Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:09

purny schreef:
Vandaag moest ik even tussendoor met poeslief naar de dokter.
90 euro af moeten tikken.

Herkenbaar -O- vorige week even met konijn naar dierenarts, 87 euro :\
Kuur moest verlengd worden dus gisteren voor 40 euro nog medicijnen bijgehaald.

Hondje laten steriliseren, 500 euro :\

De pot van de dierenarts moet weer ff bij gespaard worden :x

Symke

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:15

Zal het in de gaten houden Daan en als ik je zie dan kan het niet missen dat jij het bent natuurlijk, dat is voordeel met zin opvallende trailer!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:21

Babsiej schreef:
purny schreef:

Herkenbaar -O- vorige week even met konijn naar dierenarts, 87 euro :

Hondje laten steriliseren, 500 euro :

2 maanden geleden. Tandjes schoonmaken. Had gevraagd of ze ook even de nagels wilden knippen.
Uiteindelijk voor bloedonderzoek, gebit en nagels en apart speciaal voer even 300 euro

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:28

Ja wij hebben de laatste twee jaar met onze kat een abonnement gehad op de dierenarts. Elke cent met liefde betaald en ik had al mijn geld gegeven als het nodig was. De beestjes e.

Ik heb zo ooit na horse event achter amable haar trailer gereden. Zij had ook een paarse geloof ik en ik herkende hem van op Bokt haha.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:59

Haha die omschrijving, geweldig!

Ja dierenarts is ook duurder geworden. Mijn paard word donderdag geënt, en mest onderzoek.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:05

Die van mij is afgelopen week geënt, maar de rekening komt altijd pas een paar weken later, dus ik ben benieuwd :=
En de hond wordt maandag geënt, dus toch weer een dure maand :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:01

Wij hebben weer flink bespaard.. niks geworden met onze bieding op een huis _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:04

Wat ik eigenlijk wel jammer vond was dat er ook nog werd gerekend voor de nagels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:07

Maar je vraagt toch zelf of ze de nagels ook willen doen? Ik snap je punt opzich hoor, maar die van hun ook. Als ze het nu uit zichzelf meenemen, dan zou ik het vooral raar vinden om het te berekenen. Nu vraag je om een extra dienst en daar betaal je voor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:32

idinn schreef:
Maar je vraagt toch zelf of ze de nagels ook willen doen? Ik snap je punt opzich hoor, maar die van hun ook. Als ze het nu uit zichzelf meenemen, dan zou ik het vooral raar vinden om het te berekenen. Nu vraag je om een extra dienst en daar betaal je voor.

Als ik de jaarlijkse apk doe zit het er meestal als service bij in.
En het was al best een hoog bedrag. Maar dat heb je met dieren

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:29

Babsiej schreef:
purny schreef:

Herkenbaar -O- vorige week even met konijn naar dierenarts, 87 euro :

Hondje laten steriliseren, 500 euro :

Ik ook in een 2 keer dierenarts met de pup. Oorontsteking… eerste keer 90 euro voor consult en AB. Tweede keer controle en nog pijnstillend, 45 euro.

Zag wel op de rekening dat een vervolgconsult 30 euro is ipv 40. Dat vind ik wel netjes.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:33

Hier net mestonderzoek achter de rug.. Compleet worm eitjes vrij (dat is natuurlijk nooit een 100% uitslag, maar in ieder geval voldoende om te weten dat ze niet vol zit met wormen, zoals we ergens misschien dachten vanwege haar type buik) Maar wel vriendelijk uitgedrukt ughuuhh, heeel, heel veel zand zij ze, en dan probeerde ze het nog zacht te brengen met het verzoek daar toch wel wat aan te doen. Wel fijn om te weten dat het mee naar buiten komt, maar als dat haar buik veroorzaakt.. Niet goed.
Dus komende week zandkuur en toch ook verder onderzoek dmv bloedonderzoek en daarna...

Ondertussen ook al een week niet op stal geweest, merk dat er al weken druk op mij gezet word wat andere vinden dat ik met mijn paard moet doen/geven, dat ik er helemaal doorheen zit (ben mega hoogsensitief en emo, dus dit soort dingen vallen voor mij erg zwaar). Heb met een aantal dingen nu wel ingestemd, ondanks dat ik er niet achter sta. Hoop maar dat het in ieder geval niks negatiefs teweeg brengt. Het is met de beste intenties, maar toch.. Niet ieder paard past in het zelfde hokje, dat heb ik na 10 jaar met haar wel geleerd. Daardoor brengt dit dus wel weer extra veel zorgen met zich mee, bovenop de zorgen die we al hebben.

Verder vandaag gesmokkeld, lekker ergens op de koffie met een gebakje geweest samen met een vriendin. Kosten vielen uiteindelijk mee, en beetje self-care was ook wel goed. koop/investeer toch nog altijd makkelijker in dingen voor andere (en dan vooral mn dieren) dan voor mezelf :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:15

Zo avondje bios is ook duurder geworden. Niet normaal hoor. Dat is toch niet te betalen. En het zat hartstikke vol dus blijkbaar wel.
Ik ga maar 1 of 2 x per jaar gelukkig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:18

Faelynn: durf jouw gevoel volgen e! Tuurlijk kan een ander zijn input waardevol zijn maar ga niet aan jezelf twijfelen hoor.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:30

Inmiddels al even geleden maar ons hondje werd jaarlijks ingeënt.

Maar toen ik op de rekening keek zag ik "onderzoek" oid staan - weet niet meer precies -

Iets van 35,- .
En vervolgens nog de kosten van de inenting.

Ik vroeg waar ze dat weghaalde want ik kom voor de standaard inenting en vraag niet om een onderzoek.

Maar dat schijnt nu verplicht te zijn....

Het hondje komt enthousiast en kwispelend binnen dus helemaal geen aanleiding om een onderzoek van 3 minuten te doen.

Was ook gelijk de laatste inenting daar. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:40

Is hier overal standaard.. ze zetten geen enting, zonder check of het dier gezond is. Ben altijd wel blij met die check, mini apktje. Die duurt bij mijn kat even, want wijs niet naar zijn buik _O-

Bedenk dat wij ook weer moeten. Althans kreeg vorige maand een kaartje. Eens zien of dat ergens past voor de kliniek naar andere kant dorp verhuisd (nu is het op loopafstand).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:38

Daan13 schreef:
Inmiddels al even geleden maar ons hondje werd jaarlijks ingeënt.

Maar toen ik op de rekening keek zag ik "onderzoek" oid staan - weet niet meer precies -

Iets van 35,- .
En vervolgens nog de kosten van de inenting.

Ik vroeg waar ze dat weghaalde want ik kom voor de standaard inenting en vraag niet om een onderzoek.

Maar dat schijnt nu verplicht te zijn....

Het hondje komt enthousiast en kwispelend binnen dus helemaal geen aanleiding om een onderzoek van 3 minuten te doen.

Was ook gelijk de laatste inenting daar. :o

Het zou veel vreemder zijn als ze een dier zomaar zouden enten naar mijn mening.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:41

Suzanne F. schreef:
Zo avondje bios is ook duurder geworden. Niet normaal hoor. Dat is toch niet te betalen. En het zat hartstikke vol dus blijkbaar wel.
Ik ga maar 1 of 2 x per jaar gelukkig.

Ik wilde met de kinderen naar een 3D film. Vier kaartjes, over de €50 euro. Op zich niet erg voor een keer, maar wij geven niks om die film en je kunt ook moeilijk zonder wat lekkers daar gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:28

Ik ga altijd zonder wat lekkers naar de bios. Of gewoon even zelf zakje snoep meenemen uit de super ipv dezelfde daar 10x zo duur..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:38

Lang niet naar de bios geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:41

Wij hebben een abbo op de bios genomen, kunnen we 10x gaan in 2 jaar tijd en geldig voor alle films. Kostte ons €70/persoon, normaal is een film €7,5 of €8 per los kaartje. Dat is dan wel in de bios in de stad bij ons, heen gigantisch complex als Kinepolis. Maar je kan evengoed de laatste nieuwe films zien.

Ik ga dan graag naar de late film, of in ieder geval ga ik niet voor 22u naar huis. Er is een parking in Aalst, sowieso al de goedkoopste, die daar op 5min wandelen vanaf ligt. Je betaalt hooguit €2,5/dag om er te staan en na 22u kan je daar (meestal) gratis weer wegrijden :=

@Faelynn: zand kan je zelf opvolgen. Verse mest nemen, in een doorzichtige handschoen of zakje. Water bij doen en omhoog hangen. De mest lost op en dan zie je onderin zand zitten normaal gezien.
Zand in darmen kan een flinke invloed hebben op je paard. Het neemt plaats in in de darmen, kan uitstulpingen/verstoppen en verteringsproblemen veroorzaken en dan uiteraard ook problemen met opname van voedingsstoffen etc. Ik zou de DA contacteren en navragen wat de opties zijn om dat zand eruit te krijgen.

En verder gewoon je eigen buikgevoel volgen als je je daar het beste bij voelt. Durf het ook zeggen aan stalgenoten als je het niet eens bent of strontbeu met het eeuwige advies waar je niks aan hebt/mee wil. Jouw paard, jouw keuzes. Jij kent ze het beste en daar moeten ze het maar mee doen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:50

Ben er inderdaad bekend mee Varekaj, we geven haar ook al 2x per jaar preventief een zandkuur, maar hadden haar vermagering niet direct in deze hoek gezocht, maar vermagering kan ook zo veel oorzaken hebben natuurlijk. We dachten eerst daarom ook ivm de wel bolle buik, maar schraal op het lijf aan wormen, dat is nu dus uitgesloten.

Nu een nieuwe zandkuur is op advies van de DA en zelf willen we gewoon voor de zekerheid volgende week nog bloedonderzoek en laten we haar even nakijken verder, indien nodig misschien foto oid laten maken van de buik op zand als er geen duidelijke oorzaak uit het bloed komt. En daarna steeds een stap verder kijken. Ik ben zelf paravet klein huisdieren, maar heb ook regelmatig meegeholpen op de paardenkliniek, dus daar kan ik altijd bij raadplegen gelukkig.

Eigenaar en ik gaan gewoon niet op een lijn komen. Ik ga nu zelf proberen vaker midden op de dag te komen om ruwvoer bij te voeren, en hoop dat als we meer duidelijkheid hebben over de staat van haar conditie/diagnose dat we in overleg met de DA misschien toch weer het een en ander aan kunnen passen waar ze staleigenaar wel in mee wil

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:38

Ik ga deze maand ook niet (be) sparen vrees ik.
Ik ben naar de Equitana geweest en ga morgen naar een concert.
Ik heb opdracht uitgedaan voor verkennend bodemonderzoek en heb oud vastgeplakt vloerzeil laten onderzoeken op asbest.

Nou is dat laatste ook een besparing. Want het zeil is asbestvrij (opluchting!) dus dat scheelt flink dadelijk in de sloopkosten.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:16

Roodvos schreef:
Ik ga deze maand ook niet (be) sparen vrees ik.
Ik ben naar de Equitana geweest en ga morgen naar een concert.
Ik heb opdracht uitgedaan voor verkennend bodemonderzoek en heb oud vastgeplakt vloerzeil laten onderzoeken op asbest.

Nou is dat laatste ook een besparing. Want het zeil is asbestvrij (opluchting!) dus dat scheelt flink dadelijk in de sloopkosten.

Hoe was Equitana dit jaar? Ben zelf enkele jaren geleden wel eens geweest, was t nog beetje even groot en leuk als vanouds voor Corona?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:45

Ik heb vanochtend even een springsingel besteld van > €200 en alsnog bespaard. Op EJ NL vond ik hem voor €248 en identiek dezelfde op EJ België voor €224. Zonder acties of kortingen of iets dergelijks en beide gratis verzenden.
Maar goed, een nieuwe singel was echt wel nodig. De huidige zit vol scheuren en is zo stug als maar kan geworden.

Faelyn die foto is misschien wel een goed plan hoor. Dan zie je iig om hoeveel zand het gaat. Je kan zandkuren geven tot je een ons weegt als het een grote hoeveelheid blijkt te zijn.