Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:21

Konstantine schreef:
Als dat precies de keuken is zoals jullie hem willen zou ik die doen.
Waarbij ik nog even aanstip: een oven of vaatwasser is een standaard maat en dus vrij makkelijk te vervangen. Als je daar de verkeerde keuze in maakt kun je over een paar jaar prima wisselen.

Denk dus vooral goed na over je kookplaat, want als dat gat eenmaal in het blad zit kun je niet meer kleiner, alleen nog dezelfde maat of groter, maar vaak ook niet veel groter vanwege de grenzen van de kastjes onder de plaat.

In onze keuken zit best simpele apparatuur, behalve de plaat, dat hebben de vorige eigenaren heel goed bekeken.

Goeie tip inderdaad.
Wij hebben na ca 2 jaar een nieuwe plaat genomen. Man man man wat een ergernissen.

Bespaar echt NIET op apparatuur. Onze kookplaat was prut (en dus vervangen), de vaatwasser was maar mwa, de oven maakte knetterveel geluid en de koelkast had lades erin die snel kapot gingen.

Betaal de 1e keer meteen even IETS meer, scheelt veel ergernissen.
Wij zijn inmiddels verhuisd. In dit huis gaan we het dus anders doen kwa apparatuur. Dan maar even iets langer wachten en door sparen voor goed spul.
De huidige vaatwasser is een losse. Die hebben we sinds januari. Zijn voorganger is kapot gegaan. Deze hebben we gekocht met de intentie dat die 1.5 -2 jaar moet overbruggen. Wel nieuw gekocht, maar goedkoop. En dat ding maakt echt herrie :')

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:31

Je kunt ook een technische tekening laten maken op basis van de opstelling die je graag wil hebben. Veel apparatuur zit toch op standaard plekken. Vervolgens heb je zelf de tijd om rustig verder te kijken en een keukenbedrijf een keuken op basis van jullie tekening en voorwaarden te ontwerpen. Zo hebben wij dat toen gedaan omdat wij wel wisten hoe de opstelling moest zijn nadat we twee keukenbedrijven hadden bezocht en de tijd begon te dringen bij de bouw. We zijn daarna nog bij 3 keukenzaken geweest totdat we voor ons de ideale keuken voor passende prijs gevonden hadden. Het is even omdenken voor hun omdat ze nu van tekening moeten gaan ontwerpen ipv andersom maar bij ons heeft dat goed uitgepakt omdat we nu een keuken hebben zoals wij dat zelf willen qua prijs en kwaliteit en niet zoals voorgesteld in het project.

Kiwi_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:13

Ik kom hier binnen vallen, echt al weken op zoek naar een vloer voor onze woonkamer/keuken. We hebben een gecombineerde woonkamer/keuken, van ongeveer 8x4. De keuken is een hoekkeuken in eiken Havanna en eigenlijk overal zie je daar grijze tegel/betonlook bij. Mooi, maar ik vraag me af of het niet te kil is. Zijn er ook mensen die een houten keuken met een andere vloer gecombineerd hebben? Of heeft iemand leuke suggesties?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:45

Wij hebben bij onze donkere beukenhouten keuken een gele linoleum-met-een-spikkeltje. Lino heb je in heel veel kleuren, in tegels of grote vlakken (2 mtr breed).
Ik adviseer wel om het te laten leggen want dat ik best wel tricky om zelf te doen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:58

Kiwi_ schreef:
Ik kom hier binnen vallen, echt al weken op zoek naar een vloer voor onze woonkamer/keuken. We hebben een gecombineerde woonkamer/keuken, van ongeveer 8x4. De keuken is een hoekkeuken in eiken Havanna en eigenlijk overal zie je daar grijze tegel/betonlook bij. Mooi, maar ik vraag me af of het niet te kil is. Zijn er ook mensen die een houten keuken met een andere vloer gecombineerd hebben? Of heeft iemand leuke suggesties?

Omdat eiken meestal warm is, snap ik wel dat ze iets cools ertegenover zetten om het eruit te laten springen. Maar je hebt ook (licht)grijs met een warme ondertoon. Meer beige erdoorheen.

Zoals ze het hier hebben gecombineerd, ook grijs, maar wel lichte vloer en warme tint

https://www.houtwerff.nl/collecties/lic ... ry-sunset/

: https://www.dbkeukens.nl/keukens/alle-k ... keuken-n26

Ik vind bij eiken van dat graniet met een spikkel ook vaak mooi idd

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:12

Ik zou dat perosonlijk ook te kil vinden.
Ons kookeiland is donkergroen met een donkere kwartsiet plaat met daarin allemaal kleuren. De achterwand met kasten is licht eiken en we hebben een donkere dennenhout look vloer van PVC. Ik vind het heel warm en tijdloos zonder dat het donker en zwaar oogt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:23

Oooh lautje, wat mooi! <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:48

Ja wij hebben dus ook keuken en woonkamer open met elkaar verbonden.
Daarnaast hebben we kleine kinderen. En tegels vond ik gewoon hard voor ze om op te spelen.
De muren ogen nu donkerder groen dan ze in het echt zijn.
Dit zijn foto’s van een interieur fotograaf. Die laten zien dat het allemaal net wat zachter is, maar doordat alles weg is geruimd en kaal oogt het ook weer wat statisch en kil :)
Afbeelding
Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:16

Wat denken jullie: zal ik deze op een kleine verhoging zetten? Zo’n plant verhogertje? Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:39

_lautje_ schreef:
Daarnaast hebben we kleine kinderen. En tegels vond ik gewoon hard voor ze om op te spelen.
Dit zijn foto’s van een interieur fotograaf. Die laten zien dat het allemaal net wat zachter is, maar doordat alles weg is geruimd en kaal oogt het ook weer wat statisch en kil :)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dat blad is echt super mooi <3
De rest ook trouwens.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:39

paars schreef:
Wat denken jullie: zal ik deze op een kleine verhoging zetten? Zo’n plant verhogertje? [ Afbeelding ]

Misschien kun je hem even op een emmer ofzo zetten om te kijken hoe het oogt als je hem hoger zet.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:42

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:21

paars schreef:
Wat denken jullie: zal ik deze op een kleine verhoging zetten? Zo’n plant verhogertje? [ Afbeelding ]

Ik zou m eerder in een hoge pot zetten.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 06:26

_lautje_ schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mooi!
Onze keuken zit tussen de vloer en kasten in qua tint, hadden achteraf beter of lichter of donkerder kunnen doen :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:08

@paars: een leuk klein tafeltje er onder (bijv. een kinderkrukje) of een dikke boomstam als je daarvan houdt.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:57

Even een crisis vraag hier.

We hebben voor de beneden verdieping (woonkamer + keuken) voor pvc visgraat gekozen, verlijmd ivm vloerverwarming (nieuwbouw huis). De legger is afgelopen donderdag geweest (heeft vorige week maandag geëgaliseerd), maar had de vloer dus helemaal scheef gelegd (visgraat liep scheef, niet recht gelegd). Hier heb ik een klacht over ingediend, en het bedrijf gaf aan dat ze het kosteloos zouden oplossen. De legger is vandaag terug gekomen en heeft dus de nieuwe vloer bovenop de bestaande (scheef gelegde) visgraat gelegd.... dit was niet wat ik in gedachte had met oplossen. Lijkt mij 1. Niet goed voor de vloerverwarming (kan niet optimaal gebruik van de vloerverwarming gebruiken lijkt me?) En 2. Nu hebben we 2 lagen vloeren erin, zou de nieuwe vloer niet makkelijker los kunnen komen van de oude vloer? En als we deze ooit eruit willen halen... dan hebben we 2 lagen vloer die eruit gehaald moeten worden.

Aanstaande maandag staat de keuken gepland voor monteren, maar ik zit echt even met mijn handen in het haar hiermee. Dit is niet waar we voor betaald hebben, maar we zouden dus eigenlijk volgende week gaan verhuizen nadat de keuken gemonteerd is.

Heeft iemand ervaring met 2 lagen vloeren zo op elkaar? Wat zijn andere nadelen hiervan? En kan ik hier nog wat mee bij het bedrijf, want blij ben ik er totaal niet mee..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:07

Zonnetje81 schreef:
Heeft er iemand hier een (betaalbare) cinewall laten plaatsen/maken met sfeerhaard eronder en nissen/opbergruimte?

Zo ja waar? Ik zoek een betrouwbaar iemand en de prijzen zijn zooo wisselend.
Ik heb een betaande gashaard en koof wat dan verwijderd moet worden.

Wij hebben er zelf een geknutseld, met een elektrische sfeerhaard zonder verwarming. Geen opbergruimte of nissen. aan het bouwen van de wand waren wij inclusief stucwerk (dat wel laten doen) en verf nog geen €400,- kwijt. Nog €150,- voor akupanelen, kwestie van smaak. ik heb offertes van €14000,- voorbij zien komen. Wij vonden het niet veel voorstellen om het zelf te maken.
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:10

Oei dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling, heb er zelf geen ervaring mee. Was je zelf aanwezig bij het leggen?

Ik zou me inderdaad zorgen maken over de warmte die het doorlaat, maar ook of die lijm wel hetzelfde hecht op grond als ander pvc? En gaat plakpvc nog werken? Dan heb je twee lagen die misschien nog wat speling hebben?

Al met al zou ik even het e.a. verzamelen (online opzoeken) over de nadelen en het bedrijf morgenochtend bellen en mailen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:47

Oeh ik zou daar niet gerust op zijn met zo’n dubbele vloer…

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:50

Ik dacht dat je met verlijmen een perfect gladde ondergrond nodig hebt en ik neem aan dat er wat reliëf in het PVC zit?

Het zou mijn voorkeur hoe dan ook niet hebben, een echt nette oplossing is het niet imo... _-:(

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:17

Ik heb wat reacties gelezen op internet en die zijn inderdaad niet enthousiast om pvc op pvc te leggen zonder egalisatiel aag ertussen...
Dit is een van de reacties;
"Het beste is om de oude eruit te halen. Beter voor vloerverwarming, hechting is beter, minder kans op werking en oneffenheden. Pvc moet op een echt vlakke/gladde vloer anders zie je die oneffenheden direct."

Wat zeggen ze in de winkel ervan? En kun je misschien een onafhankelijke vloerlegger contacten?
Ik kan me in ieder geval voorstellen dat je dit niet lekker zit!

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:26

sniesie schreef:
Ik heb wat reacties gelezen op internet en die zijn inderdaad niet enthousiast om pvc op pvc te leggen zonder egalisatiel aag ertussen...
Dit is een van de reacties;
"Het beste is om de oude eruit te halen. Beter voor vloerverwarming, hechting is beter, minder kans op werking en oneffenheden. Pvc moet op een echt vlakke/gladde vloer anders zie je die oneffenheden direct."

Wat zeggen ze in de winkel ervan? En kun je misschien een onafhankelijke vloerlegger contacten?
Ik kan me in ieder geval voorstellen dat je dit niet lekker zit!

Winkel ga ik zo bellen, die zijn nu nog niet open. Gisteravond om 18:00 kwamen we dus hierachter, was de winkel ook al gesloten.

Ik ben er in ieder geval echt niet blij mee en dit was voor mij niet de oplossing... ik ben benieuwd wat de winkel gaat zeggen.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:27

Ik zou dat ook spannend vinden. Is het ook nog een optie om even contact op te nemen met de producent?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 21:09

Nu we eindelijk over de kleur uit zijn: met welk merk pvc hebben jullie goede ervaringen? Wij hebben een hond en kind, dus we zoeken iets wat daar tegen bestand is.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:42

Wij hebben pvc laten leggen door Stile Floors, blij mee! Ook een kind hier.

Afbeelding
Funda

Afbeelding
Verbouwen

Afbeelding
Nu! De groene stoel wordt nog vervangen en de bank ook!

Afbeelding

Achter de bank