[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:00

Voor je inrichting:

[HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Wat wil je precies weten over de aankoop? Er is zoveel over te vertellen :j

Vriendlief en ik gaan waarsch volgende week onze 1e twee huisjes bekijken. NIET met elkaar te vergelijken beide, maar vind ze erg leuk. De ene hebben wij al heel lang te koop en vond ik direct al leuk, moet een hoop aan gebeuren. Andere is jonger en meer af..... Ik ken ze beide al van binnen, vriendlief nog niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:01

leuk altijd spannend weer!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:06

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:12

leuk, schattig!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:23

@Rowo: wat een leuk huis :j , spannend, allemaal

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:24

Ach... wij zijn nog puur oriënterend. Willen eerst meerdere woningen gezien hebben voor we wat kopen. Totaal geen haast!

Deze moet veel aan gebeuren en weten niet hoeveel dat exact gaat kosten en dus haalbaar is. Deze ligt qua vraagprijs wel heel ver onder ons budget, maar geen idee hoeveel een verbouwing exact gaat kosten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:26

en als hij al zolang te koop staat kan er vast wel een bult vanaf.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:27

Omdat wij hem te koop hebben ken ik de situatie en weet dat er niet mega veel ruimte is. Daarnaast is zij de moeder van een kameraad van mijn verongelukte broertje. Ken haar dus ook persoonlijk. Dat maakt het wel wat moeilijker :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:44

Texas: Dat is minder om zo'n ongeluk te moeten meemaken net voor je de sleutel van je woning krijgt. Hopelijk voelde je je beter op het moment van overdracht en heb je toch kans gezien om jezelf nuttig te voelen.

Fokfanaat: Gefeliciteerd!!

Nicolletje: Tja, smaken verschillen hè? Als ze dat er voor over hebben om het hele huis weer te slopen, dan moeten ze dat maar lekker doen. Het is nu hun huis. ;) Ik weet nog goed, ons eerste eigen huisje. Nou nou! Ik had het huis zo netjes achter gelaten bij verkoop. Echt je kon er letterlijk van de vloer eten, zo schoon. De koopster had 2 weken uitgetrokken om het huis schoon te maken en ze bedankte me nog, dat ik het zo netjes had achter gelaten. Met een splinternieuw huis van een jaar oud, waar je alleen in de weekenden woont, zonder huisdieren en kinderen, is het niet moeilijk om het zo schoon te houden. ;) Zie ik daar een enorme labrador tegen de muur liggen. Die was net uit de sloot geklommen. Toen heb ik ook wel even moeten slikken. :o En dan moet je dus blijven denken: 'Hun huis!' (En gelukkig ook haar werk om het weer schoon te krijgen. _O-)

Fokfanaat: Wat voor planten? Ik moet er nog een boel hebben voor de tuin. Ik wil ze dan best hebben!

Rowo: Zo! Dat is een flinke woning! En idd zou ik ook een paar dingen aan willen passen. Ben benieuwd wat het wordt. En inderdaad een moeilijk verhaal als je de verkoper goed kent. Gelukkig was dat hier niet het geval.

Hier staan de paarden inmiddels in ruimere stallen en wacht ik nog steeds op een tekening. :( Djie wat duurt dat lang! We gaan binnenkort bij mensen kijken die zelf gebouwd hebben en die bood spontaan de tekeningen aan van zijn huis. Een plaatje van een huis en helemaal wat wij ook zouden willen. Op zijn uitnodiging mogen we het van binnen ook zien. Dan heb je een beter beeld van de maten hè? Op zo'n tekening is het toch altijd een beetje gissen hoe het daadwerkelijk gaat worden. Als we zijn tekeningen ook nog mogen gebruiken, dan scheelt dat al een heleboel in kosten natuurlijk. We hebben verder al een oriënterend gesprek gehad met de keukenboer. Ik weet nu ongeveer wat een keuken kan gaan kosten.
Dat wachten, dat duurt het langst! Maar ja, zonder bouwvergunning, hebben we gelukkig ook nog geen uitgaven. Dus we sparen nu flink.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:49

geen idee idefix, hier kun je eea zien, is echt een grote tuin.
http://www.funda.nl/koop/verkocht/oene/ ... nterweg-5/

spannend he, ik ben ook al flink aan het zoeken naar vloer en keuken ed, straks ook een vergunning voor rijbak aanvragen, hoop dat we na de verbouwing daar nog budget voor hebben.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:54

@Fokfanaat: prachtig trouwens die tuin. Dat is hier ook wel grappig, heb nog flink plantjes staan, maar waar moet ik ze hier zetten, a,hahah, bijna alleen maar wei hier :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:57

ff: Er staat genoeg! Haha, zal ik tzt met een aanhangertje komen helpen uitgraven hihi. ;) En ja, keuken is leuk! Ik kan tzt beter mijn moeder meenemen. Die is kookgek. Als ik dan zeg: "Nee, dat kan ik niet betalen." Zie ik haar in staat om het verschil bij te leggen haha! Mijn lief is wat zuiniger aangelegd. Dan is nee vaak helaas ook gewoon nee. :D
Ik heb wel een idee in mijn bol zitten wat ik mooi vind en heel graag zou willen. :j
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 10-11-11 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:57

hahah en ik heb lieve wei dan tuin.. heb er geen tijd voor en ook weinig lol in tuinieren.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:59

Toch ziet het er redelijk onderhoudsvriendelijk uit hoor! Staat in elk geval mooi op elkaar afgestemd. Dat scheelt veel in het schoffelen. ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:00

fokfanaat schreef:
hahah en ik heb lieve wei dan tuin.. heb er geen tijd voor en ook weinig lol in tuinieren.

Hier dus ook, maar iedereen komt heel lief met plantjes, want we hebben zoveel plaats op de boerderij :D .
Heb nog wel een stuk tuin, maar daar lopen de kippen, dus is ook niet zo ideaal. En één van de paddocks wordt straks onze tuin, maar dan vooral onderhoudsarm :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:10

rowo schreef:
http://www.funda.nl/koop/haaksbergen/hu ... straat-15/ :D

De andere staat nog niet te koop...

Leuk huis !

Althans , de omschrijving klinkt leuker dan wat je op de foto's terugziet qua binnenboel... jammer dat er zo weinig foto's van binnen zijn.

Wat een prijsje trouwens zeg , daar betaal je in Oostvoorne eerder 2 ton , dan 1 ton meer voor :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-11-11 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:13

fokfanaat schreef:

Ik zeg: alle planten eruit, gras erin en een draad eromheen :D

@ Pmarena: we zitten hier in het oosten he.... Dus dat is niet met het westen te vergelijken.
En er zijn niet meer foto's omdat er weinig meer te zien is :+ Er is geen CV bijvoorbeeld. Boven 3 slaapkamers en een douchehok. Als we het zouden kopen moet er dus een vaste trap in naar zolder + kamer daar, badkamer verplaatsen, beneden een muur eruit, nieuwe keuken, CV erin etc etc etc :$

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:13

Oe spannend mandy!! Lijkt idd wel leuk huis! Haaksbergen is best duur als ik dat zo zie? Iig voor de prijs kun je hier een nieuwbouwhuis van zelfde grote bijna voor krijgen... Wel 3 onder 1 kap maar toch... Maar ben benieuwd! Lijkt me best gek als je opeens voor jezelf gaat kijken in zon huis :)

En ff je link doet het hier niet?

Hier is waarschijnlijk de ketel kapot.. Wonen er nu net een maand :) hadden we wel rekening mee gehouden hoor maar had de hoop dat het nog niet nu zou gebeuren :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:39

Haaksbergen is idd duur Roos. We kunnen wat dat betreft beter naar enschede gaan. Daar heb je veeeeeeeeeeeel meer huis voor dit geld. Maar daar wil ik niet kopen/wonen :n

Wat K U T van je ketel zeg. Zoiets kun je nooit gebruiken :\

edit: vriendlief vind deze leuk. Ik vind dat hout niet zo mooi en de badkamer zit beneden. Van binnen is ie super.
http://www.funda.nl/koop/haaksbergen/hu ... straat-21/

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:48

@Rowo: ik vind het wel mooi en je hoeft niet zo veel meer te doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:49

Nee, binnen hoef amper wat te gebeuren. Liefst heb ik wel de badkamer boven, daar is ook ruimte voor. Maar das wel veel werk.... Dat zwembad had niet gehoeven :+ Die mag er wel uit.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:50

Ziet er leuk uit Rowo! Maar badkamer beneden wil ik je wel afraden, heb ik ook gehad en dat gaat toch echt tegenstaan. Met name het gemis aan een toilet boven, als je dat wel hebt is het denk ik goed te doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:52

Dat heb ik ook meteen gezegd. Badkamer beneden wil ik ook niet. Maar k weet ook niet wat het kost om hem te verplaatsen. We hebben een handige familie dat scheelt....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:04

Wij hadden in het vorige huis de badkamer beneden, leek me vreselijk, vooral omdat ik vroeger zo vaak naar het toillet ging 's nachts. Dat hoefde op de één of andere manier al snel niet meer :D . Ik vond het dan ook eigenlijk geen probleem en zag wel veel voordelen. Zo hadden we beneden een reusachtige badkamer, dat zou boven niet gekund hebben.
Ook lekker heel laat met muziek in bad zonder vriendlief te storen en met een klein kind was het meer dan ideaal, want die van ons die kon uren in bad spelen, nou deur open en ondertussen koken in de keuken d'r naast.
Als de mogelijkheid tot wc boven is, is dat natuurlijk wel heel fijn :j , maar ik heb het niet als echt lastig ervaren.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:06

Heb een tijdje terug paar keer meegepost etc. en na lang wachten en geduld heb ik gisteren het verlossende woord gekregen dat ik eindelijk mijn eigen appartement heb :D :D

Dus wil ik doorgeven dat iedereen de kans altijd krijgt voor een eigen stekkie! Ook al zit het vaak tegen!!