Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:28

8nnemiek schreef:
Toevallig zag ik vorige week op NPO nog een programma waarin het ging over eiwitten/proteïne, en hoe een eiwittekort in Nederland eigenlijk nooit voor komt. Ook als je veel sport is het eigenlijk niet nodig om eiwitrepen en speciale soorten voeding te kopen als je gewoon gevarieerd eet.
https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1713416

Bonen zijn lekker gezond en goedkoop inderdaad, zeker als je droge bonen koopt.
Ik ben toevallig net bezig met het maken van tempeh van sojabonen, heerlijk!

Ja heel leuk programma sowieso! Vond het een goeie aflevering. Die kok is ook lekker enthousiast over die eiwit maaltijd :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:35

Heb de ultieme bezuiniging heb nu al ruim 3 weken geen boodschappen gehaald. :+

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:55

Marcella schreef:
Heb de ultieme bezuiniging heb nu al ruim 3 weken geen boodschappen gehaald. :+

Goed bezig effe uit de voorraadkast leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:17

Heb even wat voorraad in kunnen slaan die ik nooit heb , elke week aanvullen wat ik op maak en wat andere zaken en klaar . Kasten zijn altijd leeg behalve nu :') , ga nu op maandag naar de AH en dinsdag naar de Aldi . Ongeveer 30 euro kwijt deze week, kan er ook nog een tientje in mijn auto :D

8nnemiek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:20

Hier ook al een aantal weken niet naar de winkel geweest, toevallig gisteren voor het eerst weer, voor wat sodastream siroop en donkere chocolade. Verder ben ik ook lekker de voorraadkasten en vriezer leeg aan het eten. Ik kom nog groentes tegen uit 2015 uit eigen tuin :') Was dus hoog nodig om eens door de voorraad heen te gaan haha.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:47

Oef, eten jullie dan helemaal geen fruit? Aangezien jullie al een paar weken niet naar de winkel zijn geweest? Of diepvriesfruit?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:55

Melia schreef:
Oef, eten jullie dan helemaal geen fruit? Aangezien jullie al een paar weken niet naar de winkel zijn geweest? Of diepvriesfruit?

Ik weet van iig 8nnemiek dat zijzelf groenten en fruit verbouwd. Dan hoef je natuurlijk niet naar de winkel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:56

fohadie schreef:
Melia schreef:

Ik weet van iig 8nnemiek dat zijzelf groenten en fruit verbouwd. Dan hoef je natuurlijk niet naar de winkel.

Der is nu nog maar weinig vers te vinden in je moestuin. Beetje te vroeg voor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:08

Melia schreef:

Toevallig vandaag weer voor het eerst naar de winkel geweest :))
Ik had nog fruit uit de tuin liggen van vorig jaar; appels en peren houden zich in de koeling echt heel lang. De appels en peren van de boer komen momenteel immers ook uit de koeling. Sinaasappels had ik ook nog liggen, die houden zich altijd lang. En ik heb inderdaad vrij veel ingevroren waaronder kilo's bosbessen, heel veel banaan, kersen, aardbeien.. En ook nog wat perziken enzo ingemaakt van vorig jaar.
En hoewel ik wel al wat groente uit de tuin haal; rabarber, brandnetel, kílo's aardperen, de laatste aardappeltjes, werd het vandaag toch tijd voor wat verse groente haha.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:49

Ja oké haha. Appels blijven lang goed in de koelkast, dat klopt. Peren leg ik zelf niet in de koeling, dan blijven ze zo hard, maargoed dat is weer een ander verhaal.
Hier ga ik vaak speciaal 2x naar de winkel voor het fruit. Anders kan en red ik het prima in 1x. We hebben 2 kids en eten zelf ook elke dag 2 stuks fruit, dus dan gaat het ook wel hard, zeker met bananen die niet zolang goed blijven.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:04

Het was vandaag lekker rustig in de winkel hier. Dat was even een verademing na de drukte. Vaak ben ik nu toch aangewezen op de duurdere producten omdat veel uitverkocht is. Nu hier ook de vriezer leegeten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:53

Appels en peren in de koelkast. Voor de rest nog een lading pruimen, aardbeien, rode aalbessen, frambozen en bramen in de vriezer.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:16

Ik had vd week die Pulled Oats met 100% cashback gehaald via SCOUPY.
Op gratis af te halen gezet voor iemand die het goed kon gebruiken/voor de liefhebber. Iemand er blij mee kunnen maken gelukkig :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:18

Melia schreef:

Der is nu nog maar weinig vers te vinden in je moestuin. Beetje te vroeg voor.[/quote]

Oh, echt? Sorry, ik heb er geen verstand van. Ik dacht altijd dat je het hele jaar door groente en fruit had als je een eigen moestuin had. Mijn vader had er vroeger een en in mijn herinnering hadden we het hele jaar door van eigen tuin. Maar misschien vroor mijn moeder veel in, geen idee.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:58

Hoe gaat het bij jullie met de boodschappen?
Veel mensen werken thuis, zijn jullie dan duurder uit of valt het wel mee?

Ik heb uitgerekend dat ik vorige maand 110,20 euro aan boodschappen heb uit gegeven ( ik ben alleen)

Tanken zit hier niet bij, maar dat is zeer weinig nu ik thuis werk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:25

Hier is de koffie consumptie nogal omhoog gegaan(zeg maar verdubbeld := )
Verder geen extra kosten op dat vlak eigenlijk

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:28

Hier wordt er wel meer uitgegeven aan boodschappen, maar heb daar wel vrede mee.

Ook wat vaker wat afgehaald om de locale middenstand nog wat te sponseren.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:32

Ja, veel meer. Normaal at man smiddags op zijn werk en ik s,avonds op mijn werk. Ook de koffieconsumptie is behoorlijk gestegen. Daarnaast gingen we in het weekend altijd wat leuks doen en aten zelden thuis. Nu eten we elke dag thuis en nemen drankjes mee als we ergens buiten willen zitten.(hebben geen tuin en alleen schaduw op het balkon.)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:39

Werk niet op het moment kom alleen in de winkels als ik echt wat nodig ben. Met daarbij dat ik serieus zit te overwegen om auto de deur uit te doen wegens niet meer te kunnen betalen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:06

Ik ben een stuk duurder uit en kom daardoor erg in de knoop, ja. Moet meer kopen, dingen/merken die ik normaal koop zijn niet altijd op voorraad, kan geen boodschappen met mijn moeder doen en er zijn dingen duurder geworden. Helaas ook niet minder benzinekosten, want ik moet nog steeds naar verschillende afspraken toe.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:14

Ik ben ongeveer even duur uit als normaal, ondanks dat ik wel zelf meer brood heb gebakken enzo.
Binnenkort hopelijk weer meer groente en fruit uit eigen tuin, dan worden de boodschappen weer wat goedkoper :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:17

Hier wel wat duurder uit, als mijn man op locatie moest werken werd de lunch namelijk altijd verzorgd. Nu is de lunchman wegbezuinigd ;( dus wat meer brood en beleg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:24

Ben mijn bonen de grond uit aan het kijken. :') _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:36

Marcella schreef:
Werk niet op het moment kom alleen in de winkels als ik echt wat nodig ben. Met daarbij dat ik serieus zit te overwegen om auto de deur uit te doen wegens niet meer te kunnen betalen.

Heb je die dan weer niet nodig om te kunnen solliciteren?
Beetje dubbel dan -O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:45

Hier merk ik het wel iets maar merk meer dat we nu met zijn tweeën zijn dan alleen _O- je koopt toch ook andere dingen haha.