasmachine en microgolf etc, natuurlijk bestek en borden etc.
Maar er zijn ook dingen die we al hebben, salon, eetkamer, tv's,...
Als je goed rond kijkt kan je veel goedkoper goeie dingen kopen.
Ik heb verschillende winkels vergeleken, ook met verf en de toestellen etc.
Voor sommige dingen gaan wij ook gewoon naar een 2e handswinkel.

Ik zeg dus hetzelfde als Kentaro :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:55

:D

Oja, voor wie de reclame niet gehoord had en er iets aan heeft :P
Multimate
* Voorwaarden: • Verfverpakkingen (blikken en emmers) kunnen worden ingeleverd t/m 15 juni 2014. • Per persoon mag je maximaal 5 oude verfverpakkingen inleveren. • Per ingeleverde verfverpakking ontvang je één kortingsvoucher. • Per €20 besteding aan verf en beits mag één kortingsvoucher worden verzilverd, o.a. op de merken KARAKTER, Histor, Flexa, Rambo, Cetabever, Tenco en Hammerite. • De kortingsvoucher is te verzilveren t/m 29 juni 2014.
(als ik het goed zeg, gold dit ook bij Fixet en nog een.. :P )

http://www.verfvinden.nl/?gclid=CMmGhar ... tAodgyoAaw

http://www.kortingscode.nl/?gclid=COWvu ... tAodfH4ANQ

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:04

Wij waren toen we gingen samenwonen al gauw 15.000 euro kwijt. Dat was voor interieur, serviesgoed, vloeren en muren. Sommige dingen hadden we al, ik woonde al op mezelf (studiootje), zoals een bed en wat kleinere kasten.
Ook nog eea gekregen voor ons samenwonen zoals garderobekast en wasmachine.

Kringloop is niks voor mij, zou het wel willen want vind het leuk bij een ander maar ik begin dan met schuren en vervolgens komt er niks meer van :')

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:15

Nouja, ik heb toch wel een beetje gekeken naar inrichting van een eensgezinswoning. Hier zijn nouwelijks appartementen.
Voor laminaat, ondervloer, dampdichte folie ben je toch al snel 1000,- kwijt. Daarbij komt verf. 250,- bank, salontafel, kast, tafel stoelen, wasmachine, droger, koelkast/vriezer, gasfornuis, lampen, en daarbij nog alles aan servies en prulletjes, denk aan een wcrolhouder,douchegordijn, sloten. Al met al ben je toch snel opweg naar die 7500. Misschien reken ik het wel te ruim.

Ben laatst toevallig bij een kringloop wezen kijken, maar daar sloeg ik werkelijkwaar bijna achterover van de prijzen. Zag een hele mooie oude houten kast, daar durfde ze bijna 300,- voor te vragen. Zo waren er nog meer dingen waar ik echt van stond te kijken, o.a. eetkamerset, foeilelijk en toch wel een bus grondverf en lak nodig, voor ongeveer 150,- voor mij geen kringloop, of verschilt dat misschien per regio?

edit, typfout
Laatst bijgewerkt door AnneLieff op 07-05-14 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:18

Dat verschilt absoluut per winkel!! Een kennisje van mij gaat iedere week met een vriendin naar een kringloopwinkel en had het daar laatst toevallig nog over!

marley, ik durf het niet eens meer na te kijken wat wij kwijt waren.... En dan had m'n vriend al veel dingen :P
Ik ben ook niet van het opknappen van spulletjes, maar als je er wat ziet wat je zo aanspreekt, zou het ook wel kunnen als je niet teveel te besteden hebt. Aan o.a. serviesspul e.d. ben je helemaal geen drol kwijt :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:21

Dat bedrag is ook echt alleen van toen we de sleutel kregen zeg maar, daarna nog zoveel meer uitgegeven :')
En nu opnieuw begonnen ivm baby op komst, van die prijzen word je ook flink naar :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:39

hier weet ik het de eerste en tweede keer niet meer hoor,
nu laatste keer verhuizen was het nog genoeg, de komende keer gaan we het zien :+
sleutel overdracht staat op 27 juni en de eerste aanschaf is 210 euro flexa voor het plafond en de muren
is 50 liter 9001 en 25 liter stralend wit , flink op bezuinigd door gamma aanbieding 50 procent korting + 25 procent extra inhoud per emmer, dat scheelde dus twee emmers tov aanbiedingen van andere bouwmarkten + 50% , waren dus eigenlijk bijna 5000 euro kwijt geweest bij normale prijzen.
nu nog een emmer gekleurde verf voor een muur in de slaapkamer + woonkamer + de keuken en dan zijn alle muren en plafonds gedaan,
even goede aanbieding zoeken en kleuren kiezen.

meubels hebben we al, maar er moeten een aantal zaken weg
twee persoons grenen bed, grote boekenkast, grote schuifdeuren garderobekast en een eettafel
alles op de garderobekast is ook heel mooi pimpbaar
en daar moeten we weer wat anders voor in de plek vinden (boekenkast in ieder geval en een 1 persoons logeerbed)

maar wij halen meubels vooral van marktplaats en kringloop, met ons wafje en de tweede in bestelling heb ik geen zin in nieuw spul...
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 07-05-14 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:40

Goh, dat herken ik helemaal niet.................

Heb je nog foto's van het kamertje af??
(laatst was er een programma op tv en daarin werd vermeldt wat een hond per jaar kost.... Dat was al niet normaal :+ )

Sonja, dat is lekker zeg met die verf!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:19

Ik heb gewerkt bij een producent van magneetverf, schoolbordverf en whiteboardverf.
Mijn tip, vergelijk goed en ga niet per se voor de goedkoopste! Er zit heel erg veel verschil in kwaliteit!
En hou je absoluut aan de beschrijving op de verpakking. Magneetverf moet je echt in meerdere lagen aanbrengen, anders werkt t gewoon niet zo best :)
Als je advies wilt over merken, wil ik wel per pb doen :)

Qua kosten van de inboedel, bij ons eerste huis hebben we nog geen 2000 euro uitgegeven.
Vloeren het goedkoopste van ikea, de goedkoopste witte latex op de muur, veel spullen gekregen, oude dingen opgeknapt. De keuken bestond uit een mini aanrecht (2 boven- en 2 onderkastjes met een gootsteen, that's it) daar hebben we zo'n tafelmodelkoelkastje van iemands zolder neergezet met 2 elektrische campingpitjes. T hoeft allemaal niet duur te zijn :D, wasmachine 5 jaar geleden gekocht op MP voor 100 euro, nog nooit problemen mee gehad, doet nog steeds prima z'n werk!
't duurste was de paxkast voor in de slaapkamer: rond de 600 euro.
En je hebt natuurlijk geen 10-deligservies nodig als je met z'n 2en bent. Wij zijn begonnen met 2 grote en 2 kleine borden, besteksetje van de action erbij.
Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, maar een inboedel HOEFT geen 10.000 te kosten, als je maar beetje creatief bent en niet te veeleisend :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:30

Merken mag zeker via pb.
Zit wel in België, dus geen idee hoe de verschillen zitten.

Voor de rest ben ik ook akkoord, je maakt alles zo goedkoop en duur als je wil.
Plus in een huurhuis moet je meestal toch geen vloeren etc leggen.
Dus gaat het toch alleen om wat verf en inboedel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:57

Ja geen idee eigenlijk meer wat wij kwijt waren. Maar goed alleen onze vloer was al bijna 4000 euro. Maar goed we hebben een kwalitatief goede vloer en 50m2 is natuurlijk ook best veel.
Qua meubels e.d. ben ik van Marktplaats. Niks zo leuk als je eigen meubels pimpen. Ik was echt retetrots op mijn eerste projectje. De buffetkast in de keuken. Op de kop getikt voor 75 euro. Goedkope verf van de action er op gesmeerd en voor 100 euro had ik een hele mooie kast staan.
Nu ben ik bezig met een bedombouw en een antieke linnenkast voor in de hal. Bed ombouw incl nachtkasjes kosten me 60 euro. Moet nog even bepalen welke kleur dat gaat worden, dus er komt nog wat kosten aan verf overheen.

Die flexa emmers van de Gamma hebben wij laatst ook gehaald, was echt een goede aanbieding :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:09

Wij hebben een budget van 15.000 euro voor de inrichting van het nieuwe huis. Veel oude meubels gaan weg, alleen het bed, de kledingkast, een dressoir en de salontafel gaan mee. Er komt een nieuwe (hoek)bank, eettafel met stoeltjes, tv-meubel en nog een kastje. Verder gaan de kosten zitten in de vloeren (beneden is prima, maar boven komt laminaat), gordijnen en de verf. Ik hoop dat het binnen het budget kan blijven, maar ook de tuin willen we nog doen. :D

Ik moet er wel bij zeggen dat we het nu 'goed' willen doen, dus met nieuw en kwalitatief goed spul. Dus dan zit je zo aan flinke bedragen. Toen ik mijn eerste appartementje kreeg was ik met een kleine 1000 euro klaar (kringloop etc.). :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:27

Het gaat wel hard als je het kwalitatief goed wilt doen .... Moet je de tuin echt aanleggen, of wat aanpassingen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:38

Hij is nu compleet betegeld (achter en voor, maar voor laten we eerst maar even zoals het is). We willen alleen een terras en verhard pad naar achter, verder 'echt' tuin met struiken en planten, dus er moeten veel tegels uit. Er komt dan ook een kippenren in, die maakt mijn man zelf dus dat hoeft niet veel te kosten. :) Verder moet er misschien andere aarde in (ligt aan hoe het erbij ligt als de tegels eruit zijn) en natuurlijk beplanting. :)

Ik denk dat een leuke tuinset de grootste kostenpost gaat zijn. Dat willen we nog wel deze zomer (meteen genieten van de tuin :D), die kippenren ook, maar de rest mag best in etappes als het anders te veel oploopt in kosten. :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:43

Klinkt leuk!
Ben er echt van geschrokken wat een tuin kost... Maar wij hebben nieuwbouw en moesten alles in 1x doen, anders zat je op een stuk grond met onkruid tot aan je oksels.... :oo Dan kom je thuis met een auto waar je bijna niet in kunt zitten zo vol met planten... Plant je ze en dan denk je 'goh, waar staan al de plantjes?!?'
Raambekleding vond ik ook echt schrikken! Dan heb je formaat ramen waar je uiteraard nergens met een aanbieding uit komt :+ En we wilden het ook graag in 1x goed doen, dan kun je je flappen wel trekken...
Maar aan de andere kant zijn we er nu wel voor járen klaar mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:47

Herkenbaar. :))
Wij hebben beneden straks erg grote ramen (mooi en licht), ook formaat waar je maatwerk voor moet hebben wil het er fatsoenlijk uitzien. :+ En dan boven schuine dakramen, die gordijnen willen we dan verduisterend hebben dus dat loopt ook wel weer op... Ik geloof dat we rond de 2700 euro zitten voor alle gordijnen samen. Maar goed, hopelijk wel huisdierproof en inderdaad om nog jaren mee vooruit te kunnen. :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:58

Dat valt nog mee :D
Wij hebben inderdaad ook grote ramen! Héérlijk al dat licht! (komt dan alleen s' winters wel weer veel kou vanaf :o )
Op zolder hebben we geen bekleding voor de ramen (nog). Die ruimte wordt niet om te slapen gebruikt en het potje was leeg :P
We hebben toen gelijk wel voor een paar ramen horren genomen (lang leven die uitvinding!!), en daar kun je je geld ook wel in kwijt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:02

Oh, bij jullie was de schade dus nog erger. :D

Horren, oh ja! Daar moeten wij er in ieder geval twee van hebben... *vult lijstje aan*