Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:http://www.hypotheekvoorstarters.nl/Maa ... MGE-Woning
Dit bedoel je? Ik ken iemand in Rotterdam met zo'n terugkoopregeling. Op zich wel fijn, zeker voor starters die wellicht niet heel lang in het huis blijven zitten, dat je een gegarandeerde koper en een gegarandeerde prijs hebt. In het voorbeeld dat ik ken wordt er volgens mij niets gedeeld, geen winst maar ook geen verlies. Je kosten koper ben je in dat geval wel sowieso kwijt denk ik?
Mootje schreef:Haike, wat wil je weten?
Er is sinds ik mijn koopgarant heb heel wat aan de voorwaarden gesleuteld... Voor mij was de terugkoopregeling icm net afgestudeerd en een mooi groot huis willen de aanleiding geweest
Mootje schreef:Je bent verplicht een NHG hypotheek te nemen in combinatie met koopgarant. Je zit dus vast aan richtlijnen van NHG
Ik heb nieuwbouw gekocht en daar was echt niets op af te dingen, maar bij een woning op de vrije markt lijkt het mij hetzelfde werken als een huis van een particulier of elke andere investeringsmaatschappij. Nee heb je, ja kun je krijgen!
manzano schreef:Je huis mag je over het algemeen sowieso niet paars verven oid (snap dat het bij wijze van is) Welstand doet heel moeilijk als je iets afwijkends wilt.
Nicolletje schreef:Wij kregen vandaag post van de nieuwe bewoners op ons (oude, waar mijn vriend nog woont) adres, ik vond dat zo raar
Erg confronterend ook.
Ik weet nog niet wat ik ermee moet doen. Ik heb 'm opengemaaktEr staat dat de levering van iets vertraagd is.