[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:40

ja pas in maart, maar daar kun je niet van uitgaan he.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:44

Nou wij zijn nog steeds met de hypotheek bezig, waarom kunnen dat soort dingen nou nooit eens gewoon lekker opschieten?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:47

Nou ja dat vond ik ook een voordeel van ons rabo-mannetje....... die schoot wel enorm op :j (moest ook wel :') )

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:50

Ja bij ons moet het nu ook wel, voorbehoud van de financiering loopt tot 7 november dus nu moeten ze echt wat gaan doen.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:58

Hier een zelfde situatie Charaz, alleen loopt de termijn hier morgen af := Alles is binnen, maar we hebben nog niks gehoord. Het zou geen probleem moeten zijn, maar toch. Wel even nagelbijten...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:06

Wij hadden woendsag 20 juli dat ons bod akkoord was.
Vrijdag 22 juli gesprek met SNS
Zaterdag 23 juli gesprek met Rabo (gesprek met ABN was al voor we aan het bieden waren).
Dinsdag 26 juli Rabo gemaild dat we met hun verder wilden.
Woensdagavond 27 juli 2e gesprek (en op die dag ons eigen huis verkocht vrij onverwacht haha).
Vrijdag 19 augustus hadden we overdracht bij de notaris.....

Dus dat heeft hij (incl. overbruggingshypotheek) echt snel geregeld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:10

ja das heel netjes manz!

ik wist niet meer dat jullie ook al gekocht hadden voor je verkocht had.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:13

Ja we zijn begin juli gaan bieden (heeft 1,5wk geduurd ofzo).

We hadden zondag 24 juli open huis en toen opeens 2 bieders haha. Kwam dus perfect uit. Overdracht van ons oude huis was wel later, dus de aflossing van de hypotheek ook.
We moesten stukje onderhandse lening die meeging naar het het nieuwe huis en een toch wel leuke overwaarde daarom even overbruggen.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:22

Hier is het nog steeds heel stil. we hebben inmiddels wel antwoord van de kijkers van de open huizenroute.
Zij hebben een pakhuis gekocht die helemaal gestript gaat worden. Mochten ze het financieel niet rond krijgen dan was ons huis een goed alternatief. Het word dus niks.... Ha dik ook niet verwacht dus dat scheelt weer.En verder is er niks meer geweest. de statistieken van funda geeft wel aan dat er naar gekeken word....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:26

duimen nog maar! hier is het ook stil.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:01

Ben ik weer, ik lees globaal door hoor! Heb het keidruk gehad en daardoor maar een paar fora hier gevolgd. Ik moest even keuzes maken.
Sinds afgelopen vrijdag is ons huisje echt van ons. We zijn bij de notaris geweest. We wonen er al even natuurlijk, maar het is toch nog best apart om je handtekening te zetten onder het officiële koopcontract. Wij wachten nu op de tekeningen van ons te bouwen huis. Als we dat goedkeuren, gaat dat naar de gemeente en de welstand. Als die het goedkeuren, wordt het gepubliceerd en dan moeten we officieel de buren de kans geven om gedurende 6 weken bezwaar te maken. Wij kunnen het prima vinden met al onze buren, dus die krijgen de tekeningen al wel eerder te zien! De buurman is tevens aannemer en die gaf vrijdag met klem aan, dat hij het ontzettend graag wil bouwen. Toen hij hoorde, dat we zitten te wachten op de tekening, zag ik hem opveren. Ik zei nog tegen mijn lief wat later: "Grote kans, dat we van de week de tekeningen in de mail hebben." Haha. We zullen zien. Het is immers pas maandag.

We zijn al wel begonnen aan de schuur. De paardjes staan van de winter in ruimere stallen. :j

Attitude schreef:
Even lekker laten luchten, geurkaarsje aan.

Wanneer weten we nog niet, makelaar vroeg naar de data's.

@ rowo, klopt idd.

Men zegt dat de geur van versgebakken appeltaart veel mensen over de streep trekt of versgezette koffie. ;)

Rowo: Wij hebben een keer een makelaar gehad die vond dat we een huis persé gezien moesten hebben. Het zou helemaal bij ons passen. Op zich was het ook een prachtig huis, maar we hadden van te voren al aangegeven wat ons budget was. Wij willen mensen geen rad voor ogen draaien. Deze verkoper wilde er pertinent bij zijn dat wij zijn huis zagen. Hij vertelde nog meer dan de makelaar. Haha. Daarna bood ie ons nog een bakske koffie aan en hebben we er nog een dikke 2 uur aan de keukentafel zitten babbelen. Toen zijn we ook meteen eerlijk geweest tegen hem. Hij vroeg namelijk meer dan wij konden betalen. Hij vond dat erg netjes van ons en hij was wel gepikeerd, dat de makelaar blijkbaar dacht, dat ie wel wilde zakken met de prijs. Niet zo heel netjes dus! En dat is meer voorgekomen. Deze dame kwam speciaal op zaterdag naar haar werk, omdat wij op zo'n korte termijn geen vrij konden regelen. Gewoonlijk probeerden we wel op een doordeweekse dag te gaan, maar we hebben tig huizen gezien, voor we vonden wat we hebben wilden. Vanuit dit oogpunt vind ik het prima service van een makelaar dat ie op zaterdag tijd voor je maakt.

En zoals Berdien zegt: De ING denkt met u mee. De Rabo is hier juist heel erg achteruit gegaan in dienstverlening. Ik heb daar inmiddels al mijn bankzaken al weggehaald. Het is toch wat, dat ik niet eens op een doordeweekse dag om half 1 de bankhal in mijn eigen dorp kan inlopen, omdat ze er of niet zijn of met lunchpauze zijn. Blijkbaar maken ze daar nog te veel winst. Zo zie ik dat! En als oud-Rabomedewerker, mag ik dat best vinden. Wij zijn overgestapt naar de ING omdat ze daar echt klantvriendelijker zijn dan bij de Rabo. :j

Manzano: Ik zit te wachten op een bouwvergunning, maar die heb ik nog niet, dus geen douchekraan hier. :)

Fokfanaat: Nog gefeliciteerd met je aankoop!

En nicolletje: Super dat je dat huis zo snel al kwijt bent!

Rowo: Ik zag het wel hihi! Die man is inventief geweest met het verplaatsen van de meubels en die groothoek was voor ons de reden om meer huizen te gaan zien dan noodzakelijk. Dachten we een ruim huis gevonden te hebben, hoppa, was die groothoek weer gebruikt. Wat een tegenvaller was dat altijd!

Nabellen is ons één keer overkomen, en dan ben je gewoon reëel. Althans wij wel. :j

Bij de Rabo was er vroeger de optie om je hypotheek mee te verhuizen naar je nieuwe woning. Maar dan moet je die wel hebben natuurlijk! Dan kan de restschuld weer meevallen. Ons was verteld, dat je op een bestaande financiering niet opnieuw moet aantonen dat je het kan betalen. Heel hendig als je geen inkomen hebt op dat moment. Gelukkig konden we het zonder Rabo ook geregeld krijgen is de hypotheek toch afgelost in ons geval. Zodra de bouwvergunning rond is, komt bij ons pas weer de noodzaak van een hypotheek om de hoek kijken. Dat heeft ons heel veel ruimte gegeven!

Manzano: Ik heb bij de Rabo wel 30 jaar vast klaargemaakt. Dat gaat via Rabobank Nederland. Een kantoortje kan dat niet, dan moeten ze hem onderbrengen bij Rabo NL. En dat willen ze meestal niet. :D Maar het kan echt wel! Ik denk dat het 27 jaar is geworden, omdat je al 3 jaar rente betaalt dan? Je kan altijd kiezen voor toch 30 jaar als je dat prettiger vindt. Het is dan niet meer aftrekbaar, maar je mag bij de Rabo in 5 jaar tijd je volledige hypotheek boetevrij aflossen. Ik zou me om die 3 jaar niet druk hebben gemaakt.

Berdien: Mss wil je nog een klant scoren?? Wij zijn in zee met een financieel adviseur, omdat geen bank ons wilde helpen. Inmiddels ziet het plaatje er heel anders uit. Ik baal er wel een beetje van, dat ik nu al een week op antwoord zit te wachten van een paar heel simpele vragen. Wij zijn immers klant van de ING. Ik vind ze niet erg happig om te verkopen. Ze hebben nog niets ondernomen om met ons in gesprek te gaan. En van mij mogen ze het proberen.

FF: Wij hebben hier momenteel ook een getekende offerte liggen van de NN. Die waren ook bij ons het meest schappelijk.

Manzano: Mag via PB, maar waarom wil je geen NN?

Ik heb ook als assistent gewerkt bij de Rabobank. Afdeling hypotheken. Ik heb best wat kennis en nog voel ik me niet zeker of het allemaal wel goed zit. Er kleven naar mijn gevoel te veel voorwaarden aan de offerte.

Avaluna: Ik ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen met een buitenlandse bank. Welke? En zaten er geen adders onder het gras enne... ik heb begrepen dat sommige buitenlandse banken veel lagere rentes hanteren! Dus ook jouw ervaringen zou ik graag weten. Mag als je dat prefereert ook via PB.

Pmarena: Hier ook zo. Zoals je leest, heb ik zelfs gewerkt bij de Rabo en ik ben klant af. Dat zegt al voldoende. :D Bij mij komt Rabobank Bommelerwaard er niet meer in! Bij de Rabo kan dat nog per bank verschillen. Zij runnen allemaal afzonderlijk hun bedrijf. Dus het kan goed zijn, dat een Rabo elders meer voor jullie had kunnen betekenen. Raar maar waar. Helaas weigeren ze in elkaars werkgebied te zitten en de fusies zijn ook niet bevorderlijk geweest.

Voor de gein volgen we een aantal huizen die wij gezien hebben. En verrassend: Ze staan nog allemaal te koop. Ook in onze straat staat er één al heel lang te koop en nu is er een heel oud boerderijtje bij gekomen met een lapje grond. Wij zitten echt op een superstek, dus wij gaan pas verhuizen als ons nieuwe huis klaar is en dáár zit ik wel op te vlassen nu. Met zo'n kleine boerderij met maar 2 slaapkamers, een mini-keuken en een mini-woonkamer komen de muren af en toe wel op me af! Ook het geritsen van (ik hoop!) muizen op het plafond word ik niet echt rustig, maar ik weet waar ik het voor doe... :Y) Als het dadelijk klaar is, zitten we op een droomlocatie met een droomhuis!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:08

Haha jij hebt ver terug gelezen! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:19

Wauw wat een mooie bijleespost!

Ik geloof dat we wel eens gePB't hebben over hypotheken en mogelijkheden of niet? Ik verstrek zelf geen nieuwe hypotheken, ik doe de beheerskant ervan. Maar wil gerust kijken naar de mogelijkheden en eventueel op zoek gaan naar een antwoord op je vraag :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:53

@idefix: onze boerderij staat ook niet in NL, vandaar de buitenlandse bank :D .
Hier gewoon echt genieten, ik heb sinds gisteren verlichting in de bak en de vloer in de zadelkamer ligt.
Gisteren dochter opgehaald met haar pony voor de koets en daar rijd je dan, in een prachtige omgeving <3 , nog werk genoeg hier, maar een heerlijke plek :j *\o/*

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:09

wij moeten nog een paar nachtjes... en maandag krijgen we dan eindelijk de sleutel!!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 06:16

Begin deze maand is de bankgarantie overgemaakt. *\o/* Het komt nu allemaal wel héél erg dichtbij. 1 december krijg ik de sleutel en dan ben ik eindelijk de trotse bewoonster van een super leuk huisje _/-\o_

Weet iemand hoe het nu zit met de rest van de koopsom, wanneer dat overgemaakt word?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:34

volgens mij op de overdrachtsdatum.

hier wordt het spannend........ de mensen die erg geïnteresseerd zijn in ons huis hebben ene bod op hun eigen huis gehad....

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:37

Bij notaris... Dus idd bij overdracht...

Spannend fokfanaat! Hopelijk wordt het wat klinkt wel goed iig!!

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:49

@texas. Spannend zeg.....
@cahill.... Idd op de dag van overdracht
@fokfanaat....... Ook bij jullie spannend

Wij krijgen 19-12 de sleutel al hoop ik dat het eerder is maar de oud bewoners vroegen hier zelf om.... Dus zitten er net voor de kerst in.
Bankgarantie is al binnen bij de notaris dus dat is echt snel

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:06

Maylee: Thanks, hoef je niet veel te doen aan je huis? Omdat je zegt dat je er net voor kerst in zit. Wij hopen ook net voor kerst te zitten...

FF: Spannend!! Hoop dat dit voor jullie goed uitpakt!

Ik had bijna de overdracht maandag misschien niet kunnen bijwonen, donderdag is iemand met 50 km op mij geklapt, terwijl ik stil stond en ik heb dus mijn voorganger geraakt. Kortom, auto in de kreukels en ik ook. Int ziekenhuis waren de foto`s allemaal goed, maar je begrijpt vast wel hoe ik me voel... alles doet zeer. Zal dus volgende week voor mij eerder koffie schenken zijn dan klussen. Maar ik moet zeggen dat het al wat beter gaat na gister... vandaag voel ik wat verbetering ook al slik ik spierverslappers maar dat moest ik doen om me soepel te houden.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:04

Oooo wat een geluk texas.... Niet normaal he? Diegene niet opgelet ofzo. Gelukkig is alles goed.
Wij hoeven idd alleen boven laminaat te leggen en te verven en voor de rest alle wasbakken eraf te halen maar dat doet waarschijnlijk mijn vader. Verder is het instapklaar

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:50

we zitten nu in een soort van biedingspel, wel raar omdat zij een woordvoerder hebben en geen makelaar. en hun hier is nog niet verkocht, maar ligt onder bod...

zo moeilijk, je wilt rondmaken, maar ook kijken er zoveel mogelijk uit te halen.

wat is wijsheid.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:51

tjee texas hoe voel je je nu?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:55

Oh wat spannend FF!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:47

wezijn eruit, ze hebben een eindbod gedaan en we zijn akkoord! nu nog effe duimen voor de bedenktijd en en financiering......