[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:32

Had je er geen andere grote programma's op de achtergrond naast draaien ofzo? Geen anti-virus-zooi ofzo?
Een macbook zou niet veel langzamer mogen zijn dan een imac met dezelfde specs.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:02

Ik heb een macbook pro uit 2013 met 8gb en daar gaat gamen best ok op hoor. Ik doe het alleen niet zo veel, maar bijvoorbeeld deux-ex en call of duty doen het prima (met laag ingestelde graphics).

Ik denk dat die over deze 3 jaar heen wellicht 3 seconde trager is geworden bij het opstarten en that's it (op de 10 seconde in het begin).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:13

Nou was die van mij uit 2009 sowieso een apart verhaal hoor. Hij werd geleverd met 3GB werkgeheugen ipv 4 en daardoor heb ik aan het begin best veel problemen gehad met oa het updaten van software. Dat lukte dus niet, omdat je daar echt minimaal 4 voor nodig hebt.

Toen heb ik er later 4 bij laten zetten maar hij deed niet wat ik van hem vraag, liep vaak vast als ik première pro of final cut samen met photoshop of indesign wou laten lopen (vaak nodig voor mijn opleiding). Ben toen voor een nieuwe refurbished gegaan via iused.nl, 16GB ram, 500GB flash HD, en loopt echt als een zonnetje. Komt uit 2012 maar had net zo goed nieuw kunnen zijn. Enige dingetje is de accu, die is niet meer helemaal goed, maar ik kan hem nog steeds makkelijk 6 uur gebruiken zonder netstroom en een nieuwe accu is niet het duurste ter wereld

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:47

Ik zou ook graag wat extra geheugen in m'n Mac willen zetten, heb nu 4gb maar het werkt gewoon niet lekker meer. Om 't minste of geringste kunnen we strandballen om nog maar niet te spreken over Lightroom open én een andere applicatie! :wow: Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik dit soort dingen het beste kan laten doen en of het verstandig is om van tevoren een back-up te maken? (aka; dit doe ik nooit want m'n externe harde schijf is vol).
Ik woon op dit moment in Zweden, er is hier een mediamarkt in de buurt en de Zweedse versie v/d iCentre en vast ook wel wat kleine computer winkeltjes maar die lijken vnl te verkopen ipv reparaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:53

Je kan het zelf doen, of anders even naar icentre. Daar zal het wel duurder zijn maar ze doen het terwijl je erop staat te wachten. Backup is niet nodig omdat je niets met de HD doet. Heb je wel een pro? Bij de air kan je niet later werkgeheugen bijplaatsen namelijk

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:53

Ik heb een pro ja :j Zelf doen ga ik niet aan beginnen, ben totaaaal niet handig dus dat soort dingen wil ik niet riskeren. Fijn te horen dat er niks met de HD gebeurd!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:25

Mijn iPhone 6s wil de camera app niet openen soms.
Dan blijft het beeld zwart en kan ik niks meer. Alleen weg gaan uit de app, app afsluiten en het opnieuw proberen. Werkt meestal niet.
Na een tijdje doet hij het dan weer wel een keertje.
Is dit een bug in IOS 10? Of is het toch verstandig om met mijn heilige Phone naar de winkel terug te gaan? ( Heb hem sinds mei.. )

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:48

Ik had t laatst ook inderdaad.
1x voorgekomen sinds ik ios10 heb

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:46

Es_ther schreef:
Ik had t laatst ook inderdaad.
1x voorgekomen sinds ik ios10 heb

Hmm.. misschien toch nog maar even wachten met naar de winkel gaan tot de volgende update.
.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:48

Heb dat regelmatig gehad met m'n 5. Ook met eerdere ios.
Dus denk niet dat t aan ios10 ligt.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:53

Ik heb het ook met mijn iPhone 6S sinds de iOS10 update :j

Edit; Grrr, de leverdatum van de Apple Watch 2 is van 31 oktober naar onbekend gegaan bij Coolblue. Las al op Twitter dat ze verwachten hem pas in november/december te leveren. -O-

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:17

Niet leuk, maar jullie maken me wel blij. Dan wacht ik nog even met naar de winkel gaan en het risico dat ik hem een tijdje moet missen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:30

Ik kreeg net de melding dat ik 10.1 kon downloaden. Heeft iemand dat al gedaan? Hoe werkt die tov 10?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:46

Ik kreeg ook n melding, maar wacht nog even.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:46

Zijn er meer mensen met de nieuwste iOS waarvan de mail niet meer automatisch ververst?
Ik verwachtte laatst een mailtje, en wachtte dus tot er een melding of een 1tje bij het icoontje kwam te staan. Die kwam echter niet.
Na twee dagen besloot ik de mail-app te openen; nog steeds niks.
Pas toen ik ververste door naar onder te swipen, kreeg ik ineens 23 mailtjes binnen,waaronder de oudste zelfs vier dagen oud.
Sindsdien krijg ik alleen nieuwe mailtjes wanneer ik handmatig blijf verversen...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:00

Jij gebruikt de officiële mail app? Die functioneerde bij mij al jaren niet meer fatsoenlijk. Push kon per definitie al niet en ondanks dat ik fetch op 15 minuten had staan kreeg ik zelden een melding.
Tegenwoordig heb ik de Gmail app op m'n telefoon staan en die werkt super!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:07

De officiële app idd,die standaard op je iPhone staat.
Ik heb helaas hotmail en 4 emailadressen in 1 app,dat vond ik juist zo handig. Tot voor kort heb ik nooit problemen gehad :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:39

Hotmail ben ik niet bekend mee. Hebben ze daar een aparte app van?

Op zoek naar een oplossing ben ik wel mensen tegen gekomen die de Gmail app hebben geïnstalleerd voor de push meldingen en de iOS app gebruiken om de mail te lezen. Wellicht kan je daar iets mee voor je belangrijkste mail adres.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:52

Zijn je instellingen niet veranderd?? En anders even de emailadressen opnieuw aanmelden. Dat helpt soms ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:06

Ik kon ook echt niet werken met de Mail app, al een tijdje niet. Vind hem zowel op Macbook als op iPhone ook niet mooi vormgegeven dus heb een tijdje geleden het besluit genomen om over te stappen op Airmail. Ben er nog steeds heel tevreden mee. Kost wel even wat, maar hij synchroniseert alle soorten e-mail adressen en hij werkt praktisch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:58

Ik gebruik hem nog steeds, en geen problemen mee :)
Staan je instellingen wel goed?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:59

Welke instelingen zouden het om moeten gaan?
Als ik bij instellingen>mail ga kijken zie ik nergens een optie over het automatisch ophalen of verversen?
In de app van de mail kan ik er ook geen instellingen over vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:00

Staat niet je batterijsparende modus aan? In battery saving haalt hij namelijk je mail niet meer automatisch op, dan moet je hem handmatig verversen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:05

Bij je mail instellingen moet je eerst naar je accounts gaan. Daar naar Nieuwe gegevens.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:26

Tivoli schreef:
Zijn er meer mensen met de nieuwste iOS waarvan de mail niet meer automatisch ververst?
Ik verwachtte laatst een mailtje, en wachtte dus tot er een melding of een 1tje bij het icoontje kwam te staan. Die kwam echter niet.
Na twee dagen besloot ik de mail-app te openen; nog steeds niks.
Pas toen ik ververste door naar onder te swipen, kreeg ik ineens 23 mailtjes binnen,waaronder de oudste zelfs vier dagen oud.
Sindsdien krijg ik alleen nieuwe mailtjes wanneer ik handmatig blijf verversen...

Ja, hier ook.

Ik heb 10.1 gedownload.. en geen probleem meer met m'n camera gehad vandaag... hopen dat het zo door gaat..