[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:34

Super!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:37

Wij zitten inmiddels nog 30.000 euro uit elkaar :+
We gaan straks wel op de rem staan met bieden omdat er gewoon nog wel heel wat aan het huis gedaan moet worden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-04-14 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:44

Wauw! Juval, wat goed! Gefeliciteerd!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:54

Nou Cayenne als het huis niet meer waard is dan is het niet meer waard. Zeker als er nog veel aan moet gebeuren. Dat is dan jammer als jullie er niet uit komen, moet je toch op zoek naar een beter huis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:56

Symbeami schreef:
Nou Cayenne als het huis niet meer waard is dan is het niet meer waard. Zeker als er nog veel aan moet gebeuren. Dat is dan jammer als jullie er niet uit komen, moet je toch op zoek naar een beter huis.

Sym, makkelijker gezegd dan gedaan wanneer het je droomhuis is :=

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:23

Daar weet ik alles van hoor Cayenne, wij waren een heel eind op weg met ons droomhuis, maar bieding op eigen huis kwam 3 dagen te laat.
En zo mooi als dat, dat vinden we ook niet weer. Maar we hebben toch wel wat goede alternatieven gevonden.
Ik hoop dat de makelaar een beetje opschiet met die grond, ik ben geneigd om zelf briefjes bij de buren in de bus te doen......

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:28

Je weet nooit wat er zo weer beschikbaar komt. Ik baalde ook als een stekker toen een bepaald appartement al weg was, want dat was op alle punten ideaal dacht ik en ik zou dat nooit meer vinden voor die prijs. Uiteindelijk zit ik 2 maanden verder en heb ik een nog veel idealere woning voor mijn situatie.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:04

25.000 verschil nog *\%/*
Begin nu wel zenuwachtig te worden :=

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:10

Ik vind het nog best veel hoor Cayenne. Duimen maar dan!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:12

Shiloh schreef:
Je weet nooit wat er zo weer beschikbaar komt. Ik baalde ook als een stekker toen een bepaald appartement al weg was, want dat was op alle punten ideaal dacht ik en ik zou dat nooit meer vinden voor die prijs. Uiteindelijk zit ik 2 maanden verder en heb ik een nog veel idealere woning voor mijn situatie.

Wat wij nu op het oog hebben past eigenlijk ook veel beter, ik vind de ligging wel iets minder mooi maar het heeft ook grote voordelen vlakbij het dorp en paardenstal is er en dat was bij ons eerste 'droomhuis' ook niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:12

Hoe ver zit je nu nog van je max af dan?

Top zeg Juval! Niemand verder moeite ermee in de mate dat het toch nog lastig wordt ineens? :(:)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:17

bedankt voor de felicitaties! ik ben ook wel heel blij en opgelucht hoor..
moeilijke momentjes komen misschien nog wel als het huis straks echt leeggemaakt moet worden, maar dat hoort eigenlijk ook bij het verwerkingsproces he.
ik ben in ieder geval blij dat dit geen blok aan mn been is geworden zoals mn vorige huis.

Cayenne, spannend hoor, ik duim dat jullie eruit komen! zou mooi zijn.

sym, misschien geen gek idee hoor, briefjes bij de buren in de bus doen.. wie weet. succes, je nieuwe droomhuis klinkt ook alvast heel goed!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:30

En nu nog 20.000 :=

We zitten nu op 265.000 en we willen gaan tot max 273.500 ivm NHG.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:34

En hoeveel biedingen ga je nog plaatsen dan totdat eindelijk het hoge woord eruit is dat dat je max. bod is...wat doe je jezelf aan joh :P

Ik duim voor je dat het genoeg is :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:36

Ja, dat vraag ik me ook af pfff, kost me nogal wat nachtrust dit spelletje :')
Maar de financieel adviseur vond dit de beste weg. Wij gokken dat ze minimaal 280 willen hebben dus dat zullen ze zometeen wel laten weten. En dan gaan we de gebreken, NHG etc in de strijd gooien.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:58

Pfoe jeetje Cayenne dat wordt wel heel erg spannend zeg := Als de adviseur zegt dat dat de beste weg is zal dat best maar ik zou er onderhand ook de zenuwen van krijgen en een eindbod neergooien geloof ik :') Spannend joh!

Gefeliciteerd Juval! *\o/* Snel gegaan, fijn zeg, is dat een hele zorg minder!

Sym ik zou die briefjes gewoon doen geloof ik. Wie weet wat daar nog uit komt rollen!

En herken dat wel, bang dat je droomhuis voor je neus weg is. Is ons ook al overkomen. Ben ook heel benieuwd hoe het gaat lopen met ons huidige plan en of mijn droomhuis, waar mijn lief echt nog niet zo enthousiast over is, ook niet straks weg zal zijn.. Hoop eigenlijk heel hard dat er nog iets nieuws online komt waar we zo in kunnen springen maar helaas laatste dagen geen nieuwe toevoegingen -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:01

Tamara, wat balen dat je vriend er niet zo enthousiast over is. Wat zie jij erin dat hij niet ziet?
Wij kijken ook nog op Funda maar niets kan aan dit huis tippen, al weken niet.
Dus we moeten wel eerst verder met dit huis :+ Het springt er voor ons teveel uit om het te laten schieten. Heeft dus voor ons geen zin om nog op funda te kijken op dit moment.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:06

Snap ik goed :j Dan moet je dit eerst proberen!

Het huis is uit 1959 en hoewel er al veel onderhoud professioneel is uitgevoerd, ziet hij toch op tegen eventuele verdere bouwtechnische problemen die ze hebben. Er is op een aantal plekken vochtdoorslag in huis, dat laten ze voor de verkoop nog professioneel opknappen maar is maar de vraag in hoeverre dat alles oplost. Geen toilet op de tweede verdieping, misschien wel te realiseren maar vraag is hoe. Het huis is zelf niet heel groot, kamers zijn niet erg groot boven en veel kleinere ruimtes die later aangebouwd zijn, maar dat vind ik juist de charme van het huis. Vind het heel karakteristiek, lief is vooral bang voor onderhoud en daar kan ik hem ook geen ongelijk in geven.
Bovendien heeft hij zich nu vastgebeten in een plan om 3 verkopers tegen elkaar uit te spelen en zo misschien wel een huis te kunnen kopen wat voor ons eigenlijk boven budget ligt. Zolang we daar niet overal bot op vangen, staat hij nog niet open voor iets anders...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:16

Het huis waar wij mee bezig zijn is dan ongeveer van dezelfde leeftijd. Moeilijk hoor. Zijn jullie al wel wezen kijken? Ik ben verliefd op dit huis geworden door de ruimte buiten en de uitstraling van het huis zelf. Mijn vriend wilde een grote garage en ik wilde bossen in de buurt. Oh ja, en ik val op luikjes aan de ramen :+
Dit huis voldoet aan alle punten en als klapper op de vuurpijl zit er nog een overkapping bij en een opslagkelder. De oogopslag van het huis is ook vriendelijk en de sfeer voelt heel fijn. Dat zal wel zweverig klinken, maar ik vind het belangrijk :)
De minpunten zitten bijna allemaal in de bovenverdieping, badkamer is echt heel klein, zolder is niet om te bouwen tot slaapkamer (of je moet de zoldervloer in z'n geheel verstevigen, maar ivm de huidige staat van het dak zouden we dan gewoon de hele bovenverdieping opnieuw aanpakken) en er zitten scheuren in de voorgevel en het dak en dakhout heeft de nodige onderhoud nodig, maar al met al geen echte bijzonderheden voor een huis van deze leeftijd.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:50

Juval gefeliciteeeerd! Fijn zeg!

En Cayenne jeeeeetje. Hoop niet dat het bij ons zo zal gaan want daar kan ik heel slecht tegen gok ik. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:40

Nee hoor Cayenne, helemaal niet zweverig! Ik was in mijn huidige huis nog niet eens verder dan de hal en toen wist ik al 'dit is 'm' :)) Gewoon door de sfeer, de indeling en de ruimte. Het voelde gewoon goed. Een dag later was het ook daadwerkelijk van mij. Of nou ja, toen waren we het al over de prijs eens :)) Drie jaar later nog geen seconde spijt gehad.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:59

Ah mooi, ben ik niet de enige die dat gevoel moet hebben! Ik had het bij de foto's op Funda al :')
Wat gaaf dat het bij jullie zo snel gegaan is! Was dat hier ook maar zo :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:13

Zo werkt het bij mij ook hoor, het moet gewoon goed voelen. En dat doet onze huidige woning :j En dat moet een volgende ook doen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:44

Ik wist ook vanaf funda al. En er stonden maar 5 foto's op :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:07

Ik ook, paar jaar geleden al, maar toen stond het huis te koop voor veel meer en was het wel op budget, maar niet binnen het budget wat wij aan hypotheeklasten wilden hebben.
Is toen van de markt gegaan omdat ze niet gingen emigreren, en kwam nu ineens weer te koop, wel binnen budget, toen waren wij er ook als de kippen bij. :))