Cayenne we zijn afgelopen maandag wezen kijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:Cayenne, als ik het zo lees, moet er toch uit te komen zijn?
vermoed nu dan een bod van 270 van jullie om bij een tegenbod van hen jullie uiterste prijs neer te leggen?
juval schreef:cayenne, ik zie een bedrag van 276.190,45 tot 1-7?
Citaat:Kostengrens NHG
Wanneer u een hypotheek afsluit voor de aankoop van een woning, komt u in aanmerking voor Nationale Hypotheek Garantie. De belangrijkste voorwaarde is dat de totale kosten – met inbegrip van notariskosten, afsluitprovisie, eventuele verbouwingskosten en overige kosten – maximaal € 290.000,00 bedragen.
U kunt het totale aankoopbedrag financieren, inclusief de bijkomende kosten. Bij aankoop van een bestaande woning mag de koopsom plus eventuele verbouwingskosten niet meer bedragen dan € 273.584,90. Bij aankoop van een nieuwbouwwoning is de maximale koop-/aanneemsom inclusief meerwerk € 273.584,90. NHG rekent standaard met 6% bijkomende kosten.
Berdien schreef:Haircut is een toepassing die NHG toepast zodat je in de woning kan blijven wonen en de woning niet verkocht wordt. Ze passen dan inderdaad je hypotheek aan zodat de lasten volgens de normen van NHG wel te dragen zijn. De NHG-normen zijn sowieso enorm ruim sinds februari 2014. Hypotheken die op normale normen absoluut niet kunnen, kunnen bij NHG in geval van verkoop door bijvoorbeeld scheiding ineens wel. Alles voor woningbehoud... Ik denk er het mijne van, maar toe maar.
Cayenne schreef:Huh Juval? Ik snap hem niet helemaal![]()
Bedoel je NHG? Volgens mij lag het aan de situatie, toch?
Per 1 juli gaat de NHG iig omlaag dus dan willen wij al getekend hebben. Dat is voor hun in principe ook handig, want na 1 juli hebben ze dan sowieso meer kans op een lagere prijs.
Edit: Shiloh beat me to it
Wanneer we op 275 oid uitkomen kunnen we onderhands nog wel wat regelen voor die 1500 euro, gok ik.