[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:40

Maar Apple heeft enorm goede service. Neem anders even contact op met Apple en vraag wat zij voor je kunnen betekenen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:48

Ja kan ik idd wel doen.
Al ben ik al bijna toe aan n nieuwe telefoon.
Hopelijk dan zonder dat foutje. haha

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:01

Ik had dit toen ik naar iOS 9.3.5 over ben gestapt, de eerste tijd was het vreselijk. Inmiddels gaat m'n batterij minder snel leeg, maar ik heb er niks speciaals voor gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:02

Dit is bij heel veel telefoons zo, hoor het ook bij Samsung veel. Komt gewoon omdat de batterij zwakker wordt, de gezondheid wordt minder. Het helpt om je telefoon niet te laten liggen aan de lader als hij al 100% is en om hem af en toe even helemaal leeg te laten lopen

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:14

Bij Apple maakt dat geen zak uit ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:55

Macchiato schreef:
eilleen333 schreef:
Sinds de update naar ios10 gaat mijn batterij van de 6s knettersnel leeg. Ook valt hij wel eens uit met bijvoorbeeld nog 25% batterij op de teller.
Meer mensen met deze ervaring, of is het tijd om de garantie aan te spreken?

Ik had die problemen ook al toen ik een iOS 9 versie op m'n telefoon had. Ben naar Apple in Amsterdam gegaan. Bleek bij mij een fout in het moederbord te zijn. Heb vervolgens een nieuwe telefoon gekregen.

Wat je eerst kan proberen is een complete reset van je toestel. Doet je telefoon het daarna nog steeds dan even aan de bel trekken bij Apple.

Bij mij was het vooral raar omdat de telefoon de ene keer wel tot 1% door kon gaan de de andere keer al bij 35% er mee stopte.

Klinkt als die van mij. Een 6 van circa een jaar oud.
Complete reset is terug naar fabrieksinstellingen? Dat ben ik wel aan het overwegen, wil alleen (nog) niet naar iOS 10.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:01

eilleen333 schreef:
Emmaa_ schreef:
Nee, die van mij moet ook echt drie keer per dag aan de life support sinds ik hem door de update heb gegooid. Echt drama..

Heb je Dat uitvallen ook?
Dan staat ie op 20% ofzo, en ineens zwart scherm en icoontje dat de batterij leeg is. Als ik m aan de lader leg staat ie gewoon direct weer op 20%...
Heb altijd wel een powerbank op zak, maar t is toch irritant

Heb ik helaas ook met mijn 5S, echt super irritant. Vaak zat ook al wel met 35%, maar soms doet hij het wel braaf tot 1%, is echt enorm wisselend. Was alleen voor de update naar iOS10 ook al zo, ergens met een update van iOS 9 gekomen. Heb het ooit met een oude telefoon ook gehad en toen was de oplossing om hem volledig opnieuw te installeren, daar ben ik nu alleen nog niet weer aan toe gekomen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:22

Dorus schreef:
Macchiato schreef:
Ik had die problemen ook al toen ik een iOS 9 versie op m'n telefoon had. Ben naar Apple in Amsterdam gegaan. Bleek bij mij een fout in het moederbord te zijn. Heb vervolgens een nieuwe telefoon gekregen.

Wat je eerst kan proberen is een complete reset van je toestel. Doet je telefoon het daarna nog steeds dan even aan de bel trekken bij Apple.

Bij mij was het vooral raar omdat de telefoon de ene keer wel tot 1% door kon gaan de de andere keer al bij 35% er mee stopte.

Klinkt als die van mij. Een 6 van circa een jaar oud.
Complete reset is terug naar fabrieksinstellingen? Dat ben ik wel aan het overwegen, wil alleen (nog) niet naar iOS 10.

Is bij instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen.

Maak dus wel even een kopie van je toestel nu

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:29

Mijn iphone 6 vraagt me elke dag opnieuw om te updaten naar ios 10. Maar daar heb ik helemaal geen zin in :'), is er een mogelijkheid om in te stellen dat hij stopt met dat elke dag opnieuw te vragen?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:25

Heb idd ook dat de telefoon gewoon uitvalt met 'n nog 45% batterij

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:34

CoriienRN schreef:
Heb idd ook dat de telefoon gewoon uitvalt met 'n nog 45% batterij

Sinds de update?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:49

Nieuwe iPhone 6, nooit met mijn 3GS, 4, 5C een kapot scherm gehad .... 3 keer raden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:30

Even tussendoor een vraagje..
Maken jullie backups dmv Time Machine? Ik moet mn air ondertussen nodig updaten dus wil eerst een backup maken. De Time Capsule enzo vind ik echt belachelijk duur dus ik ga er gewoon een harde schijf aanhangen :)
Maar Time Machine maakt blijkbaar ieder uur een backup.. dus moet die schijf eraan blijven hangen :? Je kunt dat toch ook 1x doen en dan de harde schijf er gewoon afhalen en handmatig updaten, denk ik? Kan dat?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:58

Time machine kun je het beste gewoon aan laten staan, en de schijf eraan laten hangen. Ik vind het echt ideaal :j Hij maakt niet steeds backups van de hele schijf, alleen van bestanden die je gewijzigd hebt, dus als hij eenmaal alles op orde heeft dan is ie nog maar weinig bezig. Het mooie is dat je dan een bestand, bv een pages document waar je aan werkt, heel gemakkelijk naar een vorige versie kan terug zetten waarbij je uit een aantal bestanden kan kiezen van verschillende tijdstippen.
Ik was pas na de update ineens al mijn bureaubladbestanden kwijt := Nou, dan ga ik naar time machine, selecteer alle bureaubladbestanden van net voor dat tijdstip en klik op 'zet terug' en alles is weer in orde :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:01

Maar ik heb maar 1 aansluiting aan mn MacBook zitten (toch?), en daarmee zit ie aan mn tv vast, en als dat niet zo is, dan hangt mn cd lezer eraan... Dan zou ik die externe harde schijf steeds in die aansluiting moeten laten zitten, of hoeft dat dan niet?
Want die Time Capsule doet dat draadloos, maar bijna 400 euro voor dat systeem vind ik een beetje te gek eigenlijk.. :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:20

Welke poorten heb je? Usb en thunderbolt kun je allebei splitters voor krijgen dacht ik zodat je meerdere apparaten erop kan aansluiten, maar volgens mij zijn die thunderbolts wel behoorlijk duur.
Heb je ook nog een vaste computer? Dan zou je via die computer een backup schijf draadloos kunnen delen.
En anders inderdaad gewoon af en toe eraan hangen. Niet ideaal, maar het kan wel :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:47

mijn iphone 5, waar ik in feite niets mee doe in de zin van: hij ligt op mijn nachtkastje als reservetoestel en 's nachts draait er een app op die mijn slaap meet terwijl ie aan de stroom hangt, was gisteravond helemaal leeggelopen, het heeft uren geduurd voordat ie weer enige sjoege gaf. De enige batterijactiviteit die ik kon uitlezen was begin-/toegangsscherm, verder helemaal niets.
Heb spijt van iOs10 op de 5.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:50

Maar ik loop ook de hele tijd in de rondte met mn McBook.. dan hangt die schijf eraan te bungelen... :? Das toch gek? :D

Hm, en die update van IOs10 op mn 5 phone laat ik dan ook maar even zitten.. :\

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:55

Ik heb ook een TimeCapsule. hij maakt elke keer als hij aan de oplader hangt (elke 2 dagen) een back up. Bovendien gebruik ik hem ook als WiFi-versterker. Heel fijn vind ik het, zeker omdat ik laatst per ongeluk heel mijn map van school had verwijderd en binnen 2 minuten alles weer terug was :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:58

hafjelinger schreef:
Ik heb ook een TimeCapsule. hij maakt elke keer als hij aan de oplader hangt (elke 2 dagen) een back up. Bovendien gebruik ik hem ook als WiFi-versterker. Heel fijn vind ik het, zeker omdat ik laatst per ongeluk heel mijn map van school had verwijderd en binnen 2 minuten alles weer terug was :D
Ja superfijn :j kan ik me zeker voorstellen.. maar dat geld heb ik er niet voor over :D Sterker nog, dat heb ik niet :n :')

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:58

Ik heb ook een Time Capsule, maakt zodra de MacBook binnen bereik is automatisch een back-up. Ideaal, ik hoef nooit mijn Mac aan te sluiten op het systeem, alles werkt draadloos.
Is het voor jou niet makkelijker om een keer per week op een vast tijdstip de externe harde schijf er aan te hangen en een back-up te maken?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:09

Nou ja zoveel gebeurd er niet op mijn macbook, althans, er staan ook zaken in de cloud.. maar voor een mega update (althans, dat vind ik altijd bij een systeemwissel) wil ik wel graag eerst dat ding backuppen. Dus heel simpel, systeembackup maken, Air updaten en als alles goed gaat maak ik een poosje erna wel weer een keer een backup.

Maar Apple wil het makkelijker maken en maakt het dus moeilijker met automatische updates via een WiFi netwerk en een megadure gadget :|

Als ik goed zoek, vind ik inderdaad een soort van handleiding achtig iets voor een handmatige backup, maar ze gaan er met uitleggen wel vanuit dat iedereen die time capsule heeft.. :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:43

Je kan gewoon klikken op 'maak backup' zodra je de schijf eraan hebt hangen :j
De rest van de tijd geeft ie waarschijnlijk gewoon een melding dat de backup schijf niet beschikbaar is.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:17

Vraag over het overzetten van foto's van mijn iphone 4 naar mijn laptop: Ik heb momenteel veels te veel foto's op mijn telefoon staan en wilde ze naar mijn laptop overzetten. Nu is het zo dat het grootste deel van de (oudere) foto's helemaal niet opent op mijn computer en dus ook niet over te zetten is. Nu zit ik dus met een enorme berg foto's op mijn telefoon die ik niet kan verplaatsen zodat ik ze uiteindelijk van mijn telefoon kan verwijderen... Misschien nog nuttig om te vermelden, dit is een oude iphone die ik weer heb geactiveerd nadat mijn 5C was gesneuveld. De kaart van de 5C zit erin (knip en plak ;) ) en er staan nu dus ook nog foto's van de 5C op... 8)7 Iemand tips?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:29

Heeft iemand een oplossing voor het volgende?

Ik luister vaak muziek via YouTube.
Maar zowel via de app,als via safari, stopt de muziek met afspelen zodra mijn telefoon op vergrendeling gaat. (Of zodra ik de app/pagina verlaat. )
Eerder kon je dan door omhoog te schuiven of in je vergendelscherm weer op play drukken, maar dat doet hij sinds iOS10 dus niet meer. De optie zit er nog wel,maar er gebeurd niks. Ik moet dus muziek luisteren met mijn telefoon voortdurend ontgrendeld en kan hem niet in mijn zak doen wegens mogelijke broekzakgesprekken.

Via spotify kan ik wel vergrendeld muziek luisteren,maar veel setjes die ik luister staan alleen op YouTube.