Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:05

Waarom niet kamerbreed en dan de 'naad' in het midden. Je hebt aan beide zijden van de raampartijen voldoende ruimte om het gordijn als het open gaat helemaal weg te schuiven.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:09

Driedelig gaat inderdaad heel raar staan en neemt de ruimtelijkheid meer weg. Ik zou gaan voor een tweedelig gordijn. Wellicht kan je iets moois tegen het kale stuk neerzetten of ophangen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:28

Driedelig is alleen mooi als de kozijnen symetrisch zijn, imo. Dat is hier niet het geval.

Zou idd voor tweedelig gaan, zoals hierboven aangegeven. Of je kiest voor jaloezieën of plissé/duettes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:39

_San87_ schreef:
Of je kiest voor jaloezieën of plissé/duettes.
Dat zou mijn persoonlijke keus zijn, maar dat kan wat holler klinken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:58

DubbelFun schreef:
_San87_ schreef:
Of je kiest voor jaloezieën of plissé/duettes.
Dat zou mijn persoonlijke keus zijn, maar dat kan wat holler klinken.

Dat wel. Al kun je dat met inrichting weer meer dempen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:23

Meubels en een kleed doen idd ook een hoop.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:28

ZwarteHeks schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Wij hebben een nieuwbouw en hebben even geen idee wat we zouden moeten met de raambekleding van de woonkamer moeten doen. Ik zat al aan zo'n 3 delig gordijn te denken, anders zitten we met een kaal stuk muur in het midden, maar mijn man zegt dat dat raar zou staan. :=

Hebben jullie ideeën/inspiratie misschien?

[ Afbeelding ]

Ik zal even een foto proberen te maken voor je. Bij mij is het een zelfde soort indeling maar dan kleiner. Beide ramen hebben losse bekleding en er tussen heb ik ik een tafeltje staan en een schilderijtje hangen. In de slaapkamer heb ik hetzelfde maar dan hangt er nog een smalle luxaflex achter in dezelfde kleur als de kozijnen om het goed te verduisteren.

Afbeelding

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:58

Dankjewel voor alle tips! Driedelig is inderdaad geen goed idee ben ik nu achter. Wat jullie al zeggen, het is niet symmetrisch, dus zou heel vreemd staan. Ik denk dat we dan voor gordijnen gaan tweedeling bij de Franse deuren, of over de gehele breedte van de woonkamer.

De slaapkamer is ook nog even uitzoeken wat we willen. Zat te denken aan tweedeling gordijn, één laag verduisterend, en één laag dat we evt. dicht kunnen doen voor privacy, maar toch wat licht doorlaten. Het is wel een flinke breedte (375cm breed) := Ook hier ben ik nog niet helemaal uit.

Afbeelding

Heeft iemand ervaring met bijv. Veneta? Of een ander bedrijf dat aan huis komt voor raambekleding?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:06

De ervaringen met Veneta of ander bedrijf aan huis ben ik ook wel benieuwd naar.

Wij hebben een vreemd huis met maatwerk (lager dan normaal) openslaande deuren in de slaapkamer met daarnaast verticale radiatoren en als bonus een schuin plafond dat direct begint boven de openslaande deuren. Ik kan niet bedenken wat ik ermee moet. Er hangt nog steeds een noodoplossing voor de ramen.

Ik dacht aan verduisterende plissé gordijnen voor het glas in de deuren en dan een heel licht/semi-transparant gordijn ervoor, zodat niet alle warmte van de radiatoren achter het gordijn blijft hangen, maar het wel meer sfeer geeft. Alleen moet er dan een gordijnrail op een schuin plafond en dat zag ik ook niet helemaal voor me. :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:16

ZwarteHeks ik zou persoonlijk een tweedelig gordijn doen, helemaal voor de wand langs. En dan eventueel de middenruimte opvullen met een plant of iets aan de muur als je dat kaal vind idd! :D

Hier ervaring met Veneta, maar wij hebben zelf gemeten. Dus er is niemand langsgeweest!
Boven hebben wij verduisterend, Maddison Night Taupe, echt héél goed lichtdicht en prachtig gordijn.
Beneden hebben wij het gordijn Nova Beige, dat is echt een mooie inbetween. Wel privacy, maar laat ook nog lekker licht door. En beetje linnen/gemêleerde look.

Ik wil voor de keuken nog een vouwgordijn in dezelfde stof van beneden bestellen.

Wij hadden voor 1 gordijnen niet helemaal goed gemeten, kregen gratis en supersnel een nieuw gordijn binnen. Dus heel tevreden over de kwaliteit & service!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:39

Ik heb ervaring met Veneta en dat is erg positief. Prima kwaliteit, prima prijs en het inmeten door hun ging ook soepel en goed. Later nog plissé bij besteld en binnen no time was het bezorgd.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:02

Hier ook een fan van Veneta!fijne plissé gordijnen vandaan en ook goeie inzethorren. Ook de service is top! We hadden de eerste generatie plissé, en die bleken na 3 jaar te scheuren door de zon. Een mailtje later hadden we gloednieuwe plissé in huis, gratis.
Waar vind je dat nog?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:08

Wij hebben Veneta in zowel huidige als vorige woning laten komen. Echt super fijn bedrijf. Ze hadden veel stalen mee en goed advies. Alles keurig ingemeten en goed geleverd. Man heeft het zelf opgehangen. Ik vind het echt een aanrader. Kwaliteit is ook goed.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:42

Wij hebben Kwantum gekozen i.p.v. Veneta en zij zijn ook aan huis gekomen en hebben voor ons gemeten. Heel erg tevreden over! We zijn wel voor duurdere kwaliteit gegaan. Ze had heel veel kleurstalen mee, maar we zijn daarna ook nog in de winkel wezen voelen voor de echte kwaliteit. Ze kon ons ook tips geven op basis van wat mooi zou staan en wat niet, want onderhoudsvriendelijk is en waarschuwde ons ook als een bepaald idee niet mooi of praktisch zou kunnen zijn. Ze hebben het een tijd later opgehangen, dat was ook een snelle en fijne service. Over Veneta horen we ook veel goede verhalen, maar die waren veel langzamer en in dezelfde prijsklasse als Kwantum voor wat wij wilden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:52

Stille meelezer, hier ook veneta, prima kwaliteit en prijs. We hebben op laten meten maar dat hebben ze niet goed gedaan waardoor er flinke kieren waren bij de gordijnen, na dit te hebben doorgegeven hebben we nieuwe gordijnen kunnen aanvragen, deze hebben we zelf opgemeten en dat past goed. We hebben up to button plichegordijnen en rolgordijnen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:55

Hier nog een stille meelezer en ook ik heb ervaring met Veneta. Ik vond hun service super en het was makkelijk ophangen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:10

Hier ook stille meelezers en super ervaringen met Veneta.
In ons vorige huis (nieuwbouw) beviel het super. In huidige huis (jaren 60 bungalow) hebben we ook weer veneta (maar dan alleen kinderkamers, de raambekleding van de vorige bewoners is achter gebleven en volstaat nog prima)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:55

Wij zijn ook tevreden met Veneta. Ik vind de gordijnen i.h.a. iets minder mooi plooien / vallen dan de dure gordijnen die we in ons vorige huis hadden. Prijs-kwaliteit verhouding vind ik wel prima :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:02

Geen ervaring met Veneta qua klantervaring, ik maak m'n gordijnen zelf. Kennissen hebben plissés en die zijn wel echt heel mooi.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:41

Kijk.... dat zijn een hoop Veneta ervaringen. Top! :D Dan ga ik een afspraak inplannen denk ik zo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:56

Mijn vitrages zijn door een kennis gemaakt.

Maar ik heb nu 3 plissés van Veneta en daarvoor 7 jaar hele mooie jaloezie van Veneta gehad, die overigens nog steeds goed is en op Marktplaats moet :+
Zeer tevreden over Veneta! *\o/*

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:30

hier ook vouwgordijnen in de woonkamer en houtlook jaloeziën in de badkamer van veneta. Super ervaring mee. Eens in de zoveel tijd hebben ze 10-20% korting, dus als je kan wachten loont dat wel.
Zelf opgemeten en gehangen, super makkelijk. Vind ze qua kwaliteit beter dan de kwantum gordijnen die we ook op maat hebben laten maken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:15

Hier destijds gekozen voor Raamdecoratie.com ipv Veneta, maar goed, hun showroom zit hier heel dicht bij. Super tevreden overigens over hen. Komen ook aan huis voor advies.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:44

Hebben jullie tips voor merken van verf?
Wij zijn eindelijk in de fase dat we bijna kunnen gaan starten met verven maar er is zoveel keuze en verschil in prijs dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:51

We gebruiken meestal Flexa, maar hebben dit keer ook Renaulac gebruikt, over beiden zijn we heel tevreden. Nou huren wij ons huis, dus willen we ook niet de hoofdprijs betalen.