Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:33

Letsdunit schreef:
https://www.funda.nl/koop/appelscha/hui ... ingaweg-6/
Reden we vandaag langs in Appelscha, verbaasd dat er stallen bij zitten. Wel super mooi plekje, de deur uit en je zit in het bos.

Ja dat is een leuke stek...bungalow doet me niet heel erg super veel ( al vind ik hem zeker niet lelijk), maar de locatie maakt dat wel goed en zo in het bos.

Staat echter toch al heel lang te koop....is toch zeker al dik een jaar geleden dat ik hem op funda zag en toen stond die al zeker een half jaar te koop.

Misschien toch de prijs?

Zo'n muurhuisje als in Elburg; daarin moet je echt niet met een stel willen wonen; je loopt elkaar constant letterlijk in de weg..ik zou in elk geval helemaal knettergek worden; iedere keer als beide tegelijk in beweging komen, moet de een de ander voor laten gaan ipv tegelijkertijd je ding doen.
Nee zulke huisjes zijn leuk als je alleen bent en je veel buitenshuis doet, anders wordt je gillend gek van het gebrek aan ruimte waar je zo'n beetje 100 keer op een dag aan herinnerd wordt; als je bv tegelijk wat in de keuken wil pakken
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 08-07-20 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:38

Cayenne schreef:
Oh my, die Child's Play verzameling! Nachtmerries! := :=

Ik vind deze nog steeds zo mooi! Heeft al eerder te koop gestaan maar nog steeds niet verkocht.
Ik weet niet of de prijs te hoog is voor dit huis? De ligging is wel erg mooi ook zo dicht bij het bos.
https://www.funda.nl/koop/vorden/huis-4 ... oorweg-13/

Oh deze is gaaf! Maar 2 ha aan tuin... hebben ze nou helemaal als functionele tuin ingedeeld?
1 ha minstens leuke paarden beestjes aan huis zetten

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 13:47

Ibbel schreef:
MaTuMi schreef:
Huis in Nieuw-Buinen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/nieuw-buinen/ ... iep-143-a/

Superleuk huis gezien. Zit er absest in en is het niet aangesloten op de riolering!

Ach, wij hebben pas sinds een jaar of 10 riool.
Staat niet in de advertentie dat het niet is aangesloten? Alle woningen in NL moeten sinds 2005 riool hebben (hadden wij dus ook niet op tijd), indien aansluiten niet kan moet er een eigen zuiveringsinstallatie zijn (rietbedden bv) en septictanks mogen niet meer voor zover ik weet.

Staat in de brochure. :j

En ja, nieuw buinen.. Woon zelf in Stadskanaal dus dat is niet zo'n probleem.
Ze waren er ook even vergeten bij te zetten dat er een fabriek recht tegen over staat. :=

Afbeelding

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:43

MaTuMi schreef:
Huis in Nieuw-Buinen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/nieuw-buinen/ ... iep-143-a/

Superleuk huis gezien. Zit er absest in en is het niet aangesloten op de riolering!

Deze opmerking is wel vaker langsgekomen. Haast alle panden in buitengebieden zitten niet op het riool. Hebben zoals wij een IBA of een septictank, en daar is niks mis mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:47

O bah Chucky vond ik vroeger zo eng. Ik ga niet kijken.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 19:14

pillow schreef:
MaTuMi schreef:

Deze opmerking is wel vaker langsgekomen. Haast alle panden in buitengebieden zitten niet op het riool. Hebben zoals wij een IBA of een septictank, en daar is niks mis mee.

En alternatief staat er niet bij zoals septic tank.
Tis niet echt een buitengebied trouwens. Staan gewoon 100 huizen in de straat en een woonwijk er achter, maar weet niet of je die opmerking ook specifiek over dit huis bedoeld.

Ibbel

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:23

Septic tanks mogen bij mijn weten niet meer. In principe moet sinds 2005 (als mijn geheugen mij niet in de steek laat) ieder huishouden op het riool zijn aangesloten, ook buitengebied. Als de afstand vanaf de straat tot de woning meer dan 40 meter is mag je een eigen zuiveringsinstallatie hebben. Er was een overgangsregeling tot 2015 voor een bepaalde type septictank dat wel nog mocht.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:44

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Individ ... Afvalwater

Dat ligt wat genuanceerder.
Heb laatst nog een huis aan de straat met septic tank verkocht. We hebben bij allerlei instanties navraag gedaan en dat was geen probleem. Omdat het buitengebied was en ver van andere huizen gaan ze daar geen riool heen trekken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:54

Zo te lezen mag de klassieke septictank (1 tank) echt niet meer, en is de 3 compartimententank eigenlijk ook niet goed genoeg. Maar het ligt kennelijk aan de provincie/gemeente waar wat nog toegestaan/gedoogd wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:58

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-07-20 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:00

Ja is druk. Maar vlak voor het huis loopt de parallelweg. Dan nog een berm en dan de grote weg. Zou er zelf niet willen wonen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:33

Had hem gezien, maar laat hem idd voorbij gaan. Veel te drukke weg. Dat gaat hem sowieso niet worden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:33

Ibbel schreef:
Zo te lezen mag de klassieke septictank (1 tank) echt niet meer, en is de 3 compartimententank eigenlijk ook niet goed genoeg. Maar het ligt kennelijk aan de provincie/gemeente waar wat nog toegestaan/gedoogd wordt.

Onze buren hebben een vrij nieuwe (zgn verbeterde) septictank met 2 compartimenten, die hoefden geen IBA. En de IBA's zijn hier 6 jaar geleden door de gemeente in het hele buitengebied vd gemeente geplaatst. Dat zijn dus heel veel. Dus van wat de gemeente gedoogd is geen sprake.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:43

Wij hadden idd ook een septic met 2 compartimenten!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:32

pillow schreef:
Ibbel schreef:

Onze buren hebben een vrij nieuwe (zgn verbeterde) septictank met 2 compartimenten, die hoefden geen IBA. En de IBA's zijn hier 6 jaar geleden door de gemeente in het hele buitengebied vd gemeente geplaatst. Dat zijn dus heel veel. Dus van wat de gemeente gedoogd is geen sprake.

Een septictank is een soort IBA-systeem.
IBA staat alleen voor "individuele behandeling van afvalwater" m.a.w. niet aangesloten op centraal riool.
Het is dus niet IBA óf septictank

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:07

Septecitank met 3 compartimenten is IBA klasse 1. Simplere tanks hebben voor zover ik kan vinden geen IBA status. KIWA vindt dat IBA 1 geen goed 'basiswater' oplevert, vandaar mijn opmerking dat ook een nieuwe septic tank (IBA 1 dus) 'niet goed genoeg' zou zijn.

Bij mijn weten zijn er echt gemeentes die IBA 1 niet accepteren in het buitengebied (en zeker niet áls er in principe wel aansluitmogelijkheden zijn maar de afstand tot de woning groot is) - de gemeente waar ik woon bv :D
En dat er hier en daar nog oude tanks liggen en dus gedoogd worden is in deze gemeente óók zo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:14

Cayenne schreef:
Ik vind deze nog steeds zo mooi! Heeft al eerder te koop gestaan maar nog steeds niet verkocht.
Ik weet niet of de prijs te hoog is voor dit huis? De ligging is wel erg mooi ook zo dicht bij het bos.
https://www.funda.nl/koop/vorden/huis-4 ... oorweg-13/

Vorden is op zich best duur, ik denk geen gekke prijs op zich. Het is alleen wel echt een huis voor de liefhebber. Ik vind hem ook mooi trouwens :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:34

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:42

pillow schreef:
MaTuMi schreef:

Wij wonen volgens iedereen toch heel erg afgelegen, maar hebben wel riool hoor.
Ik heb het idee dat het erg streek gebonden is of er toch riool is aangelegd ooit.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:48

Het is - wat ik al eerder schreef - sinds 2005 verplicht dat je óf riool óf een IBA hebt. Waarbij een enkelvoudige septictank niet telt als IBA, en een 3-compartimententank minimaal 6 m3 moet zijn.

Begin deze eeuw hebben dus veel gemeentes ook in de buitengebieden riool aangelegd. Bij ons dus bv ook, ook al duurde het tot 2010 voordat het er lag. Toen wij in 1998 ons huis sloopten hebben wij nog een 1 m3 septictank ingegraven, toen mocht dat nog. Die ligt er trouwens nog steeds, maar is nu de ondergrondse regenton - de hemelwaterafvoer komt er op uit, en er staat een handpomp op.
Regenriool hebben we hier in het buitengebied niet, dus hemelwater gaat gescheiden van grijs water en wordt gewoon nog steeds op de sloot geloosd.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 09-07-20 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:49

Die in Vorden staat wel op een prachtige plek hoor. Ook mooi paardrijden daar :j . Huis zelf vind ik ook erg leuk.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:57

Cayenne schreef:
Huis met kleine paddock paradise te koop in Wervershoof: https://www.funda.nl/koop/wervershoof/h ... 74-nes-64/
De ligging is volgens mij ook wel leuk, zo vlakbij een strandje.

Deze vind ik inderdaad wel mooi. Als zou ik wel liever bij bos zitten dan daar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:03

Ik ook hoor, ben zelf echt iemand die gek is op bos.
Dat was ook één van de voorwaarden toen we op zoek gingen naar een huis: in de buurt van een bosgebied.
Maar af en toe mis ik toch ook wel weer water!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:05

Dat heb ik ook. Eerst 20 jaar aan zee gewoond, en ondertussen bijna 40 jaar in het binnenland. Ik kom echt nooit meer aan zee eigenlijk, en dat is best jammer...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:08

Ik heb ook echt bos nodig :j gelukkig zitten we wat dat betreft ideaal hier. Groene woonwijk, kan lopend naar het bos. En als ik het bos hier zat ben stap ik in de auto, rij ik een kwartiertje en zit ik op de Veluwe.