Citaat:
En beslist om mijn wollen jas te laten hervoeren. Kost wat maar de jas zelf is nog mooi en is wel zo duurzaam.
Faelynn: mooi bedrag voor een tweedehands zadel maar oef wat een verlies altijd daarop. Paste het niet meer of wat is de reden van verkoop?
Wat mooi dat je dat kan hervoeren, inderdaad een mooie duurzame optie. Ik heb ook een jas (niet met wol oid gevuld hoor) maar de scheuren zitten er letterlijk in en eigenlijk iets te klein geworden, maar gebruik hem nog rustig voor het honden uitlaten oid tot dat het echt niet meer kan, zo zonde om weg te doen altijd.
Ik kocht het zadel net voordat we gingen verhuizen (wisten toen nog niet dat we gingen verhuizen) maar op de nieuwe stal kwam mn paard kreupel te staan door de stalhouder, en daarna nog veel moeite gehad om passende stallen te vinden voor herstel, dus ze heeft zeker 1,5 jaar stil gestaan. Nu is ze zo ingevallen en in slechte (ook medische) conditie dat ik niet denk dat we ooit nog weer echt cross kunnen rijden, het was een eventing zadel. Ze staat nu wel op een fijne stal, maar voor mij mega ver van huis en voorlopig zijn we ook nog alleen maar bezig met haar revalidatie. Ik hoop haar straks voldoende op de rit te krijgen dat we mogen gaan genieten van recreatieve bosritjes en daar vond ik dit zadel wat te overdreven voor, dus uiteindelijk komt er een nieuw (2e hands) betaalbaar zadeltje die fijn is voor in het bos voor terug denk ik.
Ik kon het geld ook wel goed gebruiken voor haar medische kosten, want ben dan verhuisd om op mezelf te gaan wonen, en dan krijg je natuurlijk ineens te maken met veel meer kosten dan wanneer je nog thuis woont.
Toen kocht ik rustig een zadel van 3400 euro, nu zou ik dat never nooit meer doen zegmaar hahaha 
Sowieso ook wel gewoon een beetje pech hoor, heb in mijn oude woonplaats 3 jaar in een dierenkliniek gewerkt voor zowel paarden als kleinhuisdieren, en dan waren behandelingen voor je dieren mega goedkoop als medewerker, zeker omdat je ook veel zelf kon doen en je elkaar als collega's ook gewoon helpt. Maar had eigenlijks nooit een dierenarts nodig..
Nu ben ik verhuisd en sta om de haverklap bij de dierenkliniek, nu al 3 keer met mn vogels die ook in de opname moesten, 1 keer is mn kat een hele poos mysterieus heel ziek geweest, heb nog een andere kat die ik aangeschaft heb met de intentie een keer een nestje mee te fokken, maarja alle onderzoeken voor fiv/felv hcm, echo noem maar op gaan we ook een DA voor nodig hebben, en dan mn paard die nu al regelmatig een DA nodig heeft en door de medisch molen getrokken word.
Volgende week mogen mijn beide katten voor vaccinatie weer, dus het houd niet op zegmaar 
Merk dat ik het zelf ook super moeilijk vind als "klant" behandeld te worden en niet zo goed te weten aan wie ik mijn dier overhandig, niet bij de behandelingen, onderzoeken of operaties van je eigen dier kunnen zijn, vind ik echt super lastig, omdat ik dat voorheen wel altijd kon. In mijn ervaring als medewerker heb ik ook met meerdere DA's gewerkt en ik zou mijn dier dus ook echt niet zomaar aan elk van die artsen toevertrouwen zegmaar, de een was echt wel beter dan de ander
Twijfel daarom ook of ik wel een nestje neem met mijn kat, heb nog geen plek gevonden waar ik me echt prettig bij voel, en mocht het mis gaan en ze moet bijv een keizersnee dan wil ik daar toch wel vertrouwen in hebben en eigenlijk ook bij kunnen zijn. Kliniek waar ik gewerkt heb is echt veel te ver rijden, denk als ik haar laat steriliseren dat ik daar dan wel heen rij, gewoon zodat ik er bij kan zijn en kan assisteren, maar dat valt te plannen, een keizersnee niet bepaald..
Spoiler:
Ben totaal geen controlfreak of perfectionist hoor 
Maar wel zonde, heb veel moeite gedaan en geduld moeten hebben een kat te vinden die geschikt is voor fokken betreft lijn, karakter, uiterlijk en met fokrechten (waar ik ook flink meer voor betaald heb). Denk ook dat ze een hele goede moeder zou zijn, het is echt een leuk beestje wel.
Heb nog een maandje of 3 om te beslissen, daarna is het toch wel echt tijd.