Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:43

Hier stickeren ze vaak eind van de ochtend de producten maar ik moet zeggen dat het weinig voorstelt. De broodafdeling stickert vaak pas eind van de middag/begin van de avond.

Net even 2 cadeaus besteld voor mijn zoontje die aankomende vrijdag jarig is. Ik heb alleen geen idee wat ik voor mijn eigen verjaardag moet vragen, moet in ieder geval voor aankomende donderdag want dan ben ik jarig.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:16

8nnemiek schreef:
Ik heb gisteren een hoop vega kruimelgehakt en roerbakblokjes gehaald bij de AH; 50% korting. Dat scheelt enorm. Ik heb de laatste 20 pakjes meegenomen :Y) 20 euro ipv 40 euro. En mijn vriezer zit weer vol :D
En zo duw ik mijn vriezer ook altijd bomvol als de pizza's voor 1 euro zijn..

Weet iemand toevallig wanneer er bij de AH de meeste producten met 35% korting te vinden zijn? Vroeger ging ik vaak op zaterdag avond, maar nu ze zondag ook open zijn is dat veel minder. Dus, wanneer en rond welk tijdstip worden die stickers geplakt? Dat scheelt echt veel namelijk! Invriezen en het kan zo nog lange tijd mee :)

Wij prijzen smorgensvroeg alles af met 35% wat de datum van morgen heeft(vers) Hetgeen met de datum van vandaag is dan gistermorgen gedaan. Zal per winkel verschillen. Brood wordt eind vd middag pas gedaan

Dat t weinig voorstelt kan ik niet zeggen , er wordt bij ons elke dag genoeg afgeprijsd (we hebben wel veel assortiment voor n wat kleinere winkel dus dan heb je al sneller producten wat aan de datum komen) alleen broodafdeling einde vd dag pas wat ook logisch is aangezien het dagverse producten zijn. dat ga je niet smorgens al afprijzen als het net vers gebakken erin ligt

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:53

Noa_M schreef:
Wow! Dat vind ik echt heel knap!
Ik zat te denken aan €50 per week. Maar dat is dan wel echt heel royaal...

Ik heb een weekbudget van €50 en wij zijn met z'n 3-en.
En ik ben nu al een aantal weken €40 kwijt aan boodschappen
Scheelt nu ook dat mijn man een groente/vlees/fruit pakket meeheeft van zijn werk twv €15-€20 (hij neemt het mee voor €5)=allemaal vers trouwens :D
Aan de hand van dat pakket maak ik een weekmenu.
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 01-10-14 07:58, in het totaal 2 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:56

Hier ook 50,- weekbudget voor 3 personen.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:37

Wat knap! Dan moet ik mijn budget toch maar flink aanpassen (alleen, in het weekeinde met z'n 2e)
Halen jullie van dit budget alleen eten of ook dingen van bijvoorbeeld de drogisterij?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:11

Wij hebben een weekbudget van € 100,-. Aan de echte boodschappen zijn we zo'n 60-80 euro per week kwijt. Daar komt nog een pak nachtbroekjes bij voor zoonlief en regelmatig bij Action vuilniszakken/schoonmaakdoekjes/tandpasta/shampoo/etc. Bij de boodschappen zit ook voer voor 1 kat (de andere 7 katten en de honden vallen buiten het weekbudget, dat wordt groot besteld) en grit (4 zakken per 2 weken). Wasmiddel maak ik zelf eens in de zoveel tijd en yoghurt maak ik elke zondag (haal op zaterdag melk bij de boer). Ik probeer op vrijdag op de markt fruit te kopen (er gaat sowieso al 4kg bananen en 3kg appels doorheen) en elke week een kilo kaas en een speltbrood op de markt.

Maar goed, ik kan het ook redden met 30 euro per week met z'n 3en, als de nood maar hoog genoeg is :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:22

Voorlopig doen wij voor 10-15 euro boodschappen per dag, omdat we nog niet allerlei markten en supermarkten af kunnen gaan. Gelukkig hebben we ervoor gespaard :D
Zodra ik hersteld ben van de bevalling hoop ik ook voor 50 euro per week boodschappen te kunnen doen voor ons drieën. Luiers bestel ik voorlopig bij de Wehkamp.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:35

phormicola schreef:
Voorlopig doen wij voor 10-15 euro boodschappen per dag, omdat we nog niet allerlei markten en supermarkten af kunnen gaan. Gelukkig hebben we ervoor gespaard :D
Zodra ik hersteld ben van de bevalling hoop ik ook voor 50 euro per week boodschappen te kunnen doen voor ons drieën. Luiers bestel ik voorlopig bij de Wehkamp.

Gefeliciteerd!!!!!
Wanneer is je kleine gup geboren?
Nu inderdaad even rustig aan doen hoor, jezelf een beetje verwennen :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:47

Dat komt wel weer als er weer rust in de tent is, phormicola. Gefeliciteerd met je kleine!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:59

Bedankt! Ik ben 20 september bevallen, maar nog steeds niet hersteld. Laten we het erop houden dat alles mis ging :+

Zijn er meer mensen afhankelijk van een Coop? Zo ja, wat vind je ervan?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:01

Phormicola, vreselijk :+ Hier in het dorp hebben we een Coop, maar ik vind het een vreselijke winkel. Het is zo duur en als er vlees op de reclame is dan hebben ze dat niet en is het 'toevallig al op' 's ochtends om 11 uur >;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:07

Ben dus niet de enige :+ Afentoe vraag ik me af waar het goud of de diamanten zitten in hun producten :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:41

ah gefeliciteerd met de kleine! Is het een gup of een guppin? :)

Luiers bij de wehkamp zeg je, haal je dan pampers?
Zijn daar inderdaad soms wel voordelig. Ik kan je voor straks (maat 3) de luiers van de Lidl ook wel aanraden, gaat hier prima!

Straks even rondje winkelcentrum. Houd dit keer de LIHL bonnen voor mezelf, even lekker shoppen.
Wij hebben laatst een heel overzicht gemaakt qua kosten om eens te zien hoe of wat. Ook qua maaltijden en kwam er op neer dat we per warme maaltijd ongeveer 4 a 4,50 uitgaven voor ons 3en.
Besloten wat minder te gaan snoepen vanwege de lijn maar dan neem ik wel meer gezonde snacks dus zal geen besparing opleveren denk ik.

Vandaag 2e artikel 1 euro bij Scapino (ook online), ga ik straks maar eens even kijken.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:49

Maandboxen van pampers zijn, als ze in de aanbieding zijn, goedkoper bij bol.com!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:52

ik nam nooit maandboxen, had altijd het idee dat ze duurder waren dan losse grote dozen (bij wehkamp althans). Maar wehkamp heeft vaak van die acties met 10euro waardebon bijvoorbeeld, dan kom je weer een stuk voordeliger uit dan bij bol.com denk ik?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:04

Phor... Had ik toch helemaal gemist dat de kleine gearriveerd is :oo
Gefeliciteerd, hopelijk gaat het herstel spoedig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:44

Net even bij de Lidl geweest en ze hebben sowieso appeltjes en broccoli in de aanbieding (een zak appeltjes was iets meer dan een euro en de broccoli was geloof ik 39ct per stronk). Ik had een propvolle tas met boodschappen en was €20,- kwijt, dus ik ben weer trots op mezelf :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:23

Noa_M schreef:
Halen jullie van dit budget alleen eten of ook dingen van bijvoorbeeld de drogisterij?

Jup,alles zit hier bij in.
Ook het eten van de kat en grit.
Als ik luiers nodig heb dan ben ik 50 euro kwijt per week.

Vanochtend was ik weer voor 38 euro klaar :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:26

38? Wow das echt weinig.
Wat kook je dan de hele week als ik vragen mag?
Ik krijg t maar niet geregeld om binnen budget te blijven :(

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:38

Het lijkt me dan idd set moeilijk gevarieerd te eten. Hier probeer ik voor 100 euro pw klaar te zijn (2 vol, 3 kids (straks 4) en 2 katten naar uw wel moeilijk!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:07

Wij eten gevarrieerd.
Hangt er ook vanaf wat mijn man is zijn groente/fruit/vlees pakketje heeft zitten.
Deze week dus weer sla, broccoli, champions,sinaasappelen, 4 schnitzels en 4 slavinken.
Dat is dus alweer voor 4x vlees en probeer daar wat mee te varieren in eten.
Dus 3x in de week aard/vlees en groente en 3x in de week pasta/rijst en zondags eten we meestal patatje.
Maar ook dat maak ik zelf klaar uit de oven.
Omdat hij fruit meeneemt hoef ik die doordeweeks ook niet meer te halen, mijn fruitschaal zit tot nu elke week vol :D
Vlees hoef ik dus ook maar weinig te halen, en voor nu heb ik nog heel wat in de vriezer liggen.

Soms eet mijn man weer op het werk (leverancier voor restaurants,dus soms daar een hapje mee uit de pan)
dan hoef ik alleen voor mijn dochter en mij eten klaar te maken en dan neem ik maar 1 stuk vlees en die delen we dan.
Mocht ik al wel gekookt hebben en mannetje appt dat hij laat thuis is en daar eet dan hebben we weer een kliekje in de diepvries en tot
nu toe hebben we 1x in de week dus een avondje kliekjes, scheelt ook weer ;)

Hij werkt nu een maand voor het bedrijf,maar het scheelt me nu al in de portomonee *\o/*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:20

als je al 10 euro bespaart op groente enz. dan is die 38euro wel te doen natuurlijk nientje ;)
superfijn zo'n baan!

net met de lihl-bonnen langs de kruidvat geweest. Daar waren ook nog 2 van de producten in de aanbieding en kreeg je er dus een verpakking wasmachinetabs bij, ideaal!
Heb dus gratis opgehaald: tandpasta, 2x shampoo, maandverband en wasmachinetabs.
Kan nog 1x mr. proper en dreft halen maar dat is bij de jumbo en was uitverkocht.

Bij de AH 8x vega-vlees gehaald voor 8euro, gaat mooi de vriezer in!

Bij de kruidvat luierbroekjes in de aanbieding waardoor ik 5 euro heb bespaard op 2 pakken en ook 20% korting op de diksap.

oh ja, aangezien we het hier hadden over eten overhouden, superleuk initiatief:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:33

Tof initiatief! beetje zoals vroeger..

Is het normaal als kipfilet op de uiterste datum stinkt? , heb al een klacht neergelegd maar had ik het niet eerder moeten eten?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:35

Kip probeer ik altijd zo snel mogelijk te gebruiken. En welke datum er ook op staat, ik ruik er altijd aan. Soms kan 'ie al slecht worden in de tijd van de supermarkt naar huis gaan, of als je net niet snel genoeg je boodschappen opgeruimd hebt. De meeste kip vries ik ook gelijk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:36

Ik was druk vanaf donderdag , en was hem wat vergeten.. Zondag dacht ik even open en invriezen maar ging over mijn nek zowat van die lucht lag ook veel vocht in