[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:28

@ Haike: over welke kosten heb je het als je over kosten van de gemeente praat? Van vergunning, onroerende zaakbelasting etc?
Idd heeft Vereniging Eigen Huis ook een handig lijstje.

Wat zijn jullie verder van plan met het huisje? Verbouwen of dat niet? Heel vaak zie je de 2e keer dingen die je de eerste keer niet op zijn gevallen. Bedenk je een beetje hoe je het wilt hebben. Kijk goed naar vloeren, wanden (voor lekkages bijv.), kozijnen, het dak..... Maar ik zie dat jullie iig een aankoopmakelaar mee hebben.

Persoonlijk zou ik, net als Roos, zelf ook nog een keer willen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:57

Bedankt voor de tip van vereniging eigen huis!

Huis is recent helemaal opgeknapt, is ook iets wat we wel graag wilden en waar we ook goed op hebben gelet. Het is nu van opkoper die alles heeft gestuct, nieuwe plafonds erin, nieuwe kozijnen en dubbel glas. En liefste was ik natuurlijk morgen weer meegegaan, maar dat kan helaas echt niet, en gelukkig heb ik woensdag wel al ruim een uur de tijd gehad rond te kijken (eerst rondje alleen met makelaar, toen met vriend en makelaar samen). Maar sta er helemaal achter, in mijn hoofd al helemaal ingericht ook!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:46

Roos_s schreef:
@ idefix moet je het huis helemaal verbouwen? of heb ik er overheen gelezen?

Sterker nog: We moeten het nog bouwen. We wonen nu in een heel oud boerderijtje, wat eigenlijk te klein is voor ons. We zijn in gesprek met de architect voor een tekening van een nieuw te bouwen woning. Inmiddels wil de gemeente een beetje meedenken.. Dus we boeken vooruitgang. Het wachten is nu op een tekening die alle partijen goedkeuren.
Een lang proces, maar wel spannend en mooi. Alleen de architect heeft nu wel een tekening gepresenteerd, waar ik heel veel vragen over heb. Voor we die gaan stellen, gaan we eerst de alternatieven zelf op een rijtje zetten. Praten met zo'n man is duur, dus dat moet je dan weer zo doen, dat je dat in één gesprek kan doen. ;)
Volgend jaar wonen we hopelijk in een huis, wat we zelf hebben bedacht. Echt superrleuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:51

idefix4 schreef:
Roos_s schreef:
@ idefix moet je het huis helemaal verbouwen? of heb ik er overheen gelezen?

Sterker nog: We moeten het nog bouwen. We wonen nu in een heel oud boerderijtje, wat eigenlijk te klein is voor ons. We zijn in gesprek met de architect voor een tekening van een nieuw te bouwen woning. Inmiddels wil de gemeente een beetje meedenken.. Dus we boeken vooruitgang. Het wachten is nu op een tekening die alle partijen goedkeuren.
Een lang proces, maar wel spannend en mooi. Alleen de architect heeft nu wel een tekening gepresenteerd, waar ik heel veel vragen over heb. Voor we die gaan stellen, gaan we eerst de alternatieven zelf op een rijtje zetten. Praten met zo'n man is duur, dus dat moet je dan weer zo doen, dat je dat in één gesprek kan doen. ;)
Volgend jaar wonen we hopelijk in een huis, wat we zelf hebben bedacht. Echt superrleuk!

Wat lijkt me dat ontzettend leuk en spannend!!

Wij zijn weer terug bij af, makelaarraadde ons toch duidelijk af er aaan te beginnen, dus dat advies volgen we op.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:44

Wat jammer! Maar idd wel wijs om zo te redeneren. Wij hadden een prachtig plekje gevonden. Enige nadeel is het huis. Ruim een hectare land voor de paardjes en uitzicht op een kasteeltje was toch wel de moeite waard en zo het er nu voor staat, gaat onze droom waarheid worden. Dan ga ik hier echt nooit meer weg! Hopelijk vind jij ook snel zo'n plek. ;)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:15

Ik meld mij ook.

Ga volgende week samen met mijn vriend voor het eerst een huisje bezichtigen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:14

Spannend ilse!! Wonen jullie al samen of ook dat nieuw?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:46

Ook dat is nieuw :D

We wonen eigenlijk samen bij de ouders :+ Slapen dus altijd bij elkaar, maar de ene keer bij hem, andere keer bij mij. Maar hebben ondertussen wel ons eigen ding.
Dus allemaal erg spannend :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:35

Succes Ils! Waar ga je ergens zoeken en wat voor iets?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:28

Spannend!

Jeetje :oo ik woon alweer bijna een jaar in mijn huis :wow: Een jáár! En dat terwijl het echt als gisteren voelt dat ik bij de notaris zat om m'n krabbel onder de koopakte te zetten := :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:34

Haha!!! Leuk toch.
Ik kan het me nu al amper meer herinneren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:57

Berdien schreef:
Spannend!

Jeetje :oo ik woon alweer bijna een jaar in mijn huis :wow: Een jáár! En dat terwijl het echt als gisteren voelt dat ik bij de notaris zat om m'n krabbel onder de koopakte te zetten := :D

Haha, dat hebik hier met ons huurhuis, gaat ook zo snel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:27

Dan weet je zeker dat je een oud wijf begint te worden : als een jaar maar HEEL kort lijkt :P

*spreekt uit ervaring*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:22

Nu al? -O-

Vanavond vergadering van de VVE gehad. Ben ik zomaar ineens lid van de kascommissie :+ :')
Verder was het weer veel van hetzelfde. Waar die mensen zich allemaal wel niet drúk om kunnen maken, echt onvoorstelbaar. Heb het overgrote gedeelte van het uur " :wow: " gezeten, terwijl ik hard mijn best deed om niet al te opvallend te gniffelen. Och och och... helaas mocht ik niet het bestuur doen als kascommissielid, dat leek me ook nog wel wat :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:33

Nou wees blij. Ben zoooooo blij dat we van de VVE af zijn!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:34

Och, het heeft zeker zo z'n voordelen. Gelukkig is de vergadering er ook maar 1x per jaar :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:41

Ja dat wel. Maar bestuur bedoelde ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:48

Bestuur is bij ons volgens mij voornamelijk een formele functie. VVE wordt professioneel beheerd voor een vastgoedmaatschappij. En dát scheelt! Je betaalt er best voor maar dan heb je tenminste geen gezeik. Onderhoud wordt keurig gedaan, bij dingen die kapot zijn bel ik hun en zij regelen het.
In ons blokje van 18 woningen hebben we nog 7 huurwoningen, zij worden beheerd door ING (he! mijn werkgever! :') ). Zij vallen niet onder de VVE maar ING stemt wel mee in beslissingen over bijvoorbeeld individuele verketeling. Ben wat dat betreft erg blij met mijn VVE, strak en professioneel geregeld en de grootste zeikerds krijgen op deze manier niet alle macht in handen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:03

Nou wij werden ook beheerd. Heb 3 beheerders meegemaakt. En helaas heeft ons dat JUIST veel ellende opgeleverd.
Vriendlief was bestuur, maar deden meeste samen. Kostte in rustige periode zo'n 5 uur per week. 1 beheerder is zo de fout in gegaan dat we procedure zijn gestart. Moesten dus dossier maken. Heeft ons denk ik 2 of 3 maanden lang minstens 40 uur per week werk gekost.
Dus voor mij NOOIT meer een VVE (en zeker niet met beheer).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:05

Dat klinkt inderdaad flink beroerd. Gelukkig is deze VVE niet zo, ik heb er, op de jaarlijkse martelgang van de vergadering na, geen last van, alleen maar profijt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:25

Gelukkig. Vond de vergaderingen juist wel geinig.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:40

idefix4: In het kopje van Drenthe :D Gaan nu kijken bij een tussenwoning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:24

Is volgens mij af en toe wat met die vve.... Wij laatst bij app langsgegaan om vast de buitenkant ed te bekijken, heel kleinschalig, maar 2 app, boven winkel. Toevallig zag buurvrou ons en had de sleutel, dus liet ons binnenkijken omdat al lang leegstond. Wij gingen uit van lage servicekosten gezien maar 2 app waren, maarbuurvrouw vertelde dat 125 pm was, en zij was vz, secr en penningmeester tegelijk. Dag later wij de makelaar gebeld voor meer vragen, bleen dat bij hem helemaak geen vve bekend was!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:28

VVE is wettelijk verplicht, dus dat de makelaar er niks van weet is ook een slecht teken.
Maar wel vaag verhaal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:34

manzano schreef:
VVE is wettelijk verplicht, dus dat de makelaar er niks van weet is ook een slecht teken.
Maar wel vaag verhaal :=

Hij had erover dat off wel was, maar al jaren niks mee werd gedaan of aan betaald werd omdat de ondergelegen winkel de buitenkant voor hun rekening nam en er geen gemeenschappelijke ruimte was, oid?