Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:37

Oh mooi al die kleuren! Ook echt mijn smaak <3

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 00:21

Leuk! Ik heb die groene kleur nu ook in de woonkamer en slaapkamer. Wij gaan voor een Taupe kleur

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 00:33

Mooie groene kleur! Heb zelf een wat donker grijs in de woon- en slaapkamer. Vind denken over de inrichting ook leuk, maar toch liever eerst een woning ;(

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:44

Ik heb ook de terracotta op mijn lijstje voor onze slaapkamer! Inrichten vind ik fantastisch! Help vrienden en familie er ook altijd bij! Ooit wil ik nog een opleiding tot interieurstylist/binnenhuisarchitect gaan doen voor een soort side business naast mijn normale werk :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:11

Even mijn 'moodboard' haha voor het nieuwe huis! Ik houd van warme/aardse tinten en een beetje boho meets vintage :D. Veel planten, mooie kleuren en vintage/antieke eyecatchers. Ik houd niet zo van frutsels haha, dus ook een beetje minimalistisch..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:13

Mooi!! Ik heb de foto met cirkel op de muur opgeslagen, wat een leuk idee!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:14

Amethyst_ schreef:

Succes met het schilderen ervan, dat is echt een uitdaging :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:16

Haha ja dat houdt me ook een beetje tegen :') Vind het wel enorm leuk!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:18

Mooie kleuren komen er voorbij! Vooral het kleurenpalet van CCCCC spreekt me erg aan. :j Ik hou vooral van rustige, natuurlijk, maar ook warme kleuren. Houten meubels ben ik ook fan van (alleen geen heel donker hout).

In de woonkamer willen wij de lange muur in Mushroom 287 van Vestingh (of een dupe daarvan), onze bank is een soort amberkleurig velours, dat lijkt me wel mooi bij elkaar staan. In de slaapkamer zou ik ook graag een muur in een terracotta kleur willen, alleen ligt daar op dit moment wel donkerbruin laminaat dus ik weet nog niet helemaal wat ik van die combinatie vindt...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:20

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:34

Earth schreef:
Amethyst_ schreef:

Grote passer maken met een spijker(tje), koord en een potlood, en daarna schilderen :-D Laat ik nou echt goed met verf zijn (lekker pocherig dit hahaha :') ) dus dat zou ik wel zien zitten! Ik ga dit er alleen echt niet door krijgen bij vriendlief :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:36

Wij hebben op dit moment lekker dikke stress wat betreft onze financiering. We hadden voor de taxatie samen met onze adviseur een berekening gemaakt. De taxatie moest dan op 155 uit komen voor een bouwdepot van 20. De taxatie is op 150 blijven steken, dus wij dachten dat daarmee ons bouwdepot op 15 zou komen. Maar die heeft adviseur op 20 laten staan, waardoor onze KK ineens veeeeel hoger zijn dan we hadden aangegeven te kunnen/willen inleggen. Maar de taxatie voor verbouwing is juist weer een stuk hoger dan ons bod, dus we snappen nu ook niet helemaal wat met dat 'overschot' gebeurd. En adviseur neemt niet op, dus gaat wel weer lekker. Dus stressssss

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:36

Vandaag horen wij als het goed is meer over ons bod. Vind het zó spannend.

Je gaat ook echt de hele tijd denken: “is het nou goed of slecht dat het langer duurt?”
Terwijl het niks zegt :')

Edit: Amethyst_, Oh lekker is dat. Dat zijn nou echt dingen om stress van te krijgen ja, zeker als dan je adviseur niet opneemt. Hopelijk snel duidelijkheid :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:39

Amethyst_ schreef:
Wij hebben op dit moment lekker dikke stress wat betreft onze financiering. We hadden voor de taxatie samen met onze adviseur een berekening gemaakt. De taxatie moest dan op 155 uit komen voor een bouwdepot van 20. De taxatie is op 150 blijven steken, dus wij dachten dat daarmee ons bouwdepot op 15 zou komen. Maar die heeft adviseur op 20 laten staan, waardoor onze KK ineens veeeeel hoger zijn dan we hadden aangegeven te kunnen/willen inleggen. Maar de taxatie voor verbouwing is juist weer een stuk hoger dan ons bod, dus we snappen nu ook niet helemaal wat met dat 'overschot' gebeurd. En adviseur neemt niet op, dus gaat wel weer lekker. Dus stressssss

Ik ben er niet zo in thuis, maar waarom zijn de KK nu zo hoog/hoger? Wel rot zeg dat hij zijn telefoon ook niet opneemt.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:42

CCCCC schreef:
Amethyst_ schreef:

Ik ben er niet zo in thuis, maar waarom zijn de KK nu zo hoog/hoger? Wel rot zeg dat hij zijn telefoon ook niet opneemt.

Zover we nu zelf uitgedokterd hebben omdat de verbouwkosten gewoon op 20K zijn blijven staan. Dat verschil moeten we dan zelf gaan betalen. Denk ik. Maar zeker weten doe ik het niet want we kunnen het dus niet toetsen bij de adviseur. Hopelijk weten we vandaag meer, scheelt me een hoop buikpijn.

Dit is echt het minst leuke deel van een huis kopen :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:50

Hier word onze nieuwe woning vandaag getaxeerd.
Ben benieuwd wanneer we het rapport ontvangen en wat er uit komt.
Begin maart hebben we met de verkopers afgesproken om nog wat dingen te bespreken welke ze ter overname hebben.
Hopelijk willen ze er schappelijke prijzen voor hebben.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:57

Renske_W schreef:
Hier word onze nieuwe woning vandaag getaxeerd.
Ben benieuwd wanneer we het rapport ontvangen en wat er uit komt.
Begin maart hebben we met de verkopers afgesproken om nog wat dingen te bespreken welke ze ter overname hebben.
Hopelijk willen ze er schappelijke prijzen voor hebben.

Spannend! Heeft bij ons 6 dagen geduurd tussen taxatiedatum en dat het rapport klaar was. Wel echt een rapport van 75 pagina's oid hehe.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:01

Earth schreef:
Amethyst_ schreef:

Valt mee.... klein spijkertje in de muur, touwtje met potlood eraan en een cirkel aftekenen zoals je dat met een passer zou doen en dan schilderen maar :-P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:05

Hopelijk krijg je de adviseur snel te pakken en valt het allemaal mee Amethyst_. Vervelend om zo te moeten stressen! (Wel herkanbaar).

SimoneeM, ik duim voor jullie!

Spannend Renske_W! Bij ons duurde het 8 dagen, maar daar zat wel kerst (en weekend) tussen. Het rapport was hier maar 25 pagina's. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:06

Taxateur gaf aan dat we het rapport dinsdag of woensdag zouden hebben. Dus ben benieuwd. :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:13

Wij hebben nu een afspraak gemaakt voor woensdag voor overleg met de adviseur, hij zegt dat het telefonisch/per whatsapp ingewikkeld is. Dus hopelijk krijgen we het dan in ieder geval duidelijk en kunnen we wellicht direct tekenen. Dit is echt onze laatste stap dus ik wil het gewoon zo graag achter de rug hebben.

Kennen jullie zo'n bui dat je denkt; fiets it, ik blijf wel huren? :')

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:14

Nee, niet blijven huren! Hahaha.
Maar wat een gedoe :=

Ik belde net voor een bezichtiging (via Funda) en er waren al 50 aanmeldingen :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:17

Martine schreef:
Nee, niet blijven huren! Hahaha.
Maar wat een gedoe :=

Ik belde net voor een bezichtiging (via Funda) en er waren al 50 aanmeldingen :')

Goedkoper dan nu kan niet hoor, We betalen nu 300 euro huur hahaha.

Ik wist dat onze eigen inbreng krap was. Maar onze adviseur schetste ons voor dat we een deel konden meefinancieren door bepaalde taxaties. En nu komt het toch op onze eigen reserve aan en daar had ik gewoon niet op gerekend. Daarnaast ben ik gewoon uberhaupt niet zo goed met cijfers dus ik begrijp het niet allemaal even goed en dat zorgt ook voor stress :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:23

Wij hebben bericht; wegens de verschillende biedingen/blijk van interesse hebben we nu tot woensdagmiddag om een eindbod uit te brengen. Maar goed, we kunnen en willen niet meer omhoog. Dus verwacht er niet teveel van. Maar goed, misschien bied de rest ook wel niet meer. Afwachten dus weer :=

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:29

Amethyst, dat is niet veel aan huur zeg! Je bouwt alleen geen kapitaal/vermogen (hoe je het noemt :') ) op.

Simone, -O- kun je niet X bedrag bieden + €50 euro :=
Lijkt alsof ze verschillende dezelfde biedingen hebben gehad.