Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:06

Bij ons (Aldi)kan je in principe ook brood bestellen.
Alleen wij maken de bestellingen 5 dagen van te voren dus heel handig is het dan niet.
Wordt bij ons vooral gedaan voor bv evenementen.
Dan worden er 100 zakken witte bollen extra besteld (noem maar wat)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:51

Melk hamsteren.. houdbare melk wel toch? Ik haal dat altijd 1 x per maand met de grote boodschappen en haal dan 2 x 10 pakken. Scheelt mij sjouw werk. Toen ik zwanger was kreeg ik een sjouw verbod en nu met die kleine vind ik het ook wel fijn. We eten elke ochtend muesli of havermout met melk, of voor havermout pannenkoeken of gewoon eens een glaasje. Gaat best rap hier.

Hm zelf brood bakken.. dat is ook een goed idee weer. Lekker! We hebben wel een machine maar vergeet dat nu hij hij in de kelder staat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:13

Nee, de 'verse' melk. Het hele koelvak melk was leeg. Ik vind houdbare melk niet lekker om te drinken, dus heb altijd een vers pak, ook voor het ontbijt. Maar ontbijt en pannenkoeken kan ik wel met die houdbare melk maken, ik heb het wel staan. Gekregen bij een pakket.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:21

MyWishMax schreef:
Nee, de 'verse' melk. Het hele koelvak melk was leeg. Ik vind houdbare melk niet lekker om te drinken, dus heb altijd een vers pak, ook voor het ontbijt. Maar ontbijt en pannenkoeken kan ik wel met die houdbare melk maken, ik heb het wel staan. Gekregen bij een pakket.

Ook verse melk is nog best lang houdbaar vind ik. Zeker 1,5 week.

Ik ga bijvoorbeeld ergens de komende week poffertjes bakken en daar heb ik melk voor nodig. Normaal gesproken zou ik dan pas melk kopen op de dag dat ik van plan was poffertjes te eten, maar nu uit voorzorg alvast 1 pak in huis. (Toevallig afgelopen maandag gekocht, nog voor de puinzooi losbarstte)

Vergeet niet dat óók als iedereen 1 of 2 pakken extra gaat halen, er al tekorten kunnen ontstaan.

Als bijvoorbeeld normaal gesproken 70 mensen gedurende 7 dagen één pak melk zouden kopen, dus 10 pakken melk per dan nodig in de supermarkt.

Als al die 70 mensen nu op zaterdag besluiten alvast hun melk te kopen, dan zou dat betekenen dat er op zaterdag 70 pakken melk verkocht worden. Maar dan is de kans heel groot dat de supermarkt er geen 70 heeft, immers worden er normaal gesproken maar zn 10 per dag verkocht.

Resultaat: lege schappen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:29

mvdende schreef:
MyWishMax schreef:

Ik ga bijvoorbeeld ergens de komende week poffertjes bakken en daar heb ik melk voor nodig. Normaal gesproken zou ik dan pas melk kopen op de dag dat ik van plan was poffertjes te eten, maar nu uit voorzorg alvast 1 pak in huis. (Toevallig afgelopen maandag gekocht, nog voor de puinzooi losbarstte)

Vergeet niet dat óók als iedereen 1 of 2 pakken extra gaat halen, er al tekorten kunnen ontstaan.

Als bijvoorbeeld normaal gesproken 70 mensen gedurende 7 dagen één pak melk zouden kopen, dus 10 pakken melk per dan nodig in de supermarkt.

Als al die 70 mensen nu op zaterdag besluiten alvast hun melk te kopen, dan zou dat betekenen dat er op zaterdag 70 pakken melk verkocht worden. Maar dan is de kans heel groot dat de supermarkt er geen 70 heeft, immers worden er normaal gesproken maar zn 10 per dag verkocht.

Maar dan zouden de schappen niet steeds leeg zijn toch? Maar alleen die dag.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:37

ChantalSmook schreef:
Melk hamsteren.. houdbare melk wel toch? Ik haal dat altijd 1 x per maand met de grote boodschappen en haal dan 2 x 10 pakken. Scheelt mij sjouw werk. Toen ik zwanger was kreeg ik een sjouw verbod en nu met die kleine vind ik het ook wel fijn. We eten elke ochtend muesli of havermout met melk, of voor havermout pannenkoeken of gewoon eens een glaasje. Gaat best rap hier.

Hm zelf brood bakken.. dat is ook een goed idee weer. Lekker! We hebben wel een machine maar vergeet dat nu hij hij in de kelder staat.

Hier was laatst campina houdbare melk in de aanbieding 4 voor €2,-, ja hebben we toen ook 2 dozen ingeslagen, 1 voor mij, en 1 voor mn moeder. Houdbaarheid is tot augustus dusja.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:16

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:34

De AH heeft goede aanbiedingen vanaf morgen ochtend. O.a. 1kg rundergehakt voor €5 en Hak conserven €0,99 per stuk.

Morgen ochtend dus om 07:45 maar bij de AH staan, want je kan er donder op zeggen dat die aanbiedingen echt zo op zijn.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:11

Euh bij ons gingen de aanbieding potten hak die al aanwezig waren gewoon de winkel in dus ook zeer weinig van over... voor morgen de actie :wave:

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:31

snorkel1986 schreef:
Euh bij ons gingen de aanbieding potten hak die al aanwezig waren gewoon de winkel in dus ook zeer weinig van over... voor morgen de actie :wave:

Dat bedoel ik dus.

Zeker nu alle eetgelegenheden dicht zijn, zullen er veel meer mensen gaan hamsteren.

Neem bijvoorbeeld mijn ouders, die gingen bijna iedere week wel een keer uit eten of lieten eten brengen.

Eten laten brengen zou misschien nog wel kunnen, maar grote kans dat ze nu voor die dag in de week gewoon zelf gaan koken.

Ik ga iig een poging doen de wc papier aanbieding bij de AH te pakken te krijgen.

Verder even goed een lijstje maken en goed boodschappen doen morgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:41

We hebben hier standaard een redelijke voorraad in huis
Dus ik zie het tegen het eind van de week wel weer een keer

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:19

mvdende schreef:
De AH heeft goede aanbiedingen vanaf morgen ochtend. O.a. 1kg rundergehakt voor €5 en Hak conserven €0,99 per stuk.

He jammer, gisteren al een kilo gehakt gekocht.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:51

Een vriend van me heeft een groothandel in groenten en fruit. Die kan zn spul nu ook niet kwijt natuurlijk. Hij heeft het nu via sociale media aangeboden aan particulieren. Dus daar een bestelling gedaan. Dit is niet geheel bezuinigen dus, maar met de huidige chaos ben ik blij dat ik zo wel een klein beetje kan helpen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:59

LizMD schreef:
Een vriend van me heeft een groothandel in groenten en fruit. Die kan zn spul nu ook niet kwijt natuurlijk. Hij heeft het nu via sociale media aangeboden aan particulieren. Dus daar een bestelling gedaan. Dit is niet geheel bezuinigen dus, maar met de huidige chaos ben ik blij dat ik zo wel een klein beetje kan helpen.

In welke regio? Hier gaan er kilo’s groente en fruit doorheen op een week..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:21

Kwam gisteren bericht van poelier en groentenboer tegen die anders op de markt staan. Die houden nu op lokatie verkoop.

Heb ik op Facebook gedeeld.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:01

8nnemiek schreef:
LizMD schreef:

In welke regio? Hier gaan er kilo’s groente en fruit doorheen op een week..

Andere kant van het land helaas, ik woon bij Schiphol.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 04:06

Trouwens nog mensen die omgeving Alblasserdam wonen en intresse hebben in een koolraap heb een beetje veel over van vorig jaar zelf verbouwt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:34

Maanlicht schreef:
mvdende schreef:

Maar dan zouden de schappen niet steeds leeg zijn toch? Maar alleen die dag.

Helaas niet, want veel mensen die gisteren de lege schappen hebben gezien gaan het vandaag maar kopen 'voor het geval dat' omdat het gisteren op was. Want 'ik wil niet in paniek schieten, maar ik wil ook niet zonder eten/drinken komen te zitten' wat ik wel kan begrijpen. Hier enkel dingen voor de dieren gekocht. Heb gelukkig een grote vriezer en voorraadkast waarmee we 3 weken tot 1.5 maand uit zouden kunnen, alleen groente moeten we dan af en toe halen. Maar het komt wel goed, Lidl etc was donderdag en vrijdag compleet leeg, maar gisteren weer volledig gevuld. Respect voor eenieder die dat mogelijk heeft gemaakt. Want dat zal even heel flink aanpoten zijn geweest

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:45

Heb voor de hele week eten, behalve brood. Ik kom daarmee nog een paar dagen door gelukkig. Hoop dat de mensen dan inmiddels gestopt zijn met hamsteren.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:45

Het is niet normaal met dat domme gehamsterd.... ongelofelijk dat mensen zo dom zijn.... zelfs de chips was compleet op hier vanmorgen

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:47

Hier bij de Lidl echt heel veel op. Ben drie deuren veder naar de Turk gegaan die hadden alles nog dus gewoon mijn wekelijkse boodschappen kunnen doen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:16

Hier waren bij 3 supermarkten alles te koop, alleen een paar lege vakken van de aanbiedingen bij de Lidl en houdbare melk zag ik terwijl ik er lang liep was bij de Jumbo op maar voor de rest waren alle vakken in de drie supermarkten gewoon vol.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:04

Nou, ik ben 5 uur bezig geweest om de boodschappen binnen te krijgen _-:( telkens, nee mevrouw =op -:(-

Eerst naar de Nettorama, waar ik speciaal naar toe gereden was voor de pizza's in de aanbieding, op. Gelukkig zou de vracht over ongeveer een uur komen, dus tussendoor maar 3 pakken noodels bij het Kruidvat gehaald en wat burito kruidenmix, bonenschotel en een stuk kaas bij de Lidl.

Weer terug naar de Nettorama en God zij dank was de vracht echt nét binnen dus alsnog mijn pizza's.

Terug richting Hoogerheide, Aldi gehakt aanbieding was uitverkocht. AH nog roerbak groenten en jus weten te scoren maar wc papier was op.

Als laatste dan maar naar de Coop en Aldi hier in Ossendrecht waar ik het geluk had dat het gehakt net aangevuld werd, 1,5 kg meegenomen dus ik heb voorlopig wel weer voldoende. Coop uiteindelijk nog geslaagd voor de aardappelpuree en pasta saus.

Nu dus morgen alleen nog maar op jacht naar wc papier.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:59

Hier geen probleem, nog geen lege schappen gezien, en vrijdag boodschappen en gedaan en vandaag. Zelfs wc papier ligt er nog, en paracetamol, wel met de mededeling max. 2 doosjes per klant.

Vandaag lekker duur boodschappen gedaan zelfs, en vooral de lokale ondernemers gesteund. Iedere 6 weken ga ik naar de markt (totaal andere plaats en uit de richting) voor frietaardappelen, en dan haal ik genoeg dus voor 6 weken. Vandaag was het ook weer marktdag, en godzijdank was de markt nog open. *\o/* Heb dus aardappels gehaald, nog wat groentes, bij een groentewinkel nog wat andere groentes (savooiekool blijft een ramp, hebben ze haast nergens) en bij de keurslager lekkere gehakt gehaald, ook meteen 3 porties voor in de diepvries. Maar dat gehakt is echt lekker, en als ik daar kom haal ik altijd wat meer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:05

Ik had nog maar twee boterhammen dus toch maar naar de supermarkt gegaan, heb na twee supermarkten nog een brood kunnen vinden, het was nog de enige dus qua smaak niks te kiezen :')

Ben wel al nu blij met m'n moestuin, heb tomaten zaailingen, wortels en aardappels in de grond gestopt, ik weet niet wat het is met die paprika's maar die willen maar niet uit de zaadjes komen?

Ik maak nu grote porties eten zo maak ik straks voor vijf personen chili terwijl we met twee zijn, de rest vries ik in.