[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:05

Is inderdaad de oplossing geworden. Wat een gedoe zonder creditcard. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:16

Ik koop ze altijd bij Primera, krijg dan binnen een paar minuten de code in mijn mail gestuurd. Laatst hadden ze bij Primera nog korting op die kaarten ook, heb maar 45 betaald voor eentje van 50 :))

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:20

Emmaa_ schreef:
Ik koop ze altijd bij Primera, krijg dan binnen een paar minuten de code in mijn mail gestuurd. Laatst hadden ze bij Primera nog korting op die kaarten ook, heb maar 45 betaald voor eentje van 50 :))

Haha zo doe ik het ook! Ik zoek altijd naar de online acties. Maar ik vind het juist wel heel makkelijk. Betaal mijn Netflix abonnement ook zo.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:14

Ik zit nu ook te twijfelen om een MacBook aan te schaffen... Mijn eigen laptop (denk 4/5 jaar oud) is echt een ramp sinds de Windows 10 update.. updaten duurt ook echt enorm lang, irriteer me er dood aan :roll:

Zijn tweedehands MacBooks iets? Wat zouden jullie doen als je er niet meer dan 400 euro aan wilt besteden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:45

Voor 400 euro ga je geen refurbished MacBook kopen waar je nog iets mee kan. Maar imo kan je sowieso geen goede laptop kopen voor 400 euro. Ik heb 2 jaar gedaan met een refurbished MacBook pro uit 2009, die was destijds 700 euro en daarmee de goedkoopste. Die doet het nog wel, maar hij heeft niet meer genoeg capaciteit voor wat ik ervan vraag.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:20

Wat wil je er mee doen? Refurbished zijn ze wat duurder dan gewoon tweedehands via marktplaats bv.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:22

Ik doe mijn laptop denk ik één keer in de twee weken open, om iets uit te printen oid. Gamen doe ik sowieso niet meer op de laptop (behalve mijnenveger op spele.nl.. _O- ) en heel af en toe een klein beetje photoshop.. Verder wel voor opslag van foto's als ik ze van mn telefoon af wil halen, maar daar heb ik dan ook weer een harde schijf voor.. :D Oh en af en toe verslagen maken, heb nu stage en kan alles daar op de PC maken, maar met school is het wel fijn om je eigen laptop te hebben etc...

Misschien moet ik maar eens mijn bestanden allemaal op een harde schijf zetten en dan mijn huidige laptop helemaal opnieuw installeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:25

Als je zo weinig van een laptop vraagt zou ik eerlijk gezegd niet voor een Macbook gaan. Een Macbook van 400 euro kan je misschien wel vinden als je goed zoekt, maar ik vermoed dat het je heel veel frustraties gaat opleveren omdat hij niet werkt op het moment dat je hem wel nodig hebt. 400 euro is gewoon een heel krap budget voor een Macbook, terwijl je er voor wat je zoekt prima een nieuwe Acer of Asus van kan kopen.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:39

Hallo allemaal, ik zit met een probleem door IOS 10. Sinds het downloaden hoor ik alleen nog maar geluid door oortjes en koptelefonen als ik het geluid op zijn allerhardst zet. Resetten, aan en uitzetten, andere oortjes, de sofwareupdate na ios 10, niks werkt. Ik kan via de klantenbalie ook geen technische support meer aanvragen ivm het verloop daarvan. Heeft er hier iemand misschien verstand van?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:22

Yentaah schreef:
Hallo allemaal, ik zit met een probleem door IOS 10. Sinds het downloaden hoor ik alleen nog maar geluid door oortjes en koptelefonen als ik het geluid op zijn allerhardst zet. Resetten, aan en uitzetten, andere oortjes, de sofwareupdate na ios 10, niks werkt. Ik kan via de klantenbalie ook geen technische support meer aanvragen ivm het verloop daarvan. Heeft er hier iemand misschien verstand van?

Een collega van me heeft precies hetzelfde, zij gaat zo terug naar de winkel. Zal het laten weten als daar iets nuttigs uitkomt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:23

Hebben meer mensen het probleem dat na de nieuwe update iPhone niet meer te koppelen is aan iTunes?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:08

Emmaa_ schreef:
Als je zo weinig van een laptop vraagt zou ik eerlijk gezegd niet voor een Macbook gaan. Een Macbook van 400 euro kan je misschien wel vinden als je goed zoekt, maar ik vermoed dat het je heel veel frustraties gaat opleveren omdat hij niet werkt op het moment dat je hem wel nodig hebt. 400 euro is gewoon een heel krap budget voor een Macbook, terwijl je er voor wat je zoekt prima een nieuwe Acer of Asus van kan kopen.

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar misschien wisten mensen hier wel iets! :D

In ieder geval iedereen bedankt met een inzicht geven, kan ik weer eens verder kijken wat ik ga doen, eerst maar is een harde reset erover heen doen.. :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:40

Voor 400 euro is best wat te vinden hoor :) Sowieso macbooks van 2011 en als je goed zoekt vast ook nog wel van 2012. Nieuwe accu erin, en het ding kan nog jaren mee, zeker voor wat simpel internetten en verslagen typen. Ik zou zelf ook eerder voor zo'n oude macbook gaan dan voor een nieuwe acer/asus.
http://www.marktplaats.nl/z/computers-e ... rom=always

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:53

Ik ben ook aan het twijfelen voor een MacBook. Maar nog niet voor meteen. En net gelezen dat er nieuwe uitkomen, dus misschien drukt dat de prijs nog wat. Refurbished zie ik er een aantal goeie passeren, voor 500 a 700euro, wat ik er wel wil aan uitgeven. Is dat slim volgens jullie? Om een Refurbished te kopen.

Ik heb hem nodig voor tekstverwerking, powerpoints, excel, foto's (eventueel foto's aanpassen), internetten, een game of twee, films bekijken ... en overal mee naar toe kunnen nemen.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:56

Bedankt Mandyy!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:54

Was er hier al iemand met een Apple watch?
Had vandaag n space zwarte om. Heel mooi. Maar die kleur is alleen in roestvrij staal. Dat is wel heel duur.
Vind ze al duur nl.
Maar ben zo benieuwd hoe de andere kleuren staan.
Kon bij de winkel alleen deze om helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:54

Aria_zz schreef:
Ik ben ook aan het twijfelen voor een MacBook. Maar nog niet voor meteen. En net gelezen dat er nieuwe uitkomen, dus misschien drukt dat de prijs nog wat. Refurbished zie ik er een aantal goeie passeren, voor 500 a 700euro, wat ik er wel wil aan uitgeven. Is dat slim volgens jullie? Om een Refurbished te kopen.

Ik heb hem nodig voor tekstverwerking, powerpoints, excel, foto's (eventueel foto's aanpassen), internetten, een game of twee, films bekijken ... en overal mee naar toe kunnen nemen.

Als je erop wilt gamen zou ik je aanraden om je budget iets op te hogen. Naar mijn ervaring is gamen op een MacBook eigenlijk alleen fijn als er minimaal 12gb werkgeheugen in zit. Ik heb nu 16 en als ik mijn graphics niet al te hoog zet trekt hij ze prima. Een refurbished van 700 is kantje boord, 500 zou ik persoonlijk niet doen.

En wbt kopen via marktplaats, dat zou ik dus niet doen. Met een refurbished model krijg je tenminste nog garantie en weet je zeker dat hij nog is nagekeken voor de verkoop. Dan heb je toch iets meer om op terug te vallen dan via marktplaats, vooral omdat bepaalde onderdelen wel gevoelig zijn voor slijtage.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:05

Emmaa_ schreef:
Aria_zz schreef:

Als je erop wilt gamen zou ik je aanraden om je budget iets op te hogen. Naar mijn ervaring is gamen op een MacBook eigenlijk alleen fijn als er minimaal 12gb werkgeheugen in zit. Ik heb nu 16 en als ik mijn graphics niet al te hoog zet trekt hij ze prima. Een refurbished van 700 is kantje boord, 500 zou ik persoonlijk niet doen.

En wbt kopen via marktplaats, dat zou ik dus niet doen. Met een refurbished model krijg je tenminste nog garantie en weet je zeker dat hij nog is nagekeken voor de verkoop. Dan heb je toch iets meer om op terug te vallen dan via marktplaats, vooral omdat bepaalde onderdelen wel gevoelig zijn voor slijtage.

Mijn MacBook air had 4gb en mijn pro nu 8gb... ging op beide perfect hoor!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:09

Emma, echt zwaar gamen hoeft natuurlijk niet, aangezien het enkel is omdat hij mee moet en ik 4maand zonder game pc zit.
Maar dacht inderdaad dat ik meer richting 700 moest gaan.
Die garantie spreekt me ook wel aan, net iets veiliger.

Maakt het retina scherm veel uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:22

xmichxrocky schreef:
Emmaa_ schreef:

Mijn MacBook air had 4gb en mijn pro nu 8gb... ging op beide perfect hoor!

En over wat voor games hebben we het dan? Ik heb namelijk wel eens geprobeerd om Assassins Creed te launchen op mijn pro uit 2009 met 8gb en dat ging echt voor geen meter.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:37

De sims vooral! De echt zware games speel ik wel op de PlayStation!

En wat betreft retina: dikke aanrader, ik ben van een MacBook air zonder naar een MacBook pro met retina gegaan, wát een verschil!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:30

Mijn vriend speelt regelmatig xplane, dat is een behoorlijk zwaar spel (simulatie moet ik eigenlijk zeggen, 'want het is geen spel' :+ ) maar dat draaide prima op mijn 27" imac van 2011 met 4GB.

De sims heb ik ook vaak gespeeld, dat was geen enkel probleem met 4GB

Moet ik er wel bij zeggen dat ik een goede videokaart erin heb zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:45

Ik heb altijd de originele videokaarten erin gehad, dus misschien dat het daaraan lag. Toen ik met 4GB werkte was mijn laptop echt verschrikkelijk, en upgraden naar 8 heeft niet mega veel verbetert. Nu ben ik geupgrade naar een nieuwere laptop (2012) met 16GB werkgeheugen en een grotere harde schijf en deze werkt als een zonnetje.

Het kan allemaal trouwens prima hoor, ik denk dat mijn standaarden voor laptops gewoon hoog liggen. Ik wil dat zelfs programma's als Photoshop er niet langer dan 5 seconden over doen om op te starten, en dat miste ik bij mijn oude heel erg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:18

Ik had er ook een originele videokaart in, maar niet de standaard kaart.
Omdat ik in de grafische sector werk heb ik destijds de zwaarste imac gekocht.
Mijn photoshop start nog steeds binnen 2 seconden op. Ik heb er wel inmiddels wat geheugen bij gestopt. Van 4GB naar 8GB, maar nu kan ie dan ook echt alles aan. Ik bewerk er ook grote films mee, ook geen probleem :)
Alleen het opstarten van de mac zelf duurt wat langer dan vroeger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:21

Zit het met iMac niet anders dan met Macbooks? Anders weet ik niet waarom mijn vorige het zo slecht deed, die was echt ongelofelijk traag op een gegeven moment. Nou ja, niet bizar traag, maar in vergelijking met mijn nieuwe was hij echt heel langzaam.