Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 07:46

In m'n vorige carrière vulde ik weekelijks meerdere schadeformulieren in :+ collega's kwamen altijd naar mij toe dus ik baal zo enorm dat meneer het "zo zelf wel ff geregeld heeft"
Incl een niet ingevuld middenstuk - daar waar de kruisjes moeten staan-

En onderin bij schade staat er " ja "
Ipv : velg,band,deur etc :roll:

Foto is toch goed genoeg?

NEEEEE -:(-

Nu eerst thuis even de boel goed achterlaten en dan pak ik het morgen weer verder op. Breng straks de auto naar de garage voor iets anders maar laat hem gelijk ook ff naar de schade kijken.

Bij 1 van onze eerder auto's is mijn man tegen de stoep aangegleden en het leek prima maar ondertussen wel de stuurstang krom en een stel scheef afslijtende banden....

Hem daarin betrekken zal lastig worden want hij gooit straks z'n kont tegen de krib aan omdat ik narrig ben.

Het is een lieve vent die veel voor mij en de dieren doet maar soms denkt hij iets te weten wat hij totaal niet weet..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:56

O wat ontzettend balen zeg. Kan me goed voorstellen dat je boos bent nu.
Knuffel :knuffel:

Fitzroy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:57

Daan, wat balen. Snap inderdaad goed dat je boos bent, wat naïef gedacht.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:13

Mijn kids hebben volgende week vakantie, ik heb de 2 dagen na Koningsdag vrij genomen. Nu wil ik een nachtje hotel boeken, maar wat is alles duur zeg.
Nu wel iets leuks gezien in Lochem, volgens mij is dat ook wel een mooie omgeving zo met dit mooie voorjaarsweer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:54

Het is echt niet te doen joh! Ik wilde met het gezin en hond paar dagen naar zee in de meivakantie, Pinksteren of hemelvaart. Maar niets onder de 1000 euro voor 3 nachtjes.

Dat vind ik wel echt te gek, dan ga ik liever gewoon een paar dagen met de auto op pad.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:17

Vakanties/ dagen weg is idd niet leuk meer. -O-
Hier ook gekeken maar wij blijven lekker thuis.

Hier wel een manier om wat te besparen;
Ik carpool met 2 collega’s. We rijden allemaal echt langs elkaar, dus 0 meter omrijden.
Hoeven we alle 3 maar 1x in de 3 weken te rijden.
Scheelt 500km per 2 weken :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:52

Ja voor zomervakantie zag ik ook schrikbarende bedragen. 1000 euro voor 3-4 dagen.
Dan liever 1 nachtje hotel, hoeven we ook geen oppas voor de beestjes.

Ik snap serieus niet dat mensen zoveel geld voor vakanties neertellen. En tegenwoordig gaat iedereen elke schoolvakantie weg!
Skieen in de kerst en voorjaarsvakantie, in de mei vakantie en herfstvakantie naar een huisje in Nederland en de zomervakantie 3 weken naar een warm land.
Onbetaalbaar toch?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:54

Bij deze,wij gaan niet op vakantie.

Kunnen het niet betalen en willen die bedragen ook niet betalen.

Ik begrijp het ook echt niet. Maar goed,wij zijn aan het verbouwen en steeds als we wat geld over hebben dan komt er weer een paar meter bij het gebouw aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:06

Ik zal maar niet zeggen hoe duur ons weekje Disney/Parijs was. Hadden we denk 2 weken van naar een tropisch eiland gekund _O-

Normaal let ik wel wat meer op de kosten voor de reis en overnachtingen. Maar als ik ergens ben, doe ik wel weer wat ik leuk vind qua uitstapjes en uiteten. Dan ga ik niet besparen.

Met Hemelvaart gaan we weer een weekend weg :')

Daan, wat zuur van de schade en het verkeerd ingevulde formulier -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:14

Ik was aan het kijken voor een campingbedje voor in ons vakantiehuis een paar dagen geleden (en besloten dat we eerst maar eens gaan kijken of we überhaupt boekingen krijgen daarvoor, wat zijn die krengen duur)

Heb ik me toch net een nachtmerrie gehad joh :')

Ik wil helemaal geen kinderen, maar in die nachtmerrie was ik ineens zwanger en bevallen (waar ik niks van gemerkt had, dat was dan wel weer top), en onderweg naar huis bleek dat ik in een soort weeshuis woonde met heel veel kinderen, die ook nog aan het krijsen waren, het leken wel 2 nachtmerries in 1 :')

Wat kun je gesloopt worden door een droom zeg :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:16

Ik zal dan ook maar niet zeggen wat ik uitgeef aan vakanties :+ Ook buiten de schoolvakanties kun je duur weg. Ik vind vakanties heel belangrijk, dus het is maar net waar je prioriteiten liggen. Ik ga niet voor niets verhuizen naar een appartement. Dan hoef ik geen geld meer te stoppen in mijn huis. Ik vind dat toch zonde van het geld. Ik zit nu alweer te kijken voor volgend jaar. Ik was overtuigd dat ik naar Curaçao zou gaan maar twijfel nu toch of ik een groepsreis naar Azië ga maken.

O, dat vind ik ook een echte nachtmerrie, Prairy.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:14

Oh ik heb net 3 nachtjes weg geboekt voor €85 incl 3 kinderen en 2 honden :)

Maar goed, zo’n caravan is ook niet gratis natuurlijk.

Voor de zomervakantie zag ik een mooie camping in Frankrijk. Voor 10 dgn zelfde gezelschap €350. Maar goed, boeken doe ik pas als ik zeker weet geen pup te houden want die mag op die leeftijd jog niet mee naar het buitenland ivm rabiës O:)
Laatst bijgewerkt door Chubby op 20-04-22 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:17

Ik heb komende zomer een "workaway" vakantie. Aka: Zorgen voor eten en mensen van A naar B rijden. En zelf gratis overnachten, eten en ook de mogelijkheid om te kitesurfen. Normaal gesproken betaal je voor een kitevakantie al snel 1000 euro :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:56

Ik vind een dure vakantie ook niet erg, maar om nu voor 3 nachtjes 1000 euro neer te tellen op een plek waar ik eigenlijk nog geen 500 wil betalen, dan ga ik niet haha.

Van de zomer blijven we in Nederland en hebben een heel gaaf huis op de Veluwe, grote tuin rondom helemaal omheind. Daar wil ik dan best geld aan uitgeven.
Gaan ook graag skiën, maar daar is het met mijn ernstige blessure (met skiën) al een aantal jaar niet van gekomen. Wie scheurt er dan ook beide kruisbanden af binnen 10 minuten op de piste, vanuit stilstand met ruim 20 jaar ervaring...

We betalen de vakanties altijd van het 'dj-geld'. Dat mijn vriend verdient met draaien. Dat is met corona stukken minder geweest. Nu is het echt weer te gek. Met carnaval 7x in 5 dagen, koningsnacht, koningsdag etc. Dus dat is heel lekker op vakantie gaan!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:54

Wat een geld voor die vakanties zeg!
Onze boot ligt in de haven bij een Roompot vakantiepark. Daar was het ook bizar druk afgelopen weekend rondom Pasen := Ik heb voor de lol wel eens gekeken naar die strandhuisjes; €1000 voor een weekend inderdaad 8)7 En zo'n park is dan volledig volgeboekt, echt bizar.

Onze boot is ook duur, maar daar kun je dan in ieder geval nog het hele jaar door op wonen/vakantie vieren.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:16

Die bedragen heb ik er ook niet voor over, wij gaan nooit op vakantie.
Vind ik ook niet erg. We wonen zo mooi vrij. Daar hoef ik niet voor weg.
En als je dieren hebt dan is het sowieso moeilijk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 15:25

Echt super K Daan.. :(:) begrijp dat je woest ben maar helaas helaas helpt dat ook niets :(:)

Zo'n work-away vakantie geweldig idee _/-\o_

Vakanties en alles wat eraan vasthangt zijn inderdaad mega duur. Is de locatie goedkoper, krijg je allerlei extra kosten met bijv auto parkeren of dat je er al om 09.00 uur uit moet en dan kunt bijboeken tot 11.00 uur zodat je fatsoenlijk rustig kunt opstarten, zoiets. Het is gewoon zo dat die mensen, en geef ze ongelijk maar goed het is wel zuur voor ieders portemonnee, 2 jaar wel / geen lockdown moeten compenseren ergens. Vandaag 3x koffie plus 2x gebak onderweg genomen want hadden fietstocht gedaan, kon gewoon 22 Euro aftikken...

We hebben in ieder geval onze week fietsen geboekt, kost ook al aardig wat en voor de rest ik weet het ook nog niet hoor.

Ohhhh het is zo spannend bij mij momenteel. Heb kans op een flink grote opdracht als ZZP'er en ik hoor vandaag of morgen of het doorgaat en hoe. Zou echt heel gaaf zijn als het lukt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:04

Balen Daan!

Ik heb zojuist de eerste betalingsregeling van de blauwe mensjes afbetaald... Nu de andere nog.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:33

Blauwe mensjes?

Spannend VanHuisUit!

Ik reis normaal zo’n 40 dagen per jaar en spaar dus elke maand een groot bedrag voor. Had ik dat al die jaren belegd had ik nu een heel ander huis kunnen kopen haha. Maar het is mijn passie. Een ander houdt van dat bedrag een paard denk ik dan :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:36

poes schreef:
Blauwe mensjes?

Spannend VanHuisUit!

Ik reis normaal zo’n 40 dagen per jaar en spaar dus elke maand een groot bedrag voor. Had ik dat al die jaren belegd had ik nu een heel ander huis kunnen kopen haha. Maar het is mijn passie. Een ander houdt van dat bedrag een paard denk ik dan :D

Belastingdienst

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:37

Aha. Wij krijgen voorlopig elk jaar terug dat is wel erg prettig!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:41

poes schreef:
Aha. Wij krijgen voorlopig elk jaar terug dat is wel erg prettig!

Ik moest terug betalen. Toeslagen.
Ik ben wel blij dat ik nu van 1 verlost ben

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 19:46

Wel fijn purny dat je er nu 1 hebt afgehandeld +:)+

Mijn belastingzaken zijn sinds mijn scheiding al jaren echt een onoverzichtelijke zooi. Van duizenden Euro's terugkrijgen t/m honderden weer terug betalen. Ben het spoor compleet bijster. Gemiddeld sprong ik er wel positief uit maar de manier waarop werkelijk heel bijzonder allemaal 8)7

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:12

Ik bespaar juist om te kunnen reizen, maar ik wissel wel af tussen roadtrippen met de tent en vliegvakanties, maar ook daarbij zoek ik alles zelf uit

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 00:01

Ik regel ook meestal alles zelf, zeker met de reizen met mijn man (ik doe 2 reizen per jaar: eentje alleen/groepsreis en eentje met mijn man). Wij reizen ook budget met regelmatig hostels en dorms.

Ik mik op 6000 euro per jaar maximum hiervoor.