Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesV schreef:Purny 17.5 als je er niet bent (overdag werken en 's nachts slapen doe ik dan even als aanname) is wel hoog, kan je dat niet een graad of 1.5 terug zetten?
Hier wordt de warmtepomp draaiend gemaakt deze dagen. Vriendlief is druk aan de klus. Gaat ons wel meer electra kosten maar gelukkig is dat over van de zonnepanelen. Ben heel benieuwd wat het gaat doen voor ons huis.
Gelukkig kan hij ook koelen! En daar ben ik heel blij mee. Onze slaapkamer is gewoon standaard best warm en daar heb ik last van. Alles warm is fijn behalve de slaapkamer haha.
purny schreef:MarliesV schreef:Purny 17.5 als je er niet bent (overdag werken en 's nachts slapen doe ik dan even als aanname) is wel hoog, kan je dat niet een graad of 1.5 terug zetten?
Hier wordt de warmtepomp draaiend gemaakt deze dagen. Vriendlief is druk aan de klus. Gaat ons wel meer electra kosten maar gelukkig is dat over van de zonnepanelen. Ben heel benieuwd wat het gaat doen voor ons huis.
Gelukkig kan hij ook koelen! En daar ben ik heel blij mee. Onze slaapkamer is gewoon standaard best warm en daar heb ik last van. Alles warm is fijn behalve de slaapkamer haha.
Zou wel kunnen maar ik heb een oude kat. Dus voor haar moet het ook een beetje te doen zijn.
EllyC schreef:Ik ben nu sinds 2 dagen bij ANWB met dynamisch contract.
De app is op zich prima om eea te monitoren, nog wel jammer dat dit niet live kan en je pas in de loop van de dag erop kan zien wat je de vorige dag verbruikt hebt.
EllyC schreef:P1 meter had ik ook al, maar mijn mobiel raakt bijna overbelast van alle apps die ik moet volgen.
Eigenlijk zijn de stroomkosten aardig te voorspellen. 6-13 en 16-20.00 uur. Dat eea zolang doorloopt de avond in had ik niet verwacht. Mensen komen dan wel thuis en gaan van alles doen maar de bedrijven zijn dan juist gesloten.
Zondag goedkoopst, weekend avonden vermijden.
Dees schreef:Ik verbaas me er telkens over dat de prijs van kWh lager is tussen 13 en 16 uur. Ook op kantoordagen. Ook op dagen dat er echt geen zonne-energie te verwachten is.
Maar hee, ik maak me er verder niet druk om. Ik maak lekker gebruik van de tariefsvriendelijke uurtjes.
Dees schreef:Dat is wat er vaak beweerd wordt. Maar dat verklaart echt niet waarom de prijs rond 12 uur nog hoog is, en ineens om 13 uur een stukje lager.
Waarbij om 16 uur de brave arbeiders nog gewoon een uurtje moeten doorwerken en pas na 17 uur thuis zullen komen. De prijs stijgt om 16 uur tot hoger niveau waar het tot een 21/22 uur zal blijven.
En als het wel de reden zou zijn, waarom geldt dit patroon dan ook in het weekend?
Nou ja, nu denk ik er weer veel verder over na dan ik wil. Ik vind het wel lollig, die daluren en ik stem mijn gebruik daar met plezier op af.
Eef_Bam schreef:Dees schreef:Dat is wat er vaak beweerd wordt. Maar dat verklaart echt niet waarom de prijs rond 12 uur nog hoog is, en ineens om 13 uur een stukje lager.
Waarbij om 16 uur de brave arbeiders nog gewoon een uurtje moeten doorwerken en pas na 17 uur thuis zullen komen. De prijs stijgt om 16 uur tot hoger niveau waar het tot een 21/22 uur zal blijven.
En als het wel de reden zou zijn, waarom geldt dit patroon dan ook in het weekend?
Nou ja, nu denk ik er weer veel verder over na dan ik wil. Ik vind het wel lollig, die daluren en ik stem mijn gebruik daar met plezier op af.
Kinderen en jongeren zijn vaak al rond een uurtje of half 4 klaar met school, die gaan naar huis en gooien de tv/playstation aan, laden hun mobieltje op etcetera. Zijn echt hele goede verklaringen voor.
Zo ook het opladen van de auto's de meeste elektrische autos zijn leaseautos, die kan je vaak gratis opladen op het werk (en die dingen trekken 10 kwh per uur, dus maakt echt een verschil). Iedereen plugt rond 8/9 zijn auto in, vervolgens ook de werklaptop en rond een uurtje of 12 zijn die dan opgeladen.
De zon is in Nederland op zijn hoogste punt om 2 uur, dus tussen 12 en 16.00 heb je de zogeheten solar dip. Er komt dan de meeste zonne energie binnen. Zelfs op een bewolkte dag.
Dees schreef:EllyC schreef:Ik ben nu sinds 2 dagen bij ANWB met dynamisch contract.
De app is op zich prima om eea te monitoren, nog wel jammer dat dit niet live kan en je pas in de loop van de dag erop kan zien wat je de vorige dag verbruikt hebt.
Dat vond ik ook jammer. Heb vervolgens toch maar zo'n P1-meter gekocht en nu heb ik het gemiste inzicht wel. Gebruik nu de app vooral om te bepalen wanneer ik bijv de was ga laten draaien.
CharleyT schreef:Heel tevreden met ANWB energie, vandaag vaatwasser, wasmachine en droger tussen 13.00 en 15.00 aan het werk gezet , tarief 7 cent inclusief BTW.
EllyC schreef:ik heb al 2 dagen geen gasprijs in de anwb app staan. jullie ook?
karrij schreef:Toch nog nieuwsgierig naar die dynamische contracten van de ANWB, dus een paar vragen,
Zijn jullie deze winter wel eens boven het prijsplafond van 1.45 uitgekomen?
en hoe zit het als je zonnepanelen hebt, kan je ook bij hen terugleveren?
Betalen jullie maandelijks hetzelfde voorschot?
EllyC schreef:Hebben we morgen van 12 tot 4 bijna gratis elektra?