MyWishMax schreef:Mensen halen niet voor een paar dagen, dat is juist het probleem. Meerdere pakken pasta is niet een paar dagen bijvoorbeeld. Hier roept de supermarkt ook op om gewoon normaal boodschappen te doen, want deze hoeveelheid kunnen ze niet aanvullen. Een kerstdrukte bijvoorbeeld wel, maar niet de hoeveelheden die nu mee gaan hier.
Ze hebben hier ingesteld dat je bijvoorbeeld maar 2 broden per keer mee mag nemen, want mensen namen er gewoon 6 of meer mee per keer. Meerdere zakken paste, alle tomatensoorten in blik. De melk zoals ik zei haha. Pakken luiers en andere spullen voor baby;s waar je echt weken mee vooruit kan.
Maar 6 broden is toch niet zo gek? Dat namen mijn ouders ook altijd mee, was binnen één week op.
En dan eten mam en mijn zusje nog beschaafd brood en alleen tussen de middag.
Maar mn vader nam dan iets van 6 boterhammen mee per dag en ik at er ook gerust 3 als ontbijt en 4 als lunch. 7+6= 13 boterhammen en dan nog 2 voor mam en 2 voor mn zusje zit je al op 17 boterhammen per dag. In een brood zitten ongeveer 20 boterhammen....
Dus ja, als je een groot gezin hebt, dan vind ik het niet meer dan logisch als er 6 of meer broden per week doorheen gaan.
Met 3 personen gaat er hier gewoon 1 verpakking van 500g pasta doorheen per maaltijd hoor...
Als die grote gezinnen nu voor zeg eens 4 dagen extra eten in huis gaan halen, lijkt het erop dat er giga gehamstert wordt door die persoon.
Maar als ik in mn eentje ook voor die 4 dagen extra eten in huis ga halen, zijn het ineens normale hoeveelheden?
Ik heb het dan niet over 20 doosjes paracetamol, 15 broden en 6 grootverpakkingen toilet papier, maar meerdere pakken melk, rijst, pasta enz is echt niet schokkend!