Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris965

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:09

Ik kan de Samsung Galaxy j5 aanraden maar ik heb hem nu 3 weken. (neit heel lang dus). Maar het is ook een vrij nieuwe mobiel. Tot nu toe werkt hij super mooie vooruitgang na mijn iphone. Ik heb wel een geheugenkaartje erin. De batterij kan makkelijk 2 dagen mee. Hij is gewoon snel en een frontcamera heeft hij ook. (ook nog met flits)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:48

imd schreef:
Heeft iemand hier nog tips mbt een telefoon waarbij vooral opslagcapaciteit, batterij, een beetje redelijke snelheid en de aanwezigheid van een frontcamera belangrijk zijn? Budget is zo'n 175 euro.. Ik zit nu te kijken naar de wat goedkopere modellen van Samsung (J5 kwam ik tegen..), of misschien een Wiko (Pulp 4G / 4G FAB). Een vriend van mij heeft een OnePlus, maar daar kon ik op Tweakers geen prijzen van vinden, weet dus niet of ze iets binnen m'n budget hebben.
Iemand die een van deze telefoons aan of af kan raden, of wellicht nog suggesties?

OnePlus toestellen koop je via OnePlus zelf, oneplus.net. Ze worden geleverd vanuit de UK.

Met jouw budget zit een OnePlus Two of een OnePlus X buiten bereik.

Kijk eens naar de Motorola Moto G?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:41

imd schreef:
Heeft iemand hier nog tips mbt een telefoon waarbij vooral opslagcapaciteit, batterij, een beetje redelijke snelheid en de aanwezigheid van een frontcamera belangrijk zijn? Budget is zo'n 175 euro.. Ik zit nu te kijken naar de wat goedkopere modellen van Samsung (J5 kwam ik tegen..), of misschien een Wiko (Pulp 4G / 4G FAB). Een vriend van mij heeft een OnePlus, maar daar kon ik op Tweakers geen prijzen van vinden, weet dus niet of ze iets binnen m'n budget hebben.
Iemand die een van deze telefoons aan of af kan raden, of wellicht nog suggesties?

Ik heb zelf een wiko fever sinds een weekje. Is een Frans merk en ik twijfelde er nogal over maar een vriendin van me die in Frankrijk woont zei dat het prima telefoons zijn die daar bekender zijn dan in nl. Dus de gok toch maar gewaagd en geen spijt van tot nu toe!

13mp camera en 5mp selfie camera. 3gb werkgeheugen (zie je niet bij veel telefoons van deze prijs). 8core processor. 16gb intern geheugen..uitbreidbaar met max 64gb microsd. 5,1 inch scherm. Verkrijgbaar in zwart en wit. En...hij heeft glow in the dark hahaha :o :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:20

Wanneer komt de s7 trouwens uit?
Ik twijfel of ik straks niet weer de S5 of dat ik de s7 moet nemen.

Heb nu de S5 waar ik best heel tevreden over ben.
Ik heb hem al 2 jaar en hij doet het nog perfect.
Maar goed ik was ook tevreden over zijn voorgangers.

Ben benieuwd en als iemand hem dan heeft hoe hij is.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:38

Hmm, zit te denken mijn Samsung S5 te verkopen.. Doet het nog helemaal prima, maar geen idee wat ik er echt voor kan vragen oid... :oo

Schaf sowieso de S7 aan! :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:43

Toevallig enig idee of je whatsapp(web) op je laptop kan gebruiken wanneer je telefoon verkocht is? :P

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:05

Nee want dan moet je op het zelfde wifi netwerk zitten.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:27

vraag me af waarom je dat zou willen :=
maar nee dat kan niet, ze moeten beide verbonden zijn met hetzelfde netwerk. en als jij je telefoon verkoopt komt er een ander Whatsapp account op die telefoon neem ik aan.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:04

Zelfde netwerk hoeft niet. wel beide met internet verbonden. Heb ooit gewoon op werk kunnen appen op laptop terwijl telefoon thuis lag (vergeten mee te nemen)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:51

Stamper schreef:
Toevallig enig idee of je whatsapp(web) op je laptop kan gebruiken wanneer je telefoon verkocht is? :P

Als je telefoon naar fabrieksinstellingen gezet is, nee dan kan het niet.
Als je dat niet gedaan hebt maar de nieuwe eigenaar heeft zijn eigen whatsapp erop gezet, nee dan kan het niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:53

Thanks.... Dacht dit al.
Vriendin ging ervan uit dit te kunnen aangezien het dan al op je laptop staat.

Zelf heb ik het niet hoor, maar het leek me onlogisch aangezien je whatsapp als het ware vanaf je mobiel werkt zeg maar.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:08

Hmm ik heb nu van oktober een oneplus 2 en alhoewel ik hem fijn vindt. Lekker snel, niet te veel Tralala kan ik heb niet laten om overal prijzen van een iPhone 5s te vergelijken..
Hoewel de oneplus in alle opzichten technisch gewoon beter is neig ik vaak naar iPhone.
Nu kan ik een iPhone 5s overnemen voor 115 euro maar daar moet ik wel een nieuwe batterij in laten zetten. Of een 5c voor 130 euro , perfect in orde maar die is maar 8gb.

Geen idee wat ik moet doen. Heb deze oneplus gewoon volle pot betaald en vind het zonde moest ik er nu nog maar 250 voor terug krijgen ofzo

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:29

11 Maart de S7! :D

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:04

Na een anderhalf jaar mijn LG G2 te hebben gehad ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon incl. abbonement. Mijn G2 is nog harstikke goed en word overgenomen.
Omdat ik niet meer terug wil naar een laag segment telefoon ben ik dus opzoek naar een goede nieuwe. Op dit moment zag ik dat de Samsung S6 Edge in de aanbieding was bij Tele2. Een voor mij gunstige aanbieding. Over de telefoon twijfel ik niet zo, over de profider wel. Iemand hier misschien ervaring met Tele2? Op dit moment zit ik bij Telfort, maar hier wil ik weg. Niet omdat de profider niet goed is, maar je moet extra betalen als je 4G wil en de 'standaard' abbo's hebben te weinig internet (waarna de prijs snel omhoog gaat voor de mb's), en bij andere profiders is dat niet zo.

Ik ben denk ik niet geïnteresseerd in de nieuwe S7 (edge), vermoed dat die boven mijn budget zit en dat het toestel te groot is.

Als sommige van jullie nog goede telefoon(hoog segment!) weten van een prijs met abonnement tot 35 euro in de maand, dan hoor ik dat graag! Mag enigszins verouderd zijn, maar bijvoorbeeld Iphone 5S is voor mij al te veel verouderd.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:52

Ik zit tot volle tevredenheid al 3 jaar bij Tele2. Eerst met iPhone 4S en nu met een Sony Xperia Z3. Eigenlijk altijd goed met bereik en snelle 4G :)

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:02

Ik ben juist van Tele2 naar Telfort gegaan i.v.m. slecht bereik en trage 3G verbinding. 4G schijnt wel beter te zijn bij Tele2 maar ben net voor die overgang overgestapt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:35

Qua formaat met S6 en S7 edge gaat het niet veel verschillen. Je kan ook voor de S7 kiezen die over paar weken uitkomt?

Qua provider tele2 heb ik alleen maar slechte ervaringen mee! Ben over vodafone heel erg tevredem!! :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:39

Ik vind Vodafone dus echt vreselijk duur voor wat je krijgt.. Ik denk dat het afhankelijk is van het gebied waar je in woont :j Maar ik denk dat er over elke provider wel iets te zeggen valt, de een is heel tevreden, de ander uiterst ontevreden..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:42

Ja nou moet ik er dan wel bijzeggen dat ik sim only heb
Dus ben veeeel goedkoper uit en betaal bijna niks permaand

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:47

Ik ben overgestapt naar tele 2 met de s6 edge plus, goed en snel internet! :))
en ik vind het fijn dat hij automatisch stopt als je bundel op is, zodat je niet onverwachte kosten krijgt

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:55

Oke oke!
Ik moet zeggen dat ik in een gebied woon waar het bereik slecht is. Internet heb ik misschien net aan H of G als ik geluk heb, en bellen lukt meestal ook slecht. Ik heb T-mobile, vodafone en telfort gehad. Qua bellen was Telfort wel het beste, met Vodafone kon ik beter niet bellen :'), T-mobile was mhua. Dus qua provider maakt het op dat punt niet zo heel veel uit.
Vind het wel een pluspunt dat als je bundel op is dat hij dan automatisch stopt. Dat heb ik nu ook en dat voelt zegmaar 'veilig'. Vermoed alleen niet vaak over de bundel heen te gaan want er zit 4GB bij :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:08

Dat dacht ik inderdaad ook, totdat ik vergeten was mijn wifi aan te zetten en ik de eerste dag van de nieuwe bundel een smsje kreeg: u hebt 80% van uw bundel gebruikt.

Oeps :+

Edit: ik zit hier indd ook in een afgelegen boeren gebied :))

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:10

Hahaha!
Wel tevreden met je S6 edge plus? :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:11

Ja heel erg! Wat een vooruitgang! Vooral het split-screen gebruik ik meer dan verwacht! (Youtube video en whatsappen tegelijk bijvoorbeeld)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:28

Ik heb net mijn abbo verlengt bij hollandsnieuwe, ik ga nu met volle tevredeheid mijn derde jaar in.
Ik heb gekozen voor de huawei p8 en vind het nu al een super telelefoon, hiervoor had ik de huawei p6 en ze hebben bij de belcompanie al mijn persoonlijke instellingen over kunnen zetten wat wel heel fijn was omdat je bij de huawei best wel veel apart kunt instellen.
Ik betaal voor mijn abbo incl telefoon en 1000 mb/belmin/sms 20euro per maand.