Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Hoe vaak geven jullie je planten voeding? Ik heb zo'n flesje voeding van Pokon die ik een paar weken terug heb gegeven. Sommige websites zeggen elke week voeding, sommige zeggen elke maand en sommige zeggen elke 2 maanden.
Al mijn planten groeien als een speer, heb 3 monstera's staan (eentje in bewaring voor mijn zus) en die maken nu samen 9 nieuwe bladeren aanMijn Epi's en potho's maken zo'n 3 nieuwe bladeren per week. Echt idioot hard gaat het
Maar dan lijkt voeding me nog niet nodig? Ik wil ze ook niet verbanden...
Wat bijzonder joh, die krokodil!!
Hier staat nog op het verlanglijstje de Alocasia Frydek (kwam wel een polly tegen dus die maar gekocht, ook erg blij mee) en de Philodendron Verrocosum
Ik denk alleen niet dat ik er nog de ruimte voor heb en daarnaast zijn ze niet goedkoop.
Sting schreef:Kringloop haal ik ook wel leuke potten, of marktplaats. En inderdaad, buitenpotten kunnen binnen ook mooi zijn. Soms zelfs met gat, de meeste planten hebben niet zóveel water nodig en dan kom je een heel eind met een stuk ducttape aan beide kanten
Puera schreef:Inderdaad Kuggur. Ik heb het grootste deel van mijn binnenpotten ook op onderzetters staan want die zijn ook nooit 100% waterdicht.
Qua vloer maakt het hier niets uit, ik heb een stenen vloer.
Oh, wat een gave krokodil, Lisitano!
Qua voeding ben ik niet zo trouw, dat zou vaker moeten.
Ik zit een beetje met mijn grote Hoya. Ik heb de indruk dat de pot een en al wortels is, en geen aarde meer. De pot er heel om weg krijgen gaat niet lukken, vrees ik. En op zich is dat ook niet zo’n ramp om die op te moeten offeren maar hoe krijg ik die plant in een grotere pot. Hij is er helemaal omheen gegroeid. De pot is niet meer zichtbaar.
Mijn Polly is wel redelijk happy, die heeft al drie nieuwe bladeren in korte tijd aangemaakt.
[ [url=m/gHS2Yt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kaus schreef:Waar heb je die gekocht Mossel? Ik weet niet zeker of ik een stekje wil en dan zelf al die moeite erin stekenIk wil eigenlijk gewoon een mooie grote plant
Maar als het een beetje een degelijk stekje is, sta ik er wel voor open
ElSea, die calathea staat inderdaad veel te licht. Hij lijkt ook helemaal niet meer donker aan de onderkant?
xDeena_ schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen. Heb vanwege de scriptietijd de laatste tijd even niet bij kunnen lezen, zodra dit weer lukt zal ik een uitgebreide bijleespost maken!
Voor nu heb ik even een vraagje. Ik heb een stekje van de dieffenbacchia die inmiddels zon 1,5 maand op water staat. Dit is de wortel:
[ [url=m/YvOM0R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die is nu dus bijna 10 cm lang en ik zag dat er nu ook een nieuw blad begint te ontwikkelen. Wanneer kan ik dit stekje overzetten naar de grond? Kan dat nu al, of moet de wortel nog vertakken/langer zijn?
Air schreef:Kaus schreef:Waar heb je die gekocht Mossel? Ik weet niet zeker of ik een stekje wil en dan zelf al die moeite erin stekenIk wil eigenlijk gewoon een mooie grote plant
Maar als het een beetje een degelijk stekje is, sta ik er wel voor open
ElSea, die calathea staat inderdaad veel te licht. Hij lijkt ook helemaal niet meer donker aan de onderkant?
Deze calathea is nooit donker aan de onderkant? Het is de Leopardina
Puera schreef:[ [url=m/QZobDz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5JIQiB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daaronder zit dus nog een pot.
Een blikje ernaast voor het idee qua formaat.
Op zich is ie niet megagroot maar hij is heel onhandig om te hanteren.
Op de bovenste foto is mijn Ficus Elastica drieling te zien in de achtergrond, die maakt ineens allemaal nieuwe bladeren aan.
Puera schreef:Weet niet of dat werkt. Ik neig er zelf naar om toch maar de huidige pot op te offeren, hij zit nl. in een buitenpot. Misschien dat ik ‘m in een plastic pot ga zetten. Die zijn wat makkelijker te verwijderen.
Had zelf de indruk dat ie niet zo heel blij meer was omdat ie aardig wat gele bladeren kreeg aan de raamzijde.