Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 16:08

Angelaa2 schreef:
kosseh schreef:
Een spiegelvraagje
In m'n gang wil ik graag een spiegel, maar ik twijfel welk voormaat en model.
Ik zat aan 80 bij 170/180 te denken. Met een ronde bovenkant, maar iets anders kan natuurlijk ook heel leuk zijn :D.

De spiegel wil ik tegen de muur van de badkamer, waar de wastafel staat.
De muur is 1,07m breed en 2,40 hoog.

[ Afbeelding ]

Waar hebben jullie een spiegel vandaan?

Organische spiegel vind ik ook erg mooi <3
Ik heb een grote spiegel bij de ikea vandaan en kleinere bij Maison du Monde gekocht tijdens onze vakantie :D

Weet niet of zoiets je smaak is;
https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... 247977.htm

Ook bij Bol zie ik genoeg mooie :)
Bekijk SensaHome Oval Passpiegel - Minimalistische Design Wandspiegel - Staande Spiegel met Metalen Rand - Modern - Kleedkamer Spiegel - 50x160CM - Goud op: https://www.bol.com/nl/p/sensahome-oval ... _iphoneapp

Bedankt voor de tips!

Die bovenste vind ik echt mooi! Ga ook nog even verder op de site kijken.

Die andere vind ik kwa vorm ook erg leuk, alleen ben ik niet van het goud of zwart. Kan wel verder zoeken naar zo iets met hout (maar dan geen mango hout) of witte rand.

Denise_Storm

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:39

Goedenavond :D Mag ik jullie om hulp vragen?
We hebben in december een uitbouw geplaatst en hebben de benedenverdieping verbouwd. Helemaal blij mee! Ik zal als alles af is wat meer foto’s met jullie delen, maar ik wil jullie nu eerst om hulp vragen. Ik kom er zelf niet uit, dus fijn als er wat vreemde ogen mee kunnen kijken haha.

Tussen de hoge kasten, in de nis, komt nog een plank in dezelfde kleur als de keuken. De afzuiging van de wc loopt boven de keuken langs. Dat was helaas niet anders mogelijk, maar nu heb ik twijfel over hoe ik de koof wil. Ik kom nu uit op 3 opties:
1. Smalle koof om de afzuiging heen maken, zodat deze zo min mogelijk opvalt. Hier heb ik een paar vragen bij:
- Welke kleur verven we de koof dan?
- Tot hoever laten we hem doorlopen? Waar de afzuiging stopt? Tot de hoek vast de kast? Tot helemaal in de hoek tegen de muur (maar dan komen we niet uit met het gordijn denk, die moeten we wel nog bestellen).
2. Vanaf de voorkant van de kasten het dichtmaken.
- Wat doen we dan bij de nis? Alleen om de afzuiging heen een koof? Of de nis ook gelijk trekken met de voorkant van de kasten?
3. Afzuiging toch weghalen.
- Heeft iemand ervaring met toilet zonder afzuiging? Toilet zit in de gang.

Wat zouden jullie doen? Zie ik misschien nog een optie over het hoofd?

Hierbij wat foto’s, de zilveren buis die je dus ziet is van de afzuiging van de wc.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:40

Zonnetje81 schreef:
Heeft er iemand hier een (betaalbare) cinewall laten plaatsen/maken met sfeerhaard eronder en nissen/opbergruimte?

Zo ja waar? Ik zoek een betrouwbaar iemand en de prijzen zijn zooo wisselend.
Ik heb een betaande gashaard en koof wat dan verwijderd moet worden.

DubbelFun schreef:
Inkl. schoorsteen?? Dat kan idd aardig in de papieren gaan lopen.

Zonder schoorsteen kan, maar dan moet je gaan voor een elektrische of bio-ethanol haard. Anders wordt het inderdaad al snel een heel duur geintje.

(Voor je aan bio-ethanol begint; [LZP] Handig he...brandgel)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:41

De afzuiging kan niet over het plafond?

Dan zou ik een smalle koof maken, in de kleur van de muur, dus groen. Zo min mogelijk poespas. Dus niet naar voren trekken oid.
Links en rechts even ver vanaf de zijkant van de keuken.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:24

Ik zou toch gaan voor een koof en die dan inderdaad in de kleur vd muur. Eventueel nog 2 spotjes in de koof. Heb je ook mooi direct licht op je plank en werkblad :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 00:04

Koof over de hele breedte van die muur.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:06

Ik zou smalle koof doen over breedte hele muur en dan kleur van de wand er achter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:07

@Denise_Storm: ik zou een strakke koof maken in de kleur van het plafond over de hele breedte en ophoudend bij de linker bovenkast. Dan kun je een gordijn daar nog gewoon tussen kwijt zonder rare fratsen uit te hoeven halen.
De koof zelf zou ik 10 cm minder diep maken dan de kastjes zijn. Evt zou je daar nog iets van verlichting kunnen maken die het plafond aanlicht.
Probeer bijv. met wat karton eea uit om te zien wat je het beste lijkt.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:55

Mooi geworden Denise_Storm! Ik zou de keuken helemaal omlijsten. Bovenlangs dus een koof van plafond tot keuken, de zijkanten met wandjes. Ook de wanden waar de hondenmand nu ligt. En dan houten planken in dat gedeelte, dan betrek je het mooi bij de keuken.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:57

Wat als je in de vorm van de keuken kasten het hout laat doorlopen tot het plafond en boven de kookplaat?
En hoe gaan jullie de ruimte invullen boven de honden mand?
Ik zou daar ook nog een keukenkast tot het plafond plaatsen.

Edit: ik was tegelijk met Anja. Denk ongeveer het zelfde idee.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 11:03

Ik ben ook voor een oplossing die het er intentioneel uit laat zien. Een hele 'verdieping' bovenop de kastjes leggen waardoor je echt een koof maakt en daar verlichting in verwerken. En dan dus de afwerkingspanelen hetzelfde als de kast. Al weet ik natuurlijk niet of je nog aan dat materiaal kunt komen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:39

Dat is best een goed idee Kaaaren en Malenka.
Wij hebben de kasten helemaal weggewerkt in de wand. Zoiets kan je ook nog overwegen. Een soort ombouw er omheen maar dan niet van hetzelfde materiaal maar afgewerkt als de muren er omheen.

Afbeelding

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:53

Hi!
Mijn vriend en ik hebben ook het geluk een nieuwbouw woning te hebben gekocht. Nu twijfelen we over de aankoop van de keuken. We hebben een zelfde soort keuken laten tekenen bij 2 verschillende bedrijven, en ik ben benieuwd welke jullie zouden kiezen. Dit is ons eerste huis, dus tips over wat handig is zijn zeer welkom! :D

Beide keukens zitten ongeveer op dezelfde prijs en zijn gelijk in afmetingen.

Bedrijf 1:
- zaak is aangesloten bij het project, dus de keuken zit er in bij oplevering incl montage en installatie.
- we hebben een eiland, dus de vloer zal om het eiland heen gelegd moeten worden, net als dat de muur achter de nis geverfd zal moeten worden terwijl de keuken er al staat.
- nieuwere lijn kookplaat, betere bediening.
- kookplaat is 10 cm kleiner (groter wordt weer een stuk duurder)
- oudere serie oven. Minder programma's, moeilijker schoonmaken.

Bedrijf 2:
- tijd om van te voren de muur te verven en vloer te plaatsen.
- grotere kookplaat, minder fijne bediening
- nieuwere oven, meer opties, 4d hete lucht, extra grill en ventilatie
- incl montage, excl aansluiten waterleidingen (hier moeten we dan nog iemand voor laten komen)

Wat zouden jullie doen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:36

Gefeliciteerd met de nieuwe woning! :)

Ik zou gaan voor bedrijf 2. Niets lijkt me zo naar als schade maken aan je (ongetwijfeld heel dure) nieuwe keuken omdat je er over- en omheen moet werken.

Wij zijn recent ook verhuisd en hier werd de keuken met zijn witte blad als enige horizontale oppervlak behoorlijk misbruikt tijdens de verhuizing. Ik probeerde er zelf heel goed op te letten, maar er zijn ook anderen bezig in je huis en je staat er nou eenmaal niet de hele tijd naast... Dus helaas toch wel een paar krasjes en vlekjes gescoord -O-

Daarnaast is een grote(re) kookplaat echt heel fijn, en een goede oven ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:04

Ik zou gaan voor optie 1; veel minder 'gedoe' en het verven en vloer leggen is makkelijk te doen zonder veel extra werk (afplakken wand en wat extra zaagwerk).

De bladen in de keuken kun je simpel beschermen door er iets van een deken-piepschuim-karton overheen te leggen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:09

Zou me echt om het even zijn. Alle montage/installatie inclusief (1) lijkt me fijn. Grotere kookplaat, betere oven en tijd hebben om vooraf te schilderen (2) ook. Moeilijk...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:26

Voor mij optie 2 , het voordeel van een grotere kookplaat en betere oven voor de toekomst is nu wel even wat extra moeite waard - al is dat ook weg te strepen omdat je ook nog de muur voor montage klaar kan hebben is makkelijker dan de moeite die je moet doen (keuken beschermen en afdekken) om de muur na plaatsing af te werken.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:43

Ja lastig hé! Die beschadigingen ben ik ook bang voor idd. Bedankt voor jullie antwoord!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:26

Zeker optie 2! Dat laten aansluiten is snel genoeg geregeld en je wil echt geen schade aan je nieuwe keuken omdat je er om heen moet werken.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:29

Bedrijf 2 en kijken of ze geen andere kookplaat voor je hebben ;-)

Dat zie ik namelijk als enige echt minpunt welke je aangeeft.
Betreffende trekken waterleiding kan je altijd proberen neer te leggen bij de aannemer van de bouw van de woning. Ze kunnen een hoop meer voor je betekenen als je soms in het begin weet/ziet.

En een brutaal mens heeft de halve wereld hierin, vraag gewoon wat je wilt.
Het is een hoop geld wat je gaat uitgeven, dus mag het ook echt wel naar je zin zijn. (mits het haalbaar is natuurlijk)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:01

Optie 2 met een andere kookplaat. Kan je die niet ergens zelf kopen? Heb ik ook gedaan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:38

Ik weet niet wanneer jullie definitieve tekening klaar moet zijn maar met deze info zou ik eerder aanraden om nog naar 1 of 2 andere keukenzaken te gaan zodat je kunt zoeken naar de keuken die jullie het beste past. Beide opties klinken als 'net niet'.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:03

Thats_Me schreef:
Ik weet niet wanneer jullie definitieve tekening klaar moet zijn maar met deze info zou ik eerder aanraden om nog naar 1 of 2 andere keukenzaken te gaan zodat je kunt zoeken naar de keuken die jullie het beste past. Beide opties klinken als 'net niet'.

Dat zou ik idd ook doen als je nog tijd hebt.
Bij ons scheelde het 5 jaar geleden enorm qua prijs als we het niet via de aangesloten keukenpartij deden. Zat een basis keuken in en alle aanpassingen vonden wij belachelijk duur.. Ik zou in ieder geval niet besparen op apparatuur. Dat kan een grote ergenis worden. (Praat helaas uit ervaring)

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:19

Bedankt voor jullie reactie's! Superfijn :j
Veel tijd hebben we helaas niet meer, ivm laat instromen in het proces. Maar vooral keuken 2 is eigenlijk wel precies zoals we hem willen en vanuit Duitsland. Dus goedkoper gaan we het denk ik niet krijgen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:58

Als dat precies de keuken is zoals jullie hem willen zou ik die doen.
Waarbij ik nog even aanstip: een oven of vaatwasser is een standaard maat en dus vrij makkelijk te vervangen. Als je daar de verkeerde keuze in maakt kun je over een paar jaar prima wisselen.

Denk dus vooral goed na over je kookplaat, want als dat gat eenmaal in het blad zit kun je niet meer kleiner, alleen nog dezelfde maat of groter, maar vaak ook niet veel groter vanwege de grenzen van de kastjes onder de plaat.

In onze keuken zit best simpele apparatuur, behalve de plaat, dat hebben de vorige eigenaren heel goed bekeken.