Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Nee, de 'verse' melk. Het hele koelvak melk was leeg. Ik vind houdbare melk niet lekker om te drinken, dus heb altijd een vers pak, ook voor het ontbijt. Maar ontbijt en pannenkoeken kan ik wel met die houdbare melk maken, ik heb het wel staan. Gekregen bij een pakket.
mvdende schreef:MyWishMax schreef:Nee, de 'verse' melk. Het hele koelvak melk was leeg. Ik vind houdbare melk niet lekker om te drinken, dus heb altijd een vers pak, ook voor het ontbijt. Maar ontbijt en pannenkoeken kan ik wel met die houdbare melk maken, ik heb het wel staan. Gekregen bij een pakket.
Ook verse melk is nog best lang houdbaar vind ik. Zeker 1,5 week.
Ik ga bijvoorbeeld ergens de komende week poffertjes bakken en daar heb ik melk voor nodig. Normaal gesproken zou ik dan pas melk kopen op de dag dat ik van plan was poffertjes te eten, maar nu uit voorzorg alvast 1 pak in huis. (Toevallig afgelopen maandag gekocht, nog voor de puinzooi losbarstte)
Vergeet niet dat óók als iedereen 1 of 2 pakken extra gaat halen, er al tekorten kunnen ontstaan.
Als bijvoorbeeld normaal gesproken 70 mensen gedurende 7 dagen één pak melk zouden kopen, dus 10 pakken melk per dan nodig in de supermarkt.
Als al die 70 mensen nu op zaterdag besluiten alvast hun melk te kopen, dan zou dat betekenen dat er op zaterdag 70 pakken melk verkocht worden. Maar dan is de kans heel groot dat de supermarkt er geen 70 heeft, immers worden er normaal gesproken maar zn 10 per dag verkocht.
Resultaat: lege schappen.
ChantalSmook schreef:Melk hamsteren.. houdbare melk wel toch? Ik haal dat altijd 1 x per maand met de grote boodschappen en haal dan 2 x 10 pakken. Scheelt mij sjouw werk. Toen ik zwanger was kreeg ik een sjouw verbod en nu met die kleine vind ik het ook wel fijn. We eten elke ochtend muesli of havermout met melk, of voor havermout pannenkoeken of gewoon eens een glaasje. Gaat best rap hier.
Hm zelf brood bakken.. dat is ook een goed idee weer. Lekker! We hebben wel een machine maar vergeet dat nu hij hij in de kelder staat.
snorkel1986 schreef:Euh bij ons gingen de aanbieding potten hak die al aanwezig waren gewoon de winkel in dus ook zeer weinig van over... voor morgen de actie
LizMD schreef:Een vriend van me heeft een groothandel in groenten en fruit. Die kan zn spul nu ook niet kwijt natuurlijk. Hij heeft het nu via sociale media aangeboden aan particulieren. Dus daar een bestelling gedaan. Dit is niet geheel bezuinigen dus, maar met de huidige chaos ben ik blij dat ik zo wel een klein beetje kan helpen.
8nnemiek schreef:LizMD schreef:Een vriend van me heeft een groothandel in groenten en fruit. Die kan zn spul nu ook niet kwijt natuurlijk. Hij heeft het nu via sociale media aangeboden aan particulieren. Dus daar een bestelling gedaan. Dit is niet geheel bezuinigen dus, maar met de huidige chaos ben ik blij dat ik zo wel een klein beetje kan helpen.
In welke regio? Hier gaan er kilo’s groente en fruit doorheen op een week..
Maanlicht schreef:mvdende schreef:
Ook verse melk is nog best lang houdbaar vind ik. Zeker 1,5 week.
Ik ga bijvoorbeeld ergens de komende week poffertjes bakken en daar heb ik melk voor nodig. Normaal gesproken zou ik dan pas melk kopen op de dag dat ik van plan was poffertjes te eten, maar nu uit voorzorg alvast 1 pak in huis. (Toevallig afgelopen maandag gekocht, nog voor de puinzooi losbarstte)
Vergeet niet dat óók als iedereen 1 of 2 pakken extra gaat halen, er al tekorten kunnen ontstaan.
Als bijvoorbeeld normaal gesproken 70 mensen gedurende 7 dagen één pak melk zouden kopen, dus 10 pakken melk per dan nodig in de supermarkt.
Als al die 70 mensen nu op zaterdag besluiten alvast hun melk te kopen, dan zou dat betekenen dat er op zaterdag 70 pakken melk verkocht worden. Maar dan is de kans heel groot dat de supermarkt er geen 70 heeft, immers worden er normaal gesproken maar zn 10 per dag verkocht.
Resultaat: lege schappen.
Maar dan zouden de schappen niet steeds leeg zijn toch? Maar alleen die dag.