Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:57

Bezichtiging alweer afgezegd..
Ben haast in staat om te stoppen met zoeken, scheelt een hoop frustratie.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:12

horsii schreef:

Bizar zeg :(:) :(:)

Amethyst_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:33

Jemig wat rot horsii, ik snap dat het haast onmogelijk is om nu nog goede hoop te houden!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:34

horsii schreef:

Wat rot :(

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:38

We hebben net definitief taxatie gekregen, en die valt ietsje lager uit dan we met onze adviseur verwacht hadden. Geen man overboord, alleen moet de badkamer verbouwen nog even naar de achtergrond voor nu. We gaan eerst de benedenverdieping netjes aanpakken omdat dat immers de hoofd-woonruimte is. En daarna zien we verder.

Wel een beetje een vreemd bericht van onze adviseur over de eigen inbreng, daar zit tussen de eerste berekening en nu ineens een verschil van een paarduizend euro. Dus daar gaan we nu nog achteraan, maar dan gaan we na het weekend waarschijnlijk het voorstel bevestigen!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:07

Wij hebben geloof ik rond de €2300 voor onze aankoopmakelaar betaald. Was wel een groter en agrarisch object. Ontzettend fijn om iemand met verstand mee te laten kijken. En ik denk dat het contact vaak dan toch een stuk professioneler verloopt.

Jammer dat de taxatie wat lager uitvalt Amethyst. Bij ons kwamen er ook iets meer kosten bij doordat de bank in eerste instantie de verkoopkosten (€6000) niet had meegenomen.

Wij hebben de 1e kijkdag erop zitten. Acht kijkers en de meeste waren super enthousiast en hadden ook gelijk hun aankoopmakelaar meegenomen. Onze makelaar zei dat dat bijzonder is voor een 1e keer kijken. Nog geen bod gehad :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:19

Spannend Charlotte, die biedingen zullen vast vlug binnen stromen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:27

Wij hebben €2000 betaald voor onze aankoop makelaar, maar we hadden al een huis gevonden. Dat was een bijzonder object, met bijzondere erfgenamen en een heel bijzondere bewoner. De verkopende makelaar was een dakhaas tot en met, dus we hadden iemand nodig die met hem kon communiceren en door alle lastige bijkomende zaken kon kijken.
Ik vind het iedere cent waard geweest. Ik denk zelfs dat ze er zoveel werk aan heeft gehad dat haar kosten niet dekkend waren.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:35

Ik meld me hier ook! Druk aan het zoeken nu met vriend. Vandaag bezichtiging gehad en zojuist bod uitgebracht. Spannend wel hoor! De huidige markt is zo bizar...

Ga nu eens lekker het topic doorlezen :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:59

2300 euro zonder zoeken en ik dacht 2750 met zoeken van een huis. Wij hadden dus een huis in de stille verkoop en ze hadden geen verkopend makelaar. Ik vond het prettig want ze heeft en inschatting van taxatie gedaan voor ons definitieve bod, ze kende bedrijven met haar eigen ervaringen waar ik taxatie en bouwkeuring en notaris mee heb gekozen. Het aller belangrijkste was, was dat ze een koop overeenkomst heeft opgesteld! Dat doet normaal de verkopende partij maar ben blij dat zij het dus gewoon netjes heefy gedaam. Geen idee waar de verkopers anders mee aan kwamen en of het allemaal wel ten gunste van ons zou zijn. Ze heeft ook een aantal correcties gedaan bij de verkopende partij en onderhandelingen dus ik ben er wel blij mee geweest.

Ze liet mij ook al een proeven van haar werk en haar dossier enzo en hoe ze aan inzicht op bied prijzen kon komen. Bij een 2e huis zou ik het wederom opnieuw doen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:32

Xx schreef:
Ik heb dus uit belangstelling in een PB om foto's gevraagd van het huis van Bello2005 maar ik krijg die niet te zien. Wel eerst een verhaal wat ik moet lezen en als ik dan nog geinteresseerd ben dan pas wil ze foto's laten zien. Nou ben ik zelf niet op zoek maar een vriendin van mij wel maar op deze manier schiet het niet op natuurlijk. Als je je huis wilt verkopen dan horen daar toch ook gewoon foto's bij. Ik haak dus bij deze al af want blijkbaar is er iets geks met het huis dat de foto's zo geheim blijven.

Ik zou afhaken op de manier van communiceren bovendien.
Laatst bijgewerkt door Coby op 28-02-21 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:33

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:43

Caaroo schreef:
Ik duim voor jullie Amethyst_ ! Zal vast goedkomen met die taxatie :j

Wij hebben 14% overboden op de tussenwoning die we nu gaan kopen 8)7 en de overige biedingen zaten niet veel lager dan wij.

Helaas heeft de notaris het blijkbaar zo druk dat de overdracht pas de week na de afgesproken datum kan plaatsvinden, klein verschil maar wel heel irritant als je er zo naar uitkijkt. Gelukkig hadden we nog geen nieuwe vloer besteld -O-

Daar heb ik nog nooit van gehoord (ik kom uit het notariaat en dat was echt not done bij ons...), is het probleem niet dat de bank de hypotheekstukken niet kan aanleveren?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:44

horsii schreef:

-O-

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:01

Tiggs schreef:
Caaroo schreef:
Ik duim voor jullie Amethyst_ ! Zal vast goedkomen met die taxatie :j

Wij hebben 14% overboden op de tussenwoning die we nu gaan kopen 8)7 en de overige biedingen zaten niet veel lager dan wij.

Helaas heeft de notaris het blijkbaar zo druk dat de overdracht pas de week na de afgesproken datum kan plaatsvinden, klein verschil maar wel heel irritant als je er zo naar uitkijkt. Gelukkig hadden we nog geen nieuwe vloer besteld -O-

Daar heb ik nog nooit van gehoord (ik kom uit het notariaat en dat was echt not done bij ons...), is het probleem niet dat de bank de hypotheekstukken niet kan aanleveren?

Het probleem was uiteindelijk dat de overdracht op Goede Vrijdag is (en dit kantoor dan gesloten is) en ze verder ramvol zitten. Maar had het netjes gevonden als ze er even over hadden gebeld i.p.v. het gewoon meedelen.... We zijn overgestapt naar een nieuwe notaris die wel plek had voor ons op de originele datum!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:36

Klinkt vervelend Caaroo, maar fijn dat het toch opgelost is zo met nieuwe notaris.

Horsii, wat balen! Merk het hier ook wel dat het lastig is er tussen te komen.

Pfff, ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Gisteren geboden, maarja, nu is het weekend. Maandag horen we als het goed is meer. Maar wat duurt het dan láng.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:36

Fijn!! Op goede vrijdag zijn inderdaad veel kantoren gesloten omdat er geen geldverkeer mogelijk is (of dat was vroeger in ieder geval zo).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:43

Spannend weer een aantal die wachten!

Hebben jullie veel inspiratie qua inrichten? Ik zit nu een beetje op pinterest te kijken maar dan vind ik een kleur heel mooi. Maar om dat nou in elke kamer te doen hahaha. Wordt nog een beetje puzzelen

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:56

Ik houd echt van inrichten <3 Eigenlijk al onze meubels gaan lekker mee, maar wil me inderdaad wel loslaten op leuke kleurtjes op de muur, en gewoon de algehele aankleding met accessoires natuurlijk.

Maar goed, eerst maar eens dat huis :p

Wat voor kleur spreekt jouw aan ChantalSmook?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:21

SimoneeM schreef:
Ik houd echt van inrichten <3 Eigenlijk al onze meubels gaan lekker mee, maar wil me inderdaad wel loslaten op leuke kleurtjes op de muur, en gewoon de algehele aankleding met accessoires natuurlijk.

Je mag mijn huis ook wel doen, 0,0 inspiratie hier :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:30

Ik heb dat zacht groene nu in de slaapkamer. Woonkamer nu heb ik petrol blauw maar vind ik te donker over het hele jaargetij. Dus neig nu naar dat zacht groene in de woonkamer met wit en taupe en dan houten meubels en hout en witte keuken en antraciet bank.

Slaapkamer van mijn zoon vond ik het licht blauwe wellicht wel leuk. Slaapkamer ben ik nog niet over uit. Die kleuren gepint omdat ik dacht misschien out of the box. Maargoed ik heb ook nog een man.
Natuur tinten vind ik wel mooi. Afbeelding

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:43

Haha ChantalSmook, precies al deze foto’s staan ook in mijn Pinterest opgeslagen :+ Ik Pinterest me helemaal de moeder, kan daar dagen mee vullen!

We hebben nu ongeveer die kleur groen op de muur in de woonkamer (wel iets donkerder), staat mooi met een lichtgrijze bank er tegenaan. In het nieuwe huis willen we wederom groen, maar dan met Tadelakt verf. Verder gaan we waarschijnlijk iets donkerder/stoerder :j zoals donkergrijs in de slaapkamer met veel hout.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:58

Mooi zeg, dat groen! Krijg meteen inspiratie :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:10

Wat toevallig! En dat terwijl het een bonte mengelmoes is. Ik ben wel benieuwd naar de huidige kleur in je woonkamer? Als je dat wilt delen natuurlijk haha.

Ik heb op mijn zoontjes kamer nu een hele fele kleur groenig. Ik wilde een warme maar mijn man wilde wat fris. Prima. Het was toch maar voor tijdelijk omdat we wisten dat we tzt wilden kopen. Maar ik weet nu wel dat ik het echt te fris vind als slaapkamer kleur.
Net als witte kozijnen en deuren. Alle stof blijft liggen op de plinten en je ziet alles. Een tint donkerder is dan beter .

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:35

Het was een kleur van Histor, ik weet alleen niet meer precies welke. Hier een foto van ons hoekje in huidige huurhuis

Afbeelding

Onze eerste bestellingen zijn gedaan, bed en vloer! Nu voelt het toch wel echt officieel. *\o/*