[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:49

WOW!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! *\o/*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:22

dank je wel!

* stuiter stuiter*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:59

Gefeliciteerd, FF!

Weten jullie nog dat huis van mijn vriend dat binnen 1 dag verkocht was? Helemaal instapklaar voor starters?
En er kwam een jong stel voor, hooguit 24 zijn ze.
We dachten nog: nou die hebben mazzel, ze kunnen er zo in!

Afgelopen weekend spraken we iemand die wist via via te vertellen dat de kopers de badkamer en keuken eruit willen slopen :oo ze vinden het natuursteen niet mooi :?
Ik snap het niet :n
Ik vind het ook niet leuk voor mijn vriend (en zijn ex schoonvader) die 3 jaar dag in dag uit hebben lopen klussen.

En alles zit ook muurvast, het is niet half werk wat er daar is geleverd. Als ze de badkamervloer eruit slopen dan gaan de muren vanzelf mee, kunnen ze alles weer opnieuw opbouwen boven.
Dan koop je toch een klushuis ipv. een af huis vol met keihard natuursteen :?

Nouja zal wel... -O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:02

Tja misschien vonden ze de rest wel mooi, of de ligging van het huis ideaal oid.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:03

@FF: *\o/* *\o/* *\o/*

@Nicolletje: wij hadden precies hetzelfde..., oud huis met vakwerk, helemaal opgeknapt, stel was al jaren aan het zoeken en was dus binnen no-time verkocht (was ook heel veel vraag naar). Ga je nog ff post halen... (ze zouden niet veel doen...), houten vloer d'r uit, is laminaat geworden, binnenvakmuren overgestuct, radiatorkasten verwijderd.... |( . Ons mooie huisje..., weet ook dat mochten we ooit nog iets verkopen ik bepaalde dingen niet zo gemakkelijk meer achterlaat.
Ik bedoel; iedereen moet het zelf weten en smaken verschillen, maar koop dan een gewoon nieuwbouwhuis ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:07

Tja als je dat niet wil moet je je huis niet verkopen :o :o
Tuurlijk vond ik het ook niet leuk om te horen van de nieuwe koper wat die allemaal ging doen. We hebben jaren lang ALLES zelf gedaan. Maar goed, staat wel weer een overwaarde tegenover zullen we maar zeggen.....
(al is die van bf nu aangezien het zijn huis was........ toch maar snel trouwen :P )

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:12

denk dat de verkoper ook slapeloze nachten krijg van wat wat wij van plan zijn met zijn oogappetje de tuin.

daar gaan heel veel planten uit, moet echt onderhoudsvriendelijk worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:37

manzano schreef:
Tja als je dat niet wil moet je je huis niet verkopen :o :o

Het was bij ons ook niet een kwestie van keuze of willen...

Nee inderdaad ik laat nu ik dit heb gehoord ook niets meer achter wat nog los zit en meegenomen kan worden :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:43

Maar losse dingen overleg je toch sowieso met de koper of het achterblijft of niet. Officieel moet je dat anders sowieso meenemen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:49

Ik bedoel dus losse tegels natuursteen die nog over zijn en in de schuur staan, voor evt vervanging enzo.
Jammer genoeg zitten de vensterbanken niet bepaald los.... :7
Mijn vriend wilde eerst vragen of ze de zwarte tafel (200 kg natuursteen) wilden hebben bijv.
Nou al moet ik 'm in mijn eentje met een hijskraan eruit halen! Mee gaat ie!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:51

Tja als je je huis verkoopt moet de koper toch zelf weten wat ze ermee doen? Jou smaak is misschien totaal niet de Smaak van de koper. Verkocht = verkocht toch?

Ff gefeliciteerd!! Super hoor!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:52

Ach ja, als ze natuursteen niet mooi vinden vinden ze dat vast niet erg ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:57

Natuurlijk is verkocht, verkocht en het is tenslotte betaald, maar desondanks kun je het nog wel ontzettend zonde vinden ;) .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:11

Ja precies, als ze natuursteen niet mooi vinden hebben ze echt het verkeerde huis gekocht :?
Het ligt overal...
Plus dat er in de regio woningen te koop staan voor minder geld, maar wel met meer ruimte, maar dan om mee aan de slag te gaan als je dat zou willen.
Alleen in deze straat staat er eentje die al groter EN goedkoper is dan de onze.
Beetje raar :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:12

gelukkig maar!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:14

Als dat tegen mij is: voor ons wel gelukkig maar dat ze het gekocht hebben inderdaad anders hadden wij lang tegen dubbele lasten zitten hikken. :j

Maargoed, nog afgezien van dat het zonde is, is het ook wat mij betreft behoorlijk dom.
Alles zit muurvast ingemetseld.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:30

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:05

FF: Gefeliciteerd!!

Wij zijn hard aan de klus... alles is er al uit (en dat in 3 dagen) en de stukadoor is gister al geweest en komt morgen de laatste muren afmaken.. volgende week de badkamer langzaam opbouwen... Helemaal leuk!

Maar even een vraag! Hoop dat iemand antwoord heeft. Hoe regel je dat je maandelijks je geld van de hypotheek terugkrijgt van de belastingdienst?? Zoek op internet maar kan t ff niet vinden... wie o wie kan mij helpen???

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:08

Moet je dan niet een programma downloaden bij de belastingdienst en dan gegevens invullen?? Mijn vriend regeld dat dus precies weten doe ik het ook niet.. Maar volgens mij moet je op de site van de belastingaanslag wel meer vinden?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:24

Ja als die site eens duidelijk was... hahahah... kom er echt niet uit. En ik ben dus degene die dat soort dingen regelt... haha..

Iemand nog tips om lijmresten van de trap te krijgen?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:47

Verzoek of wijziging voorlopige aanslag. Is zo te downloaden op www.belastingdienst.nl . En te versturen als je digid hebt.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:48

Texas1..... Wijziging aangeven http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... /download/

nicolletje.... Ik wil mijn oude huissie ook niet meer zien. Die nieuwe mensen gingen ook gigantisch verbouwen. Helaas moesten wij verkopen ivm relatiebeëindiging.
Deed me wel pijn maar na 3 jaar was ik ook blij dat ik echt verder kon.

Joeppieeeee
Hier is de hypotheek al rond. 2 weken na het opsturen van alle papieren..... Nu nog wachten tot 19-12...... Poeh poeh

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:55

Thanks... zal er zo eens naar gaan kijken... nu nog ff leren (tussen verbouwen door...)

Maylee: gefeliciteerd! Wij hebben van mei tot november moeten wachten... Maar blij geweest met die tijd waardoor ik alles kon gaan bestellen en plannen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:28

xxmayleexx schreef:
nicolletje.... Ik wil mijn oude huissie ook niet meer zien. Die nieuwe mensen gingen ook gigantisch verbouwen. Helaas moesten wij verkopen ivm relatiebeëindiging.
Deed me wel pijn maar na 3 jaar was ik ook blij dat ik echt verder kon.

Ja bij mijn vriend ook (huis was op naam van hem en ex maar hij woonde erin en betaalde alles) wel beter om alles definitief af te sluiten inderdaad.

Ik heb de tip gekregen om cola op lijm te doen. Misschien niet de hele fles in 1x uitgieten.... Ik heb in mijn oude huurhuis ook lijmresten van de vorige bewoner.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:50

:wave:

Ik was hier een jaar geleden ofzo ook actief. Toen was ik nog samen met mijn vriend (inmiddels ex) op zoek naar een huis.
Maar ik heb gisteren een appartementje voor mezelf gekocht :):)

Ik ben echter nogal onervaren op het gebied van een huis kopen dus ik hoop hier wat tips op te kunnen doen :D
Omdat ik mijn hele inboedel ook nog aan moet schaffen kan ik ook wel wat woontips gebruiken :D