Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:24

Hier ook een plantenasiel.. ik kom er vooral als ze een kantoorpand leeg hebben gehaald. Hou wel van beetje grote planten redden die normaal me te duur zijn 8-)

Die adansonii zou ook een gebrek aan voedingsstoffen kunnen zijn. Hoeft niet perse gelijk mozaiekvirus te wezen.

Als er mensen zijn die de advocadopitten zo kopen, dan plaats ik ook alvast een advertentie! Heb er nu 6 in een bak water liggen, gewoon los.. rollen met water verversen alle kanten op, maar doen het prima. Beginnen nu open te barsten.

Ik zag een stekje bieden vanaf €850 ... sorry maar dat slaat gewoon helemaal nergens meer op. En lekker krenterig, was exclusief verzendkosten :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:38

850 voor wat :')? Een plant die goudklompjes produceert?

Mossel

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:04

Monstera adansonii variegata, zeldzame plant... het is maar wat iemand er voor over heeft.

Ik heb de maranta lemon lime bemachtigd :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:05

Mossel schreef:
Monstera adansonii variegata, zeldzame plant... het is maar wat iemand er voor over heeft.

Ik heb de maranta lemon lime bemachtigd :D

Bizar :)).

Die van de link die ik gaf? Goed bezig :D.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:06

Nee gewoon webshop dus een volwaardige plant

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:12

Mossel schreef:

Oh nog beter!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:16

850. :wow:

En ik ga eens googlen voor die avocado!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:27

850 is ook de moeite :=

Die avocado's was op een groep maar ik ben zo vrij geweest om de foto even te lenen.
Dit werd dus te koop aangeboden...
Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:28

_San87_ schreef:
Mossel schreef:

Oh nog beter!

Ja! Ik heb niks gelijkwaardigs te ruil op het moment en de stekjes willen ze vaak 25 euro voor, heb nu dus een volwaardige plant voor een 10tje meer

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:41

Je huis vol stekjes is ook maar kaal hé, sommige nemen lekker te tijd om te groeien.
Ik koop meestal volwaardige planten, dan heb ik ook sneller het plezier om zelf te stekken O:)

Zo'n monstera stek met 1 groot blad zou ik bv nooit kopen, dat is toch geen zicht voor een hele tijd? :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:52

Kun je elke plant stekken?
Ik heb nu een anthurium die echt bijna niet meer in haar pot past. Heb haar pas 3/4 maanden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:07

Volgens mij niet, Giolli. Sommige planten kun je wel scheuren, opsplitsen in meerdere kleinere exemplaren.
Kun je de Anthurium niet in een grotere pot zetten?

Ik hou ook meer van volle planten. Zelf af en toe wat stekken is wel leuk, maar dan alleen om weg te geven.

Zie op Marktplaats ook wel stekjes voorbij komen voor prijzen. :wow:
En dan gaat het niet om die mooie Monstera variegata maar om pannenkoekplantjes of een Philondendron Brasil die voor hogere prijzen dan in het tuincentrum worden aangeboden. :=
Ik leg echt niet 3 euro neer voor een Brasil-stek als ik voor een euro meer een volle plant heb.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:48

Ik heb mijn brasil als echte plant voor €3 gekocht in het tuincentrum := snap die belachelijke prijzen ook niet voor doodnormale planten. Evenals die over de kop prijzen voor variegata’s. Ik houd van planten en aparte planten, maar dat gaat te ver.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:02

Puera schreef:
Volgens mij niet, Giolli. Sommige planten kun je wel scheuren, opsplitsen in meerdere kleinere exemplaren.

Ik hou ook meer van volle planten. Zelf af en toe wat stekken is wel leuk, maar dan alleen om weg te geven.

En dan gaat het niet om die mooie Monstera variegata maar om pannenkoekplantjes of een Philondendron Brasil die voor hogere prijzen dan in het tuincentrum worden aangeboden. :=
Ik leg echt niet 3 euro neer voor een Brasil-stek als ik voor een euro meer een volle plant heb.

Oh bedankt ga ik doen!
Ik heb 0 ervaring met planten, ze zit nu nog in een zwart plastic potje van de bloemenzaak. Als ik haar in een grotere pot ga zetten, is aarde dan voldoend? Of moeten er van die korrels bij? Ik voel me heel dom nu. :+

Ik ga ook eens kijken naar FB groep voor stekjes. :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:07

Giolli schreef:
Puera schreef:

Oh bedankt ga ik doen!
Ik heb 0 ervaring met planten, ze zit nu nog in een zwart plastic potje van de bloemenzaak. Als ik haar in een grotere pot ga zetten, is aarde dan voldoend? Of moeten er van die korrels bij? Ik voel me heel dom nu. :+

Ik ga ook eens kijken naar FB groep voor stekjes. :D

Anthurium kan je scheuren.
Als je m verpot kan dat gewoon met aarde ( bij mij staat nu bijna alles in kokos aarde) hydrokorrels kan je op de bodem doen maar hoeft niet.
En je hoeft je niet dom te voelen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:13

Ik zal zo bij thuiskomst eens een foto maken, hij is onderaan heel erg druk en ik weet niet precies hoe en waar ik dan moet scheuren? Er zitten steeltjes aan, sommige met blaadjes en sommige zonder.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:21

Stille meelezer (en genieter van de foto's :D ) met een vraag :)

Mijn Monstera is flink groot aan het worden en groeit al weer zijn pot uit. Ik heb gister in het TC wat potten bekeken, maar was niet echt onder de indruk van wat er stond. Veel van Elho, wat ik best fijne potten vind, maar zou iets minder standaard willen.

De vraag aan jullie, waar halen jullie je grote potten (diameter toch wel >30 denk ik) die ook nog stijlvol zijn voor de prominente plaats in de woonkamer die de plant heeft?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:24

Giolli schreef:
Ik zal zo bij thuiskomst eens een foto maken, hij is onderaan heel erg druk en ik weet niet precies hoe en waar ik dan moet scheuren? Er zitten steeltjes aan, sommige met blaadjes en sommige zonder.

Hier de foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:32

Giolli schreef:

Het is letterlijk een “bosje” van de rest af trekken ( met beleid) wijst zich op zich vanzelf

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:34

Giolli schreef:
Giolli schreef:

Hier de foto’s:

[ [url=m/YYTgYP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/N5RTFh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding
Deze 2 zou je van elkaar af kunnen halen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:35

RianneH schreef:

Mijn Monstera is flink groot aan het worden en groeit al weer zijn pot uit. Ik heb gister in het TC wat potten bekeken, maar was niet echt onder de indruk van wat er stond. Veel van Elho, wat ik best fijne potten vind, maar zou iets minder standaard willen.

De vraag aan jullie, waar halen jullie je grote potten (diameter toch wel >30 denk ik) die ook nog stijlvol zijn voor de prominente plaats in de woonkamer die de plant heeft?

Ik zoek ook nog steeds een 40 pot kan je dus helaas niet helpen haha

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:36

Mossel schreef:
Giolli schreef:

Het is letterlijk een “bosje” van de rest af trekken ( met beleid) wijst zich op zich vanzelf

Bedankt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:18

Idd 2 mooie bosjes om te splitsen :D

In de action heb je grote potten voor een prikje?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:37

Die van mij komt ook bij de Action vandaan, is eigenlijk een buitenpot. Plastic fantastic.
Afbeelding

Weet niet of er nu nog wel zoveel keuze is, was er laatst nog en toen viel het me tegen wat er stond
Kwantum en Jysk hebben vaak ook wel betaalbare buitenpotten. Je moet er alleen wel even op letten of er geen gat in zit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:57

RianneH schreef:

Tuincentrum, de kringloop, Action en hier in de buurt zit een diervoerwinkel die ook potten heeft, het zijn wel buitenpotten, maar er zitten erg mooie tussen die ik zo binnen zou zetten qua uitstraling :j. Schotel eronder, fertig.

En wat ook een optie is, teh interwebz :D. Of terracotta potten zelf schilderen als de kleur niet naar wens is.