Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:06

Dacht ga eens naar een ander tuincentrum, zit in een dorpje dicht bij de stad.

Hoya Australis Lisa gevonden <3
Afbeelding
Afbeelding

Ga Hoya's steeds leuker vinden. Niet goed :') en ik heb ook al de Homalomena op het oog, maar heb niet veel ruimte meer over -O-

Daarna nog even naar de Hornbach geweest en daar hadden ze een mini Stromanthe :D
Afbeelding

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:09

Poosje geleden dat ik hier heb meegekletst. Heb poosje gehad dat plezier weg was omdat mijn calathea's doodgingen.

Maar de rest doet het super. En inmiddels ook al aantal stekjes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:44

Epipremnum pictus is niet zo happy op die plek. Maar die neon is gaaf!

Hoya kan natuurlijk ook nog.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:55

Weet iemand toevallig waar je goedkoop epipremnum aureum of philodendron Brasil Kan krijgen? Heb er namelijk twee (Brasil) voor zes per stuk voor al redelijke grote planten, en wil er graag nog één of twee, maar vind nu prijzen vanaf 30 en dat vind ik toch wel iets te prijzig.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:57

Ik heb mijn Brasil bij de intratuin vandaan, zag laatst dat ze ze nog altijd hadden voor zo'n 3 euro. Iets groter waren ze nog voor 6 of 9, maar die van 3 waren ook niet heel zielig. Ik zou er nooit 30 voor betalen :o Soms heb je geluk daar :D

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:59

@ontherun, dan ga ik daar morgen even kijken denk ik! Dankje! Is iets verder dan andere tuincentrum maar heb daar ook potjes van die ik nu ineens niet meer kan bestellen (eerst wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:03

Luxorvalkje schreef:
Epipremnum pictus is niet zo happy op die plek. Maar die neon is gaaf!

Hoya kan natuurlijk ook nog.

Ze zijn net gisteren via de post binnengekomen. Pictus heeft al aantal kleine blaadjes aangemaakt, dus heb mijn hoop daar op gevestigd

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:23

ach die stekjes :+:

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:29

xJennifx schreef:
Weet iemand toevallig waar je goedkoop epipremnum aureum of philodendron Brasil Kan krijgen? Heb er namelijk twee (Brasil) voor zes per stuk voor al redelijke grote planten, en wil er graag nog één of twee, maar vind nu prijzen vanaf 30 en dat vind ik toch wel iets te prijzig.

30 := dan moet het al wel een hele grote volle plant zijn.

love_western: ik zie geen pictus?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:07

xJennifx schreef:

https://www.plantje.nl/shop/philodendro ... il-p-15-cm

Ik heb de mijne hier weg. Destijds in de voordeelbox gekocht maar zie dat ze die helemaal omgegooid hebben. Die voordeelbox is wel een leuke aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:40

Air schreef:
xJennifx schreef:

Heb het over de micans. Die namen soms :=

Kwam dit schatje vandaag ook nog tegen.
Afbeelding

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:38

Air schreef:
xJennifx schreef:

Ja ik vind dat dus ook te duur! Hier bijvoorbeeld,
https://www.google.com/shopping/product ... 19460,cs:1

Maar ik ben geslaagd! Bij de Intratuin, bedankt iedereen voor de suggesties, ga daar zeker vaker heen want want een plant heaven <3

Afbeelding

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:59

Gaat dat niet in je bed hangen als je wilt slapen? :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:32

Jaa dat is dezelfde grootte als de mijne xJennifx <3 Die overigens echt flink bladeren aan het maken is.

Ik heb mijn pictus en citroengeranium stekjes in de grond gezet, zo spannend := Hoop echt dat ze het net zo goed gaan doen als op water.

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:11

ontherun schreef:
Jaa dat is dezelfde grootte als de mijne xJennifx <3 Die overigens echt flink bladeren aan het maken is.

Ik heb mijn pictus en citroengeranium stekjes in de grond gezet, zo spannend := Hoop echt dat ze het net zo goed gaan doen als op water.

Hoe lang duurde het voor jouw Citroen geranium ging wortelen? Ik wacht al 3 weken ... En ik zie nog niks... >;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:36

Dat was een van de eerste die ging wortelen hier J00P. Moet wel zeggen dat het pas echt hard ging toen er daadwerkelijk iets aan kwam. Ik heb ze nu in totaal zo’n 3 maanden op water gehad. Maar kan niet meer zeggen hoe lang wortelen duurde. Mijn stippen begonia duurde veel en veel langer in ieder geval :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:45

Voor de kenners, is dit een Begonia snowcap? Of een Corallina die gewoon een beetje raar doet?

Afbeelding

Afbeelding

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:41

ontherun schreef:

Ik ga morgen mijn Scindapsus stekjes ook doen. Heb wéken moeten wachten tot er eens een wortel uit kwam en hij staat er eindelijk goed blij bij, dus ik durf niet :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:33

Wat gek! Mijn scindapsus waren met die citroen juist de makkelijkste. Mijn begonia baart me meer zorgen, met de epi's. Ik hoop wel echt dat ze het blijven doen, anders durf ik de rest echt niet meer in de grond te zetten _O-

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:08

Mand schreef:
Gaat dat niet in je bed hangen als je wilt slapen? :+

Vroeg ik me ook af :')

Bij die begonia kan ik niet helpen vrees ik :=

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:34

ontherun schreef:
Wat gek! Mijn scindapsus waren met die citroen juist de makkelijkste. Mijn begonia baart me meer zorgen, met de epi's. Ik hoop wel echt dat ze het blijven doen, anders durf ik de rest echt niet meer in de grond te zetten _O-

Ja dat lees ik overal, ik weet niet wat ik heb gedaan hier :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:46

Solleke_Noah schreef:
Voor de kenners, is dit een Begonia snowcap? Of een Corallina die gewoon een beetje raar doet?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een mooie plant! Ik wil ook nog een Begonia maar weet niet welke, deze staat nu op mijn lijstje :D

Zojuist mijn Hoya carnosa tricolor binnen gekregen <3 Mijn ezelsoor is helaas overleden dus daar komt deze voor in de plaats

Afbeelding

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:30

Hoi, even een korte vraag tussendoor. Weet iemand in welke winkel je aaltjes (tegen rouwvliegjes) kunt kopen, en niet te duur?

Ik zag ze wel op internet maar voor ruim 20 euro, dat lijkt me vrij prijzig, of zijn dat de normale prijzen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:37

IsaCalixa schreef:
Hoi, even een korte vraag tussendoor. Weet iemand in welke winkel je aaltjes (tegen rouwvliegjes) kunt kopen, en niet te duur?

Ik zag ze wel op internet maar voor ruim 20 euro, dat lijkt me vrij prijzig, of zijn dat de normale prijzen?

Kan je alleen bestellen en 20 euro is een heel normale prijs.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:02

Ik weet niet of ze in de winkel liggen maar ik heb al eens aaltjes via Welkoop/Boerenbond besteld.
Ze zijn inderdaad vrij prijzig.