[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:08

wij hebben straks en slaapkamer en badkamer beneden, ga nog wel kijken voor een mogelijkheid tot extra wc boven voor de kids.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:18

Wij willen bouwen en ik wil in elk geval een douche beneden. Er komt een speelkamer/kantoor beneden ook, die we tzt, als we dat zouden willen, kunnen omdopen tot slaapkamer. Met jonge kinderen en een zwembad in je tuin 's zomers, ja zo'n goeiekope, hihi, is het ideaal om niet je hele huis door te hoeven met een druipend vies kind. Zowiezo, ik heb een zoontje die graag baggert. En als je wat ouder wordt en de trap niet meer op kunt is het ook handig. Dan hoef je je huis niet te verkopen omdat je de trap niet meer op kunt. :P Maar idd, ik wil wel een wc boven en liever niet in de badkamer. Gewoon een apart hok.
Ik vind het huisje wel mooi Rowo. Dat zwembad is ook leuk, maar je moet je idd ook realiseren dat bij zo'n bad ook een boel werk komt kijken. Je moet het wel schoonhouden en het water regelmatig checken. En je hebt er de stookkosten van om het water een beetje warm te houden.

Saskia gefeliciteerd!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:13

vind dat ook een mooi huis mandy! dat hout heeft ook wel weer wat.. maar kost ook veel onderhoud... van binnen is die ook leuk! dat zwembad had ik ook niet gehoeven, zo vaak is het hier in nederland geen poedelweer :+
en zou ook idd niet in enschede willen wonen, dan liever wat meer betalen idd!

wij hebben badkamer ook beneden en de slaapkamer. Bij ons is er op zolder nog niets, kan een kamertje gemaakt worden, maar dan houdt het ook op. In toekomst zouden we dus hele boel om moeten gooien...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:51

rowo schreef:
Voor je inrichting:

[HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Wat wil je precies weten over de aankoop? Er is zoveel over te vertellen :j

Vriendlief en ik gaan waarsch volgende week onze 1e twee huisjes bekijken. NIET met elkaar te vergelijken beide, maar vind ze erg leuk. De ene hebben wij al heel lang te koop en vond ik direct al leuk, moet een hoop aan gebeuren. Andere is jonger en meer af..... Ik ken ze beide al van binnen, vriendlief nog niet.
Tnx voor dat interieur topic!! Kan ik wel veel tips uit halen.
Ehm mijn vragen: ik vraag me eigenlijk af hoe alles nu verder gaat. Het zal zich ook wel vanzelf wijzen denk ik.
Ik ga maandag naar de hypotheker. Dan denk ik volgende week het voorlopig koopcontract tekenen. En dan wachten tot de financiëring rond is. Krijg +/- half januari de sleuten.
En willen jullie eens met mij mee denken of er nog meer dingen zijn die ik moet regelen?
Financiën rond krijgen (naar een hypotheker).
Meubels aanschaffen.
Verf/behang/vloeren/gordijnen uitzoeken.
Adreswijzigingen doorgeven.
TV/internet/telefoon abbonement aanvragen.
Verzekeringen afsluiten (inboedel / .......) ?
Iemand nog meer ideeën??

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:04

idefix4 schreef:
Ik vind het huisje wel mooi Rowo. Dat zwembad is ook leuk, maar je moet je idd ook realiseren dat bij zo'n bad ook een boel werk komt kijken. Je moet het wel schoonhouden en het water regelmatig checken. En je hebt er de stookkosten van om het water een beetje warm te houden.

Om het zwembad gaan we er echt niet kijken :n We hadden er beide liever gewoon tuin van gehad, maar ja die zit er toevallig al in. Oa om het onderhoud is het wel iets wat tegenstaat (al moet je een tuin ook wel onderhouden, maar das anders).

Slaapkamer EN badkamer beneden vind ik weer wat anders als alleen badkamer. Overigens is daar wel een slaapkamer te realiseren want er zit nu een fitnesruimte naast. Maar goed we zijn nog maar 25 en 27 dus qua lichamelijke gesteldheid hoeft het niet beneden vloers te zijn.

@ Roos: je hoeft je dus ook niet te vervelen in de toekomst. Dat verbouwen kan altijd nog.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:24

Haha, ja een tuin vergeten te schoffelen is lang zo erg niet als een bad met vies water schoon moeten maken! Helemaal mee eens.

Nou ja, ik ben welliswaar de 30 voorbij, maar we wonen nu op zo'n topplek, dat ik hoop dat ik hier pas wegga, als ik tussen de plankjes zit. ;) En dan moet mijn gesteldheid niet de reden zijn, dat ik helaas het pand moet verlaten. Maar ja, wie dan leeft... Het gaat in mijn geval vast ook nog wel een dikke 50 jaar duren voor het zo ver is. :+
Maar ik droom zowiezo van een atelier en dan is zo'n extra ruimte natuurlijk mooi meegenomen. De badkamer zal nu ook gewoon boven komen. Mijn lief wil graag met de trap naar boven en 's morgens beneden komen. Zelfs nu we tijdelijk allemaal beneden slapen, hebben we het er nog over, dat als we op zijn, dat we 'beneden' komen. Maar ja, mijn lief en ik moeten dan ook 3 traptreden af om in de keuken te komen, dus we hebben wel een beetje gelijk. En dochterlief zei ook al vrolijk, dat ze haar hoogslaper toch echt uit moet klimmen. _O-

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:31

Wel heerlijk zeg als je op zo'n plek zit waar je lekker kan blijven. Bij ons is dat niet zo. Zoals bij jullie is het wel fijn dat iig de mogelijkheid is voor badkamer en slaapkamer beneden. Als traplopen dan moeilijker gaat, kun je iig lekker blijven wonen.

Naja eerst gaan wij wat huisjes bekijken dan zien we wel wat we doen. Kopen heeft geen haast, totaal niet zelfs.....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:36

jullie zijn ook nog wel heel jong, ook wij hebben nu een huis waar ik pas weg ga om naar een bejaardentehuis te gaan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:36

Het is hier heerlijk! Ik wandel elke dag door het park met de hond. De paardjes lopen op een wei van 1,2 HA die uitkijkt op een slotje. Hier kan je echt dagen hebben van totale stilte! Er zitten veel wilde dieren hier ook. konijntjes, hazen, diverse soorten vogels, vossen, egels enz. En als het nieuwe maan is, dan is het hier ouderwets donker! Heel apart. Dus ik wil hier idd nooit meer weg!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:37

zou ik ook niet doen rowo verwachting is toch nog wel dat de prijzen blijven zakken. helemaal met d economische onzekerheid

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:04

idefix4 schreef:
Het is hier heerlijk! Ik wandel elke dag door het park met de hond. De paardjes lopen op een wei van 1,2 HA die uitkijkt op een slotje. Hier kan je echt dagen hebben van totale stilte! Er zitten veel wilde dieren hier ook. konijntjes, hazen, diverse soorten vogels, vossen, egels enz. En als het nieuwe maan is, dan is het hier ouderwets donker! Heel apart. Dus ik wil hier idd nooit meer weg!

Hier hetzelfde, heerlijk en idd ook als het ff kan nog heel lang en dan ook alleen tussen die zes plankjes :j :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:18

Heerlijk is dat hè? Ik had veel verdriet toen ik weg moest uit onze oude woning, maar ik zou echt niet meer terug willen. Dus we hebben een goede nieuwe stek gevonden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:49

Ik ben ook niet anders dan rust en ruimte om het huis gewend aangezien mijn ouders buitenaf wonen. Nu woon ik samen in een mini appartementje zonder balkon :)) Maar dat is echt een tussenoplossing.
Ons te kopen huisje moet dus wel een beetje tuin hebben, anders wordt ik gek.

En wie weet kunnen wij het ons ooit veroorloven het stekkie van mijn pa en ma over te nemen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:16

Hier waar we nu zitten gaan we ook zeker niet snel weg! Vroeger altijd buitenaf gewoon en daarna 3 jaar midden in een centrum boven een winkel echt verschrikkelijk :+ nu inmiddels weer met veel geluk buitenaf en dat is echt zo luxe!

Kan me jouw situatie dus goed inbeelden mandy! Maar je weet nooit wat er op je pad komt! En idd denk dat huizenprijzen nog wel zullen zakken komende jaren.. Maar je weet dan ook niet wat de banken met d de hypotheken doen. (ff beetje off topic maar kwam er niet iets met twenteroute bij je ouders?)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:13

Ja ik verwacht volgend jaar eigenlijk dat het in de makelaardij NOG slechter wordt (kan dat? :+ ). Voor ons als koper natuurlijk wel mooi want de prijzen zullen nog verder dalen. We moeten maar eens zien..... voor de bank ben ik op zich niet zo bang. Het bedrag wat we kunnen krijgen zal hooguit wat minder zijn denk ik.

En groot gelijk dat je heeeeel lang blijft zitten waar je zit. Heb je de paardjes nu ook thuis?

En de N18 zou altijd OVER ons heen gaan. Nu gaat ie erlangs.... Hij komt in het weiland van de buurman te liggen. Helaas op 50m afstand :( Maar goed, trace is nog niet definitief.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:27

50m afstand pfoe ook niet super dus... Maar hoelang zijn ze daar al wel niet mee bezig... Hopelijk voor jullie gaat het niet door!!!

We hebben idd de paarden aan huis nu! Ook een hond en kipjes dus gezellige boel :+ voor paarden hebben we nu nog maar een piepklein stukje maar dat is ff niet anders. Vanaf voorjaar maar eens zien!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:59

Kun je bij huis ook rijden of dat niet?
En zo'n beestenboel lijkt me heerlijk. Hoe is het met jullie kindje :D

En met die weg zijn ze al zo'n 70 jaar bezig :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:51

Ja, die bak, die moet hier nog komen. Wij wachten op de kostprijs van ons huis en dan moeten we opnieuw met de hypotheekadviseur om de tafel. Hij ging er van uit dat ik ook een inkomen zou hebben, maar helaas. Dat is er niet. Dus waarschijnlijk kunnen we iets minder lenen. Hopelijk weten we dat vóór 1 januari, want dan worden de regels aangescherpt. Ach, de huidige markt heeft nog een voordeel. We hebben inmiddels een stuk of 5 zeer geïnteresseerde aannemers die het dolgraag willen bouwen. Ze willen daarvoor zelfs onder de kostprijs werken! Dus dat kan ook alleen maar in ons voordeel uitpakken. Van de week moeten we een afspraak maken met de architect. De tekening is klaar...!

Wij wonen hier sinds maart. De kinderen vinden wandelen met de hond nu geweldig. Onze Bas van inmiddels bijna 5 was zelfs met hond en al een heel drukke weg over gestoken. Nou, dat heeft ie geweten! En dan heel droog zeggen: "Hoezo? Er kwam toch niks aan??" Ons huis ligt tegen een wandelroute aan. Ze kunnen dus een heel eind lopen en dat had ie dus ook gedaan.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:39

Fijn om te horen dat veel van jullie op een plek wonen waar je je hele leven wel wilt wonen.
Het appartement wat ik gekocht heb is maar voor tijdelijk (aantal jaar).
Ik hoop toch wel ooit iemand te ontmoeten waarmee ik ga samenwonen in een groter huis. We zien wel wat de toekomst me brengt ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:32

Je moet ergens beginnen hè? Mijn lief en ik zijn inmiddels 16 jaar samen, waarvan 10 jaar getrouwd. Dan kan je onderhand wel aan settelen gaan denken. :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:27

Ik loop 7 jaar met vriendlief, waarvan het wel 5 maand uit is geweest. Ik woon hier sinds januari dit jaar in E'de, bij hem in. Maar goed.... nu we een vaste baan hebben willen wij wel verder. Maar goed, we wonen hier spotgoedkoop, dus geen haast en dan kunnen we nog lekker sparen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:48

we hebben hier idd nog geen bak mandy! willen dus vanaf voorjaar stuk bij pachten... tot die tijd is het behelpen. rijden nu in het kleine stukje wei wat we hebben, niet ideaal dus. Maarja kunnen niet alles hebben..
en met ons kindje gaat het goed :D begint nu al waaks te worden die kleine smurf! altijd fijn :+

en echt al 70 jaar bezig met dat plan? pffff nou dan duurt het vast ook nog wel zo lang :)

@ idefix moet je het huis helemaal verbouwen? of heb ik er overheen gelezen?

dat is idd wel het voordeel als je beetje goedkoop huurt! wat dat betreft is dat dan wel weer ideaal!

ons vorige huurhuisje was niet heel goedkoop, plus dat we ook nog eens stalling voor 3 paarden moesten betalen. Nu hebben we een paard verkocht en zitten we qua huur van alles bijna gelijk aan onze hypotheek. Dus dat is wel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:56

Mijn huis is sinds gisteren tophuis op funda en we gaan zakken met de prijs. hopelijk trekt dat meer kijkers!
Het is zo'n leuk huisje voor een starter.. ik vind ook gewoon dat ze een leuke bewoner verdient :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:03

Hoi allemaal, ik kom me hier ook eens melden gezien mijn vriendje en ik op zoek zijn naar een koophuis in de regio Tilburg/Den Bosch!

Wij hebben nu 4 huizen gezien en zijn over die van gisteren echt heel erg enthousiast, dus zaterdag gaat mijn vriend met zijn ouders en aankoopmakelaar terug (zelf moet werken en kan geen vrij krijgen, andere dag kan niet omdat vriend 2,5 week daarna naar het buitenland moet). Afhankelijk dus van zaterdag gaan we waarschijnlijk wel een bod uitbrengen, huis lijkt gunstig geprijsd en verkoper heeft haast, dus willen risico niet lopen dat straks verkocht is al.
Hebben jullie nog tips waar we echt aan moeten denken? Waar kan je de kosten voor de gemeente ed vinden, want de site zelf komen we niet echt uit. Of verschilt dat allemaal niet zo, en kunnen we dat dan wel zien als het echt zover komt?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:19

@Haike spannend dus! Misschien is die site van vereniging eigen huis wat? Daar heb je een heel overzicht van kosten waar je aan moet denken. volgen mij ook de kosten per gemeente...
Weet je ook zeker dat je zelf niet nog een keer wil kijken?