Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:55

Abiola schreef:
Een mooi wandkleed kleedt het leuk aan en doet veel voor je akoestiek.

Oh wauw, ik dacht dat alleen oude mensen en musea die hadden, maar er zijn echt mooie te vinden! Wat een goeie tip, dankjewel :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:36

Precies gewoon iets gezelligs aan de muur. Niet te veel mee willen. Lastige ruimte om in te klussen.

MarliesV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:58

Wandkleed is een prima oplossing.

Of een geluiddempend paneel en dan met behang of zo bekleden.
Als je er veel tegenaan kijkt, zou ik er een mooi printje behang of wandkleed hangen. Gelijk geluiddempend en decoratief.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:23

Ja, wandkleed of een paar houten akoestische panelen of andere akoestische 'kunst' ophangen. Er zijn best veel mooie dingen die de akoestiek verbeteren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 13:33

All of the above én een gave hangende lamp, ik zie geregeld lampen dat ik denk die wil ik, maar ik heb niet zo een trapgat -O-

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 13:38

Dat was ook precies mijn gedachte. Een hele gave hanglamp.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 14:46

Love_Rosie schreef:
waar zoeken jullie voor inspiratie? ik zoek wel op pinterest maar ik kan het daar niet helemaal vinden. veel dezelfde zoekresultaten enzo. Ik heb bijvoorbeeld een hele mooie kleur blauw velvet bed waar ik inspiratie voor zoek voor de rest van de slaapkamer. maar als ik hiernaar zoek op pinterest krijg ik vooral veel donker blauwe slaapkamers; en dat wil ik nou net weer niet.

Even snel gekeken, als ik zoek op blue velvet headboard / blue velvet bed / navy velvet bed / dark blue headboard / royal blue headboard evt in combinatie met bedroom ideas krijg ik heel veel hits. Werkt dat?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:10

Afbeelding

Woonkamer nu echt een totaal verkeerde indeling en kleur gegeven.. ik geef het toch weer een andere kleur...
Maarja wat is mooier.. er moet blauw bij kunnen passen.
Grijze maanvormige bank. (Tijdelijk. Nemen uiteindelijk een hoekbankje misschien of een 2 zitter met een losse stoel)

De indeling is nu zo krap..
In iedergeval komen. Er met de tijd nieuwe gordijnen. Tot aan de grond !! En wat verder van het raam af zodat de warmte er nog achterweg kan komen.
Ik zoek een kleur waar vele soorten houten kasten bij kunnen. (Kasten/tafel nu is gewoon omdat we eerst wat hebben.)

Wie oh wie kan mij helpen met wat tips... Ik heb al zoveel geld erin gestoken maar het is er niet mooier op geworden. :'(

En omdat het niets is is het voor mij niet af... En durf ik niks van decoratie te kopen.
Ik vind dingen met een beetje zwart en goud heel mooi bijvoorbeeld om mee te nemen de volgende keer met decoratie.

Ook ben ik benieuwd hoe jullie de indeling zouden doen van de woonkamer.
Het is niet mega groot en de tv hebben we nu in een klein hoekje aan de muur.
Afbeelding
Ooit komt er een ronde eettafel

Ik vind het irritant als mensen voor de tv langs moeten lopen bijvoorbeeld, maar de tv zou ik daar wellicht niet meer terug plaatsen... Want de gordijnen gaan straks verder naar voren.
Maar hoe... Mijn hoofd is even een chaos haha.

Mijn gang ziet er zo uit.
Afbeelding gemaakt van verf resten..
Het zou mooi zijn dat het nog wat bij elkaar past. En anders ooit maar een likje verf over dit kunstwerk.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:17

Ik zou beginnen bij de basis en de woonkamer in een mooie warme beige/grijzige tint verven. Wij hebben zelf greige van painting the past op alle muren en vind het een mooie rustige basiskleur en ben het na 3 jaar nog niet zat :D. hiervoor hadden we een accentwand maar dat was ik al snel zat en had ik al 2x veranderd :)).
Als je de basis neutraal houd kun je met accesoires weer wat meer kleur toevoegen.

Kun je de tv niet kwijt aan de andere kant van de deur? Dat oogt denk ik wat ruimer dan in de hoek waar die nu staat/hangt.

En een mooie radiator ombouw? Dat toont mogelijk ook wat rustiger.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:33

Als je geen doorloop voor de tv wilt dan heb je volgens mij niet heel veel opties.

Ik persoonlijk had dan de muur tussen de keuken en woonkamer weggehaald (als die er nog zit), een (dichte) divider gebouwd ter hoogte van de badkamer tegen de buitenmuur, daar de tv in en een grote bank tegen het raam aan de voorkant. Je hebt dan geen looppad voor de tv, en genoeg ruimte achter de divider voor een ronde eettafel denk ik maar de lengtemaat gok ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 00:29

Wat een lastige indeling Fennypower!

Persoonlijk ben ik niet heel erg wild van blauw als hoofdkleur, al heb ik zelf ook een kamer gehad met heel diep donkerblauwe verf. Ook mijn zusje heeft de betreffende kleur gehad, maar heeft het ook al snel weer overgeschilderd met iets warmers.

De indeling van je woning is ook niet echt makkelijk natuurlijk. Ben je van plan om hier in de toekomst nog iets in te veranderen, waardoor je nu voor een relatieve budget oplossing wilt gaan? Niet dat dat problematisch hoeft te zijn, maar in het kader van in één keer goed is het wel handig om te weten.
Ik zou dan bijvoorbeeld denken aan het weghalen van muren of het open maken van ruimten.

Voor nu ga ik er even vanuit dat je geen muren weghaalt.

Ik zou dan t.z.t. gaan voor een hoekbank met chaise longue uiteraard aan de kant van het raam om het relatief open te houden. Voor de ramen zou ik wat hoog groens doen, dit geeft ook al een heel lekker stukje sfeer namelijk. De tv zou ik aan een arm doen zodat je deze een stukje schuin vanaf de muur kan zetten en het makkelijker kijkt. Je salontafel zou ik vervangen door twee andere tafeltjes die verschillen in hoogte en doorsnee. Ik zou voor rond gaan om het een extra speels effect te geven.

Ik weet niet tot hoever je toekomstige bank komt t.o.v. de lege muur. Om de kamer iets op te delen zou ik dan een 'staande' afbeelding aan de muur hangen. Bijvoorbeeld een schoolposter met een botanische afbeelding.

Het dressoir dat ik links zie staan zou ik vervangen door een halfopen hoge kast. Waar niet teveel rommeltjes op in het zicht staan. Een paar planten en wat andere decoratie erin.

Kleur zou ik op de rechtermuur doen, en ik zou iets kiezen in het warme spectrum; oranje-geel-groen. Uiteraard niet die specifieke kleuren. Maar je kan denken aan terracotta, kurkuma, oker, mosgroen etc.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 01:00

Dank jullie wel!

Helaas mag ik geen muren eruit halen... Huurwoningen.
En een radiator kast. Komt de warmte er nog wel uit?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 08:41

Lastig Fenny. Is het een optie om de slaapkamer te gebruiken als eetkamer? Dat levert veel ruimte op in je woonkamer.
Ik ben het eens met de opmerking om eerst een rustige basis te creëren. Eventueel een meubel (kast) dat nu nog een houtkleur heeft in dezelfde kleur te schilderen. Kan ook voor rust zorgen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:50

FennyPower schreef:
Dank jullie wel!

Helaas mag ik geen muren eruit halen... Huurwoningen.
En een radiator kast. Komt de warmte er nog wel uit?

Je hebt ook van die magnetische platen die je er op plakt, dan zou ik voor een gladde gaan. Heb er zelf geen ervaring mee overigens (Wij hebben alleen maar vloerverwarming in huis).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:53

Ik zou de eetkamer voor doen en de zithoek achter.
Waarom zou je geen loop voor de tv door willen? Het maakt je mogelijkheden wel heel beperkt door de deur in het voorste gedeelte van het huis.

Afbeelding

Hiervoor zal het waarschijnlijk een te smalle woonkamer zijn?

Afbeelding

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:05

We willen graag ons familiewapen geschilderd of toch op print, dat weet ik nog niet zo goed, aan de muur hebben in een mooie lijst. Iemand ergens goede ervaringen? Ik zie door de bomen en dropshippers het bos niet meer.

Dat geldt ook voor iets aan onze keukenmuur, daar wil ik graag een groot schilderij, en ik google me suf maar zit voor mijn gevoel in een dropshippersfuik.
Lautje kwam nog met de tip van behang, dat neem ik ook serieus in de overweging mee, ook daarin nog een beetje zoekende wat mooi zou zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:21

Of misschien een bezoekje aan een kringloopwinkel :)
Ik liep er laatst en was verrast door de hoeveelheid kunst/schilderijen die daar te vinden was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:30

Of maak het zelf, er zijn veel tutorials en how-to's om mooie dingen te maken.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:39

Malenka schreef:
Het is niet opgeruimd en echt nog een huis in aanbouw. Maar voor een beeld van de antraciet kozijnen heb ik toch foto's gemaakt.

Als het buiten donker is vallen de kozijnen enorm weg (stel je voor dat ze wit zouden zijn...). Tussen de spanten zit 2,5e meter en de kozijnen zijn 3 meter hoog. [ Afbeelding ]

En met een zonnige dag zijn ze wel aanwezig maar gaat de aandacht juist heel makkelijk naar datgene dat ze omlijsten. Ons plafond blijft ook antraciet. Waarschijnlijk gaan we de houden dwarsbalken ook antraciet schilderen. Dit kozijn is in totaal geloof ik 3,5e meter.
[ Afbeelding ]

De wand gaan we afwerken met kraaldelen in donker terra en ossenbloed rood.

Ik blijf dit zo'n ongelofelijk gaaf project vinden dus update ons vooral! <3

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:58

DubbelFun schreef:
Of misschien een bezoekje aan een kringloopwinkel :)
Ik liep er laatst en was verrast door de hoeveelheid kunst/schilderijen die daar te vinden was.

Waar woon jij? Bij ons in de kringloop alleen maar meuk helaas maar ik sta zeker open voor mooie kringloopwinkels om te snuffelen, ik hou sowieso van dit soort dingen tweedehands.

San snap ik maar ik ben oprecht de minst creatieve persoon op aarde, oprecht.

Ik zag ook veel vragen over neutrale kleuren voor aan de muur voorbij komen, wij hebben de kleur noten van de gamma (wel in professionele verf laten mengen) die pakt bij ons echt zo mooi uit. Het is geen wit maar ook wat lichter dan bijvoorbeeld intuitive. Was bij ons op advies van de schilder. Wij zijn gegaan voor een neutrale muurkleur vanwege de witte pui naar buiten en witte plinten, onze groene keuken, blauwe bank en veel kleur qua accesoires bewust (o.a. vazen van Lammie <3) dus ik wilde de muren rustig houden. Daarom wil ik dus wel gaan voor kleur in de schilderijen e.d.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:31

Ik zit in Ede-gld :) Op de Molenstraat zit een kringloop. Het is er een rommeltje, maar ze hebben heel veel schilderijen etc, waar ook wel de nodige meuk tussen zit :D
Op de Zandlaan/Reehorsterweg is er nog eentje. Die ziet er een stuk netter uit, maar daar ben ik nog niet boven geweest, beneden heb ik toen geen schilderijen etc gezien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:33

Dankjewel floooo, :o vandaag hebben we het een en ander aan antiek uit de container gehaald. Helaas is er enorm veel waterschade. De container is zo lek als een mandje. We moeten veel weggooien. Dus op dit moment helaas even geen leuke updates. :n

Deze twee stoelen zijn bijvoorbeeld niet meer te redden. En zeker van de grote baal ik enorm. Het doet gewoon zeer als je over de jaren een collectie opbouwt.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:37

Waarom is die grote niet meer te redden? Zit er rot in het hout? Want ook dat is verder wel te herstellen. Het snijwerk lijkt wel goed zo op deze foto...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:41

Het snijwerk gedeelte in de rug is opgebouwd uit gelamineerd hout en dat is allemaal los gelaten en aan het afbreken. Verder is de constructie prima. Maar juist dat deel is (in ieder geval voor mij) niet te herstellen omdat het echt vervangen moet worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:54

Ooooh jakkes, wat jammer zeg! Dat kon ik niet zien op de foto. Ik dacht dat het verkleuringen waren door vocht. Balen!!