Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:30

Hier wel degelijk meer kosten aan de boodschappen. Kinderen eten een stuk meer lijkt het en benzine gaat gewoon door (vitaal beroep) Gelukkig kan ik het wel opvangen, maar het is wel zonde van het extra geld wat je kwijt bent

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:39

moonsparkle schreef:
Hier wel wat duurder uit, als mijn man op locatie moest werken werd de lunch namelijk altijd verzorgd. Nu is de lunchman wegbezuinigd ;( dus wat meer brood en beleg.

Brr dat wegbezuinigen ben ik ook bang voor. dat is mijn werk namelijk. Zit nog thuis en nog niks gehoord hoe of wat.

Hier wel meer geld kwijt aan boodschappen. Normaal ontbeet en lunchte ik dus op het werk. En fruit kon ik daar ook pakken. Nu dat zelf kopen. En merk dat wel veel dingen een beetje duurder zijn geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:13

Hier meer geld kwijt.. meer koffie, meer lekkers, meer bier en elk weekend een lokale ondernemer sponsoren met afhaal _O-

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:20

Sterkte voor iedereen die het finacieel nu moeilijker heeft.

Zelf werk ik gelukkig nog gewoon, en in de tijd dat mensen aan het hamsteren waren, veel extra uren gedraaid. Mijn man heeft wel wat tvt op moeten maken, maar niet veel. Financieel heeft het geen invloed bij ons gehad.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:18

Tot nu toe valt het mee, maar ik ben vlak voor de maatregelen bij de Sligro geweest en heb flink ingeslagen met koffie, zoals ieder Sligro bezoek 10 kilo meegenomen. Maar koffieverbruik is flink toegenomen, en zal nu eerder weer in moeten slaan.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:21

Hier eigenlijk minder geld aan boodschappen.. haden nog wel eens voor de mode om voor wisselwasje of lekkers even heen te lopen. Nu doen we grote boodschappen en komen we er zo min mogelijk

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:42

Ineke2 schreef:
Marcella schreef:
Werk niet op het moment kom alleen in de winkels als ik echt wat nodig ben. Met daarbij dat ik serieus zit te overwegen om auto de deur uit te doen wegens niet meer te kunnen betalen.

Heb je die dan weer niet nodig om te kunnen solliciteren?
Beetje dubbel dan -O-

Eigenlijk wel om te kunnen werken als beveiliger. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:08

Ineke2 schreef:
Hoe gaat het bij jullie met de boodschappen?
Veel mensen werken thuis, zijn jullie dan duurder uit of valt het wel mee?

Ik heb uitgerekend dat ik vorige maand 110,20 euro aan boodschappen heb uit gegeven ( ik ben alleen)

Tanken zit hier niet bij, maar dat is zeer weinig nu ik thuis werk.

Wat geef je normaal uit dan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:10

Ook ongeveer dat bedrag, alleen dan tank ik meer dan 300 euro per maand :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:14

Maar krijg je wel reiskostenvergoeding als je werkt? Ik tankte al gauw 450 euro per maand maar ik had een tankpas gelukkig. Reed erg veel voor werk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:20

Ik krijg wel vergoeding, maar niet voor het hele tank bedrag hoor. “ gewoon” 19 cent per km

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:21

Momenteel is die vergoeding 0 euro, want ik werk thuis.
Scheelt wel heel wat reistijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:43

Ineke2 schreef:
Ook ongeveer dat bedrag, alleen dan tank ik meer dan 300 euro per maand :x

Honderdtien euro per maand, wow, knap, hoor.

Misschien moet ik maar bij jou in de leer.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:53

Hoe gaat het met iedereen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:10

Druk met bezuinigingen en het blijkt maar weer dat een baan naast WW totaal on voordelig is waardoor ik naast de ruime 100 euro die ik al te kort kwam nog eens 100/150 euro te kort komt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:27

Ja dat wordt niet bepaald beloond..

Hier afgelopen maand €250 pp kwijt aan boodschappen. Is inclusief uiteten, thuisbezorgd, kattenvoer en tuinspullen/planten. Zou vast nog wat zuiniger kunnen, maar vegameuk en biologisch vlees/groente zijn toch best prijzig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:41

Ik ben niet meer echt op aan het letten. Ben met de corona iets anders boodschappen gaan doen, en bezoek nu ook weer regelmatig de markt. Wel houd ik bepaalde aanbiedingen goed in de gaten, zo heb ik mijn wijnvoorraad weer flink aangevuld toen de flessen 2 halen, 1 betalen waren. En laatst vaatwastabletten bij de Plus, meteen een jaarvoorraad zo'n beetje meegenomen, dat was 3 halen 1 betalen, dat is nog eens een fijne aanbieding. :D
Komende week, als ik toch naar de tandarts moet, ook even langs de Nettorama, die hebben spare-ribs in de aanbieding, een kilo voor 5,99. Daar gaat ook een paar kilo van mee voor in de diepvries. :9

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:20

Hier van een 1 persoons naar 2 persoons huishouden gegaan dus ben weer even aan het zoeken qua hoeveel haalbaar is per week

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:00

Ben het overzicht enigsinds kwijt want eerder hadden we “ ouderwets” een Portemonnee die we elke maand vulden: maar nu pinnen we wel alles.. maar ach we kunnen het doen dus tis niet zo erg

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:11

Hier gaat het wat minder door de corona. Heb mij er maar even bij neergelegd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:57

Gelukkig begin de moestuin een beetje te lopen en vandaag 1 emmer verse aardappelen geoogst.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:11

Ik vind dat de grote te momenteel echt vreselijk duur is. Zoals broccoli, bloemkool (maar die is meestal duur), sperziebonen, maar ook wel kiwi's, aardbeien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:16

Ik haal mijn groente en fruit nu veel lokaal , in elk geval niet uit de supermarkt. Dat scheelt al wel.

Zo heb ik bijvb kneusjes groente ( afwijkende vorm hebben die) voor 0,25 per stuk. Gaat om paprika, komkommer, courgettes etc...

Zijn er geen boeren in de buurt van jullie? Het loont om daar naar te kijken in elk geval.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:20

Ineke2 schreef:
Ik haal mijn groente en fruit nu veel lokaal , in elk geval niet uit de supermarkt. Dat scheelt al wel.

Zo heb ik bijvb kneusjes groente ( afwijkende vorm hebben die) voor 0,25 per stuk. Gaat om paprika, komkommer, courgettes etc...

Zijn er geen boeren in de buurt van jullie? Het loont om daar naar te kijken in elk geval.

En ook nog eens heerlijk om er op de fiets naar toe te gaan!
Ik ga vrijdag even naar een boer hier in de buurt. Daar hebben ze Limousin koeien die ze zelf slachten. Beesten lopen altijd buiten en krijgen biologisch voer zonder hormonen, AB en andere toevoeingen.
Verder verkopen ze er kip van de poelier en varkensvlees van een boer uit de buurt.

Het mooie is dat ze niet eens duur zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:04

Aardbeien heb ik ook zelf mits de eenden ze niet plunderen. _-:( Eet vandaag verse andijvie die ik gisteren geoogst heb en een groot deel ervan is naar mijn buren. Bonen staan in bloei dus kan ik binnenkort ook van eten. Heb ook nog sla, bieten, spinazie en sucker snaps (kan je als peul of erwten eten) oogsten.

Fruit wat er nog eraan zit te komen blauwe bessen, roze bosbessen, witte aalbessen, rode aalbessen, appels, peren, pruim en heel veel druiven. :9

Koop op het moment heel weinig dus. :=