Maar we hebben nu Rabo-hypotheek met 25 jaar vast (looptijd 27 jaar, dus 30 jaar vast kon niet). Dus voorlopig geen last van dat soort dingen als het goed is

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
manzano schreef:Nou dan heb je bijzondere taxateur.
Maar kwantumkorting bij een notaris vind ik heel normaal. Das bijna overal en totaal iets anders dan in de kwestie van FF.
fokfanaat schreef:nou ja dan moet ing wat aan zijn imago gaan doen, want zo staan ze wel bekend met een mooie korting als je instapt en bij verlenging geen korting meer.
manzano schreef:Nou ik ben bij SNS, ABN en Rabo geweest.
ABN duurste, SNS (Delta Loyd) met een of andere actie goedkoopste. Rabo zat er tussenin, maar het scheelde idd allemaal heel weinig.
Ik wilde sowieso niet uitkomen bij een instantie als Delta Loyd/NN etc
avaluna schreef:hier waren de mogelijkheden beperkt ivm buitenlandhypotheek.
Wij waren zelf klant bij ING, maar daar kreeg ik niet eens een printje mee, vond het gesprek helemaal niks, ongelooflijk en daar ben je dan privé en zakelijk klant bij...
De Rabobank vond ik een erg prettig gesprek.
Uiteindelijk echter gekozen voor de buitenlandse bank, was in ons geval een stuk voordeliger.
pmarena schreef:Bij de ING geen probleem en dat kwam het voordeligst uit alles bij elkaar dus heb voor mijn oude huis daar een hypotheek lopen. Nu voor ons nieuwe huis kwam de ING ook weer het voordeligst uit , en konden we daar dus ook de nieuwe hypotheek openen terwijl we allebei nog een huis te verkopen hadden en we eigenlijk qua inkomsten sowieso al niet dit nieuwe huis hadden kunnen kopen , het kostte iets van 6-7x ons jaarinkomen en dat was dan 2 jaar geleden , dus we hebben wel mazzel gehad dat ze dat hebben gedaan
fokfanaat schreef:wij hebben een overbruggingshypotheek, dus dat is sowieso gewoon erg lastig, ben heel blij met waar de tussenpersoon mee kwam.