[HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5
Wat wil je precies weten over de aankoop? Er is zoveel over te vertellen

Vriendlief en ik gaan waarsch volgende week onze 1e twee huisjes bekijken. NIET met elkaar te vergelijken beide, maar vind ze erg leuk. De ene hebben wij al heel lang te koop en vond ik direct al leuk, moet een hoop aan gebeuren. Andere is jonger en meer af..... Ik ken ze beide al van binnen, vriendlief nog niet.

Ik weet nog goed, ons eerste eigen huisje. Nou nou! Ik had het huis zo netjes achter gelaten bij verkoop. Echt je kon er letterlijk van de vloer eten, zo schoon. De koopster had 2 weken uitgetrokken om het huis schoon te maken en ze bedankte me nog, dat ik het zo netjes had achter gelaten. Met een splinternieuw huis van een jaar oud, waar je alleen in de weekenden woont, zonder huisdieren en kinderen, is het niet moeilijk om het zo schoon te houden.
En dan moet je dus blijven denken: 'Hun huis!' (En gelukkig ook haar werk om het weer schoon te krijgen.
)
Djie wat duurt dat lang! We gaan binnenkort bij mensen kijken die zelf gebouwd hebben en die bood spontaan de tekeningen aan van zijn huis. Een plaatje van een huis en helemaal wat wij ook zouden willen. Op zijn uitnodiging mogen we het van binnen ook zien. Dan heb je een beter beeld van de maten hè? Op zo'n tekening is het toch altijd een beetje gissen hoe het daadwerkelijk gaat worden. Als we zijn tekeningen ook nog mogen gebruiken, dan scheelt dat al een heleboel in kosten natuurlijk. We hebben verder al een oriënterend gesprek gehad met de keukenboer. Ik weet nu ongeveer wat een keuken kan gaan kosten.