Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:20

Wauw toffe schildering!

Daan, nieuwe trailer is leuheuk! :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:14

Daan, die trailer _O- _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 10:26

@Daan wat een gave trailer _/-\o_

Zo wij hebben een heerlijke 1e Paasdag gehad oa met alle kinderen plus aanhang lekker wezen eten bij de Thai. Nu vandaag nog de verjaardag van mijn zoon die 20 wordt, dat wil zeggen taart eten en meer niet schat ik zo in. Zoon in kwestie ligt nu nog te knorren in zijn bed, die had vrijdag en zaterdag al feest gehad met zijn vrienden nu ernstig aan rust toe :')

Straks de tuin in, het belooft weer een prachtige zonnige dag te worden. Best things in life are free!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:49

Wauw mooie kleuren op die muur, heel leuk zo.

Ook die lampenkap!

Wij zijn gisteren lekker gaan eten met vrienden. Het was super lekker en gezellig maar geen goedkope plek. Kwam qua budget deze maand niet zo uit en ik merk dat ik er dan toch minder van geniet ergens. Zeker als vegetariër in een klassiek restaurant. De kaart was top maar niet voor mij haha. Wel echt goddelijke wijn en een dame blanche gehad.
Maar verder wel een gouden avond gehad.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:56

Ik heb gisteren voor het eerst van mijn leven eten terug gestuurd naar de keuken, omdat ik het gewoon echt niet lekker vond (niet hun schuld). Kreeg ik van het huis gewoon een ander gerecht, heel netjes. Heb uiteindelijk mijn gerecht in fooi betaald, het was uiteindelijk mijn eigen keus om dat eerste gerecht te bestellen. Dus duur uit maar wel met een goed gevoel (en volle buik :+)

Wat fijn dat jullie het leuk vinden :D Het is toch een flink ander gezicht en dan is het wel fijn dat het (door de meesten hoop ik haha) positief ontvangen wordt :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:14

Ow Prairy, goals met die trailer hoor! In een volgend leven wil ik er ook zo een!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:21

Die trailer is van Daan13 ;)

Het is dat ik geen trailer nodig heb maar anders :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:49

Ohja, jij hebt De Muur :D Ook al zo gaaf!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:13

Daan, die trailer :wow: 8-)
Ik zou het zelf nooit doen, maar het is wel helemaal jij.

Wow, Prairy, die muur! Nu wil ik dat ook :j.
Ook heel mooi dat het doorloopt op de muur erachter, geeft mooi diepte.

Hmm, ik heb van de week niet echt bespaard maar ook geen onnodige uitgaven gedaan.
En ik heb op precies het goede moment getankt, staat nu weer 2ct hoger.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:03

Roodvos schreef:
Daan, die trailer :wow: 8-)
Ik zou het zelf nooit doen, maar het is wel helemaal jij.

Bedankt voor het compliment :D

@ alle andere ook. :j

Het is wel een beetje schokkend maar zo ontzettend gaaf en mooi. Echt zo onwijs blij mee,dat is lang geleden dat ik zo gelukzalig gevoel had.

Ben benieuwd of ik nu een trend heb gezet ( en of iemand Britt Dekker al getipt heeft) :')

Deze maand hebben we echt alleen maar overleefd door de mp verkopen....
Sowieso is de spaarrekening bijna helemaal geplunderd maar ok,we hebben er ook veel goederen voor weer gekregen.

Morgen nog maar een paar dingetjes op mp zetten,nog een paar dagen totdat ik weer loon krijg.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 23:08

Verkoop jij zoveel via MP?

Ik heb vandaag mijn trailer en kruiwagen verkocht via MP. Ik had een klustrailer zaterdagavond laat op MP gezet en werd gisteren helemaal gek gemaild. Wist niet dat er zoveel vraag naar was. Misschien ook wel te weinig gevraagd maar weg is weg. Hij gaat naar Polen verhuizen :+

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 04:59

Bij vlagen verkoop ik best lekker op mp.

Het zijn geen duizenden euro's wat ik ermee verdien maar met een 50,- kan ik prima voor 2 week boodschappen doen en nog iets overhouden.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:41

Ik vind het echt raar soms.

Heb hele nette ongedragen rokken op vinted staan voor een klein prijsje.
Zijn van steps dus niet het goedkoopste merk.
En ik raak ze niet kwijt.

Een broche waarvan ik dacht, we zien wel, was binnen no time verkocht.
Net als dat emmertje waar ik het eerder over had.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 17:59

Mensen zijn soms erg raar }:0 :+

Lekkere maand dan Daan, qua verkopen op MP!

Hier meevallertje bij de tandarts. Gevreesd werd voor weer een giga behandeling inclusief zenuwbehandeling etc maar het lijkt erop dat het met een flinke vulling nu goed is. Dus ff duimen allemaal. Nogal een verschil 126 Euro of een zenuwbehandeling plus kroon ...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:17

Sinds wanneer is steps een merk, voor mij is dat een keten zoals didi, Shoeby miss etam….
Maar niet een echt goed merk

Daan je trailer := ik hou van apart maar dit vind ik gewoon… mooi en knap gedaan, maar verder spuuglelijk sorry
Knal gele of oranje kan ik wel waarderen maar zo dat zwart met te fel roze nee dank je

Wij besparen niet meer geld rolt nu alle kanten op…..verkeerde kant dat wel maar ja moet wel gedaan worden

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:40

tita schreef:
Sinds wanneer is steps een merk, voor mij is dat een keten zoals didi, Shoeby miss etam….
Maar niet een echt goed merk

Daan je trailer := ik hou van apart maar dit vind ik gewoon… mooi en knap gedaan, maar verder spuuglelijk sorry
Knal gele of oranje kan ik wel waarderen maar zo dat zwart met te fel roze nee dank je

Wij besparen niet meer geld rolt nu alle kanten op…..verkeerde kant dat wel maar ja moet wel gedaan worden

Steps is/was zeker een merk. Werd bij verschillende winkels verkocht, maar heeft een faillissement doorgemaakt en weet niet of ze weer terug opgestart zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 21:11

Ik heb maanden een prima Auping bed voor vrijwel niets te koop gehad op marktplaats. Kon het aan de straatstenen niet kwijt. Staat nu in het souterrain voor logees. Ga het echt niet weggeven, is echt kwalitatief prima bed.
Had een of ander l*llig stoeltje, binnen dag weg.
Schiet mij maar lek }:0

Mijn zoon was afgelopen zondag jarig. Zijn met z'n allen uit eten geweest. Was super lekker en niet eens zo duur :o dus dat viel eigenlijk weer mee.

En de Vegetarische Slager is in de aanbieding bij de Appie. Twee voor de prijs van een. Is best duur altijd dus direct maar wat ingeslagen :7

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:42

Geen probleem hoor Tita. Ook die mening mag er gewoon zijn en vind het alleen maar prettig dat je het eerlijk typt. :)

Het is ook wel een beetje erg :o maar zo leuk.

Vanmiddag mijn man naar de winkel gestuurd terwijl ik bij de fysio lag ( mooi ff de kilometers combineren)

Nou wat een drama!

Op de parkeerplaats is iemand tegen onze auto aangereden.
Ze hebben een A4 ingevuld wat geen officiële schadeformulier was,mijn man heeft dus ook geen papier mee gekregen.

Die kl*jo - sorry schat,ik ben echt pisnijdig op jou- heeft mij niet even gebeld. Want we hebben 3 officiële schadeformulieren in de auto liggen dus het had wel correct ingevuld kunnen worden.

En ik probeer al de hele dag die mensen te bellen maar ze nemen niet op -:(-

Morgen zijn we weg maar donderdag bel ik de politie of ik zoek die mensen zelf op.

Velg,band,deur allemaal flink beschadigd

Ben zoooo boos,ook op mijn man. Bel mij gewoon als je er geen verstand van hebt.

Met flinke pech zijn de daders verdwenen en kunnen we zelf voor de schade opdraaien.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:51

Daan13 schreef:
Met flinke pech zijn de daders verdwenen en kunnen we zelf voor de schade opdraaien.

En dat is echt niet misselijk qua kosten. Ik ben all risk verzekerd, schade van €2300 gereden maar die kost me qua no claim ook gewoon dik €1300 -O- -O-

Hopelijk hangen er evt camera’s en als je ze niet te pakken krijgt, dan aangifte doen he :(:)

Ik ben zooo klaar met tweedehands verkopen. Ik hou wel van mooie spullen en geef graag mijn geld uit goede kwaliteit, dat kan dan altijd nog een ronde mee en is daarmee ook duurzaam in mijn ogen. De laatste tijd kreeg ik de (GOTS en dure wollen) kinderkleding al aan de straatstenen niet kwijt. Maar ook mijn mooie en nette moederfiets krijgt onzinbiedingen, de als nieuwe voortent van de caravan heb ik alleen maar zeikvragen over en op een scherp geprijsd keurige autostoel komt 0 reactie. En ik vind het toch zó zonde om weg te gooien :(
Laatst bijgewerkt door Chubby op 19-04-22 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:58

Geen camera's en manlief heeft een wazige niet te lezen foto van het kentekenplaat gemaakt -:(-

Echt waar,hij mag van mij op de bank slapen vannacht.

Ik heb er een bult werk van want meneer is aan het werk oid.

Ben nu ook zo verschrikkelijk boos en verdrietig dat ik kan niet eens slapen.

Morgen gaan we een dagje weg met ons 2en,iets wat bijna nooit voorkomt maar met mijn grafkop die ik nu heb wordt het niet gezellig.... :=

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:19

Tweedehands verkopen gaat hier eigenlijk altijd wel soepel.
Auto verkocht via bokt, stond nog koud te koop en was binnen een week geregeld voor een realistische prijs.
Zadel afgelopen week precies zo, 2e hands markt is gewoon slecht, maar denk wel netjes verkocht voor beide en ook meteen netjes betaald (vind dat dan toch wel altijd spannend met zulke grote bedragen)
En heb ook mn barebackpad van de week verkocht, daar mega veel reacties, had er denk ik wel een tientje meer voor kunnen krijgen, maar heb dan maar liever dat het verder netjes en snel geregeld is, dus 3e bieding gereageerd en die zelfde dag opgehaald.

Moet echt mn kast ook leeg gaan ruimen verder, maar heb nu 11 werkdagen achter elkaar voordat ik "weekend" heb, en dat met mijn energie level waarbij ik na een werkdag vaak al 3 hersteldagen nodig heb.. Dus loop een beetje als een zombie rond volgestampt met paracetamol en dikke ogen :+ Maarja wel gewerkt met 1e en 2e paasdag wat toeslag dagen zijn. Koningsdag is dan mn laatste werkdag voor het "weekend", weet eigenlijk niet of dat ook een toeslag dag is, mijn sector en cao is nog al crisis dus zou me niet verbazen als het niet zo is.

Oef Daan13, dat is wel heel erg zuur, ik snap dat je boos bent, voel je pijn haha. Hoop voor je dat je die mensen nog kan bereiken.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:58

Daan13 schreef:

Kan je geen beroep doen op het waarborgfonds in zo’n geval? Ik ben door hen uitbetaald toen een onverzekerde zonder vaste woonplaats, die in eerste instantie een vals adres opgegeven had, mijn deur in elkaar gereden had.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:41

Oeh wat naar Daan. Kan je echt niets maken van de foto? Niet de verstandigste actie van je man. Was hij zo geschrokken?

Hier goed opgeleerd in schadeformulieren invullen. Niet zelf veel schade gereden hoor haha. Maar jaren in autoverhuur gewerkt.
Ik heb twee tips; zorg dat je een stylo bij hebt en schrijf nooit dat het jouw schuld is ook al denk je van wel. Verder gewoon eerlijk zijn en duidelijke tekening maken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 02:07

Waarborgfonds heb je volgens mij een getuige voor nodig. Ik snap goed dat je pissig bent...

Aan de andere kant, het is gebeurd, hij kan er nu niks meer aan veranderen behalve zorgen dat het geregeld wordt, maar kan me ook goed voorstellen dat je dat nu maar zelf gaat regelen (zou ik ook doen).

Probeer het los te laten, focus op de oplossing, je hebt voornamelijk jezelf ermee anders :)

Ik zou wel tegen hem zeggen dat hij iets heel erg goed te maken heeft, beetje laten zweten. Een goede verrassing laten regelen ofzo, waarbij hij vooral heel veel moeite moet doen zonder dat het veel geld kost. Laat hem maar eens creatief worden ;) Inspelen op schuldgevoel O:)

En ik hoop dat je alsnog een beetje kunt slapen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 07:28

O wat enorm zuur!! Hopelijk komt het nog in orde. Ik duim voor je.