[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:49

De SE is in principe gewoon de binnenkant van de 6s in de behuizing van de 5, en doordat het scherm kleiner is hoeft hij dus minder hard te werken waardoor hij ondanks dezelfde specs toch meer aan kan dan de 6s.
Hier ook erg blij ermee :j

_Rianne_

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:43

Zijn er meer mensen wiens iPhone steeds terug gaat naar de fabrieksgeluidjes?
Bij telegram, Bij WhatsApp... bij instellingen staat wel het goeie geluidje. Als ik de iPhone (6s) opnieuw opstart gaat het weer goed...? IOS 10 loopt hij op..

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:46

Mijn iPhone 5c laadt sinds gister niet meer op. Ik ga vanmiddag testen of het aan het kabeltje ligt of aan de telefoon zelf, maar mocht het aan het aan de telefoon liggen waar kan ik hem dan het beste laten repareren? Ik heb de telefoon online gekocht bij belsimpel en ik kan hem daarna toe sturen en die zorgen ervoor dat de telefoon bij apple komt. Dan is die wel 5-10 dagen weg. Ik kan ook hier in het dorp naar een repaircentre gaan en dan ben ik 'm hooguit 1-2 dagen kwijt. Wat zouden jullie doen? De iphone is overigens 1,5 jaar oud dus er zit geen garantie op..

Edit: Kosten maken in principe niet zoveel uit (zolang het maar niet boven de 100 euro is), ik wil gewoon dat het allemaal goed gebeurd en dat ik niet over 2 maanden met hetzelfde probleem weer zit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:50

Ik heb n nieuwe iPhone 6s. Hiervoor ook n 6s. Geïnstalleerd als "nieuwe telefoon" en software update uitgevoerd. Nu kan ik mijn KNHS niet geïnstalleerd krijgen (hij vraagt streeds om download, dan installeer, dan download etc).
Instagram kan ik wel installeren, Ik kan niet inloggen of verbinden met Facebook of via mijn telefoon nummer.
En Siri.... tja dat werkt ook niet. Na "hè, Siri" zie ik even het Siri scherm, dat floept weg en er gebeurt niks.
Hebbennjullie ervaring?

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:17

Poek schreef:
Mijn iPhone 5c laadt sinds gister niet meer op. Ik ga vanmiddag testen of het aan het kabeltje ligt of aan de telefoon zelf, maar mocht het aan het aan de telefoon liggen waar kan ik hem dan het beste laten repareren? Ik heb de telefoon online gekocht bij belsimpel en ik kan hem daarna toe sturen en die zorgen ervoor dat de telefoon bij apple komt. Dan is die wel 5-10 dagen weg. Ik kan ook hier in het dorp naar een repaircentre gaan en dan ben ik 'm hooguit 1-2 dagen kwijt. Wat zouden jullie doen? De iphone is overigens 1,5 jaar oud dus er zit geen garantie op..

Edit: Kosten maken in principe niet zoveel uit (zolang het maar niet boven de 100 euro is), ik wil gewoon dat het allemaal goed gebeurd en dat ik niet over 2 maanden met hetzelfde probleem weer zit.

Ik zou het naar belsimpel en dus apple laten sturen. Als zo'n repaircentre er namaak onderdelen in zet, heb je geen officiele apple meer en kan apple je dus ook garantie meer verlenen.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:05

Irisjeeh1999 schreef:
Poek schreef:

Ik zou het naar belsimpel en dus apple laten sturen. Als zo'n repaircentre er namaak onderdelen in zet, heb je geen officiele apple meer en kan apple je dus ook garantie meer verlenen.

Maar ik heb toch al geen garantie meer?

Hoe betrouwbaar is het als het bedrijf dit zegt?
Citaat:
Originele onderdelen worden door ons gemonteerd!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:53

Poek schreef:
Hoe betrouwbaar is het als het bedrijf dit zegt?
Citaat:
Originele onderdelen worden door ons gemonteerd!

Zover ik weet zijn er buiten Apple geen originele onderdelen te verkrijgen van iPhones e.d., tenzij ze deze onderdelen van andere toestellen afhalen.

Ik heb fixjeiphone een keer gemaild en kreeg dit terug:
Citaat:
Originele iPhone schermen bestaan helaas niet, niemand verkoopt deze maar je hebt wel veel soorten copy schermen op de markt en wij vinden die van ons 1 van de betere op de markt.

Gaat dan wel niet over het onderdeel wat je aangeeft, maar ik neem aan dat dit voor alle onderdelen zo is.

Heb je trouwens al geprobeerd om met de bolle kant van een naald 'stof' er uit te vissen? Ik heb ooit eens op de radio gehoord van iemand die bij Apple werkte dat deze methode weleens gebruikt word als de Jack poort het niet meer doet, misschien geld dat ook wel voor de oplader..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:07

Joanieke schreef:
Heb je trouwens al geprobeerd om met de bolle kant van een naald 'stof' er uit te vissen? Ik heb ooit eens op de radio gehoord van iemand die bij Apple werkte dat deze methode weleens gebruikt word als de Jack poort het niet meer doet, misschien geld dat ook wel voor de oplader..

(Aangekoekt) stof schijnt inderdaad een veelvoorkomende oorzaak te zijn voor laadproblemen. Ik heb alleen begrepen dat als je met ijzer erin gaat pulken je wel eens eea kan beschadigen. Beter is om een houten cocktailprikker of tandenstoker oid het vuil eruit te pulken.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:22

Helaas ligt het dus niet aan de oplader, maar echt aan de telefoon zelf. Ik heb met een tandenstoker het vuil weggehaald, maar dit werkte ook niet.
Ik ga morgen toch even langs repaircentre voor advies en ga dan besluiten of ik 'm opstuur of daar laat repareren. Ik heb er geen verstand van dus ik vind het wel fijn om face to face advies te krijgen van iemand die dat wel heeft.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:53

Vind het vragen naar updates trouwens heel vervelend.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 06:33

Poek, kennis van me had ook laadproblemen. Dat zat m in het oplaadpunt van de telefoon zelf. Voor 40 euro laten maken bij Apples n berries in Amersfoort.
Kon m meteen weer meenemen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:45

Hallo allemaal :wave:

Ik heb vandaag een selfie stick gekocht (ja ik ben toch om gegaan. Zo handig voor groep foto's!) maar helaas doet 'ie 't niet. Kom ik er dus achter dat die gehele middelste knop op de apple oortjes het niet meer doet in de camera. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit iets 'nieuws' is in iOs 10? Bij alle andere apps en functies werkt de middelste button nog wel dus daar kan het niet aan liggen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:58

Het is toch het plus-knopje?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:26

Piekosjj schreef:
Hallo allemaal :wave:

Ik heb vandaag een selfie stick gekocht (ja ik ben toch om gegaan. Zo handig voor groep foto's!) maar helaas doet 'ie 't niet. Kom ik er dus achter dat die gehele middelste knop op de apple oortjes het niet meer doet in de camera. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit iets 'nieuws' is in iOs 10? Bij alle andere apps en functies werkt de middelste button nog wel dus daar kan het niet aan liggen.

Volgensmij was dat inderdaad een bugje in ios 10. Had er ergens iets over gelezen maar weet niet meer waar.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:10

Sinds de update naar ios10 gaat mijn batterij van de 6s knettersnel leeg. Ook valt hij wel eens uit met bijvoorbeeld nog 25% batterij op de teller.
Meer mensen met deze ervaring, of is het tijd om de garantie aan te spreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:23

Nee, die van mij moet ook echt drie keer per dag aan de life support sinds ik hem door de update heb gegooid. Echt drama..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:28

Emmaa_ schreef:
Nee, die van mij moet ook echt drie keer per dag aan de life support sinds ik hem door de update heb gegooid. Echt drama..

Heb je Dat uitvallen ook?
Dan staat ie op 20% ofzo, en ineens zwart scherm en icoontje dat de batterij leeg is. Als ik m aan de lader leg staat ie gewoon direct weer op 20%...
Heb altijd wel een powerbank op zak, maar t is toch irritant

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:35

Helaas met de 5s ook die klachten ja :\

Las inderdaad dat er een bug in de oortjes zat, vanmiddag naar de laatste update opgeschroefd maar geen resultaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:50

eilleen333 schreef:
Emmaa_ schreef:

Heb je Dat uitvallen ook?
Dan staat ie op 20% ofzo, en ineens zwart scherm en icoontje dat de batterij leeg is. Als ik m aan de lader leg staat ie gewoon direct weer op 20%...
Heb altijd wel een powerbank op zak, maar t is toch irritant

Hij doet het bij mij niet met 20% al, maar wel met 5%. Dan is hij ineens uit en als ik hem dan aan de lader leg gaat hij ook gewoon gelijk weer aan

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 01:01

Ik heb m'n iPhone nog niet ge-update naar iOS 10, wou eigenlijk wachten tot de meeste foutjes eruit waren maar nu doet m'n Appstore het niet meer? Kan de apps die ik heb wel updaten maar zie verder helemaal niks staan en kan ook geen apps zoeken. Weet iemand of dit ermee te maken dat ik hem nog niet ge-update heb?

Wat een paar van jullie nu hebben met de accu heb ik gehad toen m'n accu gewoon minder werd, werd ook steeds erger dat ie ook gerust bij 50% al uit viel. Maar bij jullie is het te toevallig als het net na de update pas begonnen is denk ik..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 06:39

eilleen333 schreef:
Sinds de update naar ios10 gaat mijn batterij van de 6s knettersnel leeg. Ook valt hij wel eens uit met bijvoorbeeld nog 25% batterij op de teller.

Je zou Apple even kunnen bellen met een andere telefoon, ze kunnen namelijk van een afstandje kijken hoe de capaciteit van je batterij 'ongeveer' is en of hij vervangen dient te worden.. je batterij hoort dan wel op een bepaald percentage te zitten, maar weet zo niet meer hoe veel..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:02

Kan ik foto's opslaan in m'n iCloud en ze dan verwijderen van m'n telefoon? Heb extra opslagruimte gekocht maar zodra ik een foto wis word hij ook van m'n iCloud verwijderd. Hoe kan dat? Zo heb ik natuurlijk niks aan die extra ruimte.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 00:45

Mavelle schreef:
Kan ik foto's opslaan in m'n iCloud en ze dan verwijderen van m'n telefoon? Heb extra opslagruimte gekocht maar zodra ik een foto wis word hij ook van m'n iCloud verwijderd. Hoe kan dat? Zo heb ik natuurlijk niks aan die extra ruimte.

Ligt aan je iCloud instellingen van je telefoon, ik durf zo niet te zeggen welke je aan en uit moet doen, ben daar zelf ook nog niet helemaal 100% achter.. :=

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:14

eilleen333 schreef:

Ik had die problemen ook al toen ik een iOS 9 versie op m'n telefoon had. Ben naar Apple in Amsterdam gegaan. Bleek bij mij een fout in het moederbord te zijn. Heb vervolgens een nieuwe telefoon gekregen.

Wat je eerst kan proberen is een complete reset van je toestel. Doet je telefoon het daarna nog steeds dan even aan de bel trekken bij Apple.

Bij mij was het vooral raar omdat de telefoon de ene keer wel tot 1% door kon gaan de de andere keer al bij 35% er mee stopte.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:35

Ik heb dat probleem ook. Maar dat had ik ook bij m'n 4S. (en nu dus bij m'n 5)
Wel apart dat beide toestellen dan die fout hebben.