Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:26

Citaat:
Faelyn die foto is misschien wel een goed plan hoor. Dan zie je iig om hoeveel zand het gaat. Je kan zandkuren geven tot je een ons weegt als het een grote hoeveelheid blijkt te zijn.

Inderdaad gewoon een bevestiging is handig. Het liefst zou ik haar compleet door de medische molen trekken en er van alles preventief bijhalen, maar ik moet natuurlijk ook een beetje rekening houden met het financiele plaatje.
Op zich doet ze het verder best goed hoor, het is niet zo dat ze echt ziek toont, alleen is ze dus schraal door omstandigheden op de vorige stal ( en de vraag is dus of dat het is of nog iets anders onderliggends), en kan je merken dat ze "iets te lief is", maar dat schrale in combinatie met 2 jaar stil staan kan je natuurlijk ook geen topconditie verwachten. Ze is verder levendig, stapt lekker door, is alert en eet als een beer. Is op de wei ook heel lief en heerlijk sociaal, zie haar regelmatig nog wel even lekker een stukje rennen bijvoorbeeld en veel contact zoeken bij de andere paarden, (de andere paarden vinden haar ook heel leuk haha) we hebben sowieso wel een hele leuke kleine kudde. geen directe spoed dus, daarvoor heb ik wel altijd een reserve spaarpot, maar je wil natuurlijk ook hierbij wel gewoon het beste voor je paard met dat ze zo snel mogelijk opknapt en weer mooi in conditie komt. Laat ik er trouwens wel bijzeggen dat dat ook de wens is van mn stalgenoten/staleigenaar enzo natuurlijk hoor, alleen we delen gewoon niet overal de zelfde visie over. En ik ben tot op bepaalde hoogte natuurlijk wel afhankelijk van andere.

Ik heb misschien mijn zadel verkocht, heb echt lang getwijfeld of ik hem wel te koop moest zetten want het is zo'n mooi en fijn zadel, en echt in complete nieuwstaat want mn paard moest kort na aanschaf verhuisd worden waardoor we dus stopte met rijden en daarna de problemen ontstonden. Maar volgens mij wel een heel leuk persoon die hem over wil kopen, en het heeft voor mij natuurlijk ook geen nut om er alleen maar naar te kijken in de woonkamer haha. Kan ik daarmee mooi weer een leuk bedrag in het dierenarts spaarpotje stoppen, en wie weet als we ooit weer beetje normaal kunnen rijden, met de ander helft een fijn betaalbaar allround zadeltje voor in het bos laten aanmeten oid.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:38

Faelynn schreef:
Hoe was Equitana dit jaar? Ben zelf enkele jaren geleden wel eens geweest, was t nog beetje even groot en leuk als vanouds voor Corona?

Het was een beetje een last minute Equitana, inhaal van die van 2021. Er is dus volgend jaar weer een indoor Equitana.
De verdieping is weg. Dus het smalle krappe benauwde maar zo gezellige en qua veiligheid totaal onverantwoorde stuk is weg. Er waren ook meer dan 200 standhouders minder. Veel bedrijven hebben het zwaar gehad de afgelopen jaren en op een beurs staan is duur. Dan moet het wel uit kunnen. Dus het was echt kleiner en met meer ruimte.

Ik vond dat niet zo erg, anders altijd het idee dat ik de helft niet had gezien. En nu kon je redelijk gestructureerd de hallen doorkruisen. Ik vind het een leuk uitje en heb een hele leuke dag gehad.

Ik denk ook dat het volgend jaar wel weer groter zal zijn. Dan is het weer een "echt" Equitana jaar. Als tenminste de inflatie een beetje afvlakt dadelijk. Anders duiken we zo de volgende crisis in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 18:36

Ik had een meevaller in deze erg dure maand voor mezelf (laat ik het zo zeggen, het is niet duur, ik heb veel dingen gekocht :P ). Had meegedaan aan een prijsvraag van een mooie kledingwinkel waar ik soms kleding koop. Niet vaak want ze hebben dure merkkleding. En jawel, ben ik een van de prijswinnaars. Mag een nieuwe broek uitzoeken van een bepaald merk. Ga ik dinsdagmiddag doen *\o/*

https://www.artencasey.nl/Armed-Angels- ... blauw.html

Dit wordt-em waarschijnlijk :D

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:40

Leuk!

Ik heb ook heel wat besteld bij zalando. Ondergoed, nette jassen, sneakers en enkele nette tops. Heel erg nodig haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:41

Lekker toch? Soms moet je wat kopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:42

Ja hoor en ik heb er gewoon de potjes voor. Volgende maand nog nieuwe loopschoenen en dan ben ik er wel weer een beetje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:45

Ik ben naar Amsterdam geweest. Lekker uit eten geweest. En bij de Tony repen gekocht.
Ik weet niet hoe het verder gaat aflopen met de kat. Kan zijn dat ik nog meer kosten heb

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:24

poes schreef:
Ja hoor en ik heb er gewoon de potjes voor. Volgende maand nog nieuwe loopschoenen en dan ben ik er wel weer een beetje.

Ik had geluk met mijn wandelschoenen! Ik had er nooit gehad maar wilde ze nu we een hond hebben een paar kopen. Keek ik op de site van de ANWB, is er een paar in de aanbieding van €169,- voor €55,-
Zitten nog eens lekker ook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:03

O das een mooie aanbieding! Hike schoenen heb ik nog. Half Oeganda hangt er nog aan, ik hoop dat ze nog ok zijn voor zuid Afrika straks :+

Ook naar de krullenkapper geweest plus producten, wat een geld zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:02

Ik zou ze eerst even testen poes. Mama had me ook wandelschoenen meegegeven voor Lapland indertijd. Hadden al fiks wat kilometers gemaakt, maar waren hooguit half jaartje niet gebruikt. Ik wou ze testen op een daguitstap naar de grotten van Han. Stap uit de auto, dacht dat ik in kauwgom had getrapt dus ik schraap even over de grond. Halve zool vloog in snippers de lucht in := Goddank had ik nog sneakers bij en was het mooi weer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:17

O dat heb ik ook gehad met mijn wolfskins :D hilarisch haha! Deze zijn nu van 2019 en zouden nog ok moeten zijn :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:21

Wij wisselen Vega en vlees af, maar nu hoef ik voorlopig geen vlees meer te kopen. Bij lidl uit de 0,50ct bak had ik 600gr kipfilet, 1200 gram gehakt en een entrecote het was een totaal van 3,50. En dan lag er ook nog genoeg voor anderen. Daarnaast nog een zak broccoli voor 0,50.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:55

Dat zijn leuke vondsten.

Ik heb Meindl wandelschoenen, zakelijk gekocht, in de praktijk zijn het mijn dagelijkse werkschoenen, lopen erg lekker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 18:31

Hier ook groot fan van Meindls :j

Zo dat zijn nog eens aanbiedingen :Y)

@Faelynn zou er gewoon eens twee verschillende wormkuren tegen aan gooien. Zal nu wel veel mensen op de tenen stappen maar dat gericht ontwormen is soms echt niet handig want soms is het niet goed aantoonbaar in de mest. Dus een tegen bloedworm (obv ivermectine, bijv ) en dan als ze nog niet opknapt een andere tegen spoelworm (obv moxidectine / praziquentel, bijv Equest). Of een combi van beide. Had met mijn laatste paardje van alles geprobeerd en getest, kwam toen maar niets uit maar met andere wormkuur dan de rest van stal dat jaar (obv advies en mestonderzoek DA!) had ze hartstikke spoelwormen. Tja, dan is het lastig ronder worden :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:32

Ik heb Lowa's gekocht in 2018 en ben er nog steeds erg blij mee. Draag ze niet zo heel vaak maar ze zijn al mee geweest naar Lapland, Frankrijk, Luxemburg, Nepal en dan wandelingen in eigen land.

Onlangs Converse sneakers gezien aan -50% per paar. Heb een paar witte en rode besteld :o en met geluk, want de dag nadien heeft een kat op mijn leren witte sneakers gepist ^) dus die konden linea recta de vuilnisbak in. Nu waren die sowieso aan vervanging toe, maar toch.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 18:38

Hoe verzint zo'n kat het he >;) :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:41

1 van de buren laat haar keffende rat regelmatig tegen de betonnen paal net naast onze deur piesen, maar de mat aan de voordeur is ook al eens ondergezeken geweest en str*nt hebben we ook al eens gehad (leuk als je thuiskomt in het donker en de gang in stapt...).
We merken vaker jammer genoeg dat als die hond buiten vlakbij zijn plasje heeft gedaan dat 1 van de katten dan ook weleens wat achterlaat binnen. En jammer genoeg stonden mijn schoenen net naast de deur

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:12

O dat is balen zeg!

Ik heb nu 2 keer achter elkaar een kat die op een bed plast, bed van m’n oudste. Tweede keer stonden we in de kamer erbij dus wisten we dat zij het was. En niet een beetje maar een flinke plas, zo smerig. Dekbed in de was etc.

Sinds vandaag een nieuw huisdier, had m’n jongste een hamster beloofd. Vandaag eentje met hok en al van marktplaats opgehaald. Lading voer en alles ook erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:13

Ik heb 2 opa's dus ik hou er sowieso rekening mee dat het weleens kan voorkomen dat eentje incontinent kan worden. De ene is 19 en de andere 14. Die werd vorig jaar nog als palliatief bestempeld en loopt nog steeds vrolijk rond.

Donderdag zijn best wat dingen in voeding aan 1+1 in onze supermarkt, ik heb alvast een lijstje opgesteld :Y)

Nu. Elektrische auto's. Collega van vriend heeft afgelopen weekend voor €75 moeten laden om +/- 600km te kunnen afleggen. Over de uren wachten (3 stops) zeggen we al helemaal niks. Die vent heeft dus bijna evenveel kosten gehad voor die verplaatsing als ik met mijn Jeep (voor 600km tank ik aan €95 ongeveer).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:17

Waarom kost elektrisch laden zoveel dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:29

Denk omdat het aan laadpalen was? Geen idee?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:34

Wat wauw!!??

Hier een mazzeltje: vond in de keuken een oud vol zegelboekje van de AH *\o/* leuk!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:02

Nou dat is wel een heel raar bedrag voor laden hoor, dat is dan een hele dure laadpaal geweest haha.
Ik heb nu dan een elektrische scooter en 1x laden kost 0,20 -0,25 cent thuis, daarmee rij ik 50-70km mede afhankelijk van rijstijl en temperatuur.
Maar 9 vd 10 keer laad ik hem op werk (niet dat dat letterlijk gratis is natuurlijk, maar voor mij wel haha en de werkgever vind het prima, en makkelijk want hij is precies klaar einde vd werkdag), of zonnige dagen de zonnepanelen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:19

Is laden zo duur dan?

Mijn katten zijn 1 en bijna 2. Denk stress omdat we een nachtje weg waren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:22

Varekaj schreef:
Nu. Elektrische auto's. Collega van vriend heeft afgelopen weekend voor €75 moeten laden om +/- 600km te kunnen afleggen. Over de uren wachten (3 stops) zeggen we al helemaal niks. Die vent heeft dus bijna evenveel kosten gehad voor die verplaatsing als ik met mijn Jeep (voor 600km tank ik aan €95 ongeveer).

Dan heeft hij toch met de verkeerde pas geladen gok ik.
Snelladen kost zo’n 55 cent per kWh als je de juiste pas of een abonnement hebt.
Als hij drie stops nodig had dan heeft de auto een range van zo’n 150km (wat natuurlijk vrij weinig is en zo’n auto is wat meer geschikt voor woon-werk verkeer) en moet je 450km bijladen = ongeveer 80kWh. Dan kom je op 44 euro uit.

En zodra je thuis kan laden is het natuurlijk nog veel goedkoper. Wij betalen €8 voor de reis van Limburg naar Zeeland, 220km. Gewoon aan de langzame laadpaal. En die afstand halen we in een keer. Ideaal, ik zou niet anders meer willen!