Hier zie je overigens mijn stingray toen ik ze net uit de auto gesjouwd had

Nog bij de kweker:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rollyjogered schreef:er groeien sinds een paar dagen twee paddenstoelen onder m'n ficus benjamina. weet iemand of dat schadelijk is voor de plant? ik vind ze eigenlijk wel leuk namelijk![]()
[ [url=m/1ujpGP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fair schreef:Ik had het laatst ook. Houdt in dat je een hoge luchtvochtigheid hebt op de plek waar de plant staat, waardoor sporen de kans hebben om te groeien. Je plant heeft er geen last van en uiteindelijk zorgt het zelfs voor voedingstoffen voor de plant. (Dus eigenlijk is het een complimentje dat je plant in de ideale omstandigheden staat!). Vooral tropische planten vinden het heel prettig.
Als je ze niet mooi vind kan je ze gewoon weghalen. Kans is wel dat ze teruggroeien. En even oppassen met huisdieren: die moeten het niet binnenkrijgen.
En je moet zelf natuurlijk even kijken of je die hoge luchtvochtigheid in je huis fijn vindt. Op internet staan wel tips om je luchtvochtigheid weer lager te krijgen.
_San87_ schreef:xDeena_ schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen. Heb vanwege de scriptietijd de laatste tijd even niet bij kunnen lezen, zodra dit weer lukt zal ik een uitgebreide bijleespost maken!
Voor nu heb ik even een vraagje. Ik heb een stekje van de dieffenbacchia die inmiddels zon 1,5 maand op water staat. Dit is de wortel:
[ [url=m/YvOM0R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die is nu dus bijna 10 cm lang en ik zag dat er nu ook een nieuw blad begint te ontwikkelen. Wanneer kan ik dit stekje overzetten naar de grond? Kan dat nu al, of moet de wortel nog vertakken/langer zijn?
Huh, hoe is die gestekt? Ik ken diefjes alleen als stekken door te scheuren. Dus een hele stam incl wortels.
Kaus schreef:Mossel, dankje voor het doorsturen! Vind dat voor nu nog wel een beetje teveel voor slechts een stekje.
Giolli, ik denk niet dat licht het probleem is met je ewrten hoor. Die hebben daar geen last van. Hooguit groeien ze niet tot nauwelijks in het donker. Tenzij ze echt in het pikke donker staan.
Is iemand bekend met de website van Meer Groen In Huis?
https://www.meergroeninhuis.nl/
Ben daar een paar planten tegen gekomen die ik er gaaf vind! Maar durf niet zomaar overal te bestellen.