Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:46

Georgette schreef:
Ik kom er net achter dat ik een klein pak maat 1 heb gekocht, je hebt ze blijkbaar ook groter. Vandaar de andere prijs ook.

:j ik neem altijd zo groot mogelijk, dit omdat het vaak wat goedkoper per luier is.

Georgette

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:52

Ik dacht serieus dat die pakken er alleen van we stuks waren. Volgende keer kijken met m'n ogen ipv met m'n neus :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:53

Emily, ik denk dat je het best eerst kan raspen en dan pas invriezen :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:11

bij de ah 2e gratis op diverse wasmiddelen

Wij willen toch nog gaan bezuinigen op de boodschappen, nu kopen we niet heel erg veel onzindingen maar we zitten toch vaak rond de 65euro pw en ik wil graag meer richting de 50gaan om zo wat te bezuinigen op de uitgaven, die we de laatste tijd nogal veel hebben gehad ;)
We kopen bij de Lidl maar wat is nou het handigst, waardoor kun je nog meer besparen?
Wij dachten zelf aan misschien wat andere gerechten. We eten wekelijks vaak 2gerechten met crème fraîche en kaas bijvoorbeeld, daardoor zijn we daar alleen al zo'n 2,50 per week aan kwijt en dat is alleen maar een extraatje in de maaltijd.

Wat we vaak kopen/eten (2 volwassene en 1 mee-etend kind);
Groente: wortels, paprika, ui, champignons, komkommer en ijsbergsla zijn onze standaard groenten, daarbij vaak 2 dingen die in de aanbieding zijn
Vlees: 3 a 4 bakjes vleesvervanger per week, afhankelijk van gerechten
Fruit: appels, bananen etc. gewoon standaardfruit met af en toe een avocado of aardbeien
Brood: 2 broden van de Jumbo, totaal 4 euro
Beleg: pindakaas, hagelslag, kaas, vega paté
Drinken: thee van de bioloog voor mijn man en spaflesjes van de Lidl voor mij, roosvicee en rijstemelkmelk voor dochter.
Verder voor ongeveer 5 euro aan lekkers denk ik.

We eten vaak dingen als pasta, nasi, agv, wraps.
we willen ook 1 brood vervangen voor een goedkoop brood voor de tosti's.
Iemand verder nog tips?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:17

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:34

opisop_shop schreef:
bij de ah 2e gratis op diverse wasmiddelen

Wij willen toch nog gaan bezuinigen op de boodschappen, nu kopen we niet heel erg veel onzindingen maar we zitten toch vaak rond de 65euro pw en ik wil graag meer richting de 50gaan om zo wat te bezuinigen op de uitgaven, die we de laatste tijd nogal veel hebben gehad ;)
We kopen bij de Lidl maar wat is nou het handigst, waardoor kun je nog meer besparen?
Wij dachten zelf aan misschien wat andere gerechten. We eten wekelijks vaak 2gerechten met crème fraîche en kaas bijvoorbeeld, daardoor zijn we daar alleen al zo'n 2,50 per week aan kwijt en dat is alleen maar een extraatje in de maaltijd.

Wat we vaak kopen/eten (2 volwassene en 1 mee-etend kind);
Groente: wortels, paprika, ui, champignons, komkommer en ijsbergsla zijn onze standaard groenten, daarbij vaak 2 dingen die in de aanbieding zijn
Vlees: 3 a 4 bakjes vleesvervanger per week, afhankelijk van gerechten
Fruit: appels, bananen etc. gewoon standaardfruit met af en toe een avocado of aardbeien
Brood: 2 broden van de Jumbo, totaal 4 euro
Beleg: pindakaas, hagelslag, kaas, vega paté
Drinken: thee van de bioloog voor mijn man en spaflesjes van de Lidl voor mij, roosvicee en rijstemelkmelk voor dochter.
Verder voor ongeveer 5 euro aan lekkers denk ik.

We eten vaak dingen als pasta, nasi, agv, wraps.
we willen ook 1 brood vervangen voor een goedkoop brood voor de tosti's.
Iemand verder nog tips?

Ik zou kijken waar de standaard dingen (beleg, groente, fruit, pasta, aardappels, lekkers, etc) het goedkoopst zijn. Bij ons heb je bij de Jumbo bijv. grote verpakkingen champignons, die in verhouding goedkoper zijn dan die normale bakjes bij de Lidl. Avocado's zijn bij de Jumbo net zo duur als bij de Lidl, maar ze zijn bij de Jumbo wel direct te eten, die van de Lidl moeten vaak nog een paar dagen liggen (die van de appie zijn duur en veel slechtere kwaliteit). En goed de aanbiedingen in de gaten houden en dan eventueel dingen invriezen of groot inkopen. Beleg kopen wij vaak bij de Lidl, of huismerk Appie en als de A-merken in de aanbieding zijn dan nemen we dat voor de afwisseling mee.

Creme Fraiche is bij de Lidl en AH (Zaanse Hoeve) vrij goedkoop, dus dat zou niet zo aan moeten tikken. Je zou met 1 bekertje gewoon 2x kunnen doen. En kaas zou je zelf kunnen raspen, Jong Belegen van de AH of Lidl is ook niet zo duur.

De flesjes water van de Lidl zijn geloof ik niet zo duur, maar als je wilt besparen zou je kunnen overwegen om de flesjes gewoon zelf opnieuw te vullen met kraanwater. En wellicht is er ook een goedkoper merk drinken, als alternatief voor de Roosvicee?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:39

ik gebruik trouwens ipv creme fraiche vaak gewoon yoghurt, die heb ik toch al standaard in huis en geeft ook een friszure noot
verder maakt het qua winkel niet zo heel veel uit, ik koop bij de lidl een aantal producten die ik gewoon fijn vind, maar als ik alles daar haal, ben ik net zo duur/goedkoop uit als dat ik het allemaal bij de appie haal.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:42

Toch zijn sommige dingen beduidend duurder bij de Appie of Lidl, dus het is wel de moeite waard om, als je dat nog nooit hebt gedaan, eens naar de prijzen te kijken. Euroshopper cola is bijv. veel goedkoper dan de cola bij de Lidl. Maar dingen zoals groente en fruit zijn weer veel goedkoper bij de Lidl. Maar er zijn ook producten die nagenoeg even duur zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:54

klopt, maar in het totaal kom je door de verschillen vaak toch rond het zelfde bedrag uit.
althans, is mijn ervaring.
ik ga nu 1 keer in de zoveel tijd naar de idl om een aantal producten wat groter in te slaan (de producten die ik fijn vind) verder haal ik alles bijd e Appie of de Jumbo, daar hoef ik namelijk maar 1 dorp verderop voor te zijn, de Lidl is twee keer zo ver rijden, lidl combineer ik meestal ook met de action en/of Boon's als die laatste toevallig goeie aanbiedingen heeft

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:08

Ik ben mij ook aan het verdiepen in besparen op boodschappen.
Mijn vriend is nogal van het weggooien. Ik probeer hem ook altijd voor te zijn en dan eet ik het de volgende dag op (eten vaak alleen ivm werk)
Nu houden we de aanbiedingen wel in de gaten maar de prijzen verder niet. We kijken wel naar de prijzen in de winkel dus welke merk neem ik in de winkel zelf maar vergelijke niet tussen bijvoorbeeld Lidl en Appie. Wil ik meer gaan doen. Ook wil ik weer meer naar de markt voor fruit, groente en vlees.

Qua verzorgingsspullen houd ik altijd de kruidvat en etos in de gaten en koop met een actie redelijk veel in.

Nog iets wat ik kan veranderen/verbeteren?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:11

Wat ik altijd doe voor prijzen vergelijken, is gebruik maken van de webshop van de AH. Winkels als Hoogvliet heeft die ook, ik weet niet of er inmiddels meer zijn.
Ik maak eerst een boodschappenlijstje, en kijk vervolgens in die webshops wat waar hoeveel kost. In de winkel (bijv. Lidl) kun je dan kijken of het daar duurder of goedkoper is. Werkt ideaal :)

Persoonlijke verzorging kun je goedkoop krijgen bij Action en Voordeelshop. Verder inderdaad aanbiedingen van Kruidvat etc. in de gaten houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:21

Ik ben mn bonuskaart kwijt dus heb deze keer niet kunnen hamsteren -O- naja, er zat ook bar weinig tussen wat we vaak gebruiken, op de vleesvervangers na.
Ik heb altijd heel veel bij de AH gekocht, maar sinds euroshopper is vervangen door AH budget zijn ze een stuk duurder geworden en zijn een aantal producten niet lekker meer, dus gaan we steeds vaker naar Lidl en Jan Linders. Die laatste heeft trouwens ook vaak erg goede aanbiedingen. Op het moment veel 50% korting acties.
Wie gaat er hier vaak naar de markt? Is dat nu echt veel goedkoper dan de Lidl voor groente?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:24

Ik haal altijd blikjes in de aanbieding , vriezer zit vol met vlees namelijk

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:08

Annemiek, gewoon even bij de kassa vragen of ze voor jou een bonuskaart hebben. Ze hebben vaak een standaard nummer wat ze gebruiken. En bij de balie kun je er zo weer gratis een krijgen. Ik ben hem ook wel eens kwijt of laat hem ergens slingeren :j

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:11

ChantalSmook schreef:
Annemiek, gewoon even bij de kassa vragen of ze voor jou een bonuskaart hebben. Ze hebben vaak een standaard nummer wat ze gebruiken. En bij de balie kun je er zo weer gratis een krijgen. Ik ben hem ook wel eens kwijt of laat hem ergens slingeren :j

En anders weet je ''spontaan'' je bonusnummer uit je hoofd: 2610400000012(algemene code) ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:28

Ik denk dat het per markt verschilt, hier in leiden staan op zaterdag een stuk of 4 fruit en groente kramen, maar vind ze nou niet echt heel goedkoop

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:46

Ik ga ook wel eens naar de markt. Daar kun je zeker heel goedkoop scoren. Om te beginnen goed de verschillende groentekramen met elkaar vergelijken. Heb laatst wel eens gehad dat ik de broccoli bij de ene kraam heb gekocht en de tomaten bij de andere. Verder goed opletten in hoe ze de prijzen vermelden. Sommigen doen dat per kg, anderen per stuk, anderen per pond, etc.
En je kunt natuurlijk altijd nog gaan onderhandelen, dat gaan ze in de supermarkt niet zo snel waarderen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:59

en kijk bij het merken vergelijk naar de liter/kilo prijs , zo is een huismerk echt niet altijd goedkoper dna het a merk

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:04

Sonja_vR schreef:
en kijk bij het merken vergelijk naar de liter/kilo prijs , zo is een huismerk echt niet altijd goedkoper dna het a merk

Dat is natuurlijk alleen handig als je wel alles gebruikt.
Ik moest vanavond melk hebben voor in de lasagna. Uit gewoonte wilde ik een pak halfvolle houdbare melk pakken, die was 69 cent voor een liter. Toen ging ik eens kijken hoeveel ik nodig had en dat was een halve liter. Even bij de verse melk gekeken en een halve liter verse melk was 59 cent. Natuurlijk heb ik dan minder, máár die andere halve liter zouden wij niet gebruikt hebben. Dus nu had ik voor 10 cent minder precies genoeg melk :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:13

tuurlijk speelt mee wat je ergens van gebruikt...in het geval van de melk is die halve liter vers idd een betere optie
maar genoeg producten die je niet in 1 keer op maakt, maar die wel lang houdbaar zijn na openen die van een A merk goedkoper zijn dan van het huismerk, budgetmerk is idd vaak nog goedkoper, maar ik gebruik niet van alles het budgetmerk puur omdat een aantal van die producten gewoon echt niet lekker zijn of bijvoorbeeld gewoon niet verkrijgbaar zijn in budgetversie
dan loont het liter en kilo's vergelijken absoluut.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:25

Het verschilt inderdaad per markt.
Groenten en Fruit haal ik voornamelijk op de markt en vul ik aan met aanbiedingen uit de winkel
Vis (met name panga filet) haal ik op de markt, scheelt een hoop met de supermarkt

Sonja_vR schreef:

En kan een a-merk (in de aanbieding) goedkoper zijn dan (bijv) ah basic.
Mijn billen krijgen edet toiletpapier :P

Maar sommige artikelen maakt het gewoon weinig uit, zoals de goedkoopste yoghurt/kruidenkaas/creme fraiche/koffiemelk/suiker... dingen die ik regelmatig meeneem, maakt niet uit in prijs of ik het bij de ah haal (basic/zaanse hoeve) of de dirk van de broek.

Ik werk een beetje zoals Judith, ik kijk eerst in mijn kasten wat ik heb en/of nodig heb, dan kijk ik zaterdagochtend even op de AH site omdat daar de bonusaanbiedingen van de week erop al staan, zo haal ik geen dingen die dan 2 dagen later in de bonus zijn (want daar kan ik dan van balen lol), en ik kijk op de dirk site voor de aanbiedingen. Afhankelijk of ik het meeste nodig heb van de AH of van de Dirk (want dat ligt eraan, bepaalde dingen haal ik standaard bij de AH, bepaalde dingen standaard bij de Dirk).
Zaterdag 's middags ga ik dan naar de markt, daar bepaal ik, samen met wat ik in mijn hoofd heb wat betreft de aanbiedingen in de supermarkt wat mijn weekmenu wordt... afhankelijk wat ik op de markt kan krijgen dus. En als er een week is dat ik qua groenten/aanbiedingen niet naar mijn zin kan slagen, dan heb ik ook altijd nog potjes/blikjes en groenten in de vriezer.

En inderdaad 8nnemiek, ik had het al voorspeld maar 1 jaar na dato zijn bepaalde prijzen van euroshopper/basic enorm (tot 100%) gestegen, niet alles natuurlijk, lang niet alles, maar soms wel opvallend, alleen bepaalde standaardproducten zijn nog dezelfde prijs.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:08

Het is mij nog niet zo opgevallen dat de basic artikelen bij AH zo gestegen zijn in prijs, maar ik kom er ook niet consequent. Er is een AH op het winkelcentrum waar ik boven werk, dus voor aanbiedingen (en als ik iets nodig heb) ga ik erheen.
Hier is op vrijdag markt (8.00 - 13.00 uur), ik werk om de week op vrijdag, maar was er nog nooit geweest. Ik ging vorige week om 11.30 uur, alles LEEG. En ik snapte het (2kg tomaten 1,50, 1,5kg appels 1 euro, 2 meloenen 1 euro, 2 bakjes aardbeien 2,50), dus ik ga morgen vroeg uit bed (ondanks dat ik niet hoef te werken :D ) en samen met zuslief op tijd proberen te scoren. En speltbrood kost 2 euro voor een heel, betaal ik 1,85 per halfje voor bij de bakker.

opisop_shop, mijn ervaring is dat basis producten van AH of C1000 goedkoper zijn dan bepaalde artikelen bij de Lidl, omdat je daar geen keuze hebt. Pasta, gezeefde tomaten, gerookt spek, rijst, dat zijn van die dingetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:22

Ik heb weer 6 blikjes bonduelle gehaald , ideaal 1 persoon blikjes. Heb 2 euro bespaard op 6 blikjes :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:11

Ik heb ook bonduelle blikjes gehaald. Vergeet die cassiere mn bonuskaart te scannen, ja jammer voor u, gaat u maar naar de service balie. Daar weer een jaar in de rij, maar t was toch weer 75 cent. Zonde om weg te gooien, want ik heb speciaal 2 blikjes gekocht ipv 1 omdat ze in de aanbieding waren :P
Gister kwam er plotseling een vriendin eten, dus van mijn maaltijd wat ik wilde invriezen in 3-4 porties (en een daarvan dus eten), bleef niks over, balen :P

Ik vind de lidl vooral goedkoop in groente en fruit, de rest niet perse. Hier op de markt vind ik vooral het fruit goedkoop, de groente best duur, maar ik vergelijk wel altijd eerst tussen de verschillende kramen. Wat ik dan wel weer jammer vind van het kopen van fruit op de markt, is dat je niet zelf de beste stukken fruit uit de bak eruit kan zoeken ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:08

Ik sta bij de AH zo vaak bij de service balie, moet zeggen, laatste weken gaat beter, maar ik heb ook periodes gehad dat ik elke keer bij de balie stond...