Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:58

Gelukkig hebben de buren kippen, en veel meer eieren als ze zelf op kunnen. En de eierautomaten bij de boeren zijn inderdaad nog gevuld. Maar hier waren ook geen lege schappen. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:07

Hier zijn de kipjes sinds een paar weken ook weer wat meer eitjes aan het leggen :D
Ik eet zelf nauwelijks eieren, maar mijn ouders zijn er blij mee!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:36

Ik probeer hier al een tijdje zelfrijzend bakmeel te kopen maar dat is nog niet gelukt..
Ook Zag ik dat de eieren steeds op zijn maar ik vraag me af waarom dan want zoiets kan je toch niet heeel lang bewaren? 8)7
Afgelopen zondag gelukkig een pak wc papier kunnen krijgen.. :oo

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:55

DaraBariton schreef:
Ik probeer hier al een tijdje zelfrijzend bakmeel te kopen maar dat is nog niet gelukt..
Ook Zag ik dat de eieren steeds op zijn maar ik vraag me af waarom dan want zoiets kan je toch niet heeel lang bewaren? 8)7
Afgelopen zondag gelukkig een pak wc papier kunnen krijgen.. :oo

Maar je kan ze wel steeds op eten en weer aanvullen.

Mocht je dan in één keer in de knel komen omdat je bijvoorbeeld ziek wordt en niet meer naar de supermarkt kan, dan heb je tenminste nog iets, om bijvoorbeeld pannenkoeken van te maken.

Eieren zijn wel een maandje houdbaar trouwens hoor. Zolang ze niet gaan drijven zijn ze eetbaar

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:19

En eenmaal gebakken (eventueel gekookt, maar vond ik geen succes) zijn ze ook heel goed in te vriezen. Als je het eiwit en de dooier scheidt, zijn ze rauw ook goed in te vriezen, uiteraard dan voor gebruik met koken. Ik heb wel eens iemand de verschillende onderdelen per ei in ijsblokjesdoos zien invriezen. Dus links alle dooiers, rechts alle eiwit. Dat doseert later gemakkelijk (maar wel voorzichtig uitproberen of het wel past in 1 blokje, geen idee of het aangepaste ijsblokmaten waren).

Dat, gecombineerd met tot 6 weken lang kunnen bewaren met verse eieren, brengt je een heel eind als je wilt hamsteren.

Ps. ik had het opgezocht omdat we erg veel eieren van eigen kippen kregen die zomer.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:33

Idd Als je de eieren maar niet waar kan je ze zeker6 weken bewaren

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:15

snorkel1986 schreef:

Maar niet wat??

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:05

Ineke2 schreef:
snorkel1986 schreef:

Maar niet wat??

Oeps.. wast ( schoonmaakt)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:26

Hier een stuk of 15 wel bevruchte, maar niet bebroede eieren gekregen van de loopeenden van mijn weide buurman.
Er zat 1 eend op 30 eieren te broeden; was beetje teveel natuurlijk. Zelf hebben zij genoeg aan de eieren vd kippen.

Ik vind ze zelf wel lekker; wat romiger en voller van smaak.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:26

Nog nooit een eendenei gegeten.
Ik zag net op Nu dat de Macro en Sligro tijdelijk open gaan voor consumenten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:49

Zowel mijn ouders als ik hebben een sligro pas, maar moet zeggen dat ik er weinig haal. Aantal producten zijn met aanbieding alsnog duurder, de prijs van de aanbieding zonder btw is hetzelfde als met btw in normale winkels :') Soms scheelt het wel iets, maar dan zijn het wel verpakkingen waar ik jaren mee doe, haha.

Wij gaan er vooral heen rond kerst en mijn moeder koopt er wel het één en ander. Om te bezuinigen moet ik er niet zijn iig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:41

Ik zou er wel heen willen
Puur voor de vegan horecapeoducten die je niet in de gewone winkel kan krijgen :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:12

Ik ga iedere paar maanden al naar de Sligro, en toevallig 2 weken geleden nog geweest. Haal daar altijd kroketten (die van de supermarkt vind ik niet te eten) en koffie, omdat ze daar grotere verpakkingen hebben. Koffie is niets goedkoper, alleen als het toevallig in de aanbieding is. Maar ik ga alleen als het bijna op is en het mij uitkomt, moet namelijk eerst de pas bij mijn ouders halen (12 km) en dan naar de Sligro (12 km), en via die route weer terug, inclusief koffie bij mijn ouders, dus dat neemt nogal wat tijd in. :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:48

Bij de Makro is niet heel veel bijzonder vegan spul te vinden. Maar ze hebben wel silken tofu, daar neem ik soms wat van mee.
Ze zijn wel echt erg duur, met alles.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:20

@Neonlight kun je dan niet beter hem in bijv een stocard app zetten? Of een foto maken? Die kunnen ze ook scannen

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:23

Ik ging vandaag in Duitsland tanken. Dat is niet helemaal boodschappen, maar wauw wat een prijzen. 1,25 per liter benzine :oo

In de supermarkt daar helemaal geen gehamster. Heel gemoedelijke sfeer en alles ruim op voorraad. Ik heb dus nog wat fruit meegenomen want dat is hier bijna niet meer te krijgen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:27

JudithO schreef:
Ik ging vandaag in Duitsland tanken. Dat is niet helemaal boodschappen, maar wauw wat een prijzen. 1,25 per liter benzine :oo

In de supermarkt daar helemaal geen gehamster. Heel gemoedelijke sfeer en alles ruim op voorraad. Ik heb dus nog wat fruit meegenomen want dat is hier bijna niet meer te krijgen...

Dat heeft niet alleen met het virus te maken maar ook door de onenigheid in olieland ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:41

Avelienvd schreef:
@Neonlight kun je dan niet beter hem in bijv een stocard app zetten? Of een foto maken? Die kunnen ze ook scannen

Heb ik helemaal nooit over nagedacht, maar dat is ook een idee. Hoewel dat waarschijnlijk niets uitmaakt, want mijn moeder gaat ook altijd graag mee. _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:28

PSvanLot schreef:
JudithO schreef:

Dat heeft niet alleen met het virus te maken maar ook door de onenigheid in olieland ;)

Weet ik, het tank verhaal ging ook niet over corona maar over bezuinigen in het algemeen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 02:45

JudithO schreef:

Bem naar Belgiegegaan 1.09
Tank daar overigens altijd.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 02:48

Banyu schreef:
JudithO schreef:

Bem naar Belgiegegaan 1.09
Tank daar overigens altijd.

Wanneer heb je nog in België getankt?
Las vandaag dat je de grens dus zomaar niet meer overkomt.

Afgelopen zondag nog voor 1,15 in België getankt..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:14

Ik de kleine dorpjes gaat het nog wel.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:35

c_alsemgeest schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb wel lichtelijk gehamsterd, maar dan hebben we het over een paar pakjes vlees, wat potjes/diepvries groenten, een paar pakjes broodbeleg, een fles wasmiddel, een pak toiletpapier, een pak keukenrollen, een brood enzo.
Oh en ruim 20kg hondenvoer. :+
Geen grote hoeveelheden dus, ik ben immers ook alleen, wel genoeg om een week of 2 door te komen.
En wil een voorraad voor ong een maand gaan opbouwen, altijd handig voor als de boel volledig in lockdown gaat of als ik eens ziek ben of krap zit ofzo. :)

Maar waarom? Ik ben echt op recht geïnteresseerd waarom je dit zou doen.
Restaurants nemen nu niet af... en NL als een van de grootste producenten van vers groente en fruit kan het steeds moeilijker kwijt in het buitenland.
We hebben binnenkort een giga overschot aan groente en fruit... waarom zou je nu gaan hamsteren terwijl je het niet nodig hebt?
Jij denkt dat het niet zo veel is... maar als iedereen 2 potjes extra mee neemt is dat al meer dan waar een normale supermarkt op berekend is.

Wat dus inhoudt dat die hardwerkende verpleegkundige of het oude vrouwtje wat zeer slecht ter been is en daarom maar 1x per week boodschappen doet en daarom wel blik haalt... er naast grijpt.

Mijn redenen staan in de laatste zin van het gequootte bericht. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:39

Mensen moeten echt stoppen met deze onzin.
Ouderen, mensen in de zorg en anderen die pas in de avond boodschappen kunnen doen pakken mis omdat er simpele zielen zijn die zoveel kopen dat ze een eigen supermarkt kunnen beginnen...

Als ik kassière zou zijn dan zou ik klanten er op aanspreken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:14

PSvanLot schreef:
Mensen moeten echt stoppen met deze onzin.
Ouderen, mensen in de zorg en anderen die pas in de avond boodschappen kunnen doen pakken mis omdat er simpele zielen zijn die zoveel kopen dat ze een eigen supermarkt kunnen beginnen...

Als ik kassière zou zijn dan zou ik klanten er op aanspreken.

Je weet niet of mensen echt aan het hamsteren zijn of misschien net de week boodschappen aan het doen zijn voor hun gezin met meerdere tieners/ volwassen kinderen.....

Dus nooit zomaar oordelen, tenzij je ziet dat iemand echt 10 pakken pasta heeft ofzo. Tot 5 pakken pasta vind ik nog een normale hoeveelheid om per week te kopen als je bijvoorbeeld een groot gezin hebt en 2x per week pasta eet.