Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:20

Wat zonde.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:57

Mag ik als stille meelezer ook eens vragen naar jullie meningen en of jullie inspiratie hebben?

Ik woon in een flat met een kleine gang. Vorige week heb ik eindelijk hét schoenenkastje gevonden en nu is de gang meteen opgeruimd en rustig. Maar ook wel erg leeg. Dus heb ik een leuke donkergroene vloerkleed gehaald die zojuist binnen is gekomen. Hij moet nog even mooi plat worden en wellicht moet ik dan de anti slip mat ook even beter knippen maar dat komt wel goed.

Alleen “mis” ik nog steeds iets en is het nog steeds niet wat ik wil “ergens”. Ik probeer namelijk mijn huisje minder rommelig te maken en meer kleurrijk. Tenminste totdat mijn man weer ruimte ziet om op de meest random plekken weer zooi neer te zetten. _O-

Aan de kast heb ik vaak bloemen te drogen en van de zomer ook weer heerlijke zelf gekweekte kruiden en bloemen van het balkon. Nu hangt er een bos bloemen die ik recent gekregen heb.

Mijn wandelschoenen moeten nog even naar de berging met dat matje overigens dan is dat hoekje ook leeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:23

Fijn kastje lijkt me dat inderdaad! Ik zou inderdaad je ondermat wat kleiner knippen zodat je deze niet ziet. Misschien kun je nog leuke mandjes onder of boven je grote kast schuiven? En evt een lijst om de spiegel/spiegel vervangen door een met meer kleur?

en als je veel droogbloemen hebt, een brede korte vaas voor bovenop je grote kast? Of wat leuke planten die hangen vanaf het plafond boven het kleine kastje/in de hoek

Je zou de kast evt ook kunnen verven in beige/of dezelfde kleur als je muur en met sierlijsten beplakken?

Kleine dingetjes haha die in mijn hoofd opkomen. Maar van mij mag een hal ook gewoon een hal zijn :') Je moet ergens je zooi kwijt haha

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:27

Klopt van de ondermat, wilde ik doen als de mat helemaal plat ligt. Iets met je kan beter stukje bij beetje knippen dan straks te veel. :j

Dankjewel voor je tips! Daar ga ik verder op broeden. :D

Op de kast wil ik inderdaad een vaas met droogbloemen zetten. Die hangen nu daarvoor te drogen en van de zomer gaat dat zeker meer worden. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:35

Ik wil je bubble niet bursten, maar dat kleed wordt heel snel lelijk, helaas :(:). Ik heb er ook zoeen en hij is niet fluffy meer.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:36

Dat meen je niet want zo goedkoop vond ik hem helemaal niet. :oo

Mijn buurvrouw heeft dezelfde en dan in het zwart en daar had ik het van afgekeken. -O-

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:37

Ik zou de grijze muur aanpakken met een tof behang met print.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:38

Niet meer in dit huis. Mijn man en ik zijn flink aan het sparen voor een koophuis en we doen in dit flatje alleen nog wat noodzakelijk is. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:38

magda_90 schreef:
Dat meen je niet want zo goedkoop vond ik hem helemaal niet. :oo

Mijn buurvrouw heeft dezelfde en dan in het zwart en daar had ik het van afgekeken. -O-

Komt ie van Tapesto oid?

Ik heb deze:
Afbeelding

Oude foto van toen ik 'm net had, wel. En die is helemaal platgelopen en vastgeklonterd op de plekken waar je veel overheen loopt of je voeten hebt staan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:40

Klopt. Ow nee wat zonde. -O- nouwja we zullen zien wat het wordt dan. Ik ging echt helemaal op mijn buurvrouw af hiermee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:42

Als je er niet overheen loopt blijft ie prachtig :7.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:45

Ik heb de instructies doorgegeven. := Ik zit nu in dubio of ik hem ga terug brengen. Weet niet eens of dat nu nog mag, ga ik even induiken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:59

Dit is idd geen mat die ik voor in een hal zou kiezen, ook het ronde niet eigenlijk :o

Als je aan de muren niet meer iets wilt doen moet een beetje kleur/vrolijkheid eigenlijk alleen van de mat komen, dus kom misschien eens uit je komfortzone en kies voor zoiets :)

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:08

Ik heb over zulke lopen twijfelen maar ik was bang dat het weer te licht van kleur zou zijn en wilde daarom iets wat donkerder was. Puur omdat ik hem dus bij mijn buurvrouw in haar gang (exact hetzelfde huis) enorm gaaf vond staan. Maar zij heeft hem dan in het zwart.

Ik ga deze middag even heel hard nadenken. :j Dank jullie wel. :*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:17

Wij hebben dat kleed in een andere maat en ik vind hem verrassend mooi blijven juist. Nu ligt onze wel ergens waar geen schoenen komen en wij hebben ook geen dieren of kinderen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:27

Ik zou de grijze muur een andere kleur geven als je het huis kleurrijker maar opgeruimd wil hebben. In combinatie met dit groen is oker bijvoorbeeld een mooie combinatie. Maar grijs is ook een goede grondkleur voor rood tinten. Dat zou ik alleen niet snel combineren met dit groen omdat het nogal snel 'kerst' roept.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:03

Muren verven of andere grote investeringen doen we niet meer in dit huis gezien we dat willen behouden voor ons koophuis. :)

We hebben trouwens bewust voor grijs/wit gekozen omdat mijn man kleurenblind is en hij kleuren heel moeilijk vind. Voor ons eerste huisje leek ons dat perfect. Vooral omdat ik juist door middel van accessoires veel kleur aan breng.

Straks moeten we maar even zien wat het gaat worden. We neigen nu steeds meer naar industrieel dus zo maar kans dat in ons nieuwe huisje wel meer kleur op de muren komt. Maar eerst nog even lekker doorsparen en sneupen voor een huis.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:07

Maar een muurtje schilderen geeft zon andere look en ben je voor 40 euro klaar. Das eigg goedkoper dan een vloerkleed :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:09

Een vloerkleed neem je gewoon mee, dat gaat met een muur niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:09

Maar dan hebben we random een andere kleur muur in huis terwijl letterlijk alles grijs is. Ik snap jouw gedachtengang maar dat gaan we niet doen. Ook omdat het behang eigenlijk te slecht is dat zal er toch na ons echt eraf moeten. :o

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:10

Jester_ schreef:
Maar een muurtje schilderen geeft zon andere look en ben je voor 40 euro klaar. Das eigg goedkoper dan een vloerkleed :D

Eens je poging om iets aan te kleden loopt t beetje vast op de kleuren van de vloer en muren- als je dat meer naar elkaar toe wil halen kan je beter voor andere kleuren in de assecoires kiezen , vind je de kleuren van je assecoires echt waar je naartoe wil dan de muren iets meer naar de kleuren van de assecoires halen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:11

Snap je heel goed hoor, als je bezig bent een huis te kopen is alles wat je aan geld in een huurhuis stopt gewoon zonde. Een muur verven is niet bepaald noodzaak, oid. Meubels en kleden kun je gewoon meenemen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:45

magda_90 schreef:
Muren verven of andere grote investeringen doen we niet meer in dit huis gezien we dat willen behouden voor ons koophuis. :)

We hebben trouwens bewust voor grijs/wit gekozen omdat mijn man kleurenblind is en hij kleuren heel moeilijk vind. Voor ons eerste huisje leek ons dat perfect. Vooral omdat ik juist door middel van accessoires veel kleur aan breng.

Straks moeten we maar even zien wat het gaat worden. We neigen nu steeds meer naar industrieel dus zo maar kans dat in ons nieuwe huisje wel meer kleur op de muren komt. Maar eerst nog even lekker doorsparen en sneupen voor een huis.

Dat kleurenblind kan dan juist in jouw voordeel werken :o . Gewoon zeggen dat het grijs is terwijl het een andere kleur is.

Begrijpelijk dat je geen grote veranderingen meer wil doen in een huurhuis. Dan is werken met accessoires de beste optie.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:47

Whahah heb ik geprobeerd maar ik heb geen pokerface. _O-

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:29

Nu we het hier toch over vloerkleden hebben. Na hoeveel tijd vervangen jullie deze? :) Of wat zie je aan het kleed waarbij je dan besluit om een nieuwe te kopen?