Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:07

Bizar bieden zonder kijken..weer van die opkopers of voor expats ofzo..

We waren gister even gaan wandelen vanuit ons nieuwe huis. Heerlijk rondje van 25 minuten zo tussen de weilanden door al. We gluurden nog even naar binnen kwam de verkoper naar buiten of we niet thee wilden haha. Ik ben opgegroeid in een dorp maar na jaren in de stad moet ik toch weer een beetje wennen aan de gastvrijheid. Het huis voelde in gedachten alweer kleiner als dat het daadwerkelijk was. Heb er nog steeds een goed gevoel bij!

We hoorden ook dat onze toekomstige nieuwe buren 2 expats uit india zijn met 1 kindje. Ze zijn wel flink aan het slopen dus ik gok zomaar dat ze niet voor korte tijd blijven. Ik ben wel benieuwd. Ze zijn aan het klussen maar vooralsnog heel erg op zichzelf. Aan de andere kant ergens ook wel fijn normaal werkende mensen met geen tieners die hard core luisteren en huisfeesten geven. Vond het wel spannend bij de koop dat de buren nog niet bekend waren omdat we hier altijd veel woonoverlast hadden.

Wat ik mij afvraag.. mensen die de gok nemen met overbieden dat het meegenomen kan worden met taxatie en het lukt daardoor niet dan wordt de koop ontbonden als dat met voorwaarden was gesteld toch. Maar dan betaal je de kosten van taxatie bouwkeuring en wellicht al een stukje voor hypotheek verstrekking?

Vriendin gaat nu op die manier een bod doen van 9k. extra. Maar als het niet lukt ben je dat sowieso dus al zeker zo'n 1000 euro kwijt ofzo? Ik vind het best een risico als je zo weinig buffer hebt of begrijp ik her verkeerd.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:18

Wat lief dat de verkoper jullie uitnodigden en fijn dat het gevoel nog goed is! Wij zijn ook al regelmatig langs het huis gegaan, maar de huidige bewoners hebben bijna altijd alles dicht.

Lijkt me dat je dan inderdaad de kosten kwijt bent voor de taxatie en evt. bouwkundige keuring. Verder heb je misschien wat kosten aan de hypotheekadviseur en evt. aankoopmakelaar voor de tijd die hij/zij er al aan kwijt is geweest (afhankelijk van de regels die zij hanteren). Dat was het denk ik? Het is wel een risico ja.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:32

Dat is wel fijn zeg die gastvrijheid

Dat geld ben je dan inderdaad kwijt.

Ja bizar hè een huis van 4 ton waar nog gemoderniseerd moet worden en dan bieden zonder kijken..

Moon_light94

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:50

Dat bieden zonder kijken doe ik ook niet aan mee nee. Maar idd horsii, jullie huis komt wel :j

ChantalSmook; ja dat geld ben je dan kwijt idd. Wij doen daarom ook enkel overbieden wat we ook daadwerkelijk zelf kunnen inleggen. Kan het meegefinancierd, top. Maar zo niet, kunnen we het betalen. Beetje zonde anders, straks heb je dat een paar keer :=
Al valt taxatie volgens mij wel relatief vaak gunstig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:16

De huidige prijzen zijn inderdaad absurd momenteel.. horsii, mijn vriend kocht dit huis ook 5 jaar geleden, we hebben nu ruim een ton overwaarde waarschijnlijk 8)7

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:26

Wat dat betreft baal ik echt dat ik vanaf huur kom :’).

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:54

Mijn manager vertelde vandaag dat hun appartement in Amsterdam in twee jaar tijd is verdubbeld in waarde..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:40

SimoneeM schreef:

Joh, wij hebben amper overwaarde omdat we in 2006 in een dure tijd kochten. Inmiddels nieuwe keuken geplaatst, garage vergroot, tuin vernieuwd, binnen verder opgeknapt, maar als je onder de streep kijkt naar wat we al die jaren hebben uitgegeven hebben we dus bijna geen winst. Gelukkig hebben we de spaarhypotheek die vrijkomt :+ .

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:54

Rinske schreef:
SimoneeM schreef:

Joh, wij hebben amper overwaarde omdat we in 2006 in een dure tijd kochten. Inmiddels nieuwe keuken geplaatst, garage vergroot, tuin vernieuwd, binnen verder opgeknapt, maar als je onder de streep kijkt naar wat we al die jaren hebben uitgegeven hebben we dus bijna geen winst. Gelukkig hebben we de spaarhypotheek die vrijkomt :+ .

Hahaha, het is ook zeuren hoor :p
Hebben verder niks te klagen :D

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:36

Renee en Martine, wat fijn dat jullie zo snel zoveel bezichtigingen hebben :D

Wat leuk dat jullie binnen werden gevraagd ChantalSmook :D

Onze makelaar gaf aan dat ze regelmatig voor het bezichtigen van een huis al een bod moeten doen en als het niet hoog genoeg is mogen ze niet komen kijken 8)7 Echt belachelijk... Foto's kunnen zo misleiding zijn.

Wij hebben het 1e bod binnen, boven de vraagprijs :D Morgen volgen er nog 2-3. Wel onder voorbehoud van financiering en bouwtechnische keuring, maar dat hadden wij zelf ook. Ben zo benieuwd naar morgen :D Ik zet er geen cijfers bij voor als een koper hier toevallig ook meeleest :+

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:42

Helaas, wij zijn overboden (of gunstigere voorwaarden).
Verder zoeken maar :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:46

CCCCC schreef:
Mijn manager vertelde vandaag dat hun appartement in Amsterdam in twee jaar tijd is verdubbeld in waarde..

:wow: :wow:
Dat is wel heel extreem zeg. Maar alhoewel, die van ons is ook van 116000 naar 200000 gegaan. In 6 jaar tijd, dat dan wel :P

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:50

SimoneeM schreef:

-O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:43

SimoneeM schreef:

Balen, altijd vervelend

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:54

SimoneeM schreef:

Ach, dat is balen. Even sippen en dan weer door naar de volgende! :-)

Wij hebben gister goed overleg gehad over de financiering en nu is alles ingediend bij de bank. We hebben daardoor wel ietsje uitstel nodig, de deadline is eigenlijk as maandag. We gaan het krappe deel van ons eigen geld oplossen met een doorlopend krediet voor het geval we een grote aankoop niet op factuur mogen doen. Ennnn het betekent dat onze badkamerplannen door kunnen gaan! :+:

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:34

SimoneeM schreef:

Ahh wat jammer zeg.. -O- Hopen dat jullie snel iets kunnen vinden!

Amethyst_ schreef:
SimoneeM schreef:

Ach, dat is balen. Even sippen en dan weer door naar de volgende! :-)

Wij hebben gister goed overleg gehad over de financiering en nu is alles ingediend bij de bank. We hebben daardoor wel ietsje uitstel nodig, de deadline is eigenlijk as maandag. We gaan het krappe deel van ons eigen geld oplossen met een doorlopend krediet voor het geval we een grote aankoop niet op factuur mogen doen. Ennnn het betekent dat onze badkamerplannen door kunnen gaan! :+:

Wat gaaf zeg :D Fijn dat het op die manier toch kan!

Bij ons is de financiering rond :D En we zijn vorige week bij de verkopers langs geweest en kunnen vrijwel alles wat we nog tekort kwam qua meubels van hen overnemen, dus dat is echt top!
En toen kwamen mijn schoonouders nog met een hele leuke verrassing.. Ze hebben een kitten voor ons gereserveerd <3 Hij is twee weekjes oud nu en komt in april bij ons wonen!

Afbeelding

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:43

SimoneeM schreef:

Ah jammer zeg!

Charlotte gefeliciteerd met jullie woning en kitten. Super schattig!

Wij hebben vandaag een bod gedaan op de woning die we dinsdag bekeken hebben. Sluitingstijd is morgen om 16.00 uur dus we zullen pas na het weekend wat horen, echt heel spannend!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:12

Char_lotte schreef:
Bij ons is de financiering rond :D En we zijn vorige week bij de verkopers langs geweest en kunnen vrijwel alles wat we nog tekort kwam qua meubels van hen overnemen, dus dat is echt top!
En toen kwamen mijn schoonouders nog met een hele leuke verrassing.. Ze hebben een kitten voor ons gereserveerd <3 Hij is twee weekjes oud nu en komt in april bij ons wonen!

[ [url=m/1qWGuB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Wat een dropje! <3 Ik heb al een kat (in mei 2 jaar) en ik zou er heeeel graag nog eentje bij willen maar vriendlief is niet overtuigd :(

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:17

Ohhhh wat leuk. Hier ook een katten wens. Wordt het een binnen of buiten kat? Als we de flat uit gaan dan willlen we er denk ik ook 1 of 2. Mijn eis was dat ze naar buiten konden en we hebben veel natuur hier en maar 1 wat drukkere weg i.p.v. de wijk/flat waar ik nu woon.

Goed nieuws hier over de badkamer, krediet is dat gewoon een dure lening?

En ook wat jammer dat er weer een overbieding was. Hadden jullie veel overboden? Vriendin is ook al 3 x niet gelukt. Maar i.v.h. heeft die nog 'weinig' extra overboden. De markt is gek..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:49

Die kitten <3 <3 <3
Ik wil er ook graag eentje (of twee }>) als ik straks de ruimte heb en er geen huisbaas meer iets te zeggen heeft :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:51

Spannend Christa!

Charlotte, hoe schattig <3

Wij hebben (voor dit huis dan), 31.000 overboden. En dan heb je het dus nog niet :+ Maar ze wilden ook niet aan onze aankoopmakelaar prijsgeven waarvoor het dan wel is weggegaan, of voor welke voorwaarden, dat was jammer (hoewel, horen dat je het net bent misgelopen op 2000 na ofzo is ook niet per se leuk :P)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:13

Spannend Christa, fingers crossed!

Haha leuk hè, we zijn helemaal in de wolken met dit lieve droppie <3
Chantal, hem vrij laten rondlopen zit er helaas niet in, aangezien we vlakbij een drukke doorgaande weg gaan wonen. We krijgen wel een redelijk grote tuin, dus ik ben aan het kijken naar opties om die cat proof te maken, zodat hij daar los kan lopen :) Dat lijkt me een mooie middenweg, want hem helemaal binnen houden lijkt me ook weer niet optimaal.

Simone, wow, 31.000 overboden :oo Bizar zeg! Jammer dat je niet weet voor hoeveel het is weggegaan, maar kun je dat niet navragen bij het kadaster? Hoewel je dan natuurlijk nog steeds niet weet welke voorwaarden de kopers hadden.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:38

Char_lotte schreef:
Simone, wow, 31.000 overboden :oo Bizar zeg! Jammer dat je niet weet voor hoeveel het is weggegaan, maar kun je dat niet navragen bij het kadaster? Hoewel je dan natuurlijk nog steeds niet weet welke voorwaarden de kopers hadden.

Uiteindelijk wel ja, maar dat duurt even.
Moet wel zeggen dat dit huis volgens mij bewust vrij “laag” geprijsd was. Is ook een strategie natuurlijk. Die blijkbaar werkte :')

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:03

SimoneeM schreef:
Spannend Christa!

Wij hebben (voor dit huis dan), 31.000 overboden. En dan heb je het dus nog niet :+ Maar ze wilden ook niet aan onze aankoopmakelaar prijsgeven waarvoor het dan wel is weggegaan, of voor welke voorwaarden, dat was jammer (hoewel, horen dat je het net bent misgelopen op 2000 na ofzo is ook niet per se leuk :P)

Nee daar is ook niets aan, maar bizar hoor. Met 31 nog niets hebben :( ..
Je makelaar kan het inderdaad na passeren inzien! Wij wilde dat eerst ook van ons eerste droomhuis weten maar ik wil het eigenlijk niet meer weten. Je kan er toch niets aan veranderen en eerlijk is eerlijk, er komt altijd wel weer mooi nieuw spul voorbij :)

Wij hopen te passeren op 31 maart ivm de gunstige overdrachtsbelasting nog!! Duim dus hard want dat scheelt behoorlijk veel! :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:16

Sanne_Visser schreef:
SimoneeM schreef:
Spannend Christa!

Nee daar is ook niets aan, maar bizar hoor. Met 31 nog niets hebben :( ..
Je makelaar kan het inderdaad na passeren inzien! Wij wilde dat eerst ook van ons eerste droomhuis weten maar ik wil het eigenlijk niet meer weten. Je kan er toch niets aan veranderen en eerlijk is eerlijk, er komt altijd wel weer mooi nieuw spul voorbij :)

Wij hopen te passeren op 31 maart ivm de gunstige overdrachtsbelasting nog!! Duim dus hard want dat scheelt behoorlijk veel! :D

Wat verandert er op 1 april? Ik hoop het dan voor jullie als dat zo veel gunstiger is!