[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:58

Wij zaten bij SNS en ook nu kwam een product van SNS (ik geloof Delta Loyd) er percentueel gezien het goedkoopste uit :j :j
Maar we hebben nu Rabo-hypotheek met 25 jaar vast (looptijd 27 jaar, dus 30 jaar vast kon niet). Dus voorlopig geen last van dat soort dingen als het goed is :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:02

manzano schreef:
Nou dan heb je bijzondere taxateur.

Maar kwantumkorting bij een notaris vind ik heel normaal. Das bijna overal en totaal iets anders dan in de kwestie van FF.

De taxatie was ook een vorm van kwantumkorting :+
Maar verder is het wel raar van die notaris idd.

Van de ING hoorde ik zelfs van mijn adviseur dat ze duaal rentespoor hanteren. Voor mij een reden om geen ING te kiezen (afgezien van d boeteclausules ook nog)

Dat de rente gaat stijgen staat vast. Men denkt zelfs heel veel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:04

Ja maar dat oorspronkelijke bedrag was sowieso heel hoog...... (dat bedoelde ik)

De landelijke VEH taxatie kost 320,-
Andere taxateurs zitten ook meestal rond dat bedrag.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:10

Ik werk bij ING als hypotheekadviseur :) en voer dagelijks tientallen gesprekken over rente en renteverleningen. Er is één hypotheektarief voor bestaande en nieuwe klanten. Daarnaast zijn er verscheidene kortingsmogelijkheden voor nieuwe én bestaande klanten. Niet meer, niet minder. Beetje beknopte uitleg en als iemand er belang bij heeft wil ik het wel uitgebreid uitleggen :j maar zoek nu heel rap m'n bed weer op, hang tegen migraine aan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:11

Ik vraag me trouwens nog af wie er hier allemaal 'geshopt' heeft wat betreft hypotheek. Of zijn jullie gewoon bij 1 bank of hypotheekverstrekker geweest?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:12

nou ja dan moet ing wat aan zijn imago gaan doen, want zo staan ze wel bekend met een mooie korting als je instapt en bij verlenging geen korting meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:12

Bij 3 banken geweest.... verder kun je qua tarieven veel vinden op internet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:14

Vriendlief en ik twijfelen beetje of we naar meerderen gaan. We lopen met alles bij de Rabo, ook onze beide ouders. Daarnaast werkt ons kantoor samen met Rabo, dus ja de voorkeur ligt wel daar. Maar we weten niet of we nog bij meer langs zullen gaan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:15

mijn man heeft ook 10 jaar bij de rabo gewerkt, nu niet meer, maar die zijn we vreselijk tegen gevallen, vreselijk rigide!

ik ben nu bij NN uitgekomen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:15

Gevoel vind ik sowieso belangrijk. Daarom zijn wij ook niet bij de goedkoopste uitgekomen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:16

Dat is het ook: het gevoel :j En ze zullen misschien wel niet het goedkoopste zijn, maar er zal vast geen gigantisch verschil zitten lijkt me?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:18

Nou ik ben bij SNS, ABN en Rabo geweest.
ABN duurste, SNS (Delta Loyd) met een of andere actie goedkoopste. Rabo zat er tussenin, maar het scheelde idd allemaal heel weinig.

Ik wilde sowieso niet uitkomen bij een instantie als Delta Loyd/NN etc.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:35

fokfanaat schreef:
nou ja dan moet ing wat aan zijn imago gaan doen, want zo staan ze wel bekend met een mooie korting als je instapt en bij verlenging geen korting meer.

Mijn idee!

Wij hebben wel geshopt maar iets te lang en toen kwamen we in tijdnood :+
We hebben toen gelukkig! niet voor de Jazeker! Hypotheker gekozen want alleen de offerte duurde al bijna 3 weken terwijl we dus allang bij een ander zaten te tekenen...

Hij heeft echt wel goed advies gegeven maar iets te mooie praatjes vond ik en dat bleek achteraf ook waar, mijn gevoel.
Ik hoor ook dezelfde problemen om me heen van de Jazekerhypotheker: tijdnood, dingen gaan mis, enz.

Bij ons was er ook iets niet helemaal goed met 1 werkverklaring maar dat heeft onze (andere) adviseur zelf opgelost om ons niet in de stress te brengen.
We hebben gekozen voor Obvion ivm. dat het deels Rabo is (stabiel, niet vaag) en de heldere voorwaarden.

*edit
En we hebben voor een adviseur gekozen ipv zelf klooien en zoeken ivm de situatie met mijn vriend, zijn ex en hun huis en de hele situatie die eromheen is ontstaan.
Laatst bijgewerkt door Nic op 18-10-11 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:37

manzano schreef:
Nou ik ben bij SNS, ABN en Rabo geweest.
ABN duurste, SNS (Delta Loyd) met een of andere actie goedkoopste. Rabo zat er tussenin, maar het scheelde idd allemaal heel weinig.

Ik wilde sowieso niet uitkomen bij een instantie als Delta Loyd/NN etc

Wat heb je daar voor reden voor dan? Puur interesse hoor...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:39

hier waren de mogelijkheden beperkt ivm buitenlandhypotheek.
Wij waren zelf klant bij ING, maar daar kreeg ik niet eens een printje mee, vond het gesprek helemaal niks, ongelooflijk en daar ben je dan privé en zakelijk klant bij...
De Rabobank vond ik een erg prettig gesprek :j .
Uiteindelijk echter gekozen voor de buitenlandse bank, was in ons geval een stuk voordeliger.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:41

Sorry voor de ING medewerkers hier Y;( maar die verhalen (prive, zakelijk, al 50 jaar klant, hele gezin klant) hebben wij dus ook hier.
Alle ING hebben we opgezegd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:41

Omdat ik verder totaal niets weet van die "banken" en hun status t.o.v. "gewone banken". Ook niet hun kredietwaardigheid etc. en hoe de overheid tegenover die banken staat.
(mede gelet op het DSB-drama, waardoor een aan aantal bekenden van mij zijn getroffen).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:42

Ah okee... om dezelfde reden voel ik me ook het fijnst bij de Rabo. Ook al zijn er genoeg nog meer zekere banken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:43

avaluna schreef:
hier waren de mogelijkheden beperkt ivm buitenlandhypotheek.
Wij waren zelf klant bij ING, maar daar kreeg ik niet eens een printje mee, vond het gesprek helemaal niks, ongelooflijk en daar ben je dan privé en zakelijk klant bij...
De Rabobank vond ik een erg prettig gesprek :j .
Uiteindelijk echter gekozen voor de buitenlandse bank, was in ons geval een stuk voordeliger.

Dat hadden wij met de SNS.... ze konden niet eens onze huidige hypotheekgegevens erbij halen tijdens het gesprek. Alles werd een beetje op een kladpapiertje met een rekenmachientje uitgerekend (wat soms meerdere keren moest omdat het machientje niet meewerkte).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:44

Oh dat staat in deze tijd wel een beetje onprofessioneel :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:34

Dat had ik nou juist weer bij de Rabo :P

Heb alles bij de Rabo lopen , privé en zakelijk , nooit bij een andere bank gekeken , altijd heel tevreden , nooit rare dingen gehad....maar omdat ik op een paar maanden na nog net geen 3 jaar een eigen zaak had , was het meteen niet mogelijk om een hypotheek daar af te sluiten :n

Bij de ING geen probleem en dat kwam het voordeligst uit alles bij elkaar dus heb voor mijn oude huis daar een hypotheek lopen. Nu voor ons nieuwe huis kwam de ING ook weer het voordeligst uit , en konden we daar dus ook de nieuwe hypotheek openen terwijl we allebei nog een huis te verkopen hadden en we eigenlijk qua inkomsten sowieso al niet dit nieuwe huis hadden kunnen kopen , het kostte iets van 6-7x ons jaarinkomen en dat was dan 2 jaar geleden , dus we hebben wel mazzel gehad dat ze dat hebben gedaan :oo

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:35

het is echt heel afhankelijk van met wie je daar zit, een goede adviseur kan een boel doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:36

wij hebben een overbruggingshypotheek, dus dat is sowieso gewoon erg lastig, ben heel blij met waar de tussenpersoon mee kwam.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:36

pmarena schreef:
Bij de ING geen probleem en dat kwam het voordeligst uit alles bij elkaar dus heb voor mijn oude huis daar een hypotheek lopen. Nu voor ons nieuwe huis kwam de ING ook weer het voordeligst uit , en konden we daar dus ook de nieuwe hypotheek openen terwijl we allebei nog een huis te verkopen hadden en we eigenlijk qua inkomsten sowieso al niet dit nieuwe huis hadden kunnen kopen , het kostte iets van 6-7x ons jaarinkomen en dat was dan 2 jaar geleden , dus we hebben wel mazzel gehad dat ze dat hebben gedaan :oo

Of dit nou een voorbeeld is van een goede hypotheekadviseur weet ik niet := := :o
Maar fijn dat het voor jullie goed uitgepakt is +:)+

Maakt idd enorm veel verschil :j :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:38

fokfanaat schreef:
wij hebben een overbruggingshypotheek, dus dat is sowieso gewoon erg lastig, ben heel blij met waar de tussenpersoon mee kwam.

Hadden wij ook. Maar was bij ons niet echt ingewikkeld.

Maar jullie hypotheek gaat toch pas lopen volgend jaar? Misschien heb je dan je huis allang verkocht joh :D