[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:08

Shiloh je zit sowieso niet zonder stroom of gas, maar ti's wel handig om dat zo snel mogelijk geregeld te hebben. Verzekering zou eerder kunnen wachten denk ik. Veel banken hebben pakketten met alles erin, als je iets uitzoekt wat bv maandelijks opzegbaar is (geen idee of dat kan) kies je nu iets uit en ga je er later goed voor zitten. Rustig aan hoor :(:)

Sanet weet niet of je met nhg wilt kopen maar op de site van het nhg staat wel iets over restschuld meefinancieren. Wij hebben godzijdank geen restschuld door een lage hypotheek, verliezen wel vrij veel eigen geld wat m'n lief erin had gestoken maar hebben toch nog overwaarde.

Sanet

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:25

Nee, nhg gaan we niet redden denk ik. Huis met room for a pownie (of 3...) onder de 275, locatie: niet het einde van de wereld, zal wel niet lukken. We zijn niet zo heel erg van het klussen (als in, gooi alles plat en begin opnieuw...).
Helaas destijds gekozen voor de verkeerde hypotheek vorm, met bouwdepot erbij en alles... Stom stom stom!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:37

@pmarena: wat een verschil, het lijkt net een ander huis! Goed gedaan hoor :j
@shiloh: wat tamara ook al zegt idd, maak je niet te druk, komt echt goed :)
@sanet: geen ervaring mee, maar over die verkeerde hypotheekvorm: enorm balen natuurlijk, maar blijkbaar wist je toen gewoon nog niet wat je nu weet. Hebben jullie al een goede financieel adviseur in de arm genomen?

Wij kregen gisteren goed nieuws, alle bezoekers van de open huizendag waren erg onder de indruk van ons huis :) 2 stellen haken af (toch een slaapkamer te weinig voor de een, en boven budget voor de ander) maar het laatste stel lijkt heel serieus te zijn! Die zijn nu in gesprek met hun financieel adviseur om te kijken hoe en wat :) Dus we zijn voorzichtig positief.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:09

We hebben nu inderdaad een andere financieel adviseur. 1 die wel luistert naar ons en wat we willen. Het was vanaf dag 1 al duidelijk dat de woning waar we nu zitten (zonder room for a pownie) niet onze definitieve woning zou worden. Hij had ons daarop beter moeten voorbereiden. Maar weinig betalen en überhaupt niets afbetalen klinkt dan leuk. Totdat je nu ineens 30.000 euro moet sparen om je huis te mogen verkopen :/. En dat zuur gespaarde geld is straks, poef, weg. Sneu!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:12

Sanet schreef:
Zijn hier mensen die het al gelukt is om een restschuld mee te financieren in een nieuwe hypotheek?

Wij hebben nog geen nieuwe hypotheek afgesloten, maar wel de gesprekken gehad met onze adviseur. Hij geeft aan dat 12% van je nieuwe aankoopbedrag als restschuld is mee te financieren, welke over 10 jaar afgelost moet worden.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:42

Shiloh schreef:
Top pmarena, het roze gedateerde huis dat ik op de vorige foto's zag, zie ik hier echt niet meer in terug! Ruim, licht, en modern, knus en toch neutraal! Het zou mij niks verbazen als dit zou gaan helpen!

Ik loop over...

Ben nog fulltime aan het werk en moet nog van alles regelen.
15 april de sleutel,
voor die tijd moet ik de verzekeringen nog regelen (inboedel en opstal iig)
Gas water licht (hoe zit dat? Moet ik dat meteen vanaf de eerste dag geregeld hebben, of heb ik enigsinds overloop?)
Internet (wil ik natuurlijk wel zo snel mogelijk aan de praat hebben!)
De electricien, die de elektra komt regelen, moet voor 22 april zo'n beetje klaar zijn (groepenkast vervangen en extra groepen plaatsen)
De stucadoor regelen die tussen 22 en 29 april komt stucen.

En ik vergeet vast echt nog super veel!

Ha, leuk! Wij krijgen ook dinsdag de sleutel! Nog 5 nachtjes (niet) slapen ;)
Gas en licht ga ik vandaag regelen. Deze website is daar handig bij: http://www.gaslicht.com/overstappen/verhuizen
Water kan pas op de dag dat je verhuist. Je moet even opzoeken welk bedrijf het water verzorgt in jouw woonplaats en je daar dan aanmelden. Daar heb je de huidige stand van de watermeter voor nodig en die neem je op als je dinsdag met de makelaar door het huis loopt.

Ik weet nog dat ik vannacht wakker schoot en iets bedacht dat ik echt niet mocht vergeten. Weet alleen niet meer wat het was :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:43

Siloh, je hebt na overdracht 5 dagen om gas en stroom te regelen. Kwestie van de meterstanden doorgeven aan je nieuwe energieleverancier.

Let op met internet, duurt bij bijna alle providers vier weken, dus zo snel mogelijk aanvragen en datum regelen. Let op, bij mijn dochter moest eerst de vorige bewoner opzeggen om de lijn vrij te maken. Als je huis nog niet leeg is, kan dat ook nog vertraging geven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:55

Huis staat gelukkig al sinds de verkoop leeg, dus dat zal het probleem niet zijn. Daadwerkelijk verhuizen duurt nog tot 10/11 mei, dus ik heb gelukkig nog even. Maar ook tijdens klussen is gewoon internet voor handen hebben prettig natuurlijk.

Bij mijn zus ging het internet geloof ik wel vrij snel (twee weken of zo)

Ik zit zo te twijfelen over alles. Weet gewoon niet wat ik doen moet. Zit bijvoorbeeld te denken over alles in 1 van kpn, ik wil namelijk minimaal 100 mb/s internet. KPN is vrij prijzig, maar aan de andere kant, betaal ik nu al 10 euro p/m voor spotify, als ik dat eraf haal (want dat krijg je erbij) kom ik toch weer goedkoper uit. Eerste half jaar flinke korting, zodat op jaarbasis ik goedkoper uit kom, en ik kan volgend jaar wel weer opnieuw bekijken wat ik doe.

Stroom heb ik de indruk dat eerder de vraag is welk bedrijf je vertouwd, dan echt de prijs, vond de prijzen niet denderend verschillen wat ik zo tegen kwam op de site van de consumentenbond. Ik ga eens naar die site van jou kijken Kikka!

Wat betreft gebruik vind ik het moeilijk inschatten. Dit is de eerste keer dat ik het zelf moet regelen. De consumenten bond geeft aan voor mijn huis, met een 1 persoons huishouden 1500 electra, 1100 gas. Maar ik ga inductie koken, dus de electra zal wel hoger uitvallen en het gas lager.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:57

*\o/* *\o/* Wij hebben Finaal Akkoord!!! *\o/* *\o/*

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:00

De hoeveelheid gas die je verbruikt met koken is echt niets in vergelijking met het gas dat je gebruikt om je huis te verwarmen. Ik zou hier meer kijken naar de staat van je huis. Een oud, slecht geïsoleerd huis verbruikt meer gas dan een nieuwbouwwoning. Het maakt ook nog uit of je op een hoek woont of tussen twee andere huizen in. Ik heb ons gasverbruik nu ingeschat op 1600 m3, met zijn tweetjes in een jaren '20 tussenwoning. Geen idee of dat ergens op slaat, het is een beetje het gemiddelde van alles wat ik online las, gecombineerd met het verbruik van een bevriend stel in een vergelijkbare woning :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:08

Ik heb wel een energiezuinigheids label. Dat is C met een score van 1,53, maar wat dat dan weer zegt ˆˆ. Ik denk dat ik gas en licht maar ga regelen als ik de sleutel heb. Ik heb namelijk ook geen flauw idee wat voor meter ik heb ed. (daar vragen ze steeds naar en ik heb geen idee wat het betekend).

Ik voel me echt zo'n enorme leek! Maar ja, ik ga ook van een studentenkamer naar een eigen woning :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:16

Liezel1 schreef:

Gefeliciteerd!!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:25

Shiloh schreef:
Ik heb wel een energiezuinigheids label. Dat is C met een score van 1,53, maar wat dat dan weer zegt ˆˆ. Ik denk dat ik gas en licht maar ga regelen als ik de sleutel heb. Ik heb namelijk ook geen flauw idee wat voor meter ik heb ed. (daar vragen ze steeds naar en ik heb geen idee wat het betekend).

Ik voel me echt zo'n enorme leek! Maar ja, ik ga ook van een studentenkamer naar een eigen woning :+

Haha, ik ook hoor. Het scheelt dat wij nu vanuit een appartement gaan verhuizen naar een koophuis, dus dat ik sommige dingen al eens een keer geregeld heb toen ik hier kwam wonen, maar bij een koophuis komt nog meer kijken dan bij een huurhuis. Een boek Verhuizen en Dingen regelen voor Dummies zou echt een gat in de markt zijn! :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:26

Neonlight schreef:
Wat foto's al kunnen doen. Gordijnen zijn wel meer open (zijn het dezelfde?), met de andere foto's kleurden de gordijnen de kamer donkerder.

Welke gordijnen :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:27

Gefeliciteerd Liezel!

En "grappig" om te lezen dat mensen met een bouwdepot allemaal hetzelfde ervaren. Hadden wij ook, daar hebben we achteraf ook spijt van gehad. Heeft ons ook aardig wat spaarcentjes gekost.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:34

Liezel: gefeliciteerd!! +:)+

Shiloh: ik heb destijds toen we uit het huis in Oostvoorne gingen maar nog niet de sleutel van dit huis hadden, een internet-abonnement met een soort Dongel genomen zodat ik zeg maar overal kon internetten. En dan een simpel abonnement waarbij je alleen betaalt wat je gebruikt, dus dat heb je dan wanneer het niet goed gaat met je nieuwe aansluiting, gaat het wel gewoon goed dan heb je het iet nodig en kost het je niks verder.

Geen idee of er tegenwoordig nog zoiets aangeboden wordt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:54

Wij hebben straks niet echt een bouwdepot, maar we moeten wel bonnetjes overleggen ivm een schenking.
Bij de BD moeten we dan aantonen dat het is gebruikt voor het huis.
Maargoed, dat komt wel goed... op sommige punten dubbele beglazing, een nieuwe voordeur, zonnepanelen, houtkachel etc... dan is het geld zomaar op!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:07

Wij kunnen de restschuld financieren, die moet dan in 10 jaar afbetaald worden en de waarde van de hypotheek die we kunnen lenen neemt dan af. Ik vond het best wel aantikken qua maandlasten..

Gefeliciteerd met de aan- en verkopen!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:12

Liezel1 schreef:

Gefeliciteerd!!!!! *\o/*

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:53

Hoelang van te voren moet je je energie en gas regelen?
Wij krijgen pas 1 mei de sleutel

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:53

ons eindbod ligt nu bij de kopers.... best spannend hoor, nog even geduld..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:08

_helga_ schreef:
Hoelang van te voren moet je je energie en gas regelen?
Wij krijgen pas 1 mei de sleutel

Binnen vijf dagen ná overdracht.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:19

Jee wat veel gekletst! Veel goede berichten! Liezel gefeliciteerd!

Pmarena echt veel en veel betere foto's! Oranje gloed weg, lijkt veel frisser, ruimer en lichter. Duimen nu voor jou voor kijkers.

Nou lees ik hier wat negatieve dingen over een bouwdepot. Hoe zit dat dan? Want wij sluiten niet uit dat we een bouwval kopen en nieuw gaan bouwen. Hoewel op dit moment wel een compleet huis dat helemaal af is op nummer 1 staat. Maar het duurt hier allemaal zo lang en die huizen met grond vliegen op het moment allemaal weg hier in de buurt.
Maar zouden we nieuw bouwen, dan kopen we de bouwval, daar hebben we geen hypotheek voor nodig als we dit verkocht hebben. We hebben dan hypotheek nodig voor het nieuw te bouwen huis. Hoezo moet er zoveel spaargeld in dan? Want dan moeten we daar nog eens heel erg goed over nadenken.
Wij moeten ons sowieso nog iets beter verdiepen in hypotheek, wij hadden een familie lening, maar die komt te vervallen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:32

Wij hebben ook een bouwdepot. Maar moet zeggen dat ons huis gedateerd uit 1961 nog voor 90% 1961 was. Behalve dat de oude eigenaar overal schrootjes op had gemaakt op gewoon ALLES.

Wij hebben nu dus bouwdepot genomen voor oa nieuwe elektra, centrale verwarming en dubbel glas. Wij hebben ook alle plannen door moeten geven aan de taxateur en die heeft berekend of het wel de moeite was en gelukkig was het dat ruim! Maar wij doen en kunnen 80% zelf als we dat niet hadden gekund hadden we ver bovrn taxatie gezeten en wss nooit een bouwdepot gekregen. We hebben een offerte laten maken door een aannemer en dat bedrag hadden we er nooit meer uit gekregen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:57

Wij hebben zojuist 250 geboden. Ben benieuwd weer of ze wat laten horen.