Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:27

Dan doet hij echt wat verkeerd vrees ik..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:31

Je weet dat laden aan bepaalde supermarkten gratis en onbeperkt is e? :D

Ik heb ook Lowa’s nu. Fijne Hike schoenen, hebben al veel meegemaakt haha.

Ik ga nog niet te luid roepen maar er komen wat veranderingen aan. Ter viering daarvan enorme shop drang haha. Al zoveel gekocht deze maand.
En ja beslist welke lening we nemen. Zo zin in het nieuwe huis.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:22

Betalende laadpalen zijn idd duur. Vriend van me laadde vorige week voor 80 euro en ook iets van 700 km ofzo dan. Komt goedkoper uit om mijn dieseltje vol te tanken in verhouding van de km's.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:45

Duhelo schreef:
Betalende laadpalen zijn idd duur. Vriend van me laadde vorige week voor 80 euro en ook iets van 700 km ofzo dan. Komt goedkoper uit om mijn dieseltje vol te tanken in verhouding van de km's.

Nou dit slaat inderdaad nergens op. Dan betaal je je al scheel aan de aanschaf in de hoop dat je heel goedkoop kan rijden. En dan moet je nog zoveel betalen bij een laadpaal? En daar een uur staan?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:49

Diesel 1,909 en benzine 1,999 vandaag. Hoe blij kunnen we zijn met een prijsverlaging terwijl het een half jaar geleden nog rond de 1.399 voor diesel was :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:15

Haha ja dat went helaas snel hè.
Hier nog 2,04 voor benzine.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:17

Duhelo schreef:

Dan zou ik je vriend eens aanraden om een abonnement te nemen bij Fastned, dan betaal je 45 cent per kWh.
Verder zijn snelladers alleen bedoeld om af en toe te laden, als je het echt niet red tot thuis, vergelijkbaar met benzinestations langs de snelweg. Daar krijg jij je dieseltje ook niet vol voor die prijs ;)
Als mijn auto kon snelladen dan zou ik het ook niet erg vinden om af en toe eens net zoveel te betalen als een benzine auto, voor het gemak van snel weer verder kunnen tijdens een lange reis.
Suzanne, een uur staan hoeft al lang niet meer, bij de nieuwste snelladers heb je je accu bijgeladen in minder dan 20 minuten, of nog sneller als je een kleine accu hebt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 10:32

Maar met een kleinere accu moet je weer meer laden...
Het zal qua energiekosten en qua ecologische belasting zeg maar vast beter zijn een electrische auto maar ik vind de kosten voor een particulier, want dat ben ik, nog echt veel te veel. De aanschafkosten dan. Ik sukkel nog maar ff door met m'n Peugeotje.

Net voorschot betaald voor het hondenpension voor tijdens onze vakantie. Totaalbedrag is toch altijd weer flink wat (betaal 15 Euro per dag...) maar goed, dan wordt hondenkind wel goed verzorgd.
We gaan trouwens oa een fietstocht doen met de e-bikes :D bagage wordt dan van punt tot punt voor je vervoerd. Ben heel benieuwd! Enige wat we niet in de hand hebben is uiteraard het weer... we hebben een georganiseerde week, de rest 'fietsen' we eromheen. Dan kunnen we eventueel als het echt baggerweer wordt nog met de auto een stuk meer richting zuiden gaan of naar waar het niet regent of zoiets.
Maar ik hoop echt dat het lekker weer wordt en dat we zo'n vrij fiets-nomade-gevoel gaan krijgen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:35

Ik zit even met het verhaal van de poes.
Na contact gehad te hebben over het verloop van afgelopen dagen heeft de DA geadviseerd om over te gaan op injecties.
Maar ik wil haar helemaal niet elke maand in de stress laten om die injectie te halen.

Het is misschien totaal off topic

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:39

Oei en dat zou permanent zijn? Als ze er heel erg om stresst is het wel lastig ja… wij gingen op het eind ook vaak naar de dierenarts maar ze was er vrij rustig onder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:48

poes schreef:
Oei en dat zou permanent zijn? Als ze er heel erg om stresst is het wel lastig ja… wij gingen op het eind ook vaak naar de dierenarts maar ze was er vrij rustig onder.

jup. Dus dan elke maand kat in het mandje, mee naar de dierenarts en mee terug

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:51

VanHuisUit schreef:
Maar met een kleinere accu moet je weer meer laden...
Het zal qua energiekosten en qua ecologische belasting zeg maar vast beter zijn een electrische auto maar ik vind de kosten voor een particulier, want dat ben ik, nog echt veel te veel. De aanschafkosten dan. Ik sukkel nog maar ff door met m'n Peugeotje.

Met een kleinere accu laad je vaker, maar wel minder stroom (want lichter, dus zuiniger in gebruik). Verder begrijpelijk dat nog lang niet iedereen elektrisch kan rijden, en maar goed ook dat die transitie wat tijd in beslag neemt. Voor ons was het tot vorig jaar ook nog niet rendabel.

Wat ideaal, een fietstocht waarbij je de bagage niet mee hoeft te slepen!

Purny, wat naar zeg. Ik kan me voorstellen dat je daar flink tegenop ziet, als ze zo in de stress schiet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:56

Is het misschien een optie om zelf te leren prikken? Neem aan dat het onderhuids of in een spier moet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:03

mysa schreef:
Is het misschien een optie om zelf te leren prikken? Neem aan dat het onderhuids of in een spier moet?

Er volgt nog een gesprek bij de DA. Ik ga dat ook zeker meenemen. Ik ga ook met mijn moeder samen naar het gesprek

Net de DA aan de telefoon gehad, zelf prikken is niet toegestaan.
Kosten 66 euro per injectie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:28

Als het in een ader moet is het wel begrijpelijk, maar spier of onderhuids zou toch moeten kunnen denk ik?

Oeh poes maakt ons nieuwsgierig :D

Ik gok dat die man aan betalende palen aan tankstations heeft geladen, en het was iets van 320km enkele reis. Dat haalde hij nipt. Auto was een week oud en volgens de dealer moet hij 510km actieradius hebben. Ik vind 200km verschil bij aankoop al best fiks, zeker als je met cruise control aan 100/u hebt gereden voor zowat de hele rit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:59

De actieradius is net als bij een brandstofauto afhankelijk van veel factoren zoals de snelheid, temperatuur en wind. De WLTP range is berekend bij gecombineerde wegen met gemiddeld 50km/u en bij goed weer in de zomer. Met vorst en tegenwind worden ze erg onzuinig. Als je een elektrische auto koopt dan weet je dat normaal gesproken wel, dat zou de dealer je niet hoeven te vertellen.
Die van ons heeft een wltp range van 317km, maar omdat we veel snelweg rijden halen we dat ook niet. Daar houd je gewoon rekening mee als je een auto koopt. 's Winters kunnen we er net iets meer dan 200km mee rijden, en 's zomers redden we 300km.

Handig trouwens, een betalende paal. Die wil ik ook wel :))

Heel wat anders; ik heb met mijn tarwezaden binnen <3
Ik kan niet wachten om zelf brood te bakken met zelfgemalen granen!
De komende jaren heb ik genoeg, want ik heb 25kg tarwe besteld :))
Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 18:36

Jeutje, ben heel benieuwd naar je ervaringen 8nnemiek!

Nou een prachtige broek uitgezocht (had prijsvraag gewonnen) en omdat de broek gratis was er een erg mooie blouse bij gezocht (type wat je anders alleen maar koopt in de uitverkoop :+ ).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:52

Wat leuk dat je had gewonnen! Lijkt me heerlijk om eens wat uit te mogen zoeken dat niet in de uitverkoop is :)) Ik koop ook bijna nooit zo'n dure kleding van de nieuwe collectie.
Ik had laatst een mazzeltje bij een zaak voor oude dames die ermee ging stoppen; een hartstikke nette, hippe broek van een duur merk van bijna 100 euro voor 5 euro :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 18:58

Kijk da's ook mazzel :+

Kan ik mooi vrijdag aan dan hebben we eindelijk eindelijk weer eens een concert waar we heen gaan *\%/* die lockdowns waren wel goed voor de portemonnee...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:28

purny schreef:
mysa schreef:

Er volgt nog een gesprek bij de DA. Ik ga dat ook zeker meenemen. Ik ga ook met mijn moeder samen naar het gesprek

Net de DA aan de telefoon gehad, zelf prikken is niet toegestaan.
Kosten 66 euro per injectie...

Dat is jammer zeg. Mijn da's zijn met dat soort dingen erg flexibel. Zijn wel dure injecties!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:58

Ik koop wel vaker dure stukken maar met mijn lengte kon het vaak ook niet anders. Is gelukkig wel veel aan het verbeteren. En ik heb liever weinig maar goed spul dat lang mee gaat en liefst in Europa gemaakt is.

Tarwe gaven we vroeger aan de paarden als krachtvoer! Als je er lang op kauwt wordt het net kauwgom door de gluten.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 21:37

Ik heb mijn paard haar zadel verkocht. Verhoudingsgewijs natuurlijk dik op ingeleverd, amper gebruikt namelijk, maar denk wel dat ik hem nog netjes verkocht heb, 2e hands zadelmarkt is toch lastig. Nieuwprijs van het zadel was 3400 en verkoopprijs 2600, 800 minder dan de nieuwprijs dus, en heb er echt misschien maar 10 keer opgezeten voordat mn paard stil kwam te staan, dat waren 10 dure ritjes :+ Maarja fijn voor beide partijen zo, zij heeft een vrijwel nieuw zadel voor 800 minder en ik heb er toch een net bedrag voor terug denk ik zo.
Anderzijds bij de paardenkliniek geweest vandaag en uitgebreid bloedonderzoek + röntgenfoto's en wormonderzoek, ik weet de rekening nog niet, maar dat zal wel tegen gaan vallen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:49

Dat is een heel net bedrag voor een tweedehands zadel! Tegenwoordig mag je al blij zijn als je voor nieuw spul al 50% van de nieuwprijs krijgt...

Balen van de toekomstige da rekening, maar hopelijk brengt het je wel meer informatie over wat er met jouw paard aan de hand is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:57

Hopelijk valt je rekening van de DA mee!!

Ik heb mijn hypotheek teruggave op maandelijks staan en dat wordt op de 15e gestort als dat geen weekend is.
Dacht dat het vandaag gestort werd, maar tis natuurlijk voor de belastingdienst een vrije dag, en maandag ook.
Nu krijg ik het dinsdag gestort en mijn loon op vrijdag. Kan de hypotheek teruggave meteen naar de spaarrekening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 09:01

Ik had een hele bups kledij online besteld onlangs, voor toch wel alles samen > €300 :o Had het wel nodig om wat kleur toe te voegen en eens wat nettere blouses in de kast te hebben dan steeds een eeuwig T-shirt. Op mijn vorige job combineerde ik dat met een leuke blazer. Nu draag ik echter zo'n witte doktersjas en dan staat dat toch iets minder gekleed, vandaar dus de blouses/hemden.

Gisteren de 2 pakketten met kledij die terug mocht binnengebracht. Zal ergens tussen €100-€150 denk ik zijn wat ik terug ga krijgen en dat gaat ook recht de spaar op :) Want ik heb het immers kunnen missen.

Via werk kan ik een fiets leasen als ik er minimaal 6 maanden vast in dienst ben. Is een contract van 36 maanden wel. Ga het een keer goed uitpluizen allemaal en bekijken wat het zou kosten. Elk type fiets is mogelijk: van stadsfiets tot racefiets, elektrische varianten ervan en speed pedilacs. Nu zou dat laatste wel eens een optie kunnen zijn, dan hoef ik geen andere fiets leer bij te zoeken. Zelf een speed pedilac kopen vind ik wat gek ivm verzekeringen uitzoeken, nummerplaats regelen etc, maar dat zit bij de lease allemaal inbegrepen. Dan kan ik ook makkelijk zat met vriend mee als hij gaat fietsen, de langere afstanden naar de andere campussen kunnen vlot, de route naar stal gaat dan lekker makkelijk én de fietsen mogen mee op vakantie (ook in het buitenland). Maar het moet wel realistisch zijn qua bedragen natuurlijk