Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:23

*stille meelezer komt even binnenvallen*

Mocht je je bonuskaart kwijt zijn, gewoon even vragen of je een nieuwe kunt aanvragen.
Dan krijg je gelijk een nieuwe die ook meteen gebruikt kan worden. (bij veel filialen gebruiken ze geen winkel kaart en heb je gewoon pech als je geen kaart hebt, dan geen bonus.. wat ik echt te belachelijk voor woorden vind)

Doe ik vaker als ik mijn kaart per ongeluk weer ergens gestopt heb behalve in mijn beurs haha..
Dan gebruik ik die nieuwe kaart voor die ene keer en dan als ik mijn eigen gevonden heb, mijn eigen gewoon daarna weer.

Wat betreft de prijsverhogingen van de basic producten. Met regelmaat gaan ook de prijzen flink omhoog van de ingrediënten, wat dan weer uit in prijsverhoging van het eindproduct wat in de winkel komt te liggen. Tuurlijk de supermarkten pakken er genoeg op, maar als de grondstoffen omhoog gaan, volgt de rest ook standaard. Da's in ieder geval de voornaamste reden. Er zijn ook wekelijks prijswijzingen waarbij de prijzen weer lager gaan, niet alleen verhogingen. Maar leuk is anders als ze ook de basic producten vaker gaan verhogen. Maar het is het streven van appie om met de basic producten, producten aan te kunnen bieden wat in verhouding staan wat betreft kwaliteit/prijs. Prijsverhogingen zullen jammer genoeg ook altijd blijven
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-09-14 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:24

"onze" appie heeft gelukkig een winkel kaart, scheelt een hoop zoeken aan de kassa als ik hem weer eens misplaatst heb :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:25

ja onze winkel gebruikt ook een eigen kaart, wij zijn bv. franchise.
Maar de meeste filialen in de omgeving hier, gebruiken geen kaart.
Heb je je bonsukaart niet, heb je pech gehad.. echt belachelijk gewoon

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:31

HelmerG schreef:
Wat betreft de prijsverhogingen van de basic producten. Met regelmaat gaan ook de prijzen flink omhoog van de ingrediënten, wat dan weer uit in prijsverhoging van het eindproduct wat in de winkel komt te liggen. Tuurlijk de supermarkten pakken er genoeg op, maar als de grondstoffen omhoog gaan, volgt de rest ook standaard. Da's in ieder geval de voornaamste reden. Er zijn ook wekelijks prijswijzingen waarbij de prijzen weer lager gaan, niet alleen verhogingen. Maar leuk is anders als ze ook de basic producten vaker gaan verhogen. Maar het is het streven van appie om met de basic producten, producten aan te kunnen bieden wat in verhouding staan wat betreft kwaliteit/prijs. Prijsverhogingen zullen jammer genoeg ook altijd blijven

Tuurlijk dat zijn de normale prijsverhogingen, maar dat zie je dan ook terugkomen in alle winkels en alle productlijnen. Maar in het geval van euroshopper-basic is het echt een ander verhaal hoor.
Als voorbeeld winegums, waren 99ct op euroshopper, werden 99 ct op basic, half jaar later 1,29 op basic, een prijsverhogingen van 30%, dat ligt niet aan de ingrediënten want andere winegum(achtige) snoepjes zijn hetzelfde gebleven, en ook in de dirk zijn de goedkoopste winegums (zelfde winegums, andere verpakking :P) nog 99 ct
Maar ja bij de AH is het nog altijd de goedkoopste winegum die er is

Een 'normale' prijsverhoging is wat er met de gele vla gebeurd is, die is momenteel 69 ct, zowel bij de AH als bij de Dirk, was bij beide 66ct

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:37

Ik blijf het toch vreemd vinden.. Steeds maar die prijsverhogingen, maar prijsverlagingen zie je haast nooit terwijl er ook goede jaren met veel oogst zijn.
Zo koop ik vaak meel.. Twee jaar geleden nog voor 27 cent bij de Lidl en van euroshopper.. En nu? Rond de 50 cent al volgens mij?!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:40

de grondstoffen zoals meel en graan zijn vorig jaar geloof ik omhoog gegaan als ik me niet vergis. toen is er bij de broodproducten ook verhoging geweest, misschien dat dat de reden vh meel is?
Al zijn sommige verhogingen gewoon niet te verklaren volgens mij.. en gebeurt het gewoon

Wat betreft de winegums kan ik ook niet verklaren nee. Is de inhoud meer geworden of ook gelijk gebleven? Ik geloof ook dat er zeker misbruikt gemaakt geworden is van de overstap van ES naar Basic. Het blijven tenslotte supermarkten, die maken jammer genoeg wat dat betreft echt misbruik wat betreft prijsverhogingen enz.. Waar ze een kans zien, pakken ze deze gelijk

Ik zie wel wekelijks ook prijsverlagingen hoor, alleen zal het misschien dan niet opvallen omdat het vaak niet veel producten tegelijk zijn. Maar ik doe elke maandag de prijswijzigingen bij ons in de winkel van vlees/kip/vis/maaltijden/salades/kaas/vleeswaren en dat zijn echt niet alleen maar verhogingen maar ook bijna elk week zitten er verlagingen bij. Het gaat dan vaak wel maar om een paar centen. Zijn de ene week meer producten als de andere, soms heb ik er maar 4 , soms ook 12 bv.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:50

Kan je een maaltijdsalade invriezen? :Y) Hij is goed tot vandaag, maar nu eet ik vandaag ergens anders, en ben ik bang dat het straks morgen niet meer goed is...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:53

Sla en pasta (als je een met pasta hebt) vind ik zelf altijd vreselijk uit de vriezer.
Heb het een keer geprobeerd, maar was voor mij geen succes in ieder geval hihi..
Kwam er erg verlept uit

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:15

Sla uit de vriezer lijkt me geen succes, maar ik zou hem gewoon morgen op eten

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:34

Jeej, fles wasmiddel gewonnen met de kraskaart van de Lidl.. Scheelt toch weer!!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:35

Lekker zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:50

Ideaal :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:36

Idd :) en die vrouw voor me had 5 kaarten en helemaal niks :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:14

Dat maakt t dan extra leuk :+

Ik heb in NL nooit mn bonuskaart. Heb nog een oude, vorige x hadden ze hier in Belgie namelijk nog niet de nieuwe. Die "oude" zijn hier tenslotte nog nieuw. Maar gelukkig doet die AH bij m'n ouders niet moeilijk.

Morgen is hier in dorp als goed is markt. Ga daar eens kijken hoe de prijzen zijn en of het wat voorstelt. Iets zegt mij dat de prijzen niet heel laag zijn. De wasserette is €8 per was namelijk. In Antwerpen is dat €4 overal. Ik heb een te sjiek gehucht gekozen om te wonen haha. Hoop dat de markt minder extreem is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:19

als ik geen korting krijg omdat ik geen bonuskaart heb dan wachten ze maar tot ik een nieuwe heb gehaald bij de servicebalie hoor, ga niet euro's meer betalen daarom. Nou doe ik geen boodschappen bij de AH normaliter, maar toch.

Zag grote aanplakbiljetten van de jumbo wat betreft de laagste prijsgarantie "geldt ook op groente en fruit". Zullen ze dan daarmee goedkoper zijn dan de Lidl of zit daar weer wat achter wat betreft merk enzo? Los fruit is los fruit toch, ik snap dat je geen B-merk banaan met een Chiquita kunt vergelijken, maar bijvoorbeeld sperziebonen? Hoe moet ik dat voor me zien? Zijn bij Jumbo bv los en Lidl verpakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:30

Ah, ik zie dat de Jumbo deze week de spullen van de vegetarische slager en de alpro notenmelk in de aanbieding heeft :D nice! Twee van de weinige merkproducten die ik nog koop! Dat is wel een stukje omrijden waard :j

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:50

idinn schreef:
Morgen is hier in dorp als goed is markt. Ga daar eens kijken hoe de prijzen zijn en of het wat voorstelt. Iets zegt mij dat de prijzen niet heel laag zijn. De wasserette is €8 per was namelijk. In Antwerpen is dat €4 overal. Ik heb een te sjiek gehucht gekozen om te wonen haha. Hoop dat de markt minder extreem is.

Bij een wasserette betaal je zoveel? :wow: Eigen machine kan niet uit dan zeker? Ben ik hier ff blij met de profi machines voor het hele appartementen complex. Kost je iets meer wasmiddel (schenk/schud altijd ruim, ivm kledinggeuren van anderen ;) ) maar verder is het 1 euro inwerpen en klaar! ;)

Ik had bij de Runnersworld nieuwsbrief een gratis Breaker-code. Hebben een nieuwe soort voor hardlopers/sporters. Maar was wel raar, je moest namelijk een foto van je bonnetje meesturen. Wat een gedoe voor 1,40!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:20

opisop_shop schreef:
als ik geen korting krijg omdat ik geen bonuskaart heb dan wachten ze maar tot ik een nieuwe heb gehaald bij de servicebalie hoor, ga niet euro's meer betalen daarom. Nou doe ik geen boodschappen bij de AH normaliter, maar toch.

Zag grote aanplakbiljetten van de jumbo wat betreft de laagste prijsgarantie "geldt ook op groente en fruit". Zullen ze dan daarmee goedkoper zijn dan de Lidl of zit daar weer wat achter wat betreft merk enzo? Los fruit is los fruit toch, ik snap dat je geen B-merk banaan met een Chiquita kunt vergelijken, maar bijvoorbeeld sperziebonen? Hoe moet ik dat voor me zien? Zijn bij Jumbo bv los en Lidl verpakt.

Toen ik laatst bij onze Jumbo was (zit bij ons op hetzelfde plein als de Lidl) zag ik dat sla, avocado en champignons in elk geval dezelfde prijs zijn als bij de Lidl.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:21

De bananen zijn ook dezelfde prijs.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:24

een stoplicht paprika is een stoplicht paprika toch, zou je zeggen?
dus in principe zijn alle groentes daar dus niet duurder dan de Lidl?
Dat idee kreeg ik nooit nl, of is het nieuw dat het ook voor groente en fruit geldt, nee toch?
champignons heb ik idd wel gezien, hoewel dat een paar weken geleden ook echt werd gepromoot dat het zo goedkoop was geworden ofzo.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:29

Bij ons zijn ze al zeker een jaar net zo goedkoop als bij de Lidl.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:33

en kwalitatief gesproken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:36

Ik vind het heel goede kwaliteit, net zo goed als de Lidl. Een stuk beter dan de Appie in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:46

Sting, ik ga er mijn was ook niet doen hoor! Dat is echt veel te duur. Gaan zelf een wasmachien regelen hier op kot. Bij m'n vorige kot betaalde ik per maand €10 extra voor gebruik wasmachien en droger. Van die €8 ben ik anders zo blut.. plus het ongemak van met was heen en weer slepen op de fiets.

Ik vind de groente/fruit kwaliteit om te huilen bij Jumbo. Of je moet het binnen 1-2 dagen opeten :+ Ben over de Lidl meer tevreden. AH ook beter, behalve als iets in de bonus is. Dan lijkt het soms stuk slechter te zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:50

Echt duur dat wassen :oo

De Jumbo aardappels zijn wel ok ,de lidl vondt ik niet zo