Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:07

Veel geld voor dat muurhuisje. En wonen in de gang. ;)
Elburg heeft wel veel leuke oude huisjes. Maar het is ook wel erg toeristisch.

Shadow0

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:19

Ik vind het wel een heel leuk huisje. Als in: ik zou er qua huisje dus best kunnen wonen. (Het lijkt alleen nogal een warm huis te zijn geloof ik, gezien er 2 airco's staan. Die vervangen door betere en onopvallendere splitmodellen scheelt al een boel.)

Verder zou ik als ik daar zou wonen dan ofwel een eenpersoonsbed beneden zetten en een luxe 2-persoonsslaapbank boven (die je dus uit kunt trekken tot volwaardig bed), of een bed dat je erbij trekt beneden. Dan moet je inderdaad over het bed naar de badkamer maar voor losse avondjes maakt dat sowieso niet uit, en als er een relatie komt zie je vanzelf wel wat werkt.

(Oh ja. En ik heb 2 jaar samen in een 1persoonsbed geslapen! Insanity! Maar ook - dat kan dus blijkbaar als het zo uitkomt.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:21

Oeh dat lijkt me niets Shadow :P Ik hou heel veel van manlief maar ik heb wel ruimte nodig in bed _O-

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:34

Aline_ schreef:
In de categorie bordjes, spreuk, HOME letters van een paar pagina's terug, het kan ook in een huis van een miljoen: https://www.funda.nl/koop/goutum/huis-41914961-heechhiem-2-a/
Wel een mooie lichte boerderij! Houd wel van naturel en lichte kleuren maar iets kleur kan er nog wel bij.

Edit: zie nu pas dat het een helft van een dubbel is, prijzig voor het hoge Noorden!

Prijzig?? Heb je de prijs per vierkante meter gezien. €1642,00 dat is niks voor zo'n plek. Dicht bij Leeuwarden en een dikke hectare grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:29

Ik weet dat grond best duur is. Maar is die in Loenen niet een beetje overdreven qua prijs? Wel echt een huisje wat voor mij later voldoende is qua ruimte..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:40

Heel gaaf die geschiedenis van Loenen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:48

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:54

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:07

Die in Asch <3 Daar zou ik serieus niets meer aan doen, heel misschien een likje verf hier en daar, maar voor de rest zo laten <3

Die in Elburg is grappig! Soort tiny house :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:16

Alja schreef:
Letsdunit schreef:
https://www.funda.nl/koop/appelscha/hui ... ingaweg-6/
Reden we vandaag langs in Appelscha, verbaasd dat er stallen bij zitten. Wel super mooi plekje, de deur uit en je zit in het bos.

Wil je weg uit Duitsland?

Er staat dat ze er langs reed.. Niet dat ze een bezichtiging heeft gedaan oid? :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:39

[***] schreef:
https://www.funda.nl/koop/loenen/huis-41813493-dalenk-26/
Wat een heerlijk hutje op de hei... :j
De geschiedenis ervan is ook super grappig.
Zou er zo kunnen wonen. Wat een uitzicht!
<3

<3 inderdaad geweldig, jammer van die prijs, ik dacht er vandaag nog over dat als ik ooit vrijstaand wil wonen al is het huisje klein maar je wilt er wat grond bij voor dieren dat ik dat in Nederland nooit ga kunnen betalen. Extra duwtje in de rug om ooit te emigreren.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:53

Hoi, ik kom even binnenvallen :) Heb jullie mening nodig.

Momenteel woon ik op kamers, maar ik zou graag een studio of appartementje willen huren.

Helaas sta ik op woningnet nog niet lang genoeg ingeschreven.

Nu ben ik een beetje aan het zoeken op andere sites, maar dan kom je toch gauw uit op 450 tot 500 euro p/m, dit is met huurtoeslag er vanaf getrokken.

Ik zou graag iets willen dat iets goedkoper is (rond 350-400 euro p/m), nu had ik wel op de site van Lefier leuke studio's gezien wat voor die prijs uitkomt, maar daar moet ik me dan weer opnieuw inschrijven. Dat zou dus nog lang kunnen duren..

Nu als student heb ik niet te veel te besteden, wegens priveredenen kan ik naast de studie niet (veel) werken, dus het grootste deel van mijn inkomsten is via een lening. Bij een duurder appartement zou ik dus fors meer moeten lenen. (Mijn kamer is nu 300 euro p/m).

Echter ben ik wel toe aan iets voor mezelf..

Zouden jullie toch het duurdere appartement nemen? (als ik hem uberhaupt kan krijgen natuurlijk :') ). Of toch nog iets langer wachten? Ik ben wel over een jaar ongeveer afgestudeerd, hopelijk heb ik dan via een baan meer inkomsten.

Ik ben benieuwd hoe anderen dit zouden doen.

Ook mensen die bv. alleen iets huren, dus niet samenwonen. (wat het ook lastiger maakt)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:15

Ik zou wachten. Een schuld aan gaan voor zoiets zou ik niet doen.
Voor zover je die al kan huren..... Meestal moet je bepaald inkomen aantonen waarmee je de huur gaat betalen.

Edit: denk alleen dat dit niet echt in dit topic hoort

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:49

Shadow0 schreef:
Gezellig, zo'n bank bij de haard! (Die in Asch)

Misschien is dit de ‘zomer’opstelling? En ‘s winters de zithoek richting haard.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:57

manzano schreef:
Het enige wat ik wow vind is de prijs :+ Verder mooi huis hoor, maar geen droomhuis voor mij.

Voor mij ook niet, zo duur en geen weide voor het paard
Alleen maar tuin en zwembad en dan een rijbakje.
Al had ik het geld zo het daarom voor mij afvallen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:06

pillow schreef:
Liezel1 schreef:
Nehoor, moddervet wil je ook niet wonen.....

Moddergat

Mijn autocorrect wil er ook niet wonen dus.... dat is echt einde van de wereld rechts.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:55

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:14

Oh my, die Child's Play verzameling! Nachtmerries! := :=

Ik vind deze nog steeds zo mooi! Heeft al eerder te koop gestaan maar nog steeds niet verkocht.
Ik weet niet of de prijs te hoog is voor dit huis? De ligging is wel erg mooi ook zo dicht bij het bos.
https://www.funda.nl/koop/vorden/huis-4 ... oorweg-13/

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 09:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:31

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:49

MaTuMi schreef:
Huis in Nieuw-Buinen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/nieuw-buinen/ ... iep-143-a/

Superleuk huis gezien. Zit er absest in en is het niet aangesloten op de riolering!

Ach, wij hebben pas sinds een jaar of 10 riool.
Staat niet in de advertentie dat het niet is aangesloten? Alle woningen in NL moeten sinds 2005 riool hebben (hadden wij dus ook niet op tijd), indien aansluiten niet kan moet er een eigen zuiveringsinstallatie zijn (rietbedden bv) en septictanks mogen niet meer voor zover ik weet.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:09

Wat bijzonder dat muurhuisje, dat is wel echt heel erg mini!

Isacalixa, denk dat je vraag niet echt in dit topic past. Ik zou zolang je nog studeert en niets verdient lekker op je studentenkamer blijven. Voor de bedragen die je noemt ga je in Groningen echt niks vinden en bij de woningcorporaties (ook lefier) zijn lange wachttijden. Als je nog maar een jaar moet, lijkt me dat wel uit te zitten en dan kun je daarna naar iets kijken wat dan bij jou en je inkomen dan past.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:13

IsaCalixa schreef:
Hoi, ik kom even binnenvallen :) Heb jullie mening nodig.

Momenteel woon ik op kamers, maar ik zou graag een studio of appartementje willen huren.

Helaas sta ik op woningnet nog niet lang genoeg ingeschreven.

Nu ben ik een beetje aan het zoeken op andere sites, maar dan kom je toch gauw uit op 450 tot 500 euro p/m, dit is met huurtoeslag er vanaf getrokken.

Ik zou graag iets willen dat iets goedkoper is (rond 350-400 euro p/m), nu had ik wel op de site van Lefier leuke studio's gezien wat voor die prijs uitkomt, maar daar moet ik me dan weer opnieuw inschrijven. Dat zou dus nog lang kunnen duren..

Nu als student heb ik niet te veel te besteden, wegens priveredenen kan ik naast de studie niet (veel) werken, dus het grootste deel van mijn inkomsten is via een lening. Bij een duurder appartement zou ik dus fors meer moeten lenen. (Mijn kamer is nu 300 euro p/m).

Echter ben ik wel toe aan iets voor mezelf..

Zouden jullie toch het duurdere appartement nemen? (als ik hem uberhaupt kan krijgen natuurlijk :') ). Of toch nog iets langer wachten? Ik ben wel over een jaar ongeveer afgestudeerd, hopelijk heb ik dan via een baan meer inkomsten.

Ik ben benieuwd hoe anderen dit zouden doen.

Ook mensen die bv. alleen iets huren, dus niet samenwonen. (wat het ook lastiger maakt)

Ook niet voor de jongerenwoningen? Bloemsingel enzo in de stad? Staan nu best veel op. Die in beijum (jongerenwoningen) zou ik overslaan.

Maar ik zou ook niet voor het duurdere gaan. Het is gewoon een feit dat er vrij veel woningnood is in Groningen is. Huurprijzen zijn in de stad heel hoog maar ook de koopwoningen vliegen weg. Hier is ook niks gemerkt van Corona.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:38

Ik begrijp dat mijn post wellicht niet helemaal in dit topic past, maar kon ook geen beter topic vinden.. toch bedankt voor de reacties :)

Ik zal eens kijken naar die jongerenwoningen. Beijum wil ik inderdaad liever niet :D Thanks voor de tip!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:00

IsaCalixa schreef:
Ik begrijp dat mijn post wellicht niet helemaal in dit topic past, maar kon ook geen beter topic vinden.. toch bedankt voor de reacties :)

Ik zal eens kijken naar die jongerenwoningen. Beijum wil ik inderdaad liever niet :D Thanks voor de tip!

Beijum kan best leuk zijn hoor maar de wibenaheerd zou ik overslaan :')