Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:34

Afbeelding
Ik vind dit zelf helemaal niet raar staan toch?!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:51

Iemand een tip voor onze schoorsteenmuur?

Afbeelding

Welke kleur zouden jullie deze doen? De stenen blijven gewoon steen natuurlijk, maar boven en rond de kachel?
Het wordt die zwarte kachel die ik hier al eens geplaatst had.
De lelijke rode tegels eronder, geen idee wat ik daarmee wil.

Kentaro, staat idd niet vreemd!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:54

Ik vind wit juist wel mooi.... :o
Is het mogelijk de lelijke rode tegels eruit te halen en voor andere plavuizen te kiezen??
Of anders bijvoorbeeld pvc stroken erover heen?!

Kirstenn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:58

Ik zou ook zeggen wit houden! Staat mooi met die stenen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:59

Ik gok dat de stenen er wel uitkunnen ja! De vloer zelf wordt wrs ook anders. Dus dan kan dat in één keer mee gedaan worden.

Ik had gehoopt dat jullie een donkere kleur zouden zeggen. Ben bang dat wit niet lang wit blijft :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:07

:D je hebt verf die je zo af kunt nemen! Misschien een idee!?
Ik zou wel iets van plavuizen nemen onder je kachel, anders dan de rest van je vloer! Lijkt mij mooier :P

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:08

Ik heb ooit mijn schouw zwart geverfd, tegen grijze muren ernaast en ik vond het heel leuk staan. Maar het is wel heel afhankelijk van wat je met de overige muren / inrichting gaat doen denk ik. Wat zijn je overige plannen precies?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:46

donker is irritant, zie je juist heel snel stof etc op
is ook mijn ervaring in de thuiszorg met mensen met kachel en open haard, donkere schouwen etc , daar zie je heel snel stof etc op en dat heb je met hout stoken ook wat meer dan als je geen hout stookt
zou het juist een beetje lichter houden, ook omdta je een donkere kachel gaat plaatsen
afneembare verf er tegen aan , die heb je ook zonder glanzende finish (zijdeglans of mat)
eventueel rode tegels vervangen door leisteen achtig iets? (grijzig)
en de bakstenen, gewoon baksteen laten ?
dat komt in ieder geval als eerste bij me op

edit, ander nadeel van de schouw donker verven , dat donkere stuk komt ook een stuk de kamer in , kan best wel verkleinend werken

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:39

Grijs en dan wat sponzen ofzo met twee tinten, dat het wat een doorleeft en stoer effect heeft. Kan je met die rode stenen ook doen, dan net iets lichter of donkerder dan de schouw.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:24

Ik zou het ook niet te donker maken iig. :)

Afbeelding
Zo gingen onze meubels naar beneden brrr.

Appartement is leeg morgen de overdracht.
Ben ik heel blij om.
Voor de oplettende kijkers. Zie de grote zwarte vlek naast de traplift. Dat was mij auto ..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:13

Wat heerlijk dat vandaag de overdracht is!

Kirr, ben je er al uit over de kleur voor je schouw?

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:52

Zijn hier heel toevallig mensen die ikea laminaat van het type 'golv grenenpatroon' in hun huis hebben liggen en daar een foto van hebben?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:31

De schouw blijft inderdaad gewoon wit. De muren ernaast worden een donkere aalbeskleur. De bakstenen blijven ook. De rode tegels weten we nog niet...
Ook de andere kamer met de kachel wordt de muur van de kachel in deze kleur en de kleur komt ook nog door in de keuken.
De rest blijft allemaal heel simpel en rustig van kleur, dus dan mag er wel ergens een hevige accentkleur in zitten.

Tegels voor de keuken zijn ook gekozen, simpele witte metrotegels, wel zwart opgevoegd of in elk geval grijs. Geen wit.
Alleen de vloer in de living is nog een discussie punt.
Er lagen 'natte' vieze tapijttegels, die dag 1 al uit de ramen gesmeten zijn, letterlijk.
De beton eronder is niet goed, dus moeten misschien een stuk egaliseren.
Ik had laminaat in gedachte, vriend wil dan liever tegels als de prijs overeen uitkomt.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:20

meikemarieke schreef:
Inge: we komen uit een huis met een complete oppervlakte van 35 m2 :P we zijn er wat dat betreft behoorlijk op vooruit gegaan :o

Een klein beetje maar toch? :D
Ik wil ook een pax-kast in de slaapkamer, een zwarte.
Maar ik wil ook nog op vakantie deze zomer, dus die kast moet maar even wachten.

Kirr, ik heb je vraag over dekbedden even gemist denk ik.
Ging het om het dekbed zelf, of om de overtrek?
Ik kwam op facebook laatst crazy sleeping tegen, en heb zondagavond een overtrekset besteld in hun webwinkel.
Dinsdagochtend had ik hem al in huis.
Dit is hem.

Karin1985, wat een ruimte in je badkamer zo. :D
Ik ben benieuwd hoe het wordt met je accessoires etc.
Mooi gedaan ook met die emmers; zwart-wit-zwart.
Ik zou persoonlijk alleen die witte ook wat rechter neerzetten. O:)

Jolandaa_, wat een gaaf bed!
Misschien dat als het beter geschuurd is dat je het makkelijker schoon kunt maken?
En stof ligt onder elk bed, onder mijn Ikea Noresund (metalen bed op poten) ligt ook altijd een berg.

Kirr, ik zou persoonlijk ook de balken van het plafond wit maken.
Ik vind het donkere zo donker eruit zien, en het lijkt zo laag nu.
Verder vind ik het idee van Kentaro om voor de schouw een andere kleur tegels te leggen dan in de rest van de kamer, ook mooi.
Vind je het niet mooi om de tegels die in andere ruimtes liggen ook in je living te leggen, zodat je 1 geheel hebt?
Laminaat vind ik persoonlijk wel warmer eruit zien, maar met je aalbeskleur denk ik niet dat je aan warme uitstraling tekort komt.

Tyracanol, ik zou als de dood zijn dat mn meubels te pletter zouden vallen op die manier.
Ook al hebben die mensen dat ws al 1000 keer op die manier gedaan.
En met dat was mijn auto... is die afgebrand?

Hier hebben ze dinsdag de nieuwe keuken geplaatst, en ik ben er erg blij mee.
Afbeelding
Alleen hebben ze het blad beschadigd, dus nu wordt er een nieuw blad besteld. :(
Dit is de andere kant van de keuken:
Afbeelding
Afbeelding
Aan het linker stuk (naast het raam) wil ik 2 planken hangen, waarop oa de magnetron/oven komt.
Aan het rechter stuk wil ik 1 langere plank of 2 kortere planken, en een memobord hangen, daarover twijfel ik nog.
Die muur moet sowieso nog een keer geschilderd worden, want het is nog niet helemaal mooi gedekt omdat de ondergrond uit 2 verschillende soorten verf bestond.

Edit: op bijna alle deuren hangen inmiddels hele mooie decoratieve haakjes. :+
Mijn kat was zo handig om de deur van de douche open te maken en zichzelf via het doucheraam naar buiten te laten.
Vanaf de eerst verdieping naar beneden springen is makkelijker dan andersom, dus zodoende zat meneer midden in de nacht voor de achterdeur op het balkon de buurt bij elkaar te schreeuwen.
Helaas voor hem slaap ik aan de voorkant, dus ik hoorde hem niet, en had hem pas door nadat de buurvrouw aan de deur was geweest.
Nadat er een haakje op de douchedeur zat maakte hij de deur van de slaapkamer open, waardoor er grote plukken haar aan het tapijt gekleefd zaten.
En tot slot koos hij de wc uit om in de pot te gaan hengelen, en toen heb ik meteen maar overal haakjes opgezet. :D

Edit2: even nog een tip voor mensen die huren, gaan verhuizen, en spullen laten overnemen door nieuwe huurders.
Schrijf op de overdrachtpapieren die je beiden ondertekent niet alleen de spullen, maar ook de prijs die je afgesproken hebt.

Ik had toen de nieuwe huurder kwam kijken een lijstje bij me met alle losse vraagprijzen, samen ongeveer 450,-, maar omdat ze alles zou overnemen spraken we 300,- af.
2 weken later besloot zij dat ze toch een aantal vloeren eruit gaat halen en de schuur gaat afbreken, en wilde ze ineens nog maar 150,- betalen.
Omdat ik nergens zwart op wit had staan dat we 300,- hadden afgesproken, had ik geen poot om op te staan.
Met wat onderhandelen heb ik van die 150,- nog 200,- kunnen maken, maar ik voel me toch wel een beetje genaaid en heb spijt dat ik alleen de spullen en geen bedrag op de overdrachtpapieren heb gezet.
Laatst bijgewerkt door Inge_83 op 01-05-14 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:29

Wordt mooi joh!
(bij de Action hadden ze mooie memoborden! Verschillende stoffen met van die draden ervoor waar je iets achter kunt steken)
Wat balen van je blad!
Wat een schítterend dekbedovertrek zeg!

Kirr, als het beton niet goed is, is dat dan niet aan de verhuurder om in orde te maken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:34

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:38

Kentaro, ik heb bij de Action een wit glazen memobord gezien wat ik mooi vind.
Ben meer van het strakke, en ik vind het wel handig dat ik er ook gewoon op kan schrijven.
Ik durfde het toen alleen niet mee te nemen omdat ik op de fiets was en bang was dat het onderweg zou sneuvelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:46

Na lang meelezen meld ik me hier ook eens, nu mag het. :D Wij krijgen 2 juni de sleutel van ons nieuwe huis. *\o/*
Meubels en gordijnen zijn inmiddels uitgezocht en besteld, kleuren voor een paar muren ook. Nu nog aftellen dus, maar ondertussen doe ik hier nog wat meer inspiratie op. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:53

Gefeliciteerd!
Wat voor stijl hebben jullie?

inge, dat is inderdaad ook heel fijn, om er op te kunnen schrijven!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:07

RedPassion, gefeliciteerd!

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:12

Leuk topic dit!
Ik mag nu ook meedoen:)
Heb samen met mijn vriend een helft van een herenhuis gekocht. Als alles goed gaat hebben we 23 mei de sleutel. Nu dus nog interieurtips opdoen!

Zal even kijken of ik foto's kan plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:21

Bedankt en saskiamax ook gefeliciteerd! :)

Onze stijl komt het meest in de buurt bij landelijk denk ik. De kleuren zijn aubergine/paars/lila. We gaan 1 muur (waar witte meubelen voor komen te staan) in banen van drie kleuren sauzen, overlopend van licht naar donker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:26

Tyrcanol was jou auto niet die gepimpte ? Die samen met een paar anderen in de fik gestoken zijn? Ik zou niet zo durven verhuizen :P

Inge mooie keuken ben jaloers :D , ik heb een vreselijke keuken en mijn kraan spettert en laminaat wordt al bol bij de kraan en ik kan er niks aan doen :')

Van harte RedPassion en Saskiamax :D , klinkt goed een half herenhuis Saskia!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:47

Redpassion, dat klinkt gaaf zeg! Ben ook heel benieuwd hoe die muur gaat worden!

Saskiamax, ook van harte!
De onderste of bovenste helft?? .... }> :D
Uiteraard heel benieuwd naar foto's!

takkie, kun je niet zo'n rubber/kunststof matje in je gootsteen leggen tegen het spetteren?
Balen van je laminaat zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:52

Kentaro is zo frustrerend arme laminaat :(:) , ik was af met de kraan open en dan de spons eronder en alles soppen zonder een sopje (snapje :P ) en na de tijd is het nat waar ik sta en ik ook en de vloer helemaal nat gespetterd. . Ik ga eens kijken voor een matje zal die spetteren tegen gaan?