[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:12

Ik vind de rose gold ook zo mooi en hij past goed bij mijn rose gold iPhone :)) Maar ik ben bang dat ik er straks op uitgekeken raak en toch liever een zwarte of zilveren had gekozen.

En dan nog de keuze van de gewone of de Nike+. De Nike+ schijnt de Nike app er al op te hebben staan, standaard en er schijnen hierdoor meerdere faces of te zitten. Maar aan de andere kant, ik vind het bandje zo lelijk en ik heb eigenlijk niet direct het geld voor een ander bandje liggen.

Ik heb eigenlijk geld ook niet, maar met een maandje zuinig aan leven kan het net uit, haha. Ik zie hem eigenlijk ook een beetje als een cadeautje aan mezelf omdat ik mijn propedeuse heb gehaald in 1 jaar :))

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:12

Hier ook slechte batterijduur op iOs 10, met een 5s. Ik kon sowieso níet aan ios 10 wennen dus ik ben gister een stapje terug gegaan naar ios 9. Heerlijk weer oud en vertrouwd en niet meer ergeren aan de vervelende music app en control centre. Heb nu nog 45% batterij over dus dat is ook echt een plus!

sureido

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:54

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik een Applewatch zou willen.. Wat heb je daar voor voordeel aan?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:27

Je hoeft je telefoon niet meer te pakken om je texts te lezen :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:29

:j Volgens mij kun je met siri haast alles doen wat je ook met je telefoon kan.
Meet de nieuwe nu eigenlijk ook je hartslag?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:49

Haha, maar het is toch fijner om gewoon via je telefoon iets terug te sturen?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:10

De nieuwe meet ook je hartslag :j Ik wil hem vooral als fitnesshorloge gebruiken. Dus voor de stappenteller en voor het hardlopen, zodat ik niet altijd mijn telefoon mee hoef te nemen. In de 2 zit inmiddels ook GPS en aangezien je voor een beetje redelijk sporthorloge ook al snel 2 à 300 euro neertelt, ga ik liever voor de Apple Watch.

En stiekem vind ik het gewoon een leuk hebbeding :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:18

Ik vind het ook gewoon een leuk hebbedingetje :))
Maar idd, ook voor het sporten en paardrijden is ie ideaal. Daarnaast ben ik meestal met tig dingen tegelijk bezig en vind ik die berichtjes en plingeltjes tussendoor behoorlijk vervelend, vooral als je dan je telefoon uit je handtas moet gaan vissen en het blijkt een spam email te zijn :+ Met zo'n watch hoef je je arm maar op te tillen en kun je hem zelfs met je handen vol snel lezen of weggooien.
Ik gebruik ook vrij vaak de timer en herinneringen bij vertrek/aankomst. Dan is zo'n horloge ook fijn lijkt me :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:39

sureido schreef:
Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik een Applewatch zou willen.. Wat heb je daar voor voordeel aan?

Ik maak sowieso gebruik van een sporthorloge omdat ik hem graag als stappenteller, hartslagmeter en activity tracker gebruik. Nou heb ik gekozen voor een Fitbit ipv een Apple Watch, maar dat is voor mij wel de rede om er eentje te dragen. Ben heel bewust voor de Fitbit gegaan omdat de prijs aantrekkelijker is en de batterijduur veel beter is, de Apple Watch moet doorgaans wel elke avond aan de lader en mijn Fitbit hoeft maar eens in de paar dagen. Ik draag hem ook graag 's nachts omdat hij trilt als wekker en ik daardoor fijner wakker word, en omdat hij mijn slaap heel erg nauwkeurig bijhoudt.

Voordeel aan de Apple Watch is dan natuurlijk wel weer dat hij inderdaad ook mailtjes en smsjes laat zien en dat je er wat meer mee kan, mijn Fitbit is echt alleen om mijn stappen te tellen, hartslag even snel te bekijken en te checken hoe laat het is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:46

Ah zo! Dus als je eigenlijk niet aan sporten doet behalve paardrijden heb je er opzich niet heel veel aan? Behalve dan dat je sneller je berichtjes ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:49

Ligt eraan waar je hem voor wil gebruiken, maar ik had geen sporthorloge gekocht als ik niet heel erg bezig was met het aantal stappen dat ik zet op een dag en hoe veel ik daarmee verbruik aan energie :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:07

Ik kom weer even hier in het topic binnenvallen! Ik heb sinds kort een 6s en de laatste tijd heb ik redelijk vaak problemen met mijn camera. Op het moment dat ik de camera open blijft het beeld zwart. Ook nadat ik de camera een paar keer opnieuw heb afgesloten en weer geopend blijft het probleem zo.
Ik vroeg mij af of het iemand toevallig bekent voor komt en of iemand er een oplossing voor heeft? :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:57

Ik het de gouden sport watch van Apple, de eerste generaties. Die houd ook al je hartslag bij hoor. Ik vind hem erg fijn. Doe 2 dagen met de batterij dus dat valt ook erg mee. Mijn gewone horloge was kapot, dus moest een nieuwe. Toen heb ik voor de Apple watch gekozen ook omdat ik hem gewoon mooi vind. Ik heb er geen spijt van. De eerste generatie is nu veel goedkoper te kopen bij de Amac of Mediamarkt voor degene die de nieuwe generatie te duur vindt.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:21

hallo allemaal!
ik heb nog een macbook pro uit 2008 of 2011 dus hij is wel aan vervanging toe. Maar ik heb eigenlijk geen idee welke het meest geschikt is voor mij?
Ik wil hem gewoon voor school gebruiken dus documenten etc maken, ik wil wel dat ie licht is qua gewicht en dat hij snel werkt. Voorderest zou ik er soms op photoshoppen etc.
Welke zouden jullie nemen en hoeveel GB? Ik zat zelf te twijfelen tussen macbook en macbook air, maar vroeg me af of je bij de macbook gewoon oortjes in kan doen?
alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:30

Ja, oortjes kunnen gewoon. De MacBook air is aanzienlijk lichter dus handiger voor school. Ik zou persoonlijk voor minimaal 8 GB werkgeheugen gaan (bij de air moet je dat bij aankoop besluiten) en qua harde schijf is het puur je eigen voorkeur. Ik heb er een flash van 500GB in zitten, omdat ik vaak met grote bestanden werk die ik pas later over kan zetten naar mijn externe harde schijf.

Ik heb een MacBook pro uit 2012 en die doet het nog helemaal prima, ben heel bewust voor een refurbished model gegaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:31

Een pro uit 2011 zou het eigenlijk nog prima moeten doen, misschien kun je hem eens helemaal leeg gooien en opnieuw installeren als ie zo langzaam is geworden?
Maar als je een nieuwe wil die echt lekker licht en makkelijk mee te nemen is dan zou ik voor de air gaan :j Schoolwerk en photoshoppen kan op elke macbook zonder problemen :) Als je nu echt zware fotobewerkingen gaat doen of ander zwaar grafisch werk/grote games dan zou je wel een pro nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:32

8nnemiek, 2011 moet het inderdaad nog prima doen. 5 jaar is echter wel het moment waarop MacBooks weer een grote beurt nodig hebben, vooral in de trant van accu.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:39

ja klopt hij kan niet meer zonder oplader eigenlijk, met geluk een half uurtje. Plus dat hij toch wel erg zwaar en sloom aan het worden is, ook doordat ik vroeger nogal veel downloade :+ toen heb ik hem helemaal gereset maargoed een lichtere is toch wel fijner :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:59

thoranLOVE schreef:
ja klopt hij kan niet meer zonder oplader eigenlijk, met geluk een half uurtje. Plus dat hij toch wel erg zwaar en sloom aan het worden is, ook doordat ik vroeger nogal veel downloade :+ toen heb ik hem helemaal gereset maargoed een lichtere is toch wel fijner :j

Als je hem correct gereset hebt zou hij niet meer traag moeten zijn. De accu kan je in principe voor vrij lage kosten laten vervangen, dus als dat het enige probleem is dan zou dat zo te verhelpen moeten zijn.

Ik zou al mijn belangrijke bestanden op een externe harde schijf zetten en gewoon echt een hard reset doen via schijfhulpprogramma. Je OS even opnieuw installeren en dan ipv de reservekopie terughalen heel bewust alle bestanden van je externe hd naar je laptop halen. Als het goed is hoort hij dan weer een stuk sneller te zijn.

Hoe veel GB ram zit erin? Even op het appeltje klikken -> over deze mac -> geheugen en dan hoe veel er totaal geïnstalleerd is. Als dat maar 4 is zou je er eventueel nog over na kunnen denken om er 4 of 8 bij te laten plaatsen. Dat kost je een paar tientjes en dat doet vaak wonderen voor oudere Macbooks.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:42

Emmaa_ schreef:
thoranLOVE schreef:

Als je hem correct gereset hebt zou hij niet meer traag moeten zijn. De accu kan je in principe voor vrij lage kosten laten vervangen, dus als dat het enige probleem is dan zou dat zo te verhelpen moeten zijn.

Ik zou al mijn belangrijke bestanden op een externe harde schijf zetten en gewoon echt een hard reset doen via schijfhulpprogramma. Je OS even opnieuw installeren en dan ipv de reservekopie terughalen heel bewust alle bestanden van je externe hd naar je laptop halen. Als het goed is hoort hij dan weer een stuk sneller te zijn.

Hoe veel GB ram zit erin? Even op het appeltje klikken -> over deze mac -> geheugen en dan hoe veel er totaal geïnstalleerd is. Als dat maar 4 is zou je er eventueel nog over na kunnen denken om er 4 of 8 bij te laten plaatsen. Dat kost je een paar tientjes en dat doet vaak wonderen voor oudere Macbooks.

Ik had hem toen weggebracht en hun hadden er toen ook allemaal virussen afgehaald etc. Heb nog even gekeken en hij blijkt dus uit 2009 te zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:58

Mijn oude was ook uit 2009 en die doet het nog prima hoor, m'n moeder heeft hem nu. Enige nadeel is dat sierra er niet op kan maar dat is geen drama.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:51

eilleen333 schreef:
CoriienRN schreef:
Heb idd ook dat de telefoon gewoon uitvalt met 'n nog 45% batterij

Sinds de update?

Ja nu gelukkig niet meer

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:47

Kan m'n telefoon niet meer koppelen met iTunes sinds de laatste update. :\
Wil juist foto's/filmpjes op laptop zetten zodat ik voor m'n vakantie daar veel van kan wissen.. grr.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:30

Wie kan mij helpen? Is het mogelijk om zonder creditcard of Itunespas dingen uit de Appstore te kopen? Ik heb een app nodig over 1,5 uur en niet in de gelegenheid om mijn creditcard op te halen of een kaart te kopen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:38

Winged schreef:
Wie kan mij helpen? Is het mogelijk om zonder creditcard of Itunespas dingen uit de Appstore te kopen? Ik heb een app nodig over 1,5 uur en niet in de gelegenheid om mijn creditcard op te halen of een kaart te kopen..

Ik koop online (Hema etc) een iTunes kaart en krijg dan een nummer via de mail. Weet niet of dat een oplossing is?